Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Hier loopt een jonge bruine Pitbullreu. Van die junk. Uiteraard.
Beest is een maand of vier oud en krijgt af en toe schoppen, dat wil je niet weten. Baas is daar al op aangesproken maar doet het af met 'dat heeft ie nodig'.
Ik hou mijn hart vast.
dat wordt waarschijnlijk een gevalletje die je gaat ontlopen, of misschien ook niet het geluk is soms met de domme
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Niet Max' zijn schuld, maar de jouwe.Had je maar geen Stafford moeten nemen. Want als er dan wat gebeurt is de schade meteen zoveel groter dan bij andere rassen. En vaak zelfs dodelijk.

@ Kooi, zou je nu eens willen ophouden met mij te vertellen dat ik niet voor een Stafford had mogen kiezen?
Ik vertel jou toch ook niet welk ras jij zou moeten nemen?
Ik heb geen verknipte wannabee Staff uit het asiel gehaald, niet gekocht bij de eerste de beste broodfokker en ook geen koopje van marktplaats geplukt!
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat er ook serieuze liefhebbers van dit ras zijn?
Mijn vorige staffs hebben nog nooit zelfs maar gegromd naar andere honden laat staan gebeten...want zo heb ik ze niet opgevoed.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

stoffeltje schreef:Niet Max' zijn schuld, maar de jouwe.Had je maar geen Stafford moeten nemen. Want als er dan wat gebeurt is de schade meteen zoveel groter dan bij andere rassen. En vaak zelfs dodelijk.

@ Kooi, zou je nu eens willen ophouden met mij te vertellen dat ik niet voor een Stafford had mogen kiezen?
Ik heb geen verknipte wannabee Staff uit het asiel gehaald, niet gekocht bij de eerste de beste broodfokker en ook geen koopje van marktplaats geplukt!
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat er ook serieuze liefhebbers van dit ras zijn?
Mijn vorige staffs hebben nog nooit zelfs maar gegromd naar andere honden laat staan gebeten...want zo heb ik ze niet opgevoed.
En dat is nou net het hele probleem....
AfbeeldingAfbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

stoffeltje schreef:Niet Max' zijn schuld, maar de jouwe.Had je maar geen Stafford moeten nemen. Want als er dan wat gebeurt is de schade meteen zoveel groter dan bij andere rassen. En vaak zelfs dodelijk.

Mijn vorige staffs hebben nog nooit zelfs maar gegromd naar andere honden laat staan gebeten...want zo heb ik ze niet opgevoed
.
Oh ja want een stafford maak je agressief naar soortgenoten.
En dat zit niet in de genen.... :LOL: :hmmm:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Precies. Het is geen kwestie van opvoeden. Het is een kwestie van mazzel hebben dat je een sociale hebt uitgekozen en voorzorgsmaatregelen nemen, niets meer en niets minder.

En Izzy is een koopje van Marktplaats trouwens :mrgreen:
Gimmick
Zeer actief

Sandra&co schreef:Precies. Het is geen kwestie van opvoeden. Het is een kwestie van mazzel hebben dat je een sociale hebt uitgekozen en voorzorgsmaatregelen nemen, niets meer en niets minder.

En Izzy is een koopje van Marktplaats trouwens :mrgreen:
En Gimmick is er een met een prachtig papier... zorgvuldig gekozen lijnen en weinig tot geen agressie in deze lijnen..
Maar toch zal ze niet verblikken of verblozen alsze de kans krijgt en ze uitgedaagd wordt...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

