Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oud blind hondje gepakt door vechthond
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond
Ik vind over het algemeen de lichaamstaal van herders, rottweilers en dobermanns een stuk makkelijker te lezen dan die van een SPA. En toch schiet ik niet bij elke SPA in een kramp. Ben wel sneller op m'n hoede.
Ik was op een gegeven moment in het Schollebos, Gait was nog maar een week of 12, toen er een loslopende SPA op ons af kwam. Ik heb hem mooi opgetild. Niets aan de hand. Tot die hond bij ons kwam snuffelen, toen vloog Gaits hartslag echt heel hard omhoog. Dan ben ik blij dat ik hem opgetild heb. Nee, die hond deed niets meer dan snuffelen, maar met een intensiteit die bijna tastbaar om haar heen hing. Daar hou ik ook niet van.
Een andere keer was ik bij het hondenstrandje hier in de buurt, komt er iemand met twee van dat soort honden aan. Ik ben weggegaan. Ik was nog maar iets van 150 meter verderop toen het geschreeuw en gevloek losbarstte. Hoorde paar dagen later dat inderdaad die honden een andere hond gebeten hadden op dat moment.
Dus ja, ik ga op m'n gevoel af en vaak, maar niet altijd, is dat: wegwezen, ontwijken als ik zelf met 1 of meer honden loop. En dat doe ik niet alleen bij SPA, maar ook bij andere honden als ik het niet helemaal vertrouw
Ik was op een gegeven moment in het Schollebos, Gait was nog maar een week of 12, toen er een loslopende SPA op ons af kwam. Ik heb hem mooi opgetild. Niets aan de hand. Tot die hond bij ons kwam snuffelen, toen vloog Gaits hartslag echt heel hard omhoog. Dan ben ik blij dat ik hem opgetild heb. Nee, die hond deed niets meer dan snuffelen, maar met een intensiteit die bijna tastbaar om haar heen hing. Daar hou ik ook niet van.
Een andere keer was ik bij het hondenstrandje hier in de buurt, komt er iemand met twee van dat soort honden aan. Ik ben weggegaan. Ik was nog maar iets van 150 meter verderop toen het geschreeuw en gevloek losbarstte. Hoorde paar dagen later dat inderdaad die honden een andere hond gebeten hadden op dat moment.
Dus ja, ik ga op m'n gevoel af en vaak, maar niet altijd, is dat: wegwezen, ontwijken als ik zelf met 1 of meer honden loop. En dat doe ik niet alleen bij SPA, maar ook bij andere honden als ik het niet helemaal vertrouw
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee hoor niet alleen die, ik woon hier aan t uitlaatbos en ik heb helaas diverse malen naar buiten moeten lopen omdat mensen hun knokkende honden niet uit elkaar kregen (let wel: schreeuwen/niets doen).Hippo schreef:Dat is precies de reden dat ik daar niet meer op in ga. De reacties van Kooi in dit topic zijn categorie: Kansloos.Budkes schreef:Misschien moet je het stukje over nuancering nog eens lezen.kooi schreef:Budkes:Rigide volhouden dat je toch het recht hebt om te kiezen voor een HR hond en mensen die dat na incident tig spuug- en spuugzat zijn uitmaken voor onverdraagzaam, daar hebben mensen last van en dus uiteindelijk die HR-hond.Daar heeft toch werkelijk geen mens last van.![]()
En dan even nadenken over wat nuanceren inhoudt, dan weet je ook weer dat Hippo en Gimmick, want daar had ik het over in mijn uitgeklede quote, net zoveel met dat bijtincident in Roosendaal te maken hebben als jij, namelijk niets.
Maar goed ondertussen kan ik me niet meer aan het idee ontdekken dat jij elk gevoel voor werkelijkheid voor wat betreft SPa's uit het oog verloren bent.
Dus ik kan wat dat betreft net zo goed tegen Joseph McCarthy lullen.
Zolang zij(met nog een aantal) vindt dat mijn hond en alle andere SPA's z.s.m. uit de weg geruimd moeten worden, is welke vorm van een normale discussie of wederhoor niet aan de orde.
