Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door Pemba »

Ach wat triest toch weer :ugh:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

om te janken weer :jank:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, het is in triest, maar ook dat ik denk waarom laat je het gebeuren als eigenaar potverjandorie, dat blinde hondje vertrouwt op je, - sorry dat ik het zeg , en het zal wel ongepast zijn, maar ja ik vind er wat van ja, als het zover komt. dat die spa en achtige weg moeten ben ik het mee eens, die horen niet in het park met deze dagen en juist met deze dagen is het ervan vergeven, :blauwoog: kolere arm ding :(:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

:jank: :jank:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

S@ndr@ schreef:tja, het is in triest, maar ook dat ik denk waarom laat je het gebeuren als eigenaar potverjandorie, dat blinde hondje vertrouwt op je, - sorry dat ik het zeg , en het zal wel ongepast zijn, maar ja ik vind er wat van ja, als het zover komt. dat die spa en achtige weg moeten ben ik het mee eens, die horen niet in het park met deze dagen en juist met deze dagen is het ervan vergeven, :blauwoog: kolere arm ding :(:
Dit is een verschrikkelijke afloop voor het hondje uit het nieuwsbericht, maar dat was ook wat in mij op kwam. :ugh:
Maar dat geldt denk ik voor elke hond, ik snap niet waarom sommige mensen zo kort op elkaar gaan passeren langs onbekende honden.
Ik heb het nooit gedaan in ieder geval, ik steek over of draai me om of ga in de berm staan. En hier in het dorp doet eigenlijk iedereen dat, ook in het bos elkaar even de ruimte geven, dat is toch veel fijner.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

S@ndr@ schreef:tja, het is in triest, maar ook dat ik denk waarom laat je het gebeuren als eigenaar potverjandorie, dat blinde hondje vertrouwt op je, - sorry dat ik het zeg , en het zal wel ongepast zijn, maar ja ik vind er wat van ja, als het zover komt. dat die spa en achtige weg moeten ben ik het mee eens, die horen niet in het park met deze dagen en juist met deze dagen is het ervan vergeven, :blauwoog: kolere arm ding :(:
Wat bedoel je eigenlijk? Kan er eerlijk gezegd geen touw aan vastknopen.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

runninggirl schreef:
Dit is een verschrikkelijke afloop voor het hondje uit het nieuwsbericht, maar dat was ook wat in mij op kwam. :ugh:
Maar dat geldt denk ik voor elke hond, ik snap niet waarom sommige mensen zo kort op elkaar gaan passeren langs onbekende honden.
Ik heb het nooit gedaan in ieder geval, ik steek over of draai me om of ga in de berm staan. En hier in het dorp doet eigenlijk iedereen dat, ook in het bos elkaar even de ruimte geven, dat is toch veel fijner.
Ik moet zeggen, van maandag t/m vrijdag heb ik amper tot geen last van andere honden maar ik ging vanochtend lopen en het stikte van de losgeslagen honden. De weekenden en feestdagen zijn dagen dat ik dus voortaan maar gewoon door de wijk heen ga wandelen (was vergeten dat het pasen was).

Hoe dan ook, het is weer verschrikkelijk dat het gebeurd is maar blijkbaar nog steeds niet genoeg want het blijft gebeuren :cry:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Gisteren stond hier in het park (aanlijngebied) een jongen met een stafford tussen zn benen. Die werd belaagd door een reu, ook een klapkaak, geen stafford, leek op een ca de bou of zo. die jongen bleef maar wegdraaien, met zn hond tussen de benen. Komt er een meisje aangerend, kom hier, dat hondje wil niet spelen.....nou doos, jouw hond ook zeker niet.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
runninggirl schreef: Maar dat geldt denk ik voor elke hond, ik snap niet waarom sommige mensen zo kort op elkaar gaan passeren langs onbekende honden.
Hier is vorige week een hond gruwelijk gemolesteerd door een Akita. Akita was aangelijnd maar baasje 'kon hem niet houden'.
Of vond het misschien maar al te prachtig want dat soort wezenlozen heb je er ook bij. Hun agressieve joekel mot er natuurlijk wel stáán he. :roll:
Nou nee vanaf 25 kilo krijg je al te horen, ik kan hem niet houden hoor, ( - lees motivatie om hem vast te houden is nul, kost teveel moeite) ik heb mijn hond ( of honden de bullen) nog never no way losgelaten. t kan wel :cool2: als je wilt. maar er is vaak geen sterkte persoonlijkheid thuis kun je wel zeggen ...... t is allemaal waaibomen hout om t maar een plastisch uit te drukken :Q:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