stoffeltje schreef:@ Kooi, zou je nu eens willen ophouden met mij te vertellen dat ik niet voor een Stafford had mogen kiezen?
Dat zegt ze helemaal niet. Je mag best voor een stafford kiezen, maar je moet wel begrijpen dat als je voor dat ras kiest, je er ook voor moet kiezen om de bijbehorende maatregelen te treffen. En dat betekent muilkorfen als jouw hond op gezellig buurtende niet luisterende of patsende hondjes reageert door ze tot moes te bijten. Dat is gewoon de consequentie van het ras dat je gekozen hebt. Als je die consequentie niet wilt dragen, dán had je niet voor een stafford moeten kiezen.
S@ndr@
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Het komt erop neer dat je met je aardige vriendelijke sociale hond die nog niet piekert over een keer lilluk doen tegen een andere hond een gebiedsverbod krijgt voor de tijden en de plekken waar potentieel gevaarlijke honden rondlopen. Je moet met argusogen, op steeltjes en in de rug, rondlopen want het is aan jou om ruim baan te maken voor de klapkaken, aan jou om te zorgen dat er niks kan gebeuren.
Ja precies dat staat er, briljante samenvatting en heel erg goed gelezen ook. voelt het een beetje goed zo :lees: de erkenning en duidelijkheid... :blont:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ja. En als er dan toch wat gebeurt, bijvoorbeeld omdat je ze niet zag aankomen, of omdat de eigenaar ineens besloot om de flex te laten gaan, of je gewoon niet verder opzij kón, dan moet je ook nog uitleggen waarom je je hondje niet beschermd hebt. Ik zal 't wel niet snappen, maar ik vind dat toch wel een beetje de omgekeerde wereld.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:
mijke schreef:
stoffeltje schreef:@ Kooi, zou je nu eens willen ophouden met mij te vertellen dat ik niet voor een Stafford had mogen kiezen?
Dat zegt ze helemaal niet. Je mag best voor een stafford kiezen, maar je moet wel begrijpen dat als je voor dat ras kiest, je er ook voor moet kiezen om de bijbehorende maatregelen te treffen. En dat betekent muilkorfen als jouw hond op gezellig buurtende niet luisterende of patsende hondjes reageert door ze tot moes te bijten. Dat is gewoon de consequentie van het ras dat je gekozen hebt. Als je die consequentie niet wilt dragen, dán had je niet voor een stafford moeten kiezen.
Nou vind ik wel dat Stoffeltje wat krediet verdient hoor. Dit is Stoffels vierde Staff en de vorige hebben nooit gebeten. Ik ben het niet eens met de stelling dat het aan de opvoeding ligt maar voorlopig kom ik liever Stoffel met Staff tegen dan die nitwits hier uit de buurt.
Van mij krijgt ze ook credit voor het feit dat ze niet in losloopgebieden komt en dat ze haar staff altijd aangelijnd heeft. Maar ik ben het niet eens met de stelling dat de verantwoordelijkheid vanaf daar ophoudt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn Diem wil dan geen veters maken van andere honden en hij loopt al helemaal niet schuimbekkend en uitvallend aan de lijn. Maar hij is helaas ook niet van de gezellige ontspannen onderonsjes met andere reuen.
Ik ontwijk dus alles zelf én omdat hij niet betrouwbaar is in hierkomen, loopt hij nooit los. En ja, ik erger mij regelmatig groen en geel aan mensen die niet een beetje willen meewerken en hun hond niet op mij laten afstieren als ze zien dat ik probeer te ontwijken. Of dat ze zelfs gewoon weigeren de hond mee te roepen als ik dat vraag omdat de hond hardnekkig ons blijft lastigvallen.

Maar het idee dat niet ik, en alleen ik, verantwoordelijk zou zijn voor Diem :80: Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op drukke dagen naar een losloopgebied te gaan of eigenaren van honden die mijn Diem negeren en/of keurig op ruim afstand blijven toe te gaan schreeuwen :piew:
Als ik het idee zou hebben dat Diem echt uit is op schade maken zou hij altijd met een muilkorf én korte lijn lopen. Voor ieders veiligheid. Maar het gaat hem alleen om een potje elkaar de maat meten en ik vermoed dat hij ook een knokpartij uiteindelijk niet uit de weg zou gaan als de situatie zich zo zou ontwikkelen. Maar zover laat ik het dus niet komen door de maatregelen die ik neem.
Cashel Vale schreef:Helaas loopt er hier momenteel ook zo'n geval rond. Luistert helemaal niet maar loopt wel los. Veel mensen al vervelende ervaringen mee. Ik ben gisteren maar naar een ander bos gereden, en dat is dus eigenlijk te belachelijk voor woorden..............
Ik vermijd hier een stuk fijn natuurgebied vlakbij. Laatste keer dat ik er was, kwam ik net na een man met pitbull aanrijden. Hij liet de hond los uit de auto en zodra de hond mijn honden in mijn auto zag zitten sprong hij grommend tegen de deur op. Ik keek verbijsterd naar de man die nonchalant zijn schouders ophalend zei, 'Pech voor jou dat ik net eerder was'.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

