Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
In beslag genomen hond kwijt
Moderator: moderatorteam
Re: In beslag genomen hond kwijt
Nou ik ook!
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Eens! Het wordt gewoon heel heel HEEL hoog tijd dat dieren niet langer als product gezien gaan worden voor de wet.

Het komt straks aan de orde in het rtl4 journaal (19.30)
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
- iones
- Zeer actief
De rechter heeft de officier van justitie feitelijk gered. Ze houden elkaar de hand boven het hoofd.
Maar kom bij mij niet meer aan met dat we in een rechtssysteem leven.
Maar kom bij mij niet meer aan met dat we in een rechtssysteem leven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Donkere Dame
- Actief

Mijn hond is geen ding

Zou er zo een petitie voor beginnen
Jaren mijn hond telt zwaarder als een paar maanden naar een stichting.

- Donkere Dame
- Actief
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind het echt van de zotte! Los daarvan vraag ik me trouwens ook een beetje af hoe het kan dat een hond die na losbreken 3 levende wezens verwond niet als vals kan worden aangemerkt?
-
- Zeer actief
Ik vroeg me nog wat anders af. In het voorbericht van de nieuwsuitzending werd gezegd dat de hond losbrak en kindertjes in de kleding hapte, en een fietser beet/hapte. De hond werd beoordeeld na de test als zijnde snel geprikkeld en druk (met de bek vul ik dan maar zelf in), maar niet als vals en mens agressief.mijke schreef:Ik vind het echt van de zotte! Los daarvan vraag ik me trouwens ook een beetje af hoe het kan dat een hond die na losbreken 3 levende wezens verwond niet als vals kan worden aangemerkt?
Heel eerlijk gezegd, vind ik dit dingen die menig (mechelse) herder eigenaar niet vreemd in de oren zal zullen klinken dat een jonge hond zo kan reageren.
In het nieuwsbericht zelf werd alleen benoemd dat de hond gebeten had.
Rechter zal niet zonder reden geconcludeerd hebben dat de hond terug mocht en kon (waarschijnlijk ook met voorwaarden). Maar ik vind dat er wel heel erg doorgeslagen wordt met aangiftes en in beslagnames.
Gisteren kwam er een kindje op Aki afrennen, hij was zelf nogal druk (aan de lijn) en dat meisje was ook vrij druk, maar vroeg netjes of ze hondje mocht aaien. Mijn hart was er goed voor, en ik vertrouw mijn hond ook dat hij dat meisje niets doet.
Maar ik durf het gewoon niet meer, om dit soort dingen. Als hij wel een duw geeft en dat kind valt op de grond en een moeder besluit dat de hond aggressief is en maakt een melding dan zit ik met de gebakken peren.
Vlak daarna kom ik de slop in lopen en komt er een kind ineens de poort uit, knalt vol op Aki die links van me liep, en begint te gillen met de handen in de lucht. Dan schrik ik me de tandjes, wij alle drie denk ik

Maar dan ben ik toch wel weer heel blij dat hij met de bal in de bek alleen verbaasd reageert. Je moet er toch niet aan denken dat hij ook ineens opspringt en woef doet waarop alle instanties er ineens bijgehaald gaan worden