je hebt ook mensen die bevriezen in zo'n situatie, die kunnen echt niets doen. die voelen zich al rot genoeg dat dat zo is en dat ze hun eigen hond niet kunnen beschermen. en waarom zou dat ook moeten? zo'n hond moet gewoon niet op straat. punt. niet bij de eigenaar neerleggen want die heeft niet zijn hondje in de klapkaak gelegd hoor. dus ongepast? ja, naast andere dingen.
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zag gisteren een dwergteckel zich tot 2x toe lostrekken. Maar het lusje van de lijn om haar pols doen (of de lijn aan haar man geven) kwam blijkbaar niet in haar op.

Over het incident hier heb ik eigenlijk geen worden voor, bizar en walgelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Domor schreef:Ik zag gisteren een dwergteckel zich tot 2x toe lostrekken. Maar het lusje van de lijn om haar pols doen (of de lijn aan haar man geven) kwam blijkbaar niet in haar op.

Over het incident hier heb ik eigenlijk geen worden voor, bizar en walgelijk.
Heb ik ook wel eens dat de lijn uit mijn hand schiet , ben nogal zwakjes en te lief en zorgzaam en als de dood dat er wat gebeurt en mijn hond op een pitbull duikt. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou ja, je ziet het niet altijd aankomen.
Gisteren liep ik ook hier in de buurt door de wijk, en komt er uit een steegje, die onoverzichtelijk is, vanwege hoge schuttingen, ook iemand met een staf, en een kind die ook een staf, aan de flexriem had. Ik trok dus ook even een sprintje, om buiten bereik van die flexriem te komen.

En vanmorgen, ik was het bruggetje al over, en zag dus vanaf de overkant, weer die twee staffords aankomen, uit dat steegje, waar ik net nog langs liep. En de ene stafford was dus los.
Stereotype jonge man, liep er nu mee, baseball petje, en was alleen bezig zijn peukje aan te krijgen.

Ik dacht dus nog, misschien daar maar niet meer langs lopen.

En misschien doet die loslopende stafford helemaal, niks hoor. Maar die bruine moest gisteren nog helemaal gaan zitten bij het steegje, en zag er niet zo onder controle uit.

Maar goed, als er loslopende stafford uit dat steegje Sjeesd, zie je dat dus niet aankomen, als je daar loopt.
En misschien doet ie wel niets, maar toch ben ik een stuk relaxter, als het een loslopend boomertje was geweest hoor. Honden mogen daar niet eens los.
S@ndr@
Zeer actief

Ik zie ze ook niet altijd aan komen maar als ik Sneeuw aan de flex heb of aan de lijn dan gaat ze wel omhoog als ik het niet veertrouw :wink: .en ik kan me voorstellen dat als je hond kwetsbaar is op welke manier dan ook dat je nog meer kijkt en voorzichtiger bent, je bent wel degene waar het beest op vertrouwt
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

