Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Ik wil een elektische fiets kopen en ik wil hierbij ook een fietskar voor Wilma aanschaffen. Ik kan weinig vinden over de combinatie van een elektrische fiets met een fietskar. Is dit überhaupt mogelijk? Uiteraard ben ik van plan om niet in volle vaart te fietsen en om bochten voorzichtig te nemen. Heeft iemand hier ervaring met een elektrische fiets met fietskar erachter?
Ik heb ook gekeken naar elektrische bakfietsen, maar deze kan ik nergens parkeren (ik betaal maandelijks voor een parkeerplaats in de parkeerkelder, maar het is niet toegestaan om hier een fiets te parkeren ). Als ik zonder Wilma ga fietsen, zit die bak alleen maar in de weg.
Ik zie hier dagelijks een vrouw met een fietskar achter haar elektrische fiets. Ze had er altijd twee cockerspaniels in. Nu heeft ze nog maar een hond. Maar dat gaat uitstekend hoor.
Ik heb een fietskar achter mijn elektrische vouwfiets en dat gaat prima
Hoge bruggen en bochten geen probleem zorg er wel voor dat je je hond goed vastzet, Truus brak eerst de musketon en 5 minuten later lag ze onder de kar omdat de lijn te lang was. nu heb ik ze vast met een kort kettinkje en dat gaat goed.
Je moet kijken of hij bevestigd kan worden, niet bij alle elektrische fietsen lukt het om het koppelstuk aan het wiel vast te maken.
Voor elektrische fietsen heb je dan een hulpstuk wat aan een stang word vastgemaakt, maar dit kan ook niet bij alle fietsen omdat hier vaak bedrading langs loopt.
Ik heb een sparta emotion, gaat prima met fietskar, kan er nog steeds 25 km pu mee fietsen, in het dorp en in bochten niet echt aan te raden....
Er moet altijd wel een manier te vinden zijn om hem vast te maken, al is het met een creatieve beun-oplossing.
Alleen het fenomeen fietskar, kent Wilma dat? Want bij mijn honden is het ongeschikt. Ik heb Mayke van jongs af aan er bekend mee gemaakt maar ondanks veel oefenen en positief aanleren mocht ik met een schreeuwerd in mn bakkie de stad door. Toen mn fietskar voor de deur werd gejat beschouwde ik het als "een Teken" van boven en heb opgegeven.
Paisley schreef:Er moet altijd wel een manier te vinden zijn om hem vast te maken, al is het met een creatieve beun-oplossing.
Alleen het fenomeen fietskar, kent Wilma dat? Want bij mijn honden is het ongeschikt. Ik heb Mayke van jongs af aan er bekend mee gemaakt maar ondanks veel oefenen en positief aanleren mocht ik met een schreeuwerd in mn bakkie de stad door. Toen mn fietskar voor de deur werd gejat beschouwde ik het als "een Teken" van boven en heb opgegeven.
Ik heb ze er gewoon ingedaan en we zijn gaan fietsen, Truus wilde vorig jaar nog wel eens miepen als we andere honden tegenkwamen, maar dat is helemaal over gelukkig, ik ga niet met krijsende honden over straat in en fietskar.
Vandaag zijn we naar de fietsenwinkel hier in de buurt gegaan, waar ik ook mijn huidige fiets heb gekocht. De eigenaar adviseerde een middenmotor omdat die meer ondersteuning geeft en een grotere actieradius heeft. Ik dacht zelf meer aan een voorwielmotor omdat die goedkoper is .
Ze hadden geen fietskar staan, maar hij heeft er een besteld. Volgende week zaterdag mogen we terugkomen samen met Wilma en dan kunnen we een fiets met voorwielmotor en met middenmotor uitproberen met fietskar . Dan weten we ook gelijk of Wilma het wat vindt.