Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sporten
Moderator: moderatorteam
- Annet
- Zeer actief
De meest bekende sporten zijn behendigheid en flyball, maar je hebt ook de gehoorzaamheidssport, schapendrijven, pakwerken, jachttraining, Breitensport (alhoewel ik geen idee heb wat dat precies is), maar ook weightpulling en nog veel meer.
Het hangt een beetje van het ras af wat je ermee kunt doen. Als ik me goed herinner had je een Border Collie, dus dan lijken me flyball, behendigheid en schapen drijven het meest geschikt.
Het hangt een beetje van het ras af wat je ermee kunt doen. Als ik me goed herinner had je een Border Collie, dus dan lijken me flyball, behendigheid en schapen drijven het meest geschikt.
-
- Actief
- Contacteer:
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
breitensport is een x van conditiesport, doesport en gehoorzaamheid.
bestaat uit verschillende onderdelen, slalommen zegt het al, samen hardlopend tussen de slalommen rennen over 50 meter.
hindernisbaan een soort behendigheidsbaan geloof over 75 meter met een aantal horden, a-schutting, soort katteloop maar dan lager, breedte sprong je moet al volgend met je hond naar de finisch rennen, alleen je hond neemt de hindernissen, deze staan in een rechte lijn.
hindernisbaan baas en hond, deze baan, 50 meter staan hindernissen (niet zo hoog geloof 30 cm. of 40 cm.) die moet je samen al volgend met je hond nemen.
gehoorzaamheid, dit is een soort gehoorzaamheid wat je zite bij G&G 1
deze onderdelen doe je allemaal en de prestatieloop is geloof ik een appart onderdeel
dacht dat dit een los onderdeel was, de prestatieloop, bepaalde afstanden hardlopen met je hond (marathons)
bestaat uit verschillende onderdelen, slalommen zegt het al, samen hardlopend tussen de slalommen rennen over 50 meter.
hindernisbaan een soort behendigheidsbaan geloof over 75 meter met een aantal horden, a-schutting, soort katteloop maar dan lager, breedte sprong je moet al volgend met je hond naar de finisch rennen, alleen je hond neemt de hindernissen, deze staan in een rechte lijn.
hindernisbaan baas en hond, deze baan, 50 meter staan hindernissen (niet zo hoog geloof 30 cm. of 40 cm.) die moet je samen al volgend met je hond nemen.
gehoorzaamheid, dit is een soort gehoorzaamheid wat je zite bij G&G 1
deze onderdelen doe je allemaal en de prestatieloop is geloof ik een appart onderdeel
dacht dat dit een los onderdeel was, de prestatieloop, bepaalde afstanden hardlopen met je hond (marathons)
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
- Shita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelaar
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- ninjazina
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
welke hondensport bestaan er...

Hallo, beste
Een leuke hondensport is "CANICROSS"
Eén "muisclick" ben je de dag van vandaag verwijderd van de meest uiteenlopende informatie. De wereld rondsurfen of even een e-mail verzenden naar je buurman, collega, familielid of vriend, het zijn handelingen geworden waarmee we allemaal vertrouwd zijn geraakt alsof de "hightech" altijd tot ons patrimonium behoorde. Het is in feite onvoorstelbaar welke hoeveelheid informatie je in de huiskamer kan binnenhalen via het intussen vertrouwd geworden PC scherm.
Wat is canicross?
Canicross is een jogging met de hond. De hond is aangelijnd. Het mooie van deze sport is dat zowel de jeugd, senioren, vrouwen en mannen kunnen deelnemen. Iedereen, zowel de topatleet als de recreant, ongeacht de leeftijd, kan deelnemen. Alle hondenrassen en rasloze honden zijn toegelaten. Er is ook een speciale reeks voor kinderen jonger dan 9 jaar! De olympische gedachte "Deelnemen is belangrijker dan winnen" is hier een zeer gepaste slogan. Mens en dier dichter bij elkaar brengen door middel van een samen uit te voeren sport is toch het mooiste wat er is!
Klikt eens op de website:
http://www.vlaamsecanicrossfederatie.be
http://blog.Seniorennet.be/ninjazinavincent
Misschien toepasselijk voor een link voor de Hondensport in Nederland
Bedankt bij voorbaat
Wel genegen
(img)Wat betekent canicross? Als je weet dat "cani" komt van "hond, dan heb je snel door dat een canicross een veldloop is voor hond en baasje samen. Beide sportievelingen gaan dan zo snel mogelijk een parcours langs hoofdzakelijk veld- en boswegen afleggen in een korst mogelijke tijd. Een soort tijdrit dus!!!(/img)http://home.scarlet.be/~annvdp/images/grappen1.jpg