S@ndr@ schreef: Heb je het begin topic gelezen waar het over ging, heb ik gezegd van ze heeft dit of dat, ik heb me alleen afgevraagd waarom,
en juist deze reactie is weer waarom ik het neerzet, en een aantal mensen neemt het persoonlijk en gaat er mee aan de haal......
Ja, ik heb het helemaal gelezen. Maar waarom interesseert jou het 'waarom' nou zo zeer, Sandra? Ik (en anderen) geven aan dat er zo veel redenen zijn dat zo'n vreselijk ongeluk toch kan plaatsvinden, al doe je je stinkende best om het te voorkomen.
Ik zie in mijn omgeving heel veel zogenaamde vechthonden en ik zal ze nooit over een kam scheren. Er zijn er ook zat waar ik rustig langs loop omdat ik weet (en zie) dat de eigenaar capabel genoeg is. Maar ik heb het ook meegemaakt dat ik een kind van een jaar of 10 tegen kwam met een SPA die hij niet kon houden, precies op dat stukje waar ik met mijn drie honden geen kant op kon... :ugh:
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

jvanringen schreef:Ja. En als er dan toch wat gebeurt, bijvoorbeeld omdat je ze niet zag aankomen, of omdat de eigenaar ineens besloot om de flex te laten gaan, of je gewoon niet verder opzij kón, dan moet je ook nog uitleggen waarom je je hondje niet beschermd hebt. Ik zal 't wel niet snappen, maar ik vind dat toch wel een beetje de omgekeerde wereld.
Heel Nederland moet op de schop want zo'n beetje alles is hier de omgedraaide wereld geworden. De klapkakenproblematiek vind ik daarbij dan nog niet eens de belangrijkste.
Nanna schreef:
mijke schreef:
Nanna schreef:
mijke schreef: Nou vind ik wel dat Stoffeltje wat krediet verdient hoor. Dit is Stoffels vierde Staff en de vorige hebben nooit gebeten. Van mij krijgt ze ook credit voor het feit dat ze niet in losloopgebieden komt en dat ze haar staff altijd aangelijnd heeft.
Maar dat zeggen toch alle klapkaakeigenaren. En toch staan de kranten altijd vol van slachtpartijen veroorzaakt door klapkaken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
S@ndr@
Zeer actief

Rami schreef:
S@ndr@ schreef: Heb je het begin topic gelezen waar het over ging, heb ik gezegd van ze heeft dit of dat, ik heb me alleen afgevraagd waarom,
en juist deze reactie is weer waarom ik het neerzet, en een aantal mensen neemt het persoonlijk en gaat er mee aan de haal......
Ja, ik heb het helemaal gelezen. Maar waarom interesseert jou het 'waarom' nou zo zeer, Sandra? Ik (en anderen) geven aan dat er zo veel redenen zijn dat zo'n vreselijk ongeluk toch kan plaatsvinden, al doe je je stinkende best om het te voorkomen.
Ik zie in mijn omgeving heel veel zogenaamde vechthonden en ik zal ze nooit over een kam scheren. Er zijn er ook zat waar ik rustig langs loop omdat ik weet (en zie) dat de eigenaar capabel genoeg is. Maar ik heb het ook meegemaakt dat ik een kind van een jaar of 10 tegen kwam met een SPA die hij niet kon houden, precies op dat stukje waar ik met mijn drie honden geen kant op kon... :ugh:
Waarom zou je in het leven geen vragen mogen stellen zonder dat mensen gelijk beledigd zijn en zich aangevallen voelen... als ik op een doordeweekse dag een snelweg oversteek en aangereden wordt zal er heus ergens een kritisch figuur zijn die vraagt naar het waarom..... en terecht. dingen gebeuren en er zijn altijd factoren die bij elkaar komen
persoonlijk vind ik dat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid en geluk en veiligheid van mijn honden ( en daar acteer ik op)) en ja ik kom niet uit een ei hoor, ik weet heus wat je tegen kunt komen ik heb beide zeiden van de medaille gezien en meegemaakt. en ook in losloop gebied zie ik van alles( zonder honden, maar met camera) en nog wat, ik observeer suf,....
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:Het zou heel makkelijk zijn als iedereen met een iets minder weerbare hond gewoon altijd hoe dan ook op tijd en ver genoeg opzij gaat, alleen op tijden wandelt dat de bullebijters niet wandelen, alleen op plekken wandelt waar nooit bullebijters wandelen - eigenlijk dus: bij voorkeur niet wandelt. Dan zou er nooit een probleem zijn (anders dan dat de bullebijters elkáár opvreten). Maar dat is toch idioot? Zorg gewoon dat je hond geen rottigheid aanricht, gewoon niet, ook al lopen er tien ouwe blinde hondjes langs. Een hond heeft niet zomaar te bijten, en als de baas dat niet kan regelen hoort díe een groot probleem te hebben, maar het zijn helaas altijd de anderen die het probleem hebben. Want ja, waarom gingen ze dan niet verder opzij, terug, ... enfin, vul maar in.