@Heavy, je hebt zeker gelijk over dat lang niet elk incident met een SPA de dood van een andere hond betekend. Ik heb ook al vaker gemeld dat ik helaas meerdere mensen ken met rassen als DH, mechel en Dobermann die ook andere honden hebben doodgebeten zonder dat ze zelf werden aangevallen o.i.d.. Dan kan Malinois beweren dat je een herder wel eens even van een andere hond af trekt en een SPA niet, maar dat is waarschijnlijk gebaseerd op haar eigen honden? De honden die ik zojuist aanhaalde, hadden vaak binnen een paar seconden de andere hond vermoord. Vastgrijpen, schudden en bijten, vooral een kleine hond maakt geen schijn van kans. Voordat de eigenaar goed en wel kon ingrijpen was het al te laat. En lang niet alle SPA bijten vast waarna je ze niet meer los kunt krijgen.
De enige waarbij t mij niet lukte laatst zelfs niet met behulp van nog een voorbijganger was een labpup/puber uit de bek van een pitbullkruising. Gewoon niet loslaten alleen vaster bijten. Dat is met veel moeite en veel schade uiteindelijk met een 3e persoon erbij pas gelukt... sorry hoor dat knokt echt totaal anders dan een herder. Dat heb ik wel gezien en gemerkt.
En natuurlijk is groot tegen klein geen partij maar een staff is niet groot en kan met gemak een maat herder afmaken. Ik heb t dus over vergelijkbare maten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Wij hadden een keer een Mechelaar die bij de receptie van het pension in de rij stond en een Jack Russel greep van 12 jaar. Daar moest toch ook mooi een breakstick aan te pas komen om die hond te laten lossen en de eigenaar stond erbij en keek ernaar. 2 collega's hielden de honden vast zodat de Mechelaar niet kon gaan schudden en ik stak de stick erin. En dan hebben we wel vaker vnl Mechelaars gehad die niet los lieten. Niet willen lossen is niet alleen voorbehouden aan een Pitbullachtige hond, dan kan bij ieder ras voorkomen..Hippo schreef:
@Heavy, je hebt zeker gelijk over dat lang niet elk incident met een SPA de dood van een andere hond betekend. Ik heb ook al vaker gemeld dat ik helaas meerdere mensen ken met rassen als DH, mechel en Dobermann die ook andere honden hebben doodgebeten zonder dat ze zelf werden aangevallen o.i.d.. Dan kan Malinois beweren dat je een herder wel eens even van een andere hond af trekt en een SPA niet, maar dat is waarschijnlijk gebaseerd op haar eigen honden? De honden die ik zojuist aanhaalde, hadden vaak binnen een paar seconden de andere hond vermoord. Vastgrijpen, schudden en bijten, vooral een kleine hond maakt geen schijn van kans. Voordat de eigenaar goed en wel kon ingrijpen was het al te laat. En lang niet alle SPA bijten vast waarna je ze niet meer los kunt krijgen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Overigens mag Hippo hier gelijk in de buurt komen wonen hoor net aks diverse andere forummers met klapkaken maar die wonen er niet. Er wonen nu eenmaal de kuthonden die al krijsend in de lijn hangen met baasjes die er of niets aan kunnen doen of niet willen. DAT is t feit en dan kunnen er 100 forummers perfect mee omgaan daar heb ik niks aan.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Zoals ik al eerder schreef zit ik er uiteraard ook niet op te wachten om 'Michael' met Hummer tegen te komen die helemaal uit zijn stekker gaat aan de riem of die met mach3 los op mijn honden afstiefelt. Dat is gewoon onnodige overlast. Het gaat mij om het allemaal over 1 kam scheren en de ongenuanceerder opmerkingen over hoe SPA het beste uitgeroeid kunnen worden.
Zoals ik al eerder schreef zit ik er uiteraard ook niet op te wachten om 'Michael' met Hummer tegen te komen die helemaal uit zijn stekker gaat aan de riem of die met mach3 los op mijn honden afstiefelt. Dat is gewoon onnodige overlast. Het gaat mij om het allemaal over 1 kam scheren en de ongenuanceerder opmerkingen over hoe SPA het beste uitgeroeid kunnen worden.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Helemaal mee eens!Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Dat is ook een belachelijke opmerking. Echte hondenliefhebbers zouden dit helemaal niet moeten zeggen.Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Maar wat mij betreft mag er wel paal en perk worden gesteld aan de enorme hoeveelheden nesten die gefokt worden, veelal door nitwits en/of geldwolven. De arme honden vallen ook nog eens in de handen van idioten omdat ze het slachtoffer zijn van hun eigen imago.
En elke hond die NIET geboren wordt, lijdt ook niet. Zeker als je het hebt over dit soort rassen. Want ik heb al vaker gezegd: er is geen ras dat zo deerlijk wordt ge-/misbruikt, mishandeld, ontkend en miskend in hun wezen en in asiel of met steen om de nek in de plomp gemieterd.
