Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 vechtende teven
Moderator: moderatorteam
-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
Re: 2 vechtende teven
Het zijn beide Engelse cocker spaniels
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
De jongste is 14 maanden en wordt na elke loopsheid volwassener, misschien wil zij gewoon hoger in rangorde klimmen en wordt dit niet Gepikt? Wat voor rassen zijn het eigenlijk.?

-
Annemieb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 3
cindymaes schreef:De jongste is 14 maanden en wordt na elke loopsheid volwassener, misschien wil zij gewoon hoger in rangorde klimmen en wordt dit niet Gepikt? Wat voor rassen zijn het eigenlijk.?
Engelse cockers
Ik weet het had hun altijd gezegd doe ze niet steriliseren ivm vachtZivaNomi schreef:In dat geval zou ik goed nadenken voor het castreren ivm haartjes.. Succes met de dames!Annemieb schreef:Het zijn beide Engelse cocker spaniels
Nu willen ze dat dus wel doen ivm dierenarts raad het aan
Ik vrees zelf (van wat ik de afgelopen week gezien heb) dat ze al te 'ver' zijn in hun haternij dat het opgelost wordt
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wij hebben ook gecastreerd op advies van de dierenarts. Dat is alleen maar goed geweest voor zijn portemonnee..
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Cockers lijken me niet van die erg felle honden...
- Feather__
- Zeer actief
Nou.. ik heb een amerikaanse die niet bang was om andere reutjes te bijten hoor. (Dat is trouwens helemaal veranderd sinds mijn andere hond er is en het feit dat die 13 is werkt ook mee denk ik)Johnny Jones schreef:Cockers lijken me niet van die erg felle honden...
Die hing ooit in een kont van een Argentijnse dog. Gelukkig geen gaatjes en die hond deed niks terug. Enige keer dat hij ooit de kans heeft gehad want ik zat er als een havik bovenop maar deze kwam opeens uit een tuin bij de nieuwe buren toen mijn hond net uit onze tuin liep.
Mijn moeder had een engelse en dat was echt een takketeef. Die kon, tot ze een keer opgejaagd werd en alleen nog maar het water in kon, prima met honden. Maar na dat incident totaal niet.
Die hing grommend en grauwend in de lijn en dat kreeg je er echt niet uit hoor. Zij heeft ook wel eens honden gebeten die losliepen en op haar af kwamen, grommend joeg ze ze weg en luisterde ze niet dan beet ze.
Ze heeft zelfs 2x Snoopy gebeten terwijl ze samen opgegroeid waren en best wel goed met elkaar over weg konden.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik zou ze adviseren er een te herplaatsen, zeker als ze gewoon 2 gezellige hondjes willen
Als ik morgen Madam en Truus naar iemand breng en die let nergens op, doet gezellig kluifjes en snoepjes strooien kan ik ze een dag later ophalen als ze elkaar daarvoor al niet hebben vermoord
bij wijze van 
Als ik morgen Madam en Truus naar iemand breng en die let nergens op, doet gezellig kluifjes en snoepjes strooien kan ik ze een dag later ophalen als ze elkaar daarvoor al niet hebben vermoord
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Die leeftijd tussen de honden zou ook mee kunnen spelen. Die teven van mij scheelde twee jaar.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou ook 1 herplaatsen. In het gunstigste geval wordt de situatie leefbaar. Maar ik vind zelf leefbaar niet genoeg. Ik wil dat mn honden het gezellig hebben samen. Ik zou niet van honden kunnen genieten waarbij je er bovenop moet zitten om te voorkomen dat het elkaar af slacht. Honden van elkaar scheiden is hier totaal geen optie, maar daarin kiest iedereen natuurlijk zn eigen weg.
Voor een cocker moet het ook niet al te moeilijk zijn om het ideale adresje te vinden. Het lijken me goed plaatsbare hondjes, als er verder geen gedrags- of gezondheidsproblemen spelen.
Voor een cocker moet het ook niet al te moeilijk zijn om het ideale adresje te vinden. Het lijken me goed plaatsbare hondjes, als er verder geen gedrags- of gezondheidsproblemen spelen.

