Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken geen succes, verwende hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Brokken geen succes, verwende hond?

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Je moet gewoon kijken naar de hond..Mijn teckeltje van 7kg eet 300 gram per dag. Ik lees vaak dat honden die ruim het dubbele wegen ook 300,400 gram krijgen dus tsja.
En zo mega actief is zij ook niet elke dag, maar ze heeft het toch echt nodig.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

_Jules_ schreef:Je moet gewoon kijken naar de hond..Mijn teckeltje van 7kg eet 300 gram per dag. Ik lees vaak dat honden die ruim het dubbele wegen ook 300,400 gram krijgen dus tsja.
En zo mega actief is zij ook niet elke dag, maar ze heeft het toch echt nodig.

Mijn Abby (ca. 25kg) krijgt 400-500gr kvv per dag en her en der nog een snackje. En dan nog gooi ik er elke paar weken een paar dagen in waar ze minder krijgt. Sinds ze gecastreerd is, komt ze echt heel makkelijk aan en hoewel ze voor een bijna 10-jarige hond behoorlijk actief is, merk ik dat ze heel snel een vetrandje om d'r buik krijgt.
Maggie weegt 18kg krijgt zo ongeveer 100gr minder maar die komt nauwelijks iets aan terwijl ze ook gecastreerd is. Toen Lyndie nog leefde, hield ik haar met moeite op gewicht (moest ca. 20kg wegen) en ze was ook gecastreerd en zij kreeg tussen de 600-700gram-plus-snackjes per dag.
Elke hond is echt anders.

Ik let trouwens niet echt op precieze hoeveelheden. Ik mik wat in de bak. De dikkerds krijgen (tijdelijk) minder, de mageren (tijdelijk) wat meer. Een hond die trouwens écht veel te mager is, krijgt van mij satin balls. Die zijn dan zo op het goede gewicht.
Afbeelding
Bonnaxa
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet, X-Vlinderhondje, Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bonnaxa »

Als ze 400 gram is aangekomen in een week, dan denk ik niet dat je te weinig voert. Je wilt ook niet dat ze te snel aankomen. Gewoon genoeg voor een mooie spier opbouw.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”