Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door Budkes »

kooi schreef:
TENZIJ de baas heeft aangetoond dat hij samen met zijn hond veilig in de openbare ruimte kan lopen zonder muilkorf danwel los.
Dat brengt dan statistisch gezien een onaanvaardbaar risico met zich mee voor andere zich in de openbare ruimte ophoudende wezens.
Ten eerste in de periode dat die baas dat bewijs verzamelt en daarna de hele verdere rest van het leven van de hond.
Bij deze honden kan helaas geen garantie worden geboden op basis van succes in het verleden. We kennen allemaal de verhalen van het beruchte "snap" moment van deze rassen. En dat dat vrijwel altijd resulteert in aanzienlijke schade.
Onzin.
De baas hoeft het bewijs niet te verzamelen. Hij moet examens afleggen en zijn hond wordt getest. Als ze het Duits model volgen houden ze daarbij ook nog rekening met de leeftijd van de hond, kan de hond pas na een bepaalde leeftijd definitief worden getest.
Pas als al deze testen zijn gedaan en examens zijn afgelegd mag de hond zijn muilkorf af en loslopen in bepaalde gebieden dus bv niet midden in een woonwijk.
Dus niemand loopt tot die tijd risico's.
Ondertussen is de hond meestal de snapmoment leeftijd al voorbij. En buiten dat heeft de baas allang aangetoond dat hij niet achterlijk is en verantwoord met zijn hond omgaat.

Onaanvaardbare risico's zijn er voor mij pas na aantoonbare feitelijkheden en zeker niet op basis van steeds hysterisch wordende aannames. En als je het statistisch gaat bekijken trek je waarschijnlijk sowieso aan het kortste eind.

Auto's zijn ook levensgevaarlijk, daarom zijn ze voorzien van snelheidsbegrenzers en zijn er verkeersregels. Waardoor er aanvaardbare risico's ontstaan.
Het leven is nu eenmaal niet maakbaar. Veiligheid ook niet maar moet binnen normale grenzen zo groot mogelijk gemaakt worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

kooi schreef:
gonnie schreef:Ik vind dat iedereen zelf moet weten voor welk ras ze kiezen.
Iedereen moet ook zelf weten of die gaat roken of niet...

Alleen mag het vrijwel nergens meer in het openbaar. En wellicht binnenkort ook niet meer in je eigen tuin. Dat komt omdat andere mensen er last van hebben en het de gezondheid van andere mensen schade toe kan brengen.

En uiteindelijk komt er dan een totaal verbod. :ok:
Nou, roken heb ik toch al nooit gedaan, en alcohol drinken ook niet. Dus daar heb ik geen last van. En ja, ik vind het smerig als mensen in de lift staan te roken. Maar leven en laten leven, als zij een peuk op willen steken in de lift ga ik er echt niks van zeggen, hou mijn adem even in. Of stop mijn gezicht in mijn jas.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Budkes schreef:ik ben het zo verschrikkelijk niet met je eens Kooi. Wat uit moet sterven zijn onverantwoordelijke eigenaren van SPA's. Dus moet je maatregelen nemen om te zorgen dat die onverantwoordelijke eigenaren er geen zin meer in hebben. Maatregelen nemen waardoor alle HR rassen alleen aangelijnd en gemuilkorfd de straat op mogen TENZIJ de baas heeft aangetoond dat hij samen met zijn hond veilig in de openbare ruimte kan lopen zonder muilkorf danwel los.

Dat maakt de handhaving een stuk eenvoudiger en dan sterven onverantwoordelijke bazen uit of die lopen alleen nog met hun HRhond kort aangelijnd en gemuilkorfd buiten.
Ja dat kost moeite en geld maar als je een oprechte liefhebber bent dan zorg je ervoor dat het je lukt als je dat HRras wilt behouden. En ik kan me dat best voorstellen want ik ken hele leuke.

Het loopt nu alleen ernstig uit de hand en dat moet stoppen.
Als dat een mogelijkheid is zou dat, ondanks dat ik nu wél bang ben en wél over een kam scheer, mijn vertrouwen weer terug kunnen brengen. Ik weet dat er uitzonderingen en verantwoordelijke eigenaren zijn. Die gun ik echt de (ras)hond van hun keuze. Tegelijk kom ik hier te veel idioten tegen met dit kaliber hond en zijn het er gewoon veel te veel in deze wijk.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Budkes schreef:
kooi schreef:
TENZIJ de baas heeft aangetoond dat hij samen met zijn hond veilig in de openbare ruimte kan lopen zonder muilkorf danwel los.
Dat brengt dan statistisch gezien een onaanvaardbaar risico met zich mee voor andere zich in de openbare ruimte ophoudende wezens.
Ten eerste in de periode dat die baas dat bewijs verzamelt en daarna de hele verdere rest van het leven van de hond.
Bij deze honden kan helaas geen garantie worden geboden op basis van succes in het verleden. We kennen allemaal de verhalen van het beruchte "snap" moment van deze rassen. En dat dat vrijwel altijd resulteert in aanzienlijke schade.
Onzin.
De baas hoeft het bewijs niet te verzamelen. Hij moet examens afleggen en zijn hond wordt getest. Als ze het Duits model volgen houden ze daarbij ook nog rekening met de leeftijd van de hond, kan de hond pas na een bepaalde leeftijd definitief worden getest.
Pas als al deze testen zijn gedaan en examens zijn afgelegd mag de hond zijn muilkorf af en loslopen in bepaalde gebieden dus bv niet midden in een woonwijk.
Ondertussen is de hond meestal de snapmoment leeftijd al voorbij. En buiten dat heeft de baas allang aangetoond dat hij niet achterlijk is en verantwoord met zijn hond omgaat.

