Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mamma's kind
Moderator: moderatorteam
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Re: Mamma's kind
Tobi is wel een mama's kindje. Als ik thuis ben en vriend wil met hem gaan lopen, staat Tobi echt raar te kijken en moet vriend hem echt overhalen om mee te gaan. Eenmaal buiten luistert Tobi wel gewoon naar hem. Maar als we bijvoorbeeld tegelijk naar buiten gaan en ik ga op de fiets weg, dan wilt Tobi echt niet meer mee met vriend. Terwijl als het andersom is, Tobi gewoon met mij gaat wandelen.
Het is wel schattig, maar ook wel vervelend. Want binnen hangt hij ook erg aan mij en kan echt een dwinglandje zijn.
Het is wel schattig, maar ook wel vervelend. Want binnen hangt hij ook erg aan mij en kan echt een dwinglandje zijn.
_Esmee
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
haha, hoe je het beschrijft is wel lachwekkend!
Indy is wel erg op mij gericht, maar niet zo erg. Ze is gek op Leon. Maar als ik thuis ben wil ze weer niet met hem mee. Dan roept hij en gaat ze met een uitgestreken smoelwerk op de bank liggen.
Andersom is Mike gek op mij, maar als Leon er is ben ik niets meer dan lucht.
Ik vind het wel vermakelijk soms.
Indy is wel erg op mij gericht, maar niet zo erg. Ze is gek op Leon. Maar als ik thuis ben wil ze weer niet met hem mee. Dan roept hij en gaat ze met een uitgestreken smoelwerk op de bank liggen.
Andersom is Mike gek op mij, maar als Leon er is ben ik niets meer dan lucht.
Ik vind het wel vermakelijk soms.
-
Neeltje
Lotje is drama queen ten top. Thuis alleen blijven, even in de auto blijven allemaal geen punt, maar als we ergens anders zijn en ik ben heel even weg, miepert ze de hele boel bij elkaar. Toen we nog cursus deden en de trainer even met Lotje wilde laten zien wat de bedoeling was, leuk bedacht, maar Lotje wilde alleen terug naar mij. Ook op shows als anderen dachten Lotje beter te kunnen showen dan ik, wat vast het geval zijn geweest met een andere hond, maar Lotje, nope, dan werd het helemaal drama, alleen met vrouwtje lopen.
- Leonie&Evi
- Actief
Hier helaas ook zo'n eenkennige hond.... zwaan kleef aan....
Afgelopen zondag op een verjaardag... neef van 16 wilde even met Evi naar buiten, nou prima hoor. Binnen 1 minuut was hij terug... ze was alleen maar aan het piepen en janken
Het heeft alleen met loslopen een voordeel, hoef nooit te kijken waar ze is, ze volgt mij heeeeeel goed....
Afgelopen zondag op een verjaardag... neef van 16 wilde even met Evi naar buiten, nou prima hoor. Binnen 1 minuut was hij terug... ze was alleen maar aan het piepen en janken
Het heeft alleen met loslopen een voordeel, hoef nooit te kijken waar ze is, ze volgt mij heeeeeel goed....
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Even inbreken in dit onderwerp. Indy is nu zo erg op mij gericht dat hij loeit als ik even uit zicht ga. Terwijl ik het langzaam opbouw. Gewoon vol houden en even laten piepen? Met Moos nooit last gehad. Ach nou ja ben weer zacht met pupje. Wel graag advies.*Skye* schreef:Jep erg herkenbaar.
Skye wilt gewoon bij mij zijn. Hij is wel een allemansvriend en kroelt en speelt met iedereen, maar dan moet ik er wel bij zijn. Als mijn man thuis werkt en ik ga even boodschappen doen dan blijft Skye onrustig net zo lang tot ik terug ben. We hebben hem wel eens een avondje naar de buren gebracht, maar hij heeft 2u naar de deur zitten kijken waar ik door weggegaan ben. Als ze hem halen uit de bijkeuken (dus als we als weg zijn) dan is het wel goed.
Met hardlopen van mijn man zijn er ook al een keer een aantal vuilnisbakken om gegaan omdat mijn man rechts erlangs wilde en ik een grote boog naar links maakte op de weg omdat ik er vanuit ging dat hij er links langs zou gaan. Skye zat aan de lijn bij mijn man, maar ging mooi met mij mee.
Als pup heeft hij regelmatig alles bij elkaar gekrijst als ik even uit beeld was of als we naar de supermarkt gingen en hij even buiten bij mijn man bleef wachten.
Nova is dan weer niet zo een allemansvriend maar die kan ik overal achterlaten en met iedereen meegeven. Ze kijkt nog niet op of om als ik de riem aan iemand geef en die loopt er mee weg.

Neeltje
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Bij Skye was er niet veel meer te doen dan wachten. Hij werd gewoon hysterisch, er zijn soms wel eens mensen naar buiten gekomen om te kijken wat er aan de hand was. Hij was ook niet af te leiden, je kon zijn lekkerste snoep of speelgoed voor zijn neus houden maar hij duwde het gewoon weg.