En ja, ik ga ook opzij, ik mijd ik weet niet hoeveel plekken en leuke paadjes omdat mijn lieve ouwe opvangdweiltje zo kwetsbaar is en de beagle die ook nog meeloopt ook niks kan beginnen. Maar of dat eerlijk is? Ik dacht het toch niet, eerlijk gezegd erger ik me er dood aan dat het zo moet en kan ik er bij vlagen heel kwaad om worden.
Het gaat mij niet eens om bullebijters want honden die bijten horen wat mij betreft altijd aangelijnd te zijn en onder controle of anders gemuilkorfd. Maar Micron heeft in het verleden ooit eens een hernia gehad maar toen hij herstellende was ging ik niet met hem naar losloopgebieden omdat hij minder weerbaar was. Niet zozeer tegen een bullebijter want die lopen hier niet zoveel maar ook niet tegen de jolige kom met mij spelen hond die een poot op hem zou kunnen zetten.
Ik zag dat overigens totaal niet als oneerlijk maar eerder als mijn verantwoording om hem voorspoedig te laten genezen. Mocht hij op een leeftijd komen dat hij echt niets meer kan zal ik dat exact hetzelfde doen , dan ga ik wel met hem naar het bejaardenbos (toepasselijke naam) waar aanlijnen verplicht is ipv naar Groenendaal waar hij onder voet gelopen kan worden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
S@ndr@
Zeer actief

Ik denk dat daar een deel van de pijn zit, de een ziet het als een soort van vrijheid beroving( je kunt immers niet meer wat je altijd wel kon) en een ander ziet het als ik zorg er voor dat mijn hond veilig is ( en dat t goed met hem/haar gaat)ongeacht wat, en dat is een iets positievere insteek om het te zien denk ik
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Dus als eigenaar van een oud blind hondje moet JIJ maar wegschieten, zijpaden inslaan, ruim baan geven aan de bullebijter. Ik vind het zelfs te bezopen om over na te denken.
Maar ja, daarvoor worden de Tysons en Killas aangeschaft, omdat men geniet van de macht die men met zo'n krokodil heeft. Wie weet hoe de baas van dat vehikel nageniet over hoe zijn Bullit toch maar mooi dat waardeloze kuthondje greep. Ik blijf het raar volk vinden hoor, mensen die een hondendoodbijter willen. Daar is wat mee. Die houden niet echt van honden. De enkele goede niet te na gesproken.
Hou daar toch eens een keer mee op. Met dat idiote generaliseren. En het uitlichten van die ene kuteigenschap van een hond. Alsof elke hond niet heel veel meer is dan één aspect van zijn karakter.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand valt voor een SPA ik vind ze ook enorm leuk. Ze zijn vrolijk, atletisch, energiek en nog veel meer dingen die mij aanspreken. Waarom zou iemand dat niet voor kunnen vallen? Maar nee volgens jou is de enige drijfveer om te kiezen voor zo'n hond omdat je klaarkomt op zijn moordlustige karakter. Wat een onzin.
En voor wat betreft dat nagenieten, wat je ook nog verondersteld dat mensen doen, ik ben bij heel veel "daders" thuis geweest en ik heb nog nooit iemand genietend aangetroffen om een door zijn/haar hond (dood)gebeten hondje. Werkelijk nog nooit.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Budkes schreef:
Nanna schreef:Dus als eigenaar van een oud blind hondje moet JIJ maar wegschieten, zijpaden inslaan, ruim baan geven aan de bullebijter. Ik vind het zelfs te bezopen om over na te denken.
Maar ja, daarvoor worden de Tysons en Killas aangeschaft, omdat men geniet van de macht die men met zo'n krokodil heeft. Wie weet hoe de baas van dat vehikel nageniet over hoe zijn Bullit toch maar mooi dat waardeloze kuthondje greep. Ik blijf het raar volk vinden hoor, mensen die een hondendoodbijter willen. Daar is wat mee. Die houden niet echt van honden. De enkele goede niet te na gesproken.
Hou daar toch eens een keer mee op. Met dat idiote generaliseren. En het uitlichten van die ene kuteigenschap van een hond. Alsof elke hond niet heel veel meer is dan één aspect van zijn karakter.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand valt voor een SPA ik vind ze ook enorm leuk. Ze zijn vrolijk, atletisch, energiek en nog veel meer dingen die mij aanspreken. Waarom zou iemand dat niet voor kunnen vallen? Maar nee volgens jou is de enige drijfveer om te kiezen voor zo'n hond omdat je klaarkomt op zijn moordlustige karakter. Wat een onzin.
En voor wat betreft dat nagenieten, wat je ook nog verondersteld dat mensen doen, ik ben bij heel veel "daders" thuis geweest en ik heb nog nooit iemand genietend aangetroffen om een door zijn/haar hond (dood)gebeten hondje. Werkelijk nog nooit.

:ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gimmick
Zeer actief

Budkes schreef:
:J: :ok:
Gimmick
Zeer actief

Nanna schreef:Misschien ligt het aan het volk dat je er mee tegenkomt. Wat er hier met vechthonden loopt, daar word ik niet blij van. Op die ene mevrouw na. Junks, criminelen en halfidioten.
Het ligt aan de vooroordelen die jij over mensen hebt.
Niet iedereen die eruit ziet als een "junk" of een "crimineel" of "halfidioot" zijn het ook direct.

Ik loop met Gimmick ook in mijn werk kleding.
Maar loop s avonds ook prima onze ronde in trainingsbroek, sportschoenen, hoodie en bomberjack.
Tja het is maar net welke ronde je me tegen komt.
De ene keer ben ik de mevrouw op hoge hakken, met jurk, kop strak in de make up en de volgende ronde loop ik als de eerste de beste "crimineel"
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Nanna schreef:Prima. Dan zijn die engerds met hoodies en pitbulls die steeds zo draaien dat je hun gezicht niet ziet toch inkeurige mensen met niets op hun kerfstok.
En de junk uit de flat verderop die zijn pitbullpup in elkaar loopt te trappen is eigenlijk ook een keurig nette snuiter.
:piew:
Is eigenlijk niet eens relevant.
Als je echt verantwoord met een vechthond op stap wilt, doe je dat in een kooiwagen van Boltine en niet aan een touwtje.
Gimmick
Zeer actief

korthaar schreef:
Nanna schreef:Prima. Dan zijn die engerds met hoodies en pitbulls die steeds zo draaien dat je hun gezicht niet ziet toch inkeurige mensen met niets op hun kerfstok.
En de junk uit de flat verderop die zijn pitbullpup in elkaar loopt te trappen is eigenlijk ook een keurig nette snuiter.
Is eigenlijk niet eens relevant.
Als je echt verantwoord met een vechthond op stap wilt, doe je dat in een kooiwagen van Boltine en niet aan een touwtje.
Gimmick
Zeer actief

Ik stop ermee....

Succes met het voor de zoveelste keer affikken van de SPA eigenaren...
En het benoemen van de SPA tot monster die het licht in zijn ogen niet waard is...
Ik ga lekker een rondje sjouwen met mijn verschrikkelijke monster aan een touwtje... :pffff:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Gimmick schreef:Ik stop ermee....