Onaanvaardbare risico's zijn er voor mij pas na aantoonbare feitelijkheden en zeker niet op basis van steeds hysterisch wordende aannames. En als je het statistisch gaat bekijken trek je waarschijnlijk sowieso aan het kortste eind.

Auto's zijn ook levensgevaarlijk, daarom zijn ze voorzien van snelheidsbegrenzers en zijn er verkeersregels. Waardoor er aanvaardbare risico's ontstaan.
Het leven is nu eenmaal niet maakbaar. Veiligheid ook niet maar moet binnen normale grenzen zo groot mogelijk gemaakt worden.
Helemaal gelijk. :ok:
Bovendien denk ik dat als er maatregelen à la Duitsland worden ingevoerd, zullen er sowieso véél minder mensen voor een HR-hond kiezen. Te duur, te lastig, te bewerkelijk. En omdat ik er ook van overtuigd ben dat het gros van de mensen gewoon niet beseffen wat ze in handen hebben en dan door al deze maatregelen met de neus op de feiten worden gedrukt.
Ik vind het ook onzin om iedereen met een spa weg te zetten als tok, asociaal of crimineel. Dat is gewoon niet zo. De meesten gaan gewoon af op de jubelverhalen van fokkers, rasvereniging(en) en FB-groepen die worden overspoeld met foto's van schattige, aanhankelijke, vrolijke en sportieve honden. Al dan niet geflankeerd door even schattige baby's, peuters en kleuters om maar het imago van de nannydog te benadrukken.
Een bijkomend voordeel is dat de ongecontroleerde wildfok van allerhande idiote kruisingen ook aan banden wordt gelegd.

Ik vind overigens ook dat álle ernstige bijtincidenten geregistreerd moeten worden en de nalatige eigenaren zwaar beboet moeten worden. Of het nou om herders, rottweilers of voor mijn part een maltezer gaat. En het moet overal en altijd mogelijk zijn om aangifte te doen en direct een zware boete worden uitgedeeld en de schade moet tot de laatste cent worden betaald, al dan niet door loonbeslag.
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Budkes schreef:
Nanna schreef:Misschien ligt het aan het volk dat je er mee tegenkomt. Wat er hier met vechthonden loopt, daar word ik niet blij van. Op die ene mevrouw na. Junks, criminelen en halfidioten.
Het volk wat ik er mee tegen kom zijn veelal de gasten die verantwoordelijk zijn voor een bijtincident. Want daarbij zie ik ze het meest.Zeker niet allemaal elite. Op de gewone huis tuin en keuken bazen na zijn er veel niet al te intellectueel, en idd vaak te onnozel om op voorhand de juiste inschatting te maken. En er zitten ook criminelen tussen. Maar 90% is gewoon net zo gek met hun hond als jij met je honden en behandelen ze ook zo. En zijn helemaal ontzet dat hun hond een andere hond/kind/mens heeft gebeten. Domheid kun je hun zeker verwijten maar niet zoals jij het schetst dat ze handenwrijvend zitten na te genieten van een heroïsche daad van hun hond. Maar meestal doodsbang dat ik hun maatje op kom halen en verdrietig om de tegenpartij. Een enkeling interesseert het geen moet maar dat is echt een minderheid.

Hier in de buurt kom ik er veel tegen en ja dan kies ik ook een andere richting, 80% wat ik tegen kom zijn huis tuin en keukengezinnen. De overige 20 % discutabel volk. Wat mij zorgen baart is dat het gros echt geen idee heeft wat ze aan de lijn hebben, dat wel. Laatst werd ik in de rolstoel uitgelaten door mijn zoon. Marco en Perry mee. Jonge vent loopt aan de overkant van de straat met een enorme kruising Staftype reu. Ik dacht nog daar loopt ie goed maar nee, hij steekt over en loopt me over het trottoir tegemoet. Dus ik zeg tegen Max snel rij me ff het pad van de voortuin van een woning op. Marco en Perry strak naast de rolstoel, loopt die vent ons voorbij en laat vervolgens de lijn schieten zodat zijn SPA met dikke borstel op de rug naar ons toe kan komen. Dus ik zeg hey loop eens door!!! Hoever moet ik verdomme aan de kant om je te ontlopen...Zegt ie ja maar hij wil even snuffelen..... :19:
Maar hij had dus serieus geen kwaad in zin maar daarnaast geen idee wat ie aan de lijn had. Levensgevaarlijk absoluut, maar ook hij valt voor mij niet in de categorie klaarkomende nagenieter.
Misschien niet allemaal, maar ook de 80% waar jij het over hebt, vormt een groot gevaar voor mijn hondjes. Het kan me eigenlijk niet zoveel schelen of mijn hondje verscheurd wordt door een hond van een tokkie of door een hond van een keurig gezin. Ik wil gewoon niet dat ze verscheurd wordt en die kans is gewoon wel heel erg aanwezig.