We zijn het gewoon blijven doen. En tijdens het wandelen expres mijn man de riem laten vasthouden en even langs een ander paadje. Ik heb nooit aandacht aan hem gegeven als ik terug kwam. Dus man wachten bij supermarkt met krijsende pup, als ik terugkwam bleef ik net ver genoeg weg dat hij niet bij me kon komen en gingen we gewoon lopen. Als hij weer rustig was gaf ik hem pas aandacht.
Langzaam maar zeker werd het minder en kon mijn man hem belonen op de momenten dat hij rustiger werd.
Daarnaast heeft mijn man wel ook een cursus met hem gedaan en ging hij ook zonder mij op pad met Skye.
Het is wel minder geworden tijdens een vakantie waarbij mijn man met een vriend boodschappen ging doen en die vriend soms even buiten bij een winkel bleef met Skye. Het lijkt wel alsof hij toen meer aan mijn man is gaan hechten.
Dat idiote krijsen is er gelukkig uit. En ook als ik de supermarkt in loop is het goed te doen en kan mijn man gewoon contact met hem krijgen. Maar bij mij gaat hij zonder iets te zeggen rustig bij mijn voeten liggen.
We zijn het gewoon blijven doen. En tijdens het wandelen expres mijn man de riem laten vasthouden en even langs een ander paadje. Ik heb nooit aandacht aan hem gegeven als ik terug kwam. Dus man wachten bij supermarkt met krijsende pup, als ik terugkwam bleef ik net ver genoeg weg dat hij niet bij me kon komen en gingen we gewoon lopen. Als hij weer rustig was gaf ik hem pas aandacht.
Langzaam maar zeker werd het minder en kon mijn man hem belonen op de momenten dat hij rustiger werd.
Daarnaast heeft mijn man wel ook een cursus met hem gedaan en ging hij ook zonder mij op pad met Skye.
Het is wel minder geworden tijdens een vakantie waarbij mijn man met een vriend boodschappen ging doen en die vriend soms even buiten bij een winkel bleef met Skye. Het lijkt wel alsof hij toen meer aan mijn man is gaan hechten.
Dat idiote krijsen is er gelukkig uit. En ook als ik de supermarkt in loop is het goed te doen en kan mijn man gewoon contact met hem krijgen. Maar bij mij gaat hij zonder iets te zeggen rustig bij mijn voeten liggen.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Voor Pemba was ik alles, als ik niet thuis was zat hij voor de deur te wachten.
Soms kwam daar ook nog zo'n mooi wolvengeluidje bij.
Was ik ergens buiten beeld dat was het janken geblazen en nog hard ook.
Net als Nanna ook meegemaakt dat mensen op een show zich eraan stoorden maar soms moet je echt even naar het toilet.
Hij was buiten ook nooit uit mijn zicht, ideaal.
Wandelen met de rest van de gezinsleden was gelukkig geen probleem.
Soms kwam daar ook nog zo'n mooi wolvengeluidje bij.
Was ik ergens buiten beeld dat was het janken geblazen en nog hard ook.
Net als Nanna ook meegemaakt dat mensen op een show zich eraan stoorden maar soms moet je echt even naar het toilet.
Hij was buiten ook nooit uit mijn zicht, ideaal.
Wandelen met de rest van de gezinsleden was gelukkig geen probleem.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel is een mamma's kind, al zou ie wel met iemand anders meelopen. Maar als ik in de ring ernaast rondliep, weet niet
Pom interesseert het werkelijk geen lor, die gaat met iedereen mee. Als het kind op internet kon, weet ik zeker dat ze al een nieuwe baas aan het uitzoeken was
Pom interesseert het werkelijk geen lor, die gaat met iedereen mee. Als het kind op internet kon, weet ik zeker dat ze al een nieuwe baas aan het uitzoeken was
- nelleke
- Zeer actief
Wel nee. Hij heeft het goed bij je.sbientje schreef:Karel is een mamma's kind, al zou ie wel met iemand anders meelopen. Maar als ik in de ring ernaast rondliep, weet niet![]()

Neeltje
- nelleke
- Zeer actief
Ik wil niet dat Indy een piepend mama's kind word. Momenteel loopt hij met wandelen buiten tussen mijn benen. Niet echt handig.
Komende week gaat hij in de bench beneden. Ik ga later naar boven met een babyfoon aan. Kater is beneden bij Indy. Die elkaars gezelschap ook fijn.
We gaan dus proberen afstand te creëeren. Hij is goed gehecht vind ik. Wat denken jullie van dit plan?
Komende week gaat hij in de bench beneden. Ik ga later naar boven met een babyfoon aan. Kater is beneden bij Indy. Die elkaars gezelschap ook fijn.
We gaan dus proberen afstand te creëeren. Hij is goed gehecht vind ik. Wat denken jullie van dit plan?