Succes met het voor de zoveelste keer affikken van de SPA eigenaren...
En het benoemen van de SPA tot monster die het licht in zijn ogen niet waard is...
Ik ga lekker een rondje sjouwen met mijn verschrikkelijke monster aan een touwtje... :pffff:
Neeeeheeeeee, je léest niet goéd! Wel begrijpend lezen he!
Het gaat niet om ALLE spa-eigenaren, want er zitten best goeie tussen :pffff: En daar moet jij je ook maar stilzwijgend onder scharen en je vooral niets aantrekken van het feit dat ze eigenlijk stiekem toch wel álle spa's bedoelen :LOL:

Frustrerend hè...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nanna schreef:Misschien ligt het aan het volk dat je er mee tegenkomt. Wat er hier met vechthonden loopt, daar word ik niet blij van. Op die ene mevrouw na. Junks, criminelen en halfidioten.
Het volk wat ik er mee tegen kom zijn veelal de gasten die verantwoordelijk zijn voor een bijtincident. Want daarbij zie ik ze het meest.Zeker niet allemaal elite. Op de gewone huis tuin en keuken bazen na zijn er veel niet al te intellectueel, en idd vaak te onnozel om op voorhand de juiste inschatting te maken. En er zitten ook criminelen tussen. Maar 90% is gewoon net zo gek met hun hond als jij met je honden en behandelen ze ook zo. En zijn helemaal ontzet dat hun hond een andere hond/kind/mens heeft gebeten. Domheid kun je hun zeker verwijten maar niet zoals jij het schetst dat ze handenwrijvend zitten na te genieten van een heroïsche daad van hun hond. Maar meestal doodsbang dat ik hun maatje op kom halen en verdrietig om de tegenpartij. Een enkeling interesseert het geen moet maar dat is echt een minderheid.

Hier in de buurt kom ik er veel tegen en ja dan kies ik ook een andere richting, 80% wat ik tegen kom zijn huis tuin en keukengezinnen. De overige 20 % discutabel volk. Wat mij zorgen baart is dat het gros echt geen idee heeft wat ze aan de lijn hebben, dat wel. Laatst werd ik in de rolstoel uitgelaten door mijn zoon. Marco en Perry mee. Jonge vent loopt aan de overkant van de straat met een enorme kruising Staftype reu. Ik dacht nog daar loopt ie goed maar nee, hij steekt over en loopt me over het trottoir tegemoet. Dus ik zeg tegen Max snel rij me ff het pad van de voortuin van een woning op. Marco en Perry strak naast de rolstoel, loopt die vent ons voorbij en laat vervolgens de lijn schieten zodat zijn SPA met dikke borstel op de rug naar ons toe kan komen. Dus ik zeg hey loop eens door!!! Hoever moet ik verdomme aan de kant om je te ontlopen...Zegt ie ja maar hij wil even snuffelen..... :19:
Maar hij had dus serieus geen kwaad in zin maar daarnaast geen idee wat ie aan de lijn had. Levensgevaarlijk absoluut, maar ook hij valt voor mij niet in de categorie klaarkomende nagenieter.
Laatst gewijzigd door Budkes op 19 apr 2017 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef:
mijke schreef:
Nou vind ik wel dat Stoffeltje wat krediet verdient hoor. Dit is Stoffels vierde Staff en de vorige hebben nooit gebeten. Ik ben het niet eens met de stelling dat het aan de opvoeding ligt maar voorlopig kom ik liever Stoffel met Staff tegen dan die nitwits hier uit de buurt.
Je bent het dus niet met me eens Nanna, dat als je werkelijk van een ras houdt, je er voor kiest om er niet eentje te nemen als dit om welke reden dan ook het beste is voor het ras in kwestie?

Je vindt wel dat het ras verboden moet worden. Max is een Stafford geworden omdat Stoffeltje er eentje hebben moest. En Staffords horen niet thuis in de openbare ruimte. Tegenover iedere lieve Max staan tientallen gruwels die niets liever willen dan verscheuren. Daardoor leeft een groot deel van de hondenliefhebbers in voortdurende angst en moet voortdurend op zijn hoede zijn. Daarom zie je een hondenveldje zoals hier leeglopen, ook als er zo'n lieve Max aankomt.
De mensen die blijven staan zijn de mensen die nog geloven in zaken als: "Het ligt aan de opvoeding", of: "het zijn alleen de tokkeneigenaren die gevaarlijke honden hebben", of: "Ja maar deze hond speelt altijd mee en er is nog nooit wat gebeurd, dus zal er ook wel nooit wat gebeuren", of: "Ja maar andere honden bijten ook weleens".