S@ndr@ schreef:Ik zie ze ook niet altijd aan komen maar als ik Sneeuw aan de flex heb of aan de lijn dan gaat ze wel omhoog als ik het niet veertrouw :wink: .en ik kan me voorstellen dat als je hond kwetsbaar is op welke manier dan ook dat je nog meer kijkt en voorzichtiger bent, je bent wel degene waar het beest op vertrouwt
En van Gils, til je die ook omhoog?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ach gut dat oude beestje :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Emma schreef:
S@ndr@ schreef:Ik zie ze ook niet altijd aan komen maar als ik Sneeuw aan de flex heb of aan de lijn dan gaat ze wel omhoog als ik het niet veertrouw :wink: .en ik kan me voorstellen dat als je hond kwetsbaar is op welke manier dan ook dat je nog meer kijkt en voorzichtiger bent, je bent wel degene waar het beest op vertrouwt
En van Gils, til je die ook omhoog?
Daar ga ik wel voorstaan mocht het nodig zijn.... en ik zou heel goed uitkijken waar , op welke tijden en hoe ik hem zou uitlaten als hij zo kwetsbaar zou zijn.....ik heb wel vaker een hond moeten vastbinden ( de lijn ergens om heen moeten slaan ) om armen en benen vrij te hebben om een aanvaller weg te jagen..
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 apr 2017 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Die mevrouw had alleen twee hondjes aan de lijn en dat til je niet in een seconde omhoog.

Maar in principe maakt dat ook niks uit. Soms kan je een andere hond niet zo snel ontwijken.

Als ik de lift in wil staat er soms een loslopende Stafford in, nou is die toevallig best lief. Al wilde die eigenaar nooit dat ik met Nikkie de lift in kwam, dus misschien doet die Stafford wel iets als mijn hond eventueel gaat blaffen, al blafte ze niet snel als er al een hond in de lift stond, wel als er een bij kwam als wij er al in stonden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

toch he 2 honden in een lift, klein oppervlakte ik zou er al niet instappen, doe de volgende keer wel als hij langs komt :wink: misschien overdreven hoor, maar ik ga daar niet mee gokken ongeacht ras- je kunt geen kant op dan
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Naar mijn idee is er veel te lang gepraat en geschreven over dit soort honden. Het dringt om begrijpelijke redenen toch niet door tot de gedegenereerde hersencellen van de meerderheid der klapkaakeigenaren. Fokverbod, uitsterfbeleid en andere slappe maatregelen zijn wat mij betreft een gepasseerd station. Per direct een noodwetje erdoor jennen en de eigenaren 30 dagen de tijd geven om zich van dat genetisch afval te ontdoen. Hoe ze dat doen boeit me verder voor geen meter. Geen geld voor een spuitje is geen probleem. De shredder van de dienst groenvoorziening zal u 30 dagen lang gratis van dienst zijn.
Na die 30 dagen word de hond door elke willekeurige agent ter plekke doodgeschoten en de eigenaar gearresteerd. Deze zal gelijkwaardig gestraft worden als iemand die illegaal met een doorgeladen vuurwapen over straat loopt. En daar moet u het maar mee doen, want de koek is op.
Andere rassen die als gevaarlijk bekend staan heb ik indien nodig iets mildere oplossingen voor in petto.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Och, dit is echt mijn grootste angst met mijn kleine, blinde poedel. Met wandelingen sta ik nooit ver van hem af, zeker niet bij bochten of onoverzichtelijke plekken en bij (vreemde) honden beheers ik de kennismaking indien we daartoe beslissen. Dit wil je niet, vreselijk. Wat een traumatische ervaring...:-(
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

"In de verte kwam een jongen aanlopen met aangelijnd een vervelende hond met zo'n grote, dikke, zwarte kop. Een mengeling van twee vechthonden. Automatisch pakte ik de riemen wat korter." Als ze op een meter van elkaar zijn, gaat het helemaal mis
Als je een "nare hond" ziet in de verte kan je ook omkeren natuurlijk.
Dat is wat ik doe want ik hoef geen "nare hond" in de buurt van mijn hond.
Waarom die mevrouw doorgelopen is met haar twee hondjes is me een beetje een raadsel :?
Denk dat ze dat niet snel weer zal doen.