Neeltje
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Skye was wel duidelijk een hond die niets eng vond van pup af aan. Die wilde dan niet dat ik weg ging, maar dat had niets met de buitenwereld te maken. Hij kon daarintegen wel goed alleen thuis blijven. Omdat het niet uit angst was hebben we bij hem wel doorgepakt.
Nova vond de hele wereld eng dus die heb ik zo lang aan mijn benen laten plakken als zij nodig vond en soms nog vind.
Over hechten heb ik niet perse veel verstand maar dat lijkt me bij ieder hond op een ander tempo gaan. Afstand is altijd handig om te kunnen hebben. Ik heb geen idee meer welk topic het was, maar heb daar bij Nova veel aan gehad. Kwam er eigenlijk op neer dat het normaal is om even weg te gaan. Maak er geen ding van en doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Nova vond de hele wereld eng dus die heb ik zo lang aan mijn benen laten plakken als zij nodig vond en soms nog vind.
Over hechten heb ik niet perse veel verstand maar dat lijkt me bij ieder hond op een ander tempo gaan. Afstand is altijd handig om te kunnen hebben. Ik heb geen idee meer welk topic het was, maar heb daar bij Nova veel aan gehad. Kwam er eigenlijk op neer dat het normaal is om even weg te gaan. Maak er geen ding van en doe alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
-
Sandra&co
Izzy is ook zo'n rampenteef wat dat betreft. Geheel buiten de rasomschrijving om heeft zij besloten dat ze een 1-persoonshond is. Ik dacht haar eens leuk uit logeren te sturen naar de fokster toen ik het een paar dagen druk had, maar na 1,5 dag belde ze me helemaal overspannen op "Haal haar alsjeblieft wat eerder op, want er is geen land mee te bezeilen. Ze doet niks anders dan van voor naar achter lopen en weer terug." Izzy's moeder was dat na een poos ook kotsbeu en gaf een fikse correctie. Wat niks uithaalde, want ze zat helemaal in d'r eigen wereldje (tot zover de hypothese dat honden in het 'nu' leven en zich schikken in de situatie
)
Bij de dierenarts ook, toen ze gecastreerd werd. Die belde me echt chagrijnig op en éiste dat ik haar a.s.a.p. op zou halen
Ze zat samen met een Husky te joelen op een volume dat ze nog nooit gehoord hadden
En gristus, ga ik eens naar de wc als ik met iemand en de honden aan het lopen ben, dan doet ze niks anders dan staren naar de plek waar ik verdwenen ben terwijl ze heel sneutjes zit te piepen.
Alleen thuis blijven gaat dan wel weer prima
Ze wil gewoon écht écht écht héél erg liever niet achtergelaten worden bij iemand. Mijn moeder is de enige uitzondering, die kan haar meekrijgen en dan ontspant ze tot op bepaalde hoogte wel.
Bij de dierenarts ook, toen ze gecastreerd werd. Die belde me echt chagrijnig op en éiste dat ik haar a.s.a.p. op zou halen
En gristus, ga ik eens naar de wc als ik met iemand en de honden aan het lopen ben, dan doet ze niks anders dan staren naar de plek waar ik verdwenen ben terwijl ze heel sneutjes zit te piepen.
Alleen thuis blijven gaat dan wel weer prima
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple probeerd zichzelf bij ieder tweebenig wezen te verkopen tijdens de wandeling. Neem mij mee! Neem mij mee! Die loopt dus ook zo met iedere gek mee, zonder problemen. Daarom laat ik haar dus ook nooit alleen buiten wachten bij de supermarkt, het is net een auto die je niet op slot doet, het zet gewoon aan tot diefstal 
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Lana is denk ik nog te jong om te zien aan wie of ze het meeste hangt, ze gaat graag met iedereen van het gezin mee,
tot dus verre ligt het aan de situatie,
bij mij is ze de meeste tijd, ik geef haar te eten, verzorg haar, ga met haar naar de cursus, enz
naar mij luistert ze wel het beste,
met de baas mee, betekent voor haar speelkwartier, de schuur in, naar de paarden en schapen, rollebollen in het stro, lammertjes vertroetelen, de baas moet dan wel eens twee keer wat zeggen voordat ze reageert.
maar als een vreemde de auto deur open doet, vrees ik dat ze ook mee gaat, gewoon omdat ze autorijden zo leuk vindt.
dus als ze los loopt op het erf hou ik haar wel constant in de gaten, je weet maar nooit.
tot dus verre ligt het aan de situatie,
bij mij is ze de meeste tijd, ik geef haar te eten, verzorg haar, ga met haar naar de cursus, enz
naar mij luistert ze wel het beste,
met de baas mee, betekent voor haar speelkwartier, de schuur in, naar de paarden en schapen, rollebollen in het stro, lammertjes vertroetelen, de baas moet dan wel eens twee keer wat zeggen voordat ze reageert.
maar als een vreemde de auto deur open doet, vrees ik dat ze ook mee gaat, gewoon omdat ze autorijden zo leuk vindt.
dus als ze los loopt op het erf hou ik haar wel constant in de gaten, je weet maar nooit.