Ik zeg niet dat Stoffel niet voor een klapkaak had moeten kiezen, ik zeg dat ze dat niet méér moet doen in het vervolg. En zolang ze er wel eentje heeft, dat ze die op eigen terrein moet loslaten en in publiek terrein altijd kort aangelijnd en gemuilkorfd.

Zodat het gros van de hondeneigenaren weer met een gerust hart naar buiten kan met hun hond. En als Stoffel dan echt zo van het ras houdt, dan gunt ze het zo'n leven niet.

Als je geen onderdeel bent van de oplossing dan ben je onderdeel van het probleem, zoiets.
Ik houd zielsveel van bernersennenhonden, dat is mijn ras. De mijne, afgedankte fokteven, bereikten hoge leeftijden bij mij. Maar ik zag tientallen hondjes geboren worden om een kort leven te hebben en een lange lijdensweg naar een veel te vroege dood. Dus nam ik me voor er geen meer eentje te nemen. Ook geen herplaatser, want je brengt andere mensen ook op ideeën als je met zo'n schitterende driekleur loopt.

@ Stoffeltje,
Ik schrijf jou niet voor welk ras je moet nemen, ik zeg je dat als je werkelijk van je ras houdt je er mede voor zorgt dat het uitsterft. Het is niet meer van deze tijd, net zo min als bijvoorbeeld roken dat is. Het is asociaal en egoïstisch.

Zolang ik kies voor honden die geen gevaar vormen voor andere levende levens of zichzelf heb je ook niets te maken met mijn keuze. Ik belast jou daar namelijk niet mee. Jij doet dat met jouw raskeuze wel.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind dat iedereen zelf moet weten voor welk ras ze kiezen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Budkes
Zeer actief

ik ben het zo verschrikkelijk niet met je eens Kooi. Wat uit moet sterven zijn onverantwoordelijke eigenaren van SPA's. Dus moet je maatregelen nemen om te zorgen dat die onverantwoordelijke eigenaren er geen zin meer in hebben. Maatregelen nemen waardoor alle HR rassen alleen aangelijnd en gemuilkorfd de straat op mogen TENZIJ de baas heeft aangetoond dat hij samen met zijn hond veilig in de openbare ruimte kan lopen zonder muilkorf danwel los.

Dat maakt de handhaving een stuk eenvoudiger en dan sterven onverantwoordelijke bazen uit of die lopen alleen nog met hun HRhond kort aangelijnd en gemuilkorfd buiten.
Ja dat kost moeite en geld maar als je een oprechte liefhebber bent dan zorg je ervoor dat het je lukt als je dat HRras wilt behouden. En ik kan me dat best voorstellen want ik ken hele leuke.

Het loopt nu alleen ernstig uit de hand en dat moet stoppen.
Gr. Aniek

Afbeelding
kooi
Zeer actief

gonnie schreef:Ik vind dat iedereen zelf moet weten voor welk ras ze kiezen.
Iedereen moet ook zelf weten of die gaat roken of niet...

Alleen mag het vrijwel nergens meer in het openbaar. En wellicht binnenkort ook niet meer in je eigen tuin. Dat komt omdat andere mensen er last van hebben en het de gezondheid van andere mensen schade toe kan brengen.

En uiteindelijk komt er dan een totaal verbod. :ok:
kooi
Zeer actief

TENZIJ de baas heeft aangetoond dat hij samen met zijn hond veilig in de openbare ruimte kan lopen zonder muilkorf danwel los.
Dat brengt dan statistisch gezien een onaanvaardbaar risico met zich mee voor andere zich in de openbare ruimte ophoudende wezens.
Ten eerste in de periode dat die baas dat bewijs verzamelt en daarna de hele verdere rest van het leven van de hond.
Bij deze honden kan helaas geen garantie worden geboden op basis van succes in het verleden. We kennen allemaal de verhalen van het beruchte "snap" moment van deze rassen. En dat dat vrijwel altijd resulteert in aanzienlijke schade.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”