Dus ik zou liever over een (gedeeltelijk) uitsterfbeleid hebben. Zodat ze niet te kust en te keur overal vandaan gehaald kunnen worden.
Maar geen uitroeingsbeleid, dat is belachelijk en krenkend voor de vele mensen die het ras een warm hart toedragen. Bovendien verdient geen hond dat.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Over gebrek aan nuancering gesproken:
Nergens schrijf ik dat jouw hond en alle andere hr-honden zo spoedig mogelijk uit de weg geruimd moeten worden.
Dit is wat ik claim:
Ik vind dat je pas echt je verantwoording neemt als je nu al zo'n hond muilkorft en kort aangelijnd houdt, uit losloopgebied wegblijft, niet denkt dat je incidenten kunt voorkomen door op ongebruikelijke tijden of rustige plekken, je hond los te gooien en dat je je ware liefde voor die rassen pas toont door er geen meer te nemen, zodat ze kunnen uitsterven.
Je niet verstopt achter woorden als""Ik weet wat ik aan de lijn heb en ik neem mijn verantwoording", want als je dat echt weet, weet je dat je hebt gekozen voor een ras dat bewust en grondig gefokt is voor het slopen van andere levende wezens. En dan kun je je niet verschuilen achter vingerwijzen naar andere eigenaren als enige schuldigen omdat dat Tokken zouden zijn. Het basale probleem is dat je een killer aan de lijn hebt en als je je daar echt volledig van bewust bent, begrijp ik bij god niet waarom je daarvoor kiest. En zeker niet voor blijft kiezen.
Mijn hart gaat uit naar deze dieren, die hebben zelf niet om deze ellende gevraagd. Dus het gebruik van woorden als: 'uit de weg ruimen', is volkomen misplaatst. Mijn diepste wens voor hen is dat ze niet meer hoeven te worden geboren.
Dit is niet alleen een kwestie van slecht lezen, dit is een complete leugen.Dat is precies de reden dat ik daar niet meer op in ga. De reacties van Kooi in dit topic zijn categorie: Kansloos.
Zolang zij(met nog een aantal) vindt dat mijn hond en alle andere SPA's z.s.m. uit de weg geruimd moeten worden, is welke vorm van een normale discussie of wederhoor niet aan de orde.

Nergens schrijf ik dat jouw hond en alle andere hr-honden zo spoedig mogelijk uit de weg geruimd moeten worden.
Dit is wat ik claim:
Ik vind dat je pas echt je verantwoording neemt als je nu al zo'n hond muilkorft en kort aangelijnd houdt, uit losloopgebied wegblijft, niet denkt dat je incidenten kunt voorkomen door op ongebruikelijke tijden of rustige plekken, je hond los te gooien en dat je je ware liefde voor die rassen pas toont door er geen meer te nemen, zodat ze kunnen uitsterven.
Je niet verstopt achter woorden als""Ik weet wat ik aan de lijn heb en ik neem mijn verantwoording", want als je dat echt weet, weet je dat je hebt gekozen voor een ras dat bewust en grondig gefokt is voor het slopen van andere levende wezens. En dan kun je je niet verschuilen achter vingerwijzen naar andere eigenaren als enige schuldigen omdat dat Tokken zouden zijn. Het basale probleem is dat je een killer aan de lijn hebt en als je je daar echt volledig van bewust bent, begrijp ik bij god niet waarom je daarvoor kiest. En zeker niet voor blijft kiezen.
Mijn hart gaat uit naar deze dieren, die hebben zelf niet om deze ellende gevraagd. Dus het gebruik van woorden als: 'uit de weg ruimen', is volkomen misplaatst. Mijn diepste wens voor hen is dat ze niet meer hoeven te worden geboren.
- Tineke
- Zeer actief
Ja maar dit heb ik liever ook niet naast me als je het niet erg vind,Nanna schreef:Afgelopen woensdag: vliegt opeens de straat over en bijt een spelend driejarig kind aan gort.
Vind je het heel erg dat ik dat soort niet in mijn buurt blief?
Ik vind ze griezelig, onbetrouwbaar en hoogst onvoorspelbaar. Meer iets om thuis in een kooi te houden en alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd mee de straat op te gaan, als je dan zo nodig moet. En ik hoop dat die maatregelen er zo snel mogelijk doorkomen.
klik
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170414_02835719
en dit ook niet,
https://l1.nl/meisje-11-in-riemst-aange ... nden-17646
en hier volgens jou een oh zo betrouwbaar ras, van mij mag je dit soort loeders overigens houden,
http://www.nieuwsblad.be/cnt/gid2cn0l1
het is nu natuurlijk ook maar net waar je naar zoekt en interesse voor hebt.