-
blondie
- Zeer actief
Zelf zou ik het zo zonde vinden als ze erin gaan snijden en het heeft niet het gewenste resultaatAnnemieb schreef:cindymaes schreef:De jongste is 14 maanden en wordt na elke loopsheid volwassener, misschien wil zij gewoon hoger in rangorde klimmen en wordt dit niet Gepikt? Wat voor rassen zijn het eigenlijk.?
Engelse cockers
Ik weet het had hun altijd gezegd doe ze niet steriliseren ivm vachtZivaNomi schreef:In dat geval zou ik goed nadenken voor het castreren ivm haartjes.. Succes met de dames!Annemieb schreef:Het zijn beide Engelse cocker spaniels
Nu willen ze dat dus wel doen ivm dierenarts raad het aan
Ik vrees zelf (van wat ik de afgelopen week gezien heb) dat ze al te 'ver' zijn in hun haternij dat het opgelost wordt
Snap ook wel dat het verrekte lastig is. Hier vochten de teven elkaar niet de tent uit, maar in het begin was het zeker niet leuk, en ik was echt bang dat de grotere het gedrag van de kleinere niet zou pikken. Dus hier zijn we ook niet over 1 nacht ijs gegaan. Nu waren dat 2 teven van ruim 6 jaar toen, maar ik had niet het idee dat castratie het gedrag naar elkaar toe zou gaan veranderen. Ze moesten elkaar leren accepteren, en als dat niet had gebeurd, dan hadden we uiteindelijk wel voor 1 van de honden een ander huis gezocht. Het ging niet vanzelf hoor, we hebben wel scheidsrechter moeten spelen een aantal weken, maar daarna zag je de spanning wegvloeien en hadden we zelf het vertrouwen dat ze elkaar niet naar het leven zouden gaan staan.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
lucie schreef:dit is geen advies aan jou, omdat ik gewoon te weinig weet van de honden, de omstandigheden enz. Maar als het MIJN honden waren, zou IK zeker tot castratie overgaan. Ik heb hier drie teven laten castreren en nooit gedragsveranderingen meegemaakt, ook niet dat ze feller werden. Dus als het voor mij duidelijk was dat het echt iets hormonaals was, zou ik het doen, omdat het alternatief herplaatsen is, en dat zou dan mijn allerlaatste redmiddel zijn.Annemieb schreef:lucie schreef:hier wel eens een hond-agressieve mechelteef (intact) opgevangen. mijn eigen herderteef (gecastreerd) pikte dit niet en ze stonden elkaar naar het leven. was niet hormonaal. Zolang ik erbij was ging het redelijk, maar om niets kon de vlam in de pan slaan. Zelf zou ik honden gescheiden houden geen optie vinden.
Ik vind een volledig gescheiden leven ook geen optie voor hun.
Goed als het telkens een week moet tijdens de loopsheid (hebben wij ook maar omdat we intacte reu en teef hebben)
Ik weet het dus echt niet e ... ik wil toch samen met hun proberen om het goed te laten komen.
Als ik zo lees laat jij standaard op jonge leeftijd helpen. Dan kan je ook niet van een gedragsverandering spreken, want een hond vormt in de eerste 3 jaar zijn gedrag, waarvan het sterkst tussen 0 tot anderlhalf tot 2 jaar. Heb je daarvoor al geholpen dan zal (zeker de gemiddelde hondeneigenaar) geen verschil zien. Ik zie wel meteen een hond die eerder rustig wordt, soort van eerder volwassen, met behoud van een gedoseerde jonge speelsheid.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik heb bijna vier jaar een pleegberner in huis gehad, een gesteriliseerde teef, die door de fokteven in haar roedel niet werd getolereerd. Bij mijn Jorla, ook gesteriliseerd en ook ook afkomstig uit een grote roedel, was er niets aan de hand. Jorla was iets minder dominant en dat werkte goed..alleen in het begin even wat strijd om de toppositie en dat was het.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ik ben niet zo voor steriliseren maar als ik die 2 teven wilde houden ging het mes erin en schijt aan de plof vacht . Doe schoor ik dan wel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Hier ook 2 teven. Vliegen elkaar wel eens in de haren, maar nooit echt met bijten. Ze spelen vaker samen
en tegen elkaar aan slapen. De oudste ( bijna 5 ) is geholpen, nog voor de jongste ( 2 ) kwam. De jongste is nog in tact.