Trouwens, ik zie ze (gelukkig) niet zo heel vaak, maar de keren dát ik een spa zie, is het altijd een bepaald soort eigenaar. En die hoort dan niet bij die 80% waar jij het over hebt.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

En Duitslands is ook niet zaligmakend. Een (Duitse) eigenaar van een 'pup' van ons (is inmiddels alweer drie jaar) vroeg me laatst of er in Nederland nu ook echt een lijst met gevaarlijke honden gaat komen. Ze zei dat het Duitse systeem ook niet alles was, dat 'gevaarlijke' honden gewoon als kruising labrador worden aangemeld.
AfbeeldingAfbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Budkes schreef:
kooi schreef:
Onzin.

Zou je zelf op zo'n manier een hond willen hebben?
Die dus pas een fijn hondenleven mag hebben als hij al zo oud is dat hij het snap moment ontgroeid is? En dat dan nog zowel jij als die hond door andere hondeneigenaren met de nek worden aangekeken en niet welkom zijn bij hun spelende dieren?
Zou je jezelf dan nog zien als een overtuigd liefhebber van je ras?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

ZivaNomi schreef:
tbeast schreef:En Duitslands is ook niet zaligmakend. Een (Duitse) eigenaar van een 'pup' van ons (is inmiddels alweer drie jaar) vroeg me laatst of er in Nederland nu ook echt een lijst met gevaarlijke honden gaat komen. Ze zei dat het Duitse systeem ook niet alles was, dat 'gevaarlijke' honden gewoon als kruising labrador worden aangemeld.
Dat heb ik ook gehoord uit Engeland. Kruising boxer-labrador of zoiets. Triest hoor.
ZivaNomi schreef:
tbeast schreef:En Duitslands is ook niet zaligmakend. Een (Duitse) eigenaar van een 'pup' van ons (is inmiddels alweer drie jaar) vroeg me laatst of er in Nederland nu ook echt een lijst met gevaarlijke honden gaat komen. Ze zei dat het Duitse systeem ook niet alles was, dat 'gevaarlijke' honden gewoon als kruising labrador worden aangemeld.
Dat heb ik ook gehoord uit Engeland. Kruising boxer-labrador of zoiets. Triest hoor.
Makkelijk te ondervangen met een DNAtest.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Ja en mensen zullen dat ook proberen als we de doodstraf zetten op HRrassen, dus wat dat betreft is er geen verschil.
Gr. Aniek

Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Budkes schreef:
Ja en mensen zullen dat ook proberen als we de doodstraf zetten op HRrassen, dus wat dat betreft is er geen verschil.
Nee dat denk ik ook. Misschien toch maar alles boven een bepaalde hoogte muilkorven. Ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Kan iedereen tenminste weer veilig met zijn honden over straat.
AfbeeldingAfbeelding
Budkes
Zeer actief

kooi schreef:
Zou je zelf op zo'n manier een hond willen hebben?
Die dus pas een fijn hondenleven mag hebben als hij al zo oud is dat hij het snap moment ontgroeid is? En dat dan nog zowel jij als die hond door andere hondeneigenaren met de nek worden aangekeken en niet welkom zijn bij hun spelende dieren?
Zou je jezelf dan nog zien als een overtuigd liefhebber van je ras?
Ja ik zou er geen enkel probleem mee hebben. Ik loop zelf met regelmaat met honden die mens-dan wel hond agressief zijn en ik red me daar prima mee. Pas me daar naadloos op aan.
Hoe andere eigenaren naar me kijken interesseert me minder dan niets.
Ik heb al meer dan 40 jaar honden en ik heb me met mijn honden werkelijk nog nooit bij andere "spelende dieren" gevoegd. Geen enkele behoefte aan. Ik loop af en toe met vrienden en kennissen met hun honden. Dan maken we kilometers, geen enkel probleem. Maar in een park op een speelveld, echt niet, in een park al niet....
Ja ik zou mezelf dan nog steeds zien als overtuigd liefhebber, wss zat ik binnen no time in een of ander rasbestuur om andere liefhebbers van mijn ras zoveel mogelijk door de storm te loodsen. En het ras weer exclusief proberen onder te brengen bij echte liefhebbers.
Gr. Aniek