Natuurlijk blijft het intriest dat de "nare hond" de gelegenheid heeft gekregen en genomen om dat hondje te pakken. :devil:
Stom en ondoordacht en onverantwoordelijk van de eigenaar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wolfsblut schreef:Naar mijn idee is er veel te lang gepraat en geschreven over dit soort honden. Het dringt om begrijpelijke redenen toch niet door tot de gedegenereerde hersencellen van de meerderheid der klapkaakeigenaren. Fokverbod, uitsterfbeleid en andere slappe maatregelen zijn wat mij betreft een gepasseerd station. Per direct een noodwetje erdoor jennen en de eigenaren 30 dagen de tijd geven om zich van dat genetisch afval te ontdoen. Hoe ze dat doen boeit me verder voor geen meter. Geen geld voor een spuitje is geen probleem. De shredder van de dienst groenvoorziening zal u 30 dagen lang gratis van dienst zijn.
Na die 30 dagen word de hond door elke willekeurige agent ter plekke doodgeschoten en de eigenaar gearresteerd. Deze zal gelijkwaardig gestraft worden als iemand die illegaal met een doorgeladen vuurwapen over straat loopt. En daar moet u het maar mee doen, want de koek is op.
Andere rassen die als gevaarlijk bekend staan heb ik indien nodig iets mildere oplossingen voor in petto.
Doe eens ff normaal joh. Er zijn meer dan genoeg verantwoordelijke SPA-eigenaren waarom zouden die gestraft moeten worden voor iets dat ze niet laten gebeuren.
En de dag dat men mij oplegt om op straat willekeurig honden af te schieten leg ik mijn Walther op t bureau van mijn chef, koop mijn diensthond over en hang mijn pet aan de kapstok. :piew:
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

S@ndr@ schreef:toch he 2 honden in een lift, klein oppervlakte ik zou er al niet instappen, doe de volgende keer wel als hij langs komt :wink: misschien overdreven hoor, maar ik ga daar niet mee gokken ongeacht ras- je kunt geen kant op dan

Ik ging ook nooit met mijn honden de lift in als er al honden in stonden, maar toen ik alleen Nikkie nog had deed ik het weleens.
Maar als iemand anders de lift in kwam met een hond kon ik moeilijk zeggen dat ze er niet in mogen. Maar de meeste kwamen nooit met hun hond in de lift als ik er in stond.

De buurvrouw met haar honden kwam er weleens in als ik er in stond met alle meiden, maar van die honden waren mijn meiden bang dus die hielden hun snater dan wel. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

ik zou denk ik uitstappen op het moment dat er iemand met een hond in gaat stappen, gewoon het idee, grr zijn zat mensen die het overdreven zouden vinden hoor, maar dan maar wat eerder er uit en de volgende pakken
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Wolfsblut schreef:Naar mijn idee is er veel te lang gepraat en geschreven over dit soort honden. Het dringt om begrijpelijke redenen toch niet door tot de gedegenereerde hersencellen van de meerderheid der klapkaakeigenaren. Fokverbod, uitsterfbeleid en andere slappe maatregelen zijn wat mij betreft een gepasseerd station. Per direct een noodwetje erdoor jennen en de eigenaren 30 dagen de tijd geven om zich van dat genetisch afval te ontdoen. Hoe ze dat doen boeit me verder voor geen meter. Geen geld voor een spuitje is geen probleem. De shredder van de dienst groenvoorziening zal u 30 dagen lang gratis van dienst zijn.
Verder alles goed met je? Want blijkbaar is er met jouw hersencellen ook iets niet helemaal in orde!
Als liefhebber en eigenaar van een stafford ben ik me zeer bewust van het feit dat deze honden in een eventueel gevecht zware schade kunnen toebrengen aan andere honden. Daarom laat ik mijn hond ook nooit en te nimmer loslopen. Echter kom ik helaas maar al te vaak eigenaren van andere rassen tegen die er blijkbaar van overtuigd zijn dat hun lieveling nooit aanstichter kan/zal zijn van een aanvaring met een andere hond.
En dat terwijl ik expres ga wandelen in gebieden waar loslopen NIET is toegestaan! maar dat zal andere eigenaren een worst wezen...hun lieverd luistert immers zo goed...Maar wel mij vuil aankijken omdat ik een Stafford aan de lijn heb :(
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Leg je nou de verantwoording bij de eigenaar van het slachtoffer of lees ik het gewoon verkeerd?
Ik liep vanmiddag met Pebbles op de markt, liep er ook een klapkaak. Hij zag Pebbles niet gelukkig, maar ik hou dan echt mijn hart vast. Ze zijn binnen een seconde bij jouw hondje en als je die dan wil beschermen en op tillen, sleuren ze je hondje uit je armen, er is weinig beschermen aan hoor. Enige bescherming is mijn man, die zou zorgen dat de aanvaller het er niet levend van af brengt, dat weet ik zeker.
Alsof de eigenaar van het slachtoffer ook maar enige schuld treft.....
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