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. En daarom ontwijk ik alles en iedereen zoveel mogelijk. Mensen kunnen niets meer in proporties zien. Dus spelen alleen met eigen en/of bekende honden. En vreemden mogen er niet meer in de buurt komen. Zeker kinderen ook al vind Xygan die geweldig...maar met al zn lompheid t gebeurd niet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Maar de echte toedracht van deze jonge mechelse herder die in beslag is genomen ken ik dan niet.malinois schreef:Idd. En daarom ontwijk ik alles en iedereen zoveel mogelijk. Mensen kunnen niets meer in proporties zien. Dus spelen alleen met eigen en/of bekende honden. En vreemden mogen er niet meer in de buurt komen. Zeker kinderen ook al vind Xygan die geweldig...maar met al zn lompheid t gebeurd niet.
Maar als ik een situatie schets van een speeltuin met druk rennende kinderen, evt. met voetbal erbij en kinderen die rolschaatsen en een fietser die druk schreeuwend zich met de situatie gaat bemoeien omdat de jonge hond uit de halsband schiet dan vrees ik menig jonge mechel of duitser ook heel druk zouden gaan opspringen en misschien wel in mouwtjes zouden gaan happen.
Blijkbaar kan je je hond dus behoorlijk snel kwijtraken tegenwoordig. In opslag, maar dus ook letterlijk kwijtraken. En het zit me niet lekker hoor.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat hebben de mijne ook niet maar mensen zien tegenwoordig alles al als bijten. Zelfs pups bijten al... een hond die gromt is vals etc etc etc.Tara schreef:Ik ben zo godsblij dat ik gewoon aardige honden heb die zich de pis niet lauw laten maken en die niet zo veel behoefte hebben aan bijten.
Ik wil t niet... je hebt er niks aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Inderdaad. Ik laat daarom mijn honden ook maar heel zelden door kinderen aaien.blondie schreef:Gisteren kwam er een kindje op Aki afrennen, hij was zelf nogal druk (aan de lijn) en dat meisje was ook vrij druk, maar vroeg netjes of ze hondje mocht aaien. Mijn hart was er goed voor, en ik vertrouw mijn hond ook dat hij dat meisje niets doet.
Maar ik durf het gewoon niet meer, om dit soort dingen. Als hij wel een duw geeft en dat kind valt op de grond en een moeder besluit dat de hond aggressief is en maakt een melding dan zit ik met de gebakken peren.
Vlak daarna kom ik de slop in lopen en komt er een kind ineens de poort uit, knalt vol op Aki die links van me liep, en begint te gillen met de handen in de lucht. Dan schrik ik me de tandjes, wij alle drie denk ik![]()
Maar dan ben ik toch wel weer heel blij dat hij met de bal in de bek alleen verbaasd reageert. Je moet er toch niet aan denken dat hij ook ineens opspringt en woef doet waarop alle instanties er ineens bijgehaald gaan worden
Kinderen willen eigenlijk altijd Mila aaien en Mila vindt kinderen erg leuk en is er heel verdraagzaam mee, maar zij is wel een hond die bij pijn of schrik in een reflex kan happen (in de lucht). Ik ga het risico dus gewoon niet nemen dat er iets raars gebeurt en we daar een hoop gedoe over krijgen.
Heel soms mogen ze Taartje wel aaien en met Mila mogen ze met een balletje spelen.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Het is wel een eng idee ja dat je hond blijkbaar zo gemakkelijk in beslag genomen kan worden. EN dat 'ie dan ook nog kwijt geraakt kan worden.
Tobi speelt wel met de buurtkinderen. Maar ik ben er zelf altijd bij en de vader en moeder hebben zelf honden gehad en begeleiden hun kinderen er ook echt goed in. Heb daar wel een goed gevoel bij. Als er in het park (wat het een losloop gebied is ...) kleine kinderen lopen lijn ik Tobi wel altijd aan. Die kinderen kunnen heel raar en bang reageren. Gaan ze met de handen omhoog staan springen en 'aahhh' roepen. Dat is voor Tobi natuurlijk het signaal om te spelen.
Tobi speelt wel met de buurtkinderen. Maar ik ben er zelf altijd bij en de vader en moeder hebben zelf honden gehad en begeleiden hun kinderen er ook echt goed in. Heb daar wel een goed gevoel bij. Als er in het park (wat het een losloop gebied is ...) kleine kinderen lopen lijn ik Tobi wel altijd aan. Die kinderen kunnen heel raar en bang reageren. Gaan ze met de handen omhoog staan springen en 'aahhh' roepen. Dat is voor Tobi natuurlijk het signaal om te spelen.