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Budkes schreef:
Nanna schreef:Dus als eigenaar van een oud blind hondje moet JIJ maar wegschieten, zijpaden inslaan, ruim baan geven aan de bullebijter. Ik vind het zelfs te bezopen om over na te denken.
Maar ja, daarvoor worden de Tysons en Killas aangeschaft, omdat men geniet van de macht die men met zo'n krokodil heeft. Wie weet hoe de baas van dat vehikel nageniet over hoe zijn Bullit toch maar mooi dat waardeloze kuthondje greep. Ik blijf het raar volk vinden hoor, mensen die een hondendoodbijter willen. Daar is wat mee. Die houden niet echt van honden. De enkele goede niet te na gesproken.
Hou daar toch eens een keer mee op. Met dat idiote generaliseren. En het uitlichten van die ene kuteigenschap van een hond. Alsof elke hond niet heel veel meer is dan één aspect van zijn karakter.
Ik kan me heel goed voorstellen dat iemand valt voor een SPA ik vind ze ook enorm leuk. Ze zijn vrolijk, atletisch, energiek en nog veel meer dingen die mij aanspreken. Waarom zou iemand dat niet voor kunnen vallen? Maar nee volgens jou is de enige drijfveer om te kiezen voor zo'n hond omdat je klaarkomt op zijn moordlustige karakter. Wat een onzin.
En voor wat betreft dat nagenieten, wat je ook nog verondersteld dat mensen doen, ik ben bij heel veel "daders" thuis geweest en ik heb nog nooit iemand genietend aangetroffen om een door zijn/haar hond (dood)gebeten hondje. Werkelijk nog nooit.
:ok:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Sandra&co schreef:
Gimmick schreef:Ik stop ermee....

Succes met het voor de zoveelste keer affikken van de SPA eigenaren...
En het benoemen van de SPA tot monster die het licht in zijn ogen niet waard is...
Ik ga lekker een rondje sjouwen met mijn verschrikkelijke monster aan een touwtje... :pffff:
Neeeeheeeeee, je léest niet goéd! Wel begrijpend lezen he!
Het gaat niet om ALLE spa-eigenaren, want er zitten best goeie tussen :pffff: En daar moet jij je ook maar stilzwijgend onder scharen en je vooral niets aantrekken van het feit dat ze eigenlijk stiekem toch wel álle spa's bedoelen :LOL:

Frustrerend hè...
Ik ben er mee gestopt om ook maar te reageren over SPA's; gaat toch niet veranderen die vooroordelen hier op het forum.
Ik geniet met volle teugen van mijn eigen bulldog en van al onze asiel SPA's en verwanten.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rami schreef:
S@ndr@ schreef: Heb je het begin topic gelezen waar het over ging, heb ik gezegd van ze heeft dit of dat, ik heb me alleen afgevraagd waarom,
en juist deze reactie is weer waarom ik het neerzet, en een aantal mensen neemt het persoonlijk en gaat er mee aan de haal......
Ja, ik heb het helemaal gelezen. Maar waarom interesseert jou het 'waarom' nou zo zeer, Sandra? Ik (en anderen) geven aan dat er zo veel redenen zijn dat zo'n vreselijk ongeluk toch kan plaatsvinden, al doe je je stinkende best om het te voorkomen.
Ik zie in mijn omgeving heel veel zogenaamde vechthonden en ik zal ze nooit over een kam scheren. Er zijn er ook zat waar ik rustig langs loop omdat ik weet (en zie) dat de eigenaar capabel genoeg is. Maar ik heb het ook meegemaakt dat ik een kind van een jaar of 10 tegen kwam met een SPA die hij niet kon houden, precies op dat stukje waar ik met mijn drie honden geen kant op kon... :ugh:
Misschien komt dat Rami omdat Sandra net als ik heeft gelezen dat de mevrouw van dat gebeten hondje vertelde dat ze die "nare hond" al van uit de verte zag................................................. doorliep in de richting van die hond en haar hondjes korter aan de lijn nam............................ en toen ze tot op een meter (!) afstand was genaderd werd een van de twee kleintjes gegrepen.

Al die voorbeelden, waar jij naar verwijst zijn andere situaties waarbij je echt overvallen wordt omdat je de hond van tevoren niet hebt zien aankomen of omdat je niet (meer) weg kunt.

Het verbaast me dat dat verschil niet wordt gezien tussen dit (overigens afschuwelijke) verhaal en de andere verhalen zoals ook dat van jou.
Ik vind het niet vreemd dat je verbaasd bent dat iemand doorloopt.