Ik vind dat er zeker iets aan de problematiek moet worden gedaan maar dan nog zullen er mensen gebeten worden. Misschien minder maar uitroeien kan enkel als er helemaal geen honden meer zijn.
Dit zijn overigens allemaal incidenten buitenshuis de meeste gebeuren nog altijd in eigen kring door de eigen hond.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
Eenslieke schreef:Dat is ook een belachelijke opmerking. Echte hondenliefhebbers zouden dit helemaal niet moeten zeggen.Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Maar wat mij betreft mag er wel paal en perk worden gesteld aan de enorme hoeveelheden nesten die gefokt worden, veelal door nitwits en/of geldwolven. De arme honden vallen ook nog eens in de handen van idioten omdat ze het slachtoffer zijn van hun eigen imago.
En elke hond die NIET geboren wordt, lijdt ook niet. Zeker als je het hebt over dit soort rassen. Want ik heb al vaker gezegd: er is geen ras dat zo deerlijk wordt ge-/misbruikt, mishandeld, ontkend en miskend in hun wezen en in asiel of met steen om de nek in de plomp gemieterd.
Dus ik zou liever over een (gedeeltelijk) uitsterfbeleid hebben. Zodat ze niet te kust en te keur overal vandaan gehaald kunnen worden.
Maar geen uitroeingsbeleid, dat is belachelijk en krenkend voor de vele mensen die het ras een warm hart toedragen. Bovendien verdient geen hond dat.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ja maar dit heb ik liever ook niet naast me als je het niet erg vind,
en dit ook niet,
en hier volgens jou een oh zo betrouwbaar ras, van mij mag je dit soort loeders overigens houden,
Ik vind dat er zeker iets aan de problematiek moet worden gedaan maar dan nog zullen er mensen gebeten worden. Misschien minder maar uitroeien kan enkel als er helemaal geen honden meer zijn.
Dit zijn overigens allemaal incidenten buitenshuis de meeste gebeuren nog altijd in eigen kring door de eigen hond.[/quote]
Hoewel allemaal ernstige incidenten en nooit hadden mogen gebeuren heb je een incident van bijna 10 jaar terug, een broodfokker 3 jaar terug en dan inderdaad een recent incident met een pittige herder die doordraaide.
De hoeveelheid ernstige incidenten met spa's in Nederland van alleen dit jaar (2017, niet eens 12 maanden) zit al boven de 10.
Overigens is bij mij in de buurt recent een golden doorgedraaid. 3 honden gebeten waarvan 1dood, minimaal 1 persoon met hechtingen. Hond is ondanks aandringen en aangifte niet in beslag genomen. Dat is dan weer onbegrijpelijk.
en dit ook niet,
Dit zijn overigens allemaal incidenten buitenshuis de meeste gebeuren nog altijd in eigen kring door de eigen hond.[/quote]
Hoewel allemaal ernstige incidenten en nooit hadden mogen gebeuren heb je een incident van bijna 10 jaar terug, een broodfokker 3 jaar terug en dan inderdaad een recent incident met een pittige herder die doordraaide.
De hoeveelheid ernstige incidenten met spa's in Nederland van alleen dit jaar (2017, niet eens 12 maanden) zit al boven de 10.
Overigens is bij mij in de buurt recent een golden doorgedraaid. 3 honden gebeten waarvan 1dood, minimaal 1 persoon met hechtingen. Hond is ondanks aandringen en aangifte niet in beslag genomen. Dat is dan weer onbegrijpelijk.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Gelukkig kan jij helemaal niet van die verstrekkende maatregelen te claimenkooi schreef:Over gebrek aan nuancering gesproken:
Dit is niet alleen een kwestie van slecht lezen, dit is een complete leugen.Dat is precies de reden dat ik daar niet meer op in ga. De reacties van Kooi in dit topic zijn categorie: Kansloos.