stoffeltje schreef:
Verder alles goed met je? Want blijkbaar is er met jouw hersencellen ook iets niet helemaal in orde!
Als liefhebber en eigenaar van een stafford ben ik me zeer bewust van het feit dat deze honden in een eventueel gevecht zware schade kunnen toebrengen aan andere honden. Daarom laat ik mijn hond ook nooit en te nimmer loslopen. Echter kom ik helaas maar al te vaak eigenaren van andere rassen tegen die er blijkbaar van overtuigd zijn dat hun lieveling nooit aanstichter kan/zal zijn van een aanvaring met een andere hond.
En dat terwijl ik expres ga wandelen in gebieden waar loslopen NIET is toegestaan! maar dat zal andere eigenaren een worst wezen...hun lieverd luistert immers zo goed...Maar wel mij vuil aankijken omdat ik een Stafford aan de lijn heb :(
Ik zal je nooit vuil aankijken, maar als jij niet in staat bent te voorkomen dat je hond schade aanricht, ook als je hem aangelijnd hebt, dan vind ik dat je hem een muilkorf om moet doen.
Ik heb jaren met een gevaarlijke hond gelopen maar was zeker in staat om andere mensen en hun honden veilig te laten zijn. Ook als ze hun Fifi of Wodan op mijn hond af lieten lieten lopen.
Het gegeven dat ik een gevaarlijke hond aan de lijn heb is mijn probleem nooit het hunne, ongeacht waar ik loop.
Gr. Aniek

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik zeg enkeltje psychiatrische inrichting :piew:

Nu heb ik zelf een klapkaak en een landhaai, maar ik snap de motivatie van de eigenaresse om die hersenloze eigenaar van de klapkaak op 1 meter te gaan passeren ook niet helemaal :19: .

Dat die kerel zijn klapkaak een weerloos hondje laat molesteren en daarbij staat toe te kijken, dat is natuurlijk walgelijk. Onverantwoordelijke eigenaar van de bovenste plank, bah. :kotz:
S@ndr@
Zeer actief

tbeast schreef:
Leg je nou de verantwoording bij de eigenaar van het slachtoffer of lees ik het gewoon verkeerd?
Ik liep vanmiddag met Pebbles op de markt, liep er ook een klapkaak. Hij zag Pebbles niet gelukkig, maar ik hou dan echt mijn hart vast. Ze zijn binnen een seconde bij jouw hondje en als je die dan wil beschermen en op tillen, sleuren ze je hondje uit je armen, er is weinig beschermen aan hoor. Enige bescherming is mijn man, die zou zorgen dat de aanvaller het er niet levend van af brengt, dat weet ik zeker.
Alsof de eigenaar van het slachtoffer ook maar enige schuld treft.....
Ja dat staat er echt wel/ niet
ik denk dat ik feitelijk het zelfde zeg als Ranetje...... ik leg de verantwoordelijkheid voor wat er is gebeurt , helemaal niet bij de eigenaar van de blinde hond, maar vind het wel onbegrijpelijk dat ze t heeft laten gebeuren, ze zag hem aan komen en vertrouwde het voor geen meter, maar ze loopt wel door en gaat tot op een meter afstand. en toen gebeurde het- schrijft ze...
als ik een hond niet vertrouw dan loop ik gewoon terug, een andere kant op of desnoods bij mensen het erf op,...... ik hoeft ook geen honden die ik niet vertrouw bij mijn honden en als mijn honden kwetsbaar of ziek zijn zal ik daar nog veel sterker in en op anticiperen , omdat mijn honden dan op mij vertrouwen en afhankelijk zijn van mijn oordeel. bij twijfel niet doen
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”