Dat verbaasd zijn mag niet kennelijk "want dan geef je mevrouw de schuld" volgens velen hier. :19:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S@ndr@ schreef:
Rami schreef:
S@ndr@ schreef: Heb je het begin topic gelezen waar het over ging, heb ik gezegd van ze heeft dit of dat, ik heb me alleen afgevraagd waarom,
en juist deze reactie is weer waarom ik het neerzet, en een aantal mensen neemt het persoonlijk en gaat er mee aan de haal......
Ja, ik heb het helemaal gelezen. Maar waarom interesseert jou het 'waarom' nou zo zeer, Sandra? Ik (en anderen) geven aan dat er zo veel redenen zijn dat zo'n vreselijk ongeluk toch kan plaatsvinden, al doe je je stinkende best om het te voorkomen.
Ik zie in mijn omgeving heel veel zogenaamde vechthonden en ik zal ze nooit over een kam scheren. Er zijn er ook zat waar ik rustig langs loop omdat ik weet (en zie) dat de eigenaar capabel genoeg is. Maar ik heb het ook meegemaakt dat ik een kind van een jaar of 10 tegen kwam met een SPA die hij niet kon houden, precies op dat stukje waar ik met mijn drie honden geen kant op kon... :ugh:
Waarom zou je in het leven geen vragen mogen stellen zonder dat mensen gelijk beledigd zijn en zich aangevallen voelen... als ik op een doordeweekse dag een snelweg oversteek en aangereden wordt zal er heus ergens een kritisch figuur zijn die vraagt naar het waarom..... en terecht. dingen gebeuren en er zijn altijd factoren die bij elkaar komen
persoonlijk vind ik dat ik verantwoordelijk ben voor de gezondheid en geluk en veiligheid van mijn honden ( en daar acteer ik op)) en ja ik kom niet uit een ei hoor, ik weet heus wat je tegen kunt komen ik heb beide zeiden van de medaille gezien en meegemaakt. en ook in losloop gebied zie ik van alles( zonder honden, maar met camera) en nog wat, ik observeer suf,....

Heel misschien hė, voel jij je eerder aangesproken omdat mensen steeds feller reageren als het om incidenten gaat waarbij een bepaald type hond betrokken is.
Er is niet mis met vragen stellen, het punt is alleen dat je niet zozeer iets vraagt, maar met jou zogenaamde vraag stel jij dat de eigenaar van het hondje, het hondje niet heeft beschermd. Het hondje vertrouwde op de baas. Ja, maar wie zegt dat het baasje niet heeft geprobeerd het hondje te beschermen?

Ik heb een keer rechtsomkeer gemaakt omdat ik iets aan zag konen wat ik niet vertrouwde, dat hing toen aan mijn rug, godzijdank stond er een bankje dat mij houvast bood anders had ik namelijk op de grond gelegen met Toots en ik kan je vertellen dan zou ik niks in te brengen hebben gahad hoor. Hoe je het wend of keert, er is een klein ongevaarlijk hondje te pakken genomen door een gevaarte. En dan ga je de schuld niet in de schenen schuiven van de baas van het blinde hondje, dat is echt de omgekeerde wereld, en daar kun je van alles bij verzinnen. Feit is dat dat er WEER een hondje gegrepen is door een dergelijk geval, heel erg triest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Budkes schreef:De baas hoeft het bewijs niet te verzamelen. Hij moet examens afleggen en zijn hond wordt getest. Als ze het Duits model volgen houden ze daarbij ook nog rekening met de leeftijd van de hond, kan de hond pas na een bepaalde leeftijd definitief worden getest.
Denk je dat je met die test de twee SPA's die ik kende, die beiden superleuk en sociaal en goed opgevoed waren tot ze allebei onafhankelijk van elkaar zomaar uit het niets een andere hond doodbeten, er tussenuit had gepikt als potentieel hondagressief? Want ik was er echt alert op toen Oor bevriend met ze was, maar ik heb bij beide honden ook nooit maar 1 seconde gedrag gezien dat ik daar op vond wijzen. Wel waren ze allebei jong, ik meen dat de ene bijna 2 was toen ie een andere hond greep en de andere ergens rond de 3. Want dat is nu momenteel mijn bezwaar tegen álle SPA's, ook de SPA's die nu echt leuk en niet hondagressief zijn. Dat dat in mijn ervaring dus niets hoeft te zeggen.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

ranetje schreef:
Rami schreef:
Misschien komt dat Rami omdat Sandra net als ik heeft gelezen dat de mevrouw van dat gebeten hondje vertelde dat ze die "nare hond" al van uit de verte zag................................................. doorliep in de richting van die hond en haar hondjes korter aan de lijn nam............................ en toen ze tot op een meter (!) afstand was genaderd werd een van de twee kleintjes gegrepen.

Al die voorbeelden, waar jij naar verwijst zijn andere situaties waarbij je echt overvallen wordt omdat je de hond van tevoren niet hebt zien aankomen of omdat je niet (meer) weg kunt.

Het verbaast me dat dat verschil niet wordt gezien tussen dit (overigens afschuwelijke) verhaal en de andere verhalen zoals ook dat van jou.
Ik vind het niet vreemd dat je verbaasd bent dat iemand doorloopt.

Dat verbaasd zijn mag niet kennelijk "want dan geef je mevrouw de schuld" volgens velen hier. :19:
Ja zo komt het wel over, ze had omdat ze het niet vertrouwde maar moeten omkeren, maar omdat ze haar honden korter nam en toch doorliep :19:
Dan is je hondje toch wel erg de pineut, en wat ik al eerder zei, ik ben ook wel eens doorgelopen tegen beter weten in had ook fout kunnen gaan.

