Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een honde-kus?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

yvette
geregistreerd lid

een honde-kus?

Ongelezen bericht door yvette »

Een met de wolven en laat je likken door je hond (hum, in je gezicht bedoel ik voordat er misverstanden ontstaan)?
Of nee zeggen, want dat is vies (bacterien en zo) of fout?

Ik voel dat mijn hond wil laten merken dat ze blij is me te zien en daar komt een heel lik-ritueel bij kijken. Ze heeft geen handen om te aaien, dus heeft ze de oudste vorm van communicatie bij honden gevonden, zoals dat ook bij de wolven gebeurt: elkaar besnuffelen, likken of bijten.

Nu vind ik dit zelf niet vies, heb waarschijnlijk een enorme afweer opgebouwd want ik wordt er ook niet ziek van.
Het is natuurlijk niet normaal, maar ik vind het wel leuk. Ik ben waarschijnlijk de enige (zegt men), want mijn omgeving vind het dus absurd. Wat vinden jullie?

Moet ik haar dit afleren? Ziet ze dit misschien niet als kontakt maken, maar als domineren? Ik ben benieuwd naar jullie reakties!
Baasje van Okii, een 4-jarige kruising tussen duitese herder/new-foundlander/bernersennen
s

Re: een honde-kus?

Ongelezen bericht door s »

onze Coba stopt niet met likken als je je hoofd niet weghaalt :)
Ik vind dat niet erg, hij is zooo lief, hij doet dat ook als ik opsta om mij welkom te heten denk ik
zou dit onhygienisch zijn dan?
benieuwd naar de reacties
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Oh, je bent echt niet de enige hoor :mrgreen:
Ik laat me ook wel een aflebberen door een van de honden. Meestal is het het gedeelte onder mijn neus dat wordt afgelebberd en m'n oren.
Ze likken me alleen uit blijdschap, dus niet uit dominantie of iets dergelijks.
Zolang je er zelf geen problemen mee hebt hoef je het niet af te leren.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
yvette
geregistreerd lid

hondenkus2

Ongelezen bericht door yvette »

Ik ben opeeens 10 kg lichter, ben blij dat ik niet de enige ben die dit leuke contact met zijn hond deelt.

Okii legt zelfs haar poten om mijn nek heen alsof ze me wil omhelzen, heel lief. Als ik dan mijn hoofd terugtrek, spant ze haar "voetjes"aan, het was nog niet genoeg.

Als ze mijn partner een likbeurt geeft, gaat ze achter hem op de bank staan of zitten en begint ze met een hoofdhuidmassage, niet om aan te zien! Ik heb me wel eens afgevraagd waarom ze dat bij mij niet doet, maar het antwoord zal wel verscholen liggen in het feit dat hij minder haar heeft en dan kan ze er beter bij of zo?
Het blijft een lollige hond en heeeel aanhankelijk.

Tja, fris is het niet natuurlijk, maar ja... zolang ik het zelf goed vind (en lief), ben ik in elk geval niet gestoord of zo, want daar was ik een beetje bang voor. Bedankt voor jullie reacties, groetjes Yvette
Baasje van Okii, een 4-jarige kruising tussen duitese herder/new-foundlander/bernersennen
Szandor

Ongelezen bericht door Szandor »

Ik laat mij dagelijks aflebberen door Szandor en Shanti zodra ik mijn ogen open doe, begint het ritueel al. :mrgreen:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

Hier wordt ook heel wat afgelebberd :mrgreen:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier ook, ook m'n oren worden regelmatig goed schoongemaakt
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier mag absoluut gelebberd worden :mrgreen:
M'n hele gezicht wordt afgelebberd, daarbij zelfs m'n mond, maar ook dat vind ik goed.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ook hier 2 lebberende honden, eigenlijk zou ik me niet meer hoeven wassen :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ook hier begint dat al in de ochtend, als ik opsta :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

moet je helemaal zelf weten toch?
alleen vind ik als het genoeg is, genoeg is. als de hond door zal gaan, zal ik hem corrigeren.
maar das mijn mening.

vind jij het leuk? gewoon lekker doorgaan!!!!

:-D
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Helemaal volledig aflebberen doen ze hier niet, uit hun eigen keuze. Het mag wel hoor. Nora gaf af en toe spontaan een lebber over je neus en daar hebben we een leuk commando aan gekoppeld. Ferro heb ik het zelfs met moeite aangeleerd, die durfde eerst helemaal niet maar hij was o zo blij toen hij het wel durfde en het gewoon bleek te mogen (misschien heeft iemand in het verleden het hem juist afgeleerd??).