_Esmee
- mijke
- Zeer actief
Nou sterker nog, Oor zou dat ook doen. Leuk, druk dansen en spelen! Wat je in je eerdere post schrijft zet de zaken inderdaad ook in ander perspectief. Ik vind dat eigenlijk geen echt bijtincident. Die nuance hadden ze in de berichtgeving wel aan mogen brengen wat mij betreft.blondie schreef:Maar de echte toedracht van deze jonge mechelse herder die in beslag is genomen ken ik dan niet.malinois schreef:Idd. En daarom ontwijk ik alles en iedereen zoveel mogelijk. Mensen kunnen niets meer in proporties zien. Dus spelen alleen met eigen en/of bekende honden. En vreemden mogen er niet meer in de buurt komen. Zeker kinderen ook al vind Xygan die geweldig...maar met al zn lompheid t gebeurd niet.
Maar als ik een situatie schets van een speeltuin met druk rennende kinderen, evt. met voetbal erbij en kinderen die rolschaatsen en een fietser die druk schreeuwend zich met de situatie gaat bemoeien omdat de jonge hond uit de halsband schiet dan vrees ik menig jonge mechel of duitser ook heel druk zouden gaan opspringen en misschien wel in mouwtjes zouden gaan happen.
Blijkbaar kan je je hond dus behoorlijk snel kwijtraken tegenwoordig. In opslag, maar dus ook letterlijk kwijtraken. En het zit me niet lekker hoor.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
De zus van de eigenaresse had gereageerd op een facebook bericht en die vertelde inderdaad een verhaal zoals Blondie schetst.
_Esmee
- Liesbeth
- Zeer actief
Re: In beslag genomen hond kwijt en inmiddels afgemaakt
Ik haal hem even naar boven.
Het blijkt dat de hond eind juni is afgemaakt.
http://www.ad.nl/dordrecht/hond-rex-doo ... ~a0ec8a7c/
Het blijkt dat de hond eind juni is afgemaakt.
http://www.ad.nl/dordrecht/hond-rex-doo ... ~a0ec8a7c/
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 14 jul 2017 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
te gek voor woorden,
dat een hond in beslag wordt genomen is 1,
maar ik vind, dat je daarna. stap voor stap op de hoogte dient te worden gehouden,
wat voor verdere maatregelen er worden genomen.
dat een hond in beslag wordt genomen is 1,
maar ik vind, dat je daarna. stap voor stap op de hoogte dient te worden gehouden,
wat voor verdere maatregelen er worden genomen.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
Wat een ontzettend raar verhaal. Het zou je maar overkomen
- mijke
- Zeer actief
Dat een hond in beslag genomen kan worden is logisch. Dat je een hond test ook, logisch. Dat je de hond in bewaring hebt, logisch. Maar verder is de hond niet van de politie. Hij is nog van het baasje. Pas als de rechtzaak is voorgekomen en de rechter een uitspraak heeft gedaan, mag de politie iets doen met het dier. En dan nog alleen in dat geval dat de rechter oordeelt dat de hond niet terug mag naar het baasje. De rechter zal dan, vind ik, ook moeten zeggen wat er dan wel met de hond dient te gebeuren en als het even kan vind ik dat het baasje moet kunnen besluiten wat er met het dier gebeurt. Inslapen danwel herplaatsen. Als het baasje dat niet wil of niet kan, dan doet de politie het. Niet andersom.
Zo staat het blijkbaar niet in de wet, maar zo zou het wel moeten zijn.
Zo staat het blijkbaar niet in de wet, maar zo zou het wel moeten zijn.
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dit is echt een nachtmerrie. Bah
.

- Ody
- Zeer actief
Ik vraag me dan gelijk af of de hond wel echt is ingeslapen, of ondertussen 3x is doorverkocht en ze denken zo makkelijk van deze mevrouw af te komen........
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
-
- Zeer actief
+1Ody schreef:Ik vraag me dan gelijk af of de hond wel echt is ingeslapen, of ondertussen 3x is doorverkocht en ze denken zo makkelijk van deze mevrouw af te komen........
Suzanne
-
- Zeer actief
+1Ody schreef:Ik vraag me dan gelijk af of de hond wel echt is ingeslapen, of ondertussen 3x is doorverkocht en ze denken zo makkelijk van deze mevrouw af te komen........
Suzanne