We nemen allemaal wel eens een risico en niet iedereen weet alles van hondengedrag en rassen af, de meeste met klapkaken denken toch ook dat alles goed komt met socialiseren en lopen door.

Ik kom steeds meer met de honden in losloopgebieden en ben van Baco gewend om met ogen op steeltjes te lopen :mrgreen: maar het gaat steeds beter en loop best ontspannen met de dames, maar waar ik bv al omkeer lopen andere mensen rustig keuvelend door en letten amper op :wink: maar je zou je eigenlijk helemaal niet druk moeten maken of je je hond heel of in stukjes meeneemt na een wandeling :hmmm:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

mijke schreef:
Budkes schreef:De baas hoeft het bewijs niet te verzamelen. Hij moet examens afleggen en zijn hond wordt getest. Als ze het Duits model volgen houden ze daarbij ook nog rekening met de leeftijd van de hond, kan de hond pas na een bepaalde leeftijd definitief worden getest.
Denk je dat je met die test de twee SPA's die ik kende, die beiden superleuk en sociaal en goed opgevoed waren tot ze allebei onafhankelijk van elkaar zomaar uit het niets een andere hond doodbeten, er tussenuit had gepikt als potentieel hondagressief? Want ik was er echt alert op toen Oor bevriend met ze was, maar ik heb bij beide honden ook nooit maar 1 seconde gedrag gezien dat ik daar op vond wijzen. Wel waren ze allebei jong, ik meen dat de ene bijna 2 was toen ie een andere hond greep en de andere ergens rond de 3. Want dat is nu momenteel mijn bezwaar tegen álle SPA's, ook de SPA's die nu echt leuk en niet hondagressief zijn. Dat dat in mijn ervaring dus niets hoeft te zeggen.
"Goedgekeurde" HR rassen hoeven ook niet losgegooid te worden op een speelveldje hè? Dat hoort ook bij de verantwoordelijkheid van een "goedgekeurde" baas. Weten dat je daar de hond niet voor hebt. Je hond op jou kunnen richten, andere honden negerend en, indien andere honden toch komen buurten je hond onschadelijk kunnen houden. Heel veel meer is er niet voor nodig om een verantwoorde HRras eigenaar te zijn.

Ik kon met mijn gevaarlijk Mechelse herder prima tussen allerlei loslopende buurtende honden en mensen door laveren tot ik op een plek was waar geen zijwegen waren, en ik 1 kilometer vooruit en achteruit kon kijken. Daar kon hij dan naar hartenlust rondsjeezen met mijn andere honden of achter een balletje aan rennen. Ik heb werkelijk geen idee wat de meerwaarde is van mijn honden te laten spelen met andere onbekende honden. Nergens voor nodig, zeker niet voor een HRras.
Kun je gelijk inbouwen in het af te nemen examen ;" Hoe gaat U om met andere honden"
Gr. Aniek

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Budkes schreef: Ik heb werkelijk geen idee wat de meerwaarde is van mijn honden te laten spelen met andere onbekende honden. Nergens voor nodig, zeker niet voor een HRras.
Kun je gelijk inbouwen in het af te nemen examen ;" Hoe gaat U om met andere honden"
CURSUS, EXAMEN, HOEZO?????
Afbeelding
Je bedoeling is goed Budkes. Het is echter water naar de zee dragen. De klapkaakeigenaren die ik hier zie zijn van het type dat ze met veel moeite, na eerst vijf maal dezelfde pornofilm gekeken te hebben net de ondertiteling kunnen ontcijferen.
Mondeling is ook geen optie want als je in Jip en Janneke taal aan zin twee van de cursus begint, zijn ze de eerste zin alweer vergeten.
" Hoe gaat u om met andere honden" als extra toevoeging zal helemaal een fiasco worden. Dat begrijpen ze niet en zullen ze ook nooit kunnen begrijpen. Want ze hebben hun Tyson natuurlijk wel gekocht om andere honden te versnipperen. Al zullen ze dit laatste alleen tegen ingewijden zeggen.

En als je bij een van die gastjes op huisbezoek gaat omdat hun Badr een hond heeft doodgebeten zul je ze echt niet zien nagenieten. Dat geloof ik je op je woord. Daar gaan ze pas weer lekker mee door als jij met je collega de deur uit zijn. In dat opzicht zijn ze dan weer heel erg slim.

Ik scheer ze gemakshalve allemaal over een kam, want ik ken ze niet. Ik ga er met een grote boog omheen. Dan heb ik in elk geval de zekerheid dat ik geen Russisch roulette speel met mijn honden als inzet. Bovendien heb ik dan vanwege de afstand meer tijd om tot actie over te gaan voor het geval dat nodig mocht zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:Misschien ligt het aan het volk dat je er mee tegenkomt. Wat er hier met vechthonden loopt, daar word ik niet blij van. Op die ene mevrouw na. Junks, criminelen en halfidioten.
Waarschijnlijk ligt dat aan waar je woont , de misdaad piekt in Noord Brabant en Limburg dus ja dan ben je eerder omgeven door criminelen en junks met of zonder hond.

