Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Drinken afremmen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Drinken afremmen

Ongelezen bericht door Paisley »

Kiwi doet de dingen op geheel eigen wijze, heftig. Als ze zich uitschud doet ze het op een manier dat je ervan opschrikt. Als ze drink, dan drinkt ze zo snel dat ze meer lucht dan water binnen hapt. Niet omdat ze dorst heeft (die waterbak stond er 5min geleden namelijk ook) maar gewoon omdat ze zo de dingen doet.
T resultaat is dat ze dan op de bank gaat zitten en me ellendig aankijkt, en dan de boel gaat zitten opboeren :oohja:
Ze vind het dan ook heel raar dat ik haar weg stuur als ze net heeft gedronken en zich dan op mn schoot komt vlijen. Ik ben best vaak ondergekotst door schoon water :devil:

Ik dacht dat het misschien zou helpen om het drinken wat af te remmen, waardoor ze misschien net iets minder vaak boertjes-met-een-fontijntje laat.
Eerst met een paar drijvende balletjes, die door Mayke er enthousiast werden uit gevist :LOL: Ik heb ook een panty om de drinkbak gehad, waardoor ze met dr neus de panty naar beneden moet drukken en dan moet drinken. Maar ook dat werd een waterballet.

Heeft iemand hier ervaring mee of een goede tip?
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Drinken afremmen

Ongelezen bericht door veertje »

Een waterfontein?
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Misschien een drinkfontein voor honden?

voorbeeld
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gewoon een klein laagje water in de bak doen en niet een hele volle bak in een keer. Dan moet je het wat vaker vullen maar scheelt wel met lucht happen en teveel drinken in een keer.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Een drinkfontijn zou kunnen, maar ik zoek meer een handige beunklus oplossing, geen heel apparaat in huis. Er is ook geen stopcontact in het mors-hoekje.
Een laagje water zou kunnen, ware het niet dat een bijna lege drinkbak hier resoluut de kamer door wordt gevoetbald :blauwoog:
Ik heb nu al test een nepplantje erin laten drijven. Mayke herkent t niet als speelgoed en Kiwi lijkt er een beetje verbaasd omheen te drinken. Al denk ik dat ik er vergif op kan innemen dat ik een keer thuiskom en het versnipperde nepplantje door het hele huis terug vind :oohja:
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Je hebt ook van die rubbere vormpjes op een zuignap die je in een bak kunt doen, dan krijg je hetzelfde idee als de antischrokbak.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

metav schreef:Een anti schrokvoerbak nemen als drinkbak
Afbeelding
Dat zou ik zelf niet doen. Een hond moet zijn tong kunnen omkrullen in het water om het water op te scheppen. Met een antischrokbak kunnen ze dus niet op een normale manier drinken, want al die randjes zitten in de weg.

Ik zou bij de Action/Xenos van die nep ijsklontjes (vaak van hard plastic) kopen en die ik de bak doen ( https://www.budgetland.nl/invries-ijsbl ... -4624.html). Dat drijft, maar is wel om heen te drinken en lijkt niet echt op speelgoed.

* edit* of zoek op Wiskey stones
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Herkenbaar. Lily doet precies hetzelfde. Volgens mij las ik hier op het forum de tip om een omgekeerd kopje in het waterbakje te zetten. Dan moet ze er als het ware langsaf drinken. Het scheelt een hoop water spugen.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Een roadrefresher, door de drijvende bodem is er continue een klein laagje water beschikbaar :ok:

Ik denk dat dit prima zou kunnen werken :lol1:

Ik heb er zelf 1 voor in de auto, maar merk ook dat de honden rustiger drinken en minder morsen :ok:

Voorbeeldje;

http://www.medpets.nl/road+refresher+pe ... oCkLnw_wcB
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

kloesje schreef:Een roadrefresher, door de drijvende bodem is er continue een klein laagje water beschikbaar :ok:

Ik denk dat dit prima zou kunnen werken :lol1:

Ik heb er zelf 1 voor in de auto, maar merk ook dat de honden rustiger drinken en minder morsen :ok:

Voorbeeldje;

http://www.medpets.nl/road+refresher+pe ... oCkLnw_wcB
Bedankt voor alle tips, en deze in het bijzonder! Volgens mij is dit precies wat ik zoek.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Paisley schreef:Een drinkfontijn zou kunnen, maar ik zoek meer een handige beunklus oplossing, geen heel apparaat in huis. Er is ook geen stopcontact in het mors-hoekje.
Een laagje water zou kunnen, ware het niet dat een bijna lege drinkbak hier resoluut de kamer door wordt gevoetbald :blauwoog:
Ik heb nu al test een nepplantje erin laten drijven. Mayke herkent t niet als speelgoed en Kiwi lijkt er een beetje verbaasd omheen te drinken. Al denk ik dat ik er vergif op kan innemen dat ik een keer thuiskom en het versnipperde nepplantje door het hele huis terug vind :oohja:
Hahaha, dat doet Lais hier ook. Met die poot in de bak slaan en dan 'kleng', 'klengeleng'... Water!!! :zweep: .

Een omgekeerd kommetje in de waterbak zou nog wel eens een mooie low budget oplossing kunnen zijn :ok: .
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nelleke »

Dat ga ik ook proberen. Indy sleept nu zijn drenkbak na die omgegooid te hebben naar zijn bench. Lekker eerst met zijn poten erin roeren en dan ... Natte boel in de keuken. :mann:
Doet hij ook buiten maar dat is niet zo'n drama want in die bak doe ik maar een klein laagje.
Afbeelding
Neeltje
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”