http://nos.nl/artikel/2166599-om-weet-n ... ex-is.html
Moderator: moderatorteam
Bonnetjes raken ook foetsie, dus waarom een hond niet?bouvierpoedel schreef:Dat kan nooit ,die hond zal wel per abuis afgemaakt zijn of weet ik wat. Maar een in beslag genomen hond kan zo maar niet foetsie zijn. Alles moet vastgelegd worden van dat in beslag genomen beest op papier en dan in ene foetsie.?
Dacht ik ook aan.crutz schreef:Gok zomaar dat deze hond "in de handel" verdwenen is gezien het ras. Die schrijven de chip ook niet over namelijk. Als hij nog in een asiel zit zou dat op de chip traceerbaar zijn.
Dit zou echt te gek voor woorden zijnkipo schreef:Maar volgens een woordvoerster van het OM was de hond tijdens de procedure al "vervreemd", zoals dat heet. De hond is dan niet meer van de oorspronkelijke eigenaar. "We weten waar hij is, hij is herplaatst en heeft een nieuwe eigenaar", aldus de woordvoerster.
Tijdens de procedure. Er is dus niet op de uitspraak gewacht. Zijn ze nou helemáál. Ik zou mijn hond ook terugeisen.
Vervreemd tijdens de procedure in de opslag .?kipo schreef:Maar volgens een woordvoerster van het OM was de hond tijdens de procedure al "vervreemd", zoals dat heet. De hond is dan niet meer van de oorspronkelijke eigenaar. "We weten waar hij is, hij is herplaatst en heeft een nieuwe eigenaar", aldus de woordvoerster.
Tijdens de procedure. Er is dus niet op de uitspraak gewacht. Zijn ze nou helemáál. Ik zou mijn hond ook terugeisen.
Mag dat üiberhaupt????kipo schreef:Maar volgens een woordvoerster van het OM was de hond tijdens de procedure al "vervreemd", zoals dat heet. De hond is dan niet meer van de oorspronkelijke eigenaar. "We weten waar hij is, hij is herplaatst en heeft een nieuwe eigenaar", aldus de woordvoerster.
Ga weg gekkie met je legale wijze vervreemd.~Suzanne~ schreef:Mag dat üiberhaupt????kipo schreef:Maar volgens een woordvoerster van het OM was de hond tijdens de procedure al "vervreemd", zoals dat heet. De hond is dan niet meer van de oorspronkelijke eigenaar. "We weten waar hij is, hij is herplaatst en heeft een nieuwe eigenaar", aldus de woordvoerster.
Even een rechtsbijstandverzekering of dieren en recht inschakelen zou ik zeggen.
Maar weet je.. de ellende met dit soort berichten is, dat het eigenlijk halve info is. Als de hond op legale wijze is "vervreemd" (en volgens mij zou dat in theorie moeten kunnen) dan heeft de oorspronkelijke eigenaar geen poot om op te staan... maar dat weten we dus niet. Sterker nog, de oorspronkelijke eigenaar weet dat dus niet...
Zou een ridicule gang van zaken zijn maar alsnog: 1 artikel geeft niet alle info weer!
Suzanne
Toen ik vanmorgen dit bericht op het journaal hoorde moest ik wel denken aan een verhaal van jou ook met een inbeslag genomen hond die jij herplaatst had? Iets met door jou gefokt en goed contact met hondengeleider?crutz schreef:Gok zomaar dat deze hond "in de handel" verdwenen is gezien het ras. Die schrijven de chip ook niet over namelijk. Als hij nog in een asiel zit zou dat op de chip traceerbaar zijn.
nou dat is iets anders gegaan, daar kreeg de eigenaar de keuze, inbeslagname of terug naar de fokker. De eigenaar heeft voor terug naar de fokker gekozen en ik als fokker was daardoor wel verplicht mij aan te melden dat ik een als gevaarlijk bekend staande hond mijn gemeente binnen haalde (is als het goed is doorgegeven door de politie daar aan de politie in mijn gemeente) en ik zou de hond inderdaad herplaatsen na een tijd van evaluatie. Chipnummer is ook netjes op mij overgeschreven en later op export.blacky schreef:Toen ik vanmorgen dit bericht op het journaal hoorde moest ik wel denken aan een verhaal van jou ook met een inbeslag genomen hond die jij herplaatst had? Iets met door jou gefokt en goed contact met hondengeleider?crutz schreef:Gok zomaar dat deze hond "in de handel" verdwenen is gezien het ras. Die schrijven de chip ook niet over namelijk. Als hij nog in een asiel zit zou dat op de chip traceerbaar zijn.
Het heeft hier natuurlijk niets mee te maken maar moest er wel gelijk aan denken.
Dier en recht??? Laat me niet lachen, die komen alleen in aktie als er "iets medisch" met een hond is en dan moet die ook nog een stamboom hebben anders doen die geen flikker. Dat ze zich trouwens dier en recht durven te noemen, het enige wat ze doen is een hetze tegen stamboom honden. Kots van die lui!~Suzanne~ schreef:Mag dat üiberhaupt????
Even een rechtsbijstandverzekering of dieren en recht inschakelen zou ik zeggen.
Suzanne
Justitie is tot vervreemding overgegaan omdat ze dachten dat dit ook de uitspraak zou zijn van de rechter....
Ik heb eens begrepen dat dat alleen is als je niet hebt gewaarschuwd. Dus als er een waakbord hangt heb je gewaarschuwd en nam de inbreker dat risico zelf. Geen idee of dat klopt eigenlijk, ik hoop het welNanna schreef:Volgens mij mag ook op je eigen terrein je hond niet iemand bijten. Dus als Fido in de poten van een inbreker hangt ben jij als eigenaar zuur.
Hier is het erf gewoon afgesloten als de honden loslopen. Is het hek open dan zitten de honden in de kennel.Maeve schreef:Ik heb eens begrepen dat dat alleen is als je niet hebt gewaarschuwd. Dus als er een waakbord hangt heb je gewaarschuwd en nam de inbreker dat risico zelf. Geen idee of dat klopt eigenlijk, ik hoop het welNanna schreef:Volgens mij mag ook op je eigen terrein je hond niet iemand bijten. Dus als Fido in de poten van een inbreker hangt ben jij als eigenaar zuur.
En ik heb weer gehoord van iemand dat dat alleen zo is als je een stuk in je tuin hebt (of huis) waar de hond niet bij kan, zodat diegene daar veilig zou kunnen staan.Maeve schreef:Ik heb eens begrepen dat dat alleen is als je niet hebt gewaarschuwd. Dus als er een waakbord hangt heb je gewaarschuwd en nam de inbreker dat risico zelf. Geen idee of dat klopt eigenlijk, ik hoop het welNanna schreef:Volgens mij mag ook op je eigen terrein je hond niet iemand bijten. Dus als Fido in de poten van een inbreker hangt ben jij als eigenaar zuur.