Maar dat maakt voor de uitkomst niet uit , of je hond nu gepakt gaat worden door een hond van een junk of door een hond van een keurige huisvader, als beide niet weten wat ze aan de lijn hebben is het resultaat hetzelfde.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Wolfsblut schreef:
Budkes schreef: Ik heb werkelijk geen idee wat de meerwaarde is van mijn honden te laten spelen met andere onbekende honden. Nergens voor nodig, zeker niet voor een HRras.
CURSUS, EXAMEN, HOEZO?????
Afbeelding
Je bedoeling is goed Budkes. Het is echter water naar de zee dragen. De klapkaakeigenaren die ik hier zie zijn van het type dat ze met veel moeite, na eerst vijf maal dezelfde pornofilm gekeken te hebben net de ondertiteling kunnen ontcijferen.
Mondeling is ook geen optie want als je in Jip en Janneke taal aan zin twee van de cursus begint, zijn ze de eerste zin alweer vergeten.
" Hoe gaat u om met andere honden" als extra toevoeging zal helemaal een fiasco worden. Dat begrijpen ze niet en zullen ze ook nooit kunnen begrijpen. Want ze hebben hun Tyson natuurlijk wel gekocht om andere honden te versnipperen. Al zullen ze dit laatste alleen tegen ingewijden zeggen.

En als je bij een van die gastjes op huisbezoek gaat omdat hun Badr een hond heeft doodgebeten zul je ze echt niet zien nagenieten. Dat geloof ik je op je woord. Daar gaan ze pas weer lekker mee door als jij met je collega de deur uit zijn. In dat opzicht zijn ze dan weer heel erg slim.

Ik scheer ze gemakshalve allemaal over een kam, want ik ken ze niet. Ik ga er met een grote boog omheen. Dan heb ik in elk geval de zekerheid dat ik geen Russisch roulette speel met mijn honden als inzet. Bovendien heb ik dan vanwege de afstand meer tijd om tot actie over te gaan voor het geval dat nodig mocht zijn.
Ja hoor Wolfsblut, je hebt helemaal gelijk!
Ik heb bewust voor Max gekozen omdat hij een potentiële versnipperaar is! ik hang hem dan ook dagelijks een half uurtje in een boom, krijgt ie lekker sterke kaken van! Sterker nog, toen we in afwachting van Max waren hebben we een oud hondje in huis genomen opdat Max straks iets heeft om op te oefenen...
En als je me nu wil verontschuldigen? Dan ga ik voor de 6e keer die pornofilm kijken, want tja...het blijft lastig die ondertiteling...
Zouden ze dat nu eens niet in Jip en Janneke taal kunnen doen? (sarcasme off)
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ik woon in een keurige buurt en bij ons stikt het van de spa's, maar op één na is er niemand die ik ervoor aanzie dat hij er lol in heeft als hun hond een andere hond zou verscheuren. De mensen zijn er juist heilig van overtuigd dat het een kwestie van opvoeden is, en hun hond is goed opgevoed, dus laten ze hem lekker loslopen en naar hartelust spelen met andere honden want hij zal niks doen. En alle keren dat het al misgegaan is hier, het kwartje valt niet. Hun liefde voor het ras en voor hun hond leidt tot een blik die zo intens roze is dat ik er heel bang van wordt, want er valt niet tegen te praten, en als het misgaat wordt er uit alle macht gezocht naar "argumenten" die moeten bewijzen dat het toch echt niet aan hun hond ligt, ook niet een klein beetje, want hun goed-opgevoede, perfect gesocialiseerde lieveling is gewoon niet in staat om een andere hond iets aan te doen.

Het is ook niet zo dat ik af en toe opzij moet, ik moet altijd op mijn hoede zijn, altijd rekening houden waar ik ga lopen en op welke tijd, continu opletten wat er aan komt, extra opletten bij zijpaadjes, en dat hangt me regelmatig flink de keel uit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat sowieso,.... zolang het kan en mag waarom niet....
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

S@ndr@ schreef:
Hierom niet: :Q:
Ik woon in een keurige buurt en bij ons stikt het van de spa's, maar op één na is er niemand die ik ervoor aanzie dat hij er lol in heeft als hun hond een andere hond zou verscheuren. De mensen zijn er juist heilig van overtuigd dat het een kwestie van opvoeden is, en hun hond is goed opgevoed, dus laten ze hem lekker loslopen en naar hartenlust spelen met andere honden want hij zal niks doen. En alle keren dat het al misgegaan is hier, het kwartje valt niet. Hun liefde voor het ras en voor hun hond leidt tot een blik die zo intens roze is dat ik er heel bang van word, want er valt niet tegen te praten, en als het misgaat wordt er uit alle macht gezocht naar "argumenten" die moeten bewijzen dat het toch echt niet aan hun hond ligt, ook niet een klein beetje, want hun goed-opgevoede, perfect gesocialiseerde lieveling is gewoon niet in staat om een andere hond iets aan te doen.