Zolang zij(met nog een aantal) vindt dat mijn hond en alle andere SPA's z.s.m. uit de weg geruimd moeten worden, is welke vorm van een normale discussie of wederhoor niet aan de orde.![]()
Dit is wat ik claim:

Tineke schreef:Eenslieke schreef:Dat is ook een belachelijke opmerking. Echte hondenliefhebbers zouden dit helemaal niet moeten zeggen.Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Allerlei extra maatregelen om de voorkeur voor SPA in te dammen, daar heb ik dan ook totaal geen problemen mee. Kom maar op met die verplichte cursus en/ of extra hondentoeslag. Als dat de gemiddelde aso-eigenaar ervan weerhoudt om een SPA te nemen vind ik dat een uitstekend plan. Ik heb wel al eerder aangekaart dat mochten dergelijke maatregelen volgen, dan kan je er vergif op innemen dat zij een ander ras zullen kiezen. Zat herders of bullachtigen die net zo'n grote schade kunnen toebrengen. Kijk maar naar GB of Frankrijk, daar lopen de meest 'brute' kruisingen rond van vechthonden x molossers of bullen. Dan kom ik toch liever een hondagressieve pitbull tegen van gemiddeld 20-35kg ipv van zo'n kruising á 40-65kg, die ga je zeker niet even van je hond af trekken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Gelukkig kan jij helemaal niet van die verstrekkende maatregelen te claimen.
CLAIMEN(ww):als woordenboektrefwoord:
beweren:(beweerd), staande houden.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:
beweren (ww):betogen, betuigen, getuigen, pretenderen, staande houden, stellen, suggereren, verklaren, volhouden, voorgeven, voorwenden, zeggen
als synoniem van een ander trefwoord:
verklaren (ww) :aangeven, attesteren, bekendmaken, betuigen, beweren, declareren, deponeren, expliciteren, exponeren, getuigen, openbaren, ontvouwen, pretenderen, stellen, uiteendoen, uiteenzetten, uitspreken, veropenbaren, verzekeren, zeggen (ww) :aankondigen, beweren, inbrengen, meedelen, opmerken, opzeggen, spreken, uitbrengen, uitdrukken, uiten, uitspreken, verklaren, verkondigen, vermelden, vertellen, verwoorden

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
kooi schreef:Gelukkig kan jij helemaal niet van die verstrekkende maatregelen te claimen.
CLAIMEN(ww):als woordenboektrefwoord:
beweren:(beweerd), staande houden.
als trefwoord met bijbehorende synoniemen:
beweren (ww):betogen, betuigen, getuigen, pretenderen, staande houden, stellen, suggereren, verklaren, volhouden, voorgeven, voorwenden, zeggen
als synoniem van een ander trefwoord:
verklaren (ww) :aangeven, attesteren, bekendmaken, betuigen, beweren, declareren, deponeren, expliciteren, exponeren, getuigen, openbaren, ontvouwen, pretenderen, stellen, uiteendoen, uiteenzetten, uitspreken, veropenbaren, verzekeren, zeggen (ww) :aankondigen, beweren, inbrengen, meedelen, opmerken, opzeggen, spreken, uitbrengen, uitdrukken, uiten, uitspreken, verklaren, verkondigen, vermelden, vertellen, verwoorden
Eisen cq opeisen komt méer in de richting van de definitie van claimen.

-
- Zeer actief
Jezus, wat heftig zeg, arm kindNanna schreef:Afgelopen woensdag: vliegt opeens de straat over en bijt een spelend driejarig kind aan gort.
Vind je het heel erg dat ik dat soort niet in mijn buurt blief?
Ik vind ze griezelig, onbetrouwbaar en hoogst onvoorspelbaar. Meer iets om thuis in een kooi te houden en alleen kort aangelijnd en gemuilkorfd mee de straat op te gaan, als je dan zo nodig moet. En ik hoop dat die maatregelen er zo snel mogelijk doorkomen.
klik

Mij hoor je ook niet over andere honden, simpelweg omdat ik daar geen last van heb. Toen ik hier elf jaar geleden kwam wonen was er geen stafford te bekennen. Nu lopen er vier staffords en één bul terriër en bij 3 van de vijf honden hebben de baasjes moeite om ze te houden en die ontloop ik ook. Ik moet er niet aan denken dat één van die honden los schiet en mijn twee honden aan valt of mijn dochtertje die 9 van de 10 keer mee loopt tijdens de honden uitlaten.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus waarschijnlijk zijn er al vergelijkbare opmerkingen geplaatst. Sorry daarvoor maar ik probeer dit soort topics te vermijden omdat ik er een beetje moedeloos van word.
Ik ben ook voor maatregelen voor houders van HR honden. En ja daar zou ik met alle liefde aan mee willen werken. Ook als dat gevolgen zou hebben voor mij of mijn hond.
