http://www.gelderlander.nl/buitenland/i ... ~ac654c5d/In Taiwan is het eten van katten en honden vanaf nu verboden
12-04-17 - Als eerste Aziatische land doet Taiwan het eten van katten- en hondenvlees volledig in de ban.
De verkoop van het vlees van de gezelschapsdieren was al langer verboden, maar nu staat er ook een fikse boete op het eten ervan.
De beslissing is uniek in Azië. Hong Kong heeft het slachten en verkopen van honden- en kattenvlees ook al verboden, maar Taiwan heeft nu in de wet laten vastleggen dat het vlees ook niet gegeten mag worden.
Taiwanezen die het toch niet kunnen laten om honden of katten te consumeren of te verkopen, riskeren een boete die kan oplopen tot 250.000 Taiwanese dollars (7700 euro).
Daarnaast lopen ze de het risico dat de overheid ze publiekelijk aan de schandpaal nagelt.
Vandaag beslist de regering in Taiwan eveneens over een wet die het verbiedt om een dier aan een auto of motor vast te maken om hem op deze manier uit te laten of te vervoeren.
Hier staat een boete op van 15.000 Taiwanese dollars (460 euro)
President
In tegenstelling tot bijvoorbeeld Myanmar of China was het eten van honden en katten al niet echt populair in Taiwan.
Het houden van gezelschapsdieren is de laatste decennia steeds gebruikelijker geworden in het land, waarschijnlijk doordat het geboortecijfer aan het dalen is, en mensen een vervanging zoeken voor een kind.
De huidige president van Taiwan, Tsai Ing-wen, is daarbij een fervent dierenliefhebster.
Tijdens haar campagne heeft ze regelmatig via sociale media foto's van haar twee katten en drie honden verspreid.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In Taiwan is het eten van katten en honden vanaf nu verboden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
In Taiwan is het eten van katten en honden vanaf nu verboden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: In Taiwan is het eten van katten en honden vanaf nu verb
Komt hier ook nog wel een keer dat er geen varkens , koeien ,schapen en dergelijk gegeten mogen worden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Zeker weten, maar dan in de verre toekomst denk ik. Dan eet men kunstmatig vleesvervangers of zoiets met dezelfde smaak en voedingsstoffen. En dan komt er iemand met een "sterk" verhaal: "Weet je dat men vroeger, jaren geleden, dieren opaten, geloof je niet, maar is echt waar.."bouvierpoedel schreef:Komt hier ook nog wel een keer dat er geen varkens , koeien ,schapen en dergelijk gegeten mogen worden.

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
bouvierpoedel schreef:Komt hier ook nog wel een keer dat er geen varkens , koeien ,schapen en dergelijk gegeten mogen worden.
Ik wilde het net tikken

- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ben blij voor de honden/katten daar hoor, maar of je nou een hond opvreet of een varken....
Wat is het verschil???
Wat is het verschil???
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
het grote verschil is de manier waarop het gebeurt,Ody schreef:Ben blij voor de honden/katten daar hoor, maar of je nou een hond opvreet of een varken....
Wat is het verschil???
honden worden gemarteld, omdat het vlees dan lekkerder is.
-
- Zeer actief
Juist , of ze hier zo lekker verzorgd en vertroeteld worden.Lanavandevledders schreef:het grote verschil is de manier waarop het gebeurt,Ody schreef:Ben blij voor de honden/katten daar hoor, maar of je nou een hond opvreet of een varken....
Wat is het verschil???

-
- Zeer actief
Tuurlijk Cleva .Cleva schreef:Hoe zat het ook al weer met die varkens in belgië?bouvierpoedel schreef:Juist , of ze hier zo lekker verzorgd en vertroeteld worden.Lanavandevledders schreef:het grote verschil is de manier waarop het gebeurt,Ody schreef:Ben blij voor de honden/katten daar hoor, maar of je nou een hond opvreet of een varken....
Wat is het verschil???
Oh.
Hou nou een keer op met dat gewijs en gemauw over wat anderen verkeerd doen.
Onze bejaarde manegeponies gaan ook eerst nog even anderhalve dag op reis om echte chorizo genoemd te mogen worden.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
Er zal genoeg verkeerd gaan , maar om bewust een dier te martelen, voor de smaak van het vlees gaat mij te ver,
Om bewust een dier te martelen omwille van zo hoog mogelijke winstmarges gaat mij ook te ver.Lanavandevledders schreef:Er zal genoeg verkeerd gaan , maar om bewust een dier te martelen, voor de smaak van het vlees gaat mij te ver,
- Lanavandevledders
- Zeer actief
Dus gaan we allemaal geen vlees, kip en vis meer eten , zou het probleem op den duur opgelost zijn
Het probleem van wantoestanden in slachthuizen zou dan opgelost zijn. Overigens zeg ik niet dat we allemaal geen vlees meer moeten eten. Waar het om gaat is dat ik geen enkele zinnige reden zie om dieren te martelen.Lanavandevledders schreef:Dus gaan we allemaal geen vlees, kip en vis meer eten , zou het probleem op den duur opgelost zijn
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Bingo!bouvierpoedel schreef:Komt hier ook nog wel een keer dat er geen varkens , koeien ,schapen en dergelijk gegeten mogen worden.
Voor ons is de hond soort van 'heilig'. Zou er niet aan moeten denken om hond of kat te eten.
Maar ik eet wel vrolijk koe, wel biologisch, dat dan weer wel.
Maar er zijn landen, waar dan misschien hond op het menu staat, waar koe soort van 'heilig' is.
Het zit voor mij in de manier van houden en slachten.
Heel zwart/wit gezegd, wat is een hondenleven meer waard dan een koeienleven?
Ja, natuurlijk, ik weet het. Emotioneel heeft hond voor ons zo ontzettend veel meerwaarde.
-
- Zeer actief
er zijn hier ook heel veel misstanden in de bio industrie, dus om nou te gaan brullen dat ze daar zo verschrikkelijk bezig zijn, - alleen als het hier heel veel beter gaat dan daar en dat is niet zo.... wel heb ik heel veel respect voor bio boeren die het anders willen en doen