Het is ook niet zo dat ik af en toe opzij moet, ik moet altijd op mijn hoede zijn, altijd rekening houden waar ik ga lopen en op welke tijd, continu opletten wat er aan komt, extra opletten bij zijpaadjes, en dat hangt me regelmatig flink de keel uit.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Als er in een park/bos niets staat aangegeven qua losloop gebied of honden aanlijnen. Wat voor gebied is het dan?
_Esmee
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

tobi__ schreef:Als er in een park/bos niets staat aangegeven qua losloop gebied of honden aanlijnen. Wat voor gebied is het dan?
Binnen de bebouwde kom altijd aanlijnen tenzij anders aangegeven en buiten de bebouwde kom los tenzij anders aangegeven. :wink:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

jvanringen schreef:Ik woon in een keurige buurt en bij ons stikt het van de spa's, maar op één na is er niemand die ik ervoor aanzie dat hij er lol in heeft als hun hond een andere hond zou verscheuren. De mensen zijn er juist heilig van overtuigd dat het een kwestie van opvoeden is, en hun hond is goed opgevoed, dus laten ze hem lekker loslopen en naar hartelust spelen met andere honden want hij zal niks doen. En alle keren dat het al misgegaan is hier, het kwartje valt niet. Hun liefde voor het ras en voor hun hond leidt tot een blik die zo intens roze is dat ik er heel bang van wordt, want er valt niet tegen te praten, en als het misgaat wordt er uit alle macht gezocht naar "argumenten" die moeten bewijzen dat het toch echt niet aan hun hond ligt, ook niet een klein beetje, want hun goed-opgevoede, perfect gesocialiseerde lieveling is gewoon niet in staat om een andere hond iets aan te doen.

Nouja, dit dus. Het maakt niet uit van wie de honden zijn, de uitkomst is namelijk hetzelfde, een verscheurde hond. En je kunt praten als brugman, je komt gewoon niet door. Want hun hond is namelijk altijd zo opgevoed dat hij andere honden niets doet of net hun hond is hond vriendelijk. Totdat het mis gaat. Maar zelfs dan is het de schuld van de andere hond. Want de eigenaar is te dichtbij gekomen, de andere hond heeft geblaft of weet ik wat. Dat ze gewoon een hond hebben die never te vertrouwen is met andere honden, gaat er gewoon niet in.
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

kooi schreef:
S@ndr@ schreef:
Hierom niet: :Q:
Ik woon in een keurige buurt en bij ons stikt het van de spa's, maar op één na is er niemand die ik ervoor aanzie dat hij er lol in heeft als hun hond een andere hond zou verscheuren. De mensen zijn er juist heilig van overtuigd dat het een kwestie van opvoeden is, en hun hond is goed opgevoed, dus laten ze hem lekker loslopen en naar hartenlust spelen met andere honden want hij zal niks doen. En alle keren dat het al misgegaan is hier, het kwartje valt niet. Hun liefde voor het ras en voor hun hond leidt tot een blik die zo intens roze is dat ik er heel bang van word, want er valt niet tegen te praten, en als het misgaat wordt er uit alle macht gezocht naar "argumenten" die moeten bewijzen dat het toch echt niet aan hun hond ligt, ook niet een klein beetje, want hun goed-opgevoede, perfect gesocialiseerde lieveling is gewoon niet in staat om een andere hond iets aan te doen.

Ik denk/gok/weet zeker dat ik prima zou weten wat ik aan de lijn heb, ........ geheel legitiem dus .... om te kiezen als ik zou willen... :19:,....... ik vind alleen andere dingen zwaarder wegen en ga het dus niet doen, maar dat ik keuze vrijheid heb vind ik wel gewoon normaal
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb een aantal weken geleden de wijkagent gebeld omdat er hier eentje rond loopt die een keer los gaat schieten. Baasje heeft grote moeite om zijn stafford te houden en daarbij krijgt hij flinke klappen en schoppen van zijn baas omdat hij niet luistert :ugh:
Hij heeft al een keer een hond te pakken gehad omdat hij los schoot en mijn honden hoeven niet het volgende slachtoffer te zijn. Het heeft geholpen want ik zie hem niet meer.

Wat me ook op valt is dat er regelmatig klappen en schoppen uitgedeeld worden bij de twee andere staffords en de bul terriër die hier wonen. Omdat ze trekken, uitvallen en niet luisteren. Arme honden :ugh:
De andere staffords die hier wonen worden wel begrepen en hebben baasjes die ook verantwoordelijk zijn en veel met de honden doen :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Hier loopt een Duitse herder aan een half doorgeknaagde nylon lijn die vroeg of laat een keer losbreekt en ik denk dat er dan ook flink stront aan de knikker zal zijn deze Herder man is niet van het type loopt met een sisser af.. tja... het is niet fijn en ik weet waar hij woont en ongeveer wanneer ze lopen tot aan de tijden en de weekend gewoontes aan toe
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”