Alleen moet het dan wel eerlijk gebeuren. En niet iedereen over 1 kam scheren, zoals hier nu veel gebeurt. Net als het hele voorstel dat elke HR hond maar aan een korte lijn en muilkorf moet gaan lopen, prima maar dan moet het ook mogelijk zijn om daar een vrijstelling voor te krijgen door examens te doen en een gedrags test etc. En als deze elk jaar of van mijn part half jaar tegen eigen kosten herhaald moeten worden ook een dikke prima.
Gek genoeg heb ik zelf nooit problemen gehad met HR rassen, ze lopen hier dan ook niet extreem veel en wat er loopt is keurig aangelijnd of is gewoon vriendelijk, ja ook de honden boven de 3 jaar. Ik heb meer last van rasloze honden of rassen waar je het niet snel van verwacht. Hier baal ik ook vreselijk van maar dat betekend nog niet dat ik dan maar elke hond van dat soort liever niet geboren zie worden.
Het is een discussie die niet te winnen valt, maar ik sta nog steeds 100% achter mijn raskeuze. Ook ondanks het feit dat ik weet dat Droef mogelijk agressie kan vertonen naar andere honden. Ik heb een hond voor mezelf en niet voor de buiten wereld. Voor nu geniet ik er van dat Droef met alles en iedereen buiten kan spelen, als dat niet mogelijk meer is dan geniet ik van hem zoals hij dan is. Op onze eigen manier zonder mensen lastig te vallen. Dat heb ik ten slotte altijd gedaan vroeger thuis met de rottweilers en toen ik net op mezelf ging wonen met een herder/stafford mix.
Ik ben ook voor maatregelen voor houders van HR honden. En ja daar zou ik met alle liefde aan mee willen werken. Ook als dat gevolgen zou hebben voor mij of mijn hond.
Alleen moet het dan wel eerlijk gebeuren. En niet iedereen over 1 kam scheren, zoals hier nu veel gebeurt. Net als het hele voorstel dat elke HR hond maar aan een korte lijn en muilkorf moet gaan lopen, prima maar dan moet het ook mogelijk zijn om daar een vrijstelling voor te krijgen door examens te doen en een gedrags test etc. En als deze elk jaar of van mijn part half jaar tegen eigen kosten herhaald moeten worden ook een dikke prima.
Gek genoeg heb ik zelf nooit problemen gehad met HR rassen, ze lopen hier dan ook niet extreem veel en wat er loopt is keurig aangelijnd of is gewoon vriendelijk, ja ook de honden boven de 3 jaar. Ik heb meer last van rasloze honden of rassen waar je het niet snel van verwacht. Hier baal ik ook vreselijk van maar dat betekend nog niet dat ik dan maar elke hond van dat soort liever niet geboren zie worden.
Het is een discussie die niet te winnen valt, maar ik sta nog steeds 100% achter mijn raskeuze. Ook ondanks het feit dat ik weet dat Droef mogelijk agressie kan vertonen naar andere honden. Ik heb een hond voor mezelf en niet voor de buiten wereld. Voor nu geniet ik er van dat Droef met alles en iedereen buiten kan spelen, als dat niet mogelijk meer is dan geniet ik van hem zoals hij dan is. Op onze eigen manier zonder mensen lastig te vallen. Dat heb ik ten slotte altijd gedaan vroeger thuis met de rottweilers en toen ik net op mezelf ging wonen met een herder/stafford mix.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Je hebt inderdaad niet alles gelezen want wat je hier voorstelde is inderdaad al genoemd. Alle HRrassen muilkorven en aanlijngebod tenzij aantoonbaar door examens etc. Maw als jij als baas weet wat je aan de lijn hebt krijg je vrijstellingen. AlleenDees en Maylo schreef:Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus waarschijnlijk zijn er al vergelijkbare opmerkingen geplaatst. Sorry daarvoor maar ik probeer dit soort topics te vermijden omdat ik er een beetje moedeloos van word.
Het enige wat ik me echter afbraag niet bij jou is, wanneer weet jij dat Droef niet meer speelveld geschikt is? Als het fout is gegaan? Want dan ben je wel te laat.
Persoonlijk vind ik deze rassen namelijk niet geschikt voor sociale interactie met vreemde sexegenoten. Dat vind ik wel een ding wat mij betreft voor verantwoord houden van een HRras. Geen interactie met vreemde sexegenoten zou wat mij betreft hoog op t lijstje staan.