Dus je bent lang niet de enige! En het lijkt me sterk dat er echt ooit iemand daar ziek van geworden is...
Je mag het niet fris of prettig vinden, dat moet ieder voor zichzelf weten. Ik vind het juist erg schattig iha ;-)
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Hahaha moet je Fangio en Chira zeggen dat het niet mag :mrgreen: nee hier worden volop kusjes gegeven ;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

Ja hier ook dat likken tot vervelends aan toe ook.
begint in de ochtend al dan komt ze me wakker maken.
enne de visite likt ze half dood hiero
ach ik vind het niet zo erg maar stoppen is stoppen
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Hier mag ook gelikt worden hoor....alleen moeten wij er de moeite voor doen anders kan ze er niet bij ;) :mrgreen:
Zóya
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Zóya »

Hallo Yvette,

Nou je bent echt niet de enige hoor!!! Ik laat mij sóchtens altijd lekker wakker likken door onze hond (en sávonds krijg ik zelfs een welterusten likje hihihi) Ook knabbelt ze zachtjes in je hoor,het betekent gewoon dat hij/zij je lief vind,en dat vind ik niks absurds aan. Ik wil de mensen die er niet van houden niet beledigen,maar net zoals je zegt,honden hebben geen handen om te aaien,dus doen ze dat via tong. Oke als je net gezien hebt dat ze hun leutermeteut hebben gewassen is het niet lekker of als ze net hun eten hebben gehad,maar verder............als je het niet ziet...oke,als je het ziet........wacht maar even. Maar ik vind het ook leuk hoor. Onze vorige hond deed dit niet zo erg met mij,maar ik vind het nu dus wel leuk. Ik zou zeggen,doe gewoon wat je het zelf het beste vind en laat je niet ompraten door iemand die het zelf absurd vind.

Gr sharon.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ook hier lebberen ze de honden
en qeeuny de poes geeft ook wel eens een lebber :kotz: is net schuurpapier :mrgreen:
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel geeft altijd een welgemeende , welgemikte, vanuit zijn tenen komende lebber.
Heerlijk.
Ik zoen hem ook graag op zijn wangen.
Of op zijn neus, of zijn hoofd.
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Ik knuffel omhels en lig naast ze en stoei. Ze mogen best aan mijn hand likken maar niet in mijn gezicht. Ok af en toe een verdwaalde lik in mijn nek maar ze doen het meestal niet. Ik hou er niet van, zo'n tong in mijn oor kietelt te veel.

groetjes majelle
s

Ongelezen bericht door s »

twinkeltje schreef:ook hier lebberen ze de honden
en qeeuny de poes geeft ook wel eens een lebber :kotz: is net schuurpapier :mrgreen:
ik dacht dat er geen enkele kat dat deed maar nu kom ik hier iemand tegen wiens kat ook lekjes geeft
mijn kat doet dat ook :-D ook juist schuurpapier
maar k vind dat ook liefjes
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

man paul en ursula doen geregeld aan vreselijke zoensessies. bij mij doet ze het nauwelijks.

van kakaboeboe krijg ik zo nu en dan een dikke zoen. maar lang niet zo dik als bij de vrijpartijen tussen ursula en haar verloofde :mrgreen: .
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Ik geloof dat ik het nu al 3 keer vermeld hebt, het blijft zeer gevaarlijk het laten likken van een hond, of ze een zoen geven, een zus van mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kind was ook onze hond pukky gekust.

Gr Bertus.
Laatst gewijzigd door idorh op 26 feb 2004 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Hier wordt ook behoorlijk wat af gelebbert hoor .
En we zijn er nog nooit ziek van geweest.
Je bent dus echt niet de enige zoals je aan alle reactie's kunt zien.

Groeten Truus en een Lebber van Spike
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Simone62
Actief

Ongelezen bericht door Simone62 »

Neeltje schreef:Hier ook, ook m'n oren worden regelmatig goed schoongemaakt
:-D :-D onze oren ook hoor
groetjes
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

idorh schreef:Ik geloof dat ik het nu al 3 keer vermeld hebt, het blijft zeer gevaarlijk het laten likken van een hond, of ze een zoen geven, een zus van mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kind was ook onze hond pukky gekust.

Gr Bertus.
en toen.......? :roll: ;)
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

Baily schreef:
idorh schreef:Ik geloof dat ik het nu al 3 keer vermeld hebt, het blijft zeer gevaarlijk het laten likken van een hond, of ze een zoen geven, een zus van mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kind was ook onze hond pukky gekust.

Gr Bertus.
Vroeg ik me ook al af...

Overigens vind ik het echt vreselijk dat gelebber, bleh! :N Ik vind het niet erg om mijn handen onder het kwijl te hebben, maar van mijn gezicht moet hij afblijven hoor! (Het grappige is dat ik wel wat jaloers wordt als ik lees dat jullie het allemaal zo gezellig vinden, dan denk ik: ´dat wil ik ook!´)

Hoe doen jullie dat trouwens, weten de honden dat ze alleen jullie mogen ´zoenen´ of wordt ook het bezoek aan een lekkere lebbersessie onderworpen? :mrgreen:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ook hier wordt heel wat afgelebberd, maar ik laat het niet lang doorgaan, gewoon als begroeting, soms doet hij het als verzoening, hij probeert het ook weleens te doen als hij wil spelen of anadacht wil. maar genoeg is genoeg.
of als ik mascara op heb, dat moet eraf :mrgreen:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Gr Bertus.
Hoe is het met de hond afgelopen?
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

Baily schreef:

Gr Bertus.
De hond is de volgende dag overleden.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

idorh schreef:
Baily schreef:

Gr Bertus.
De hond is de volgende dag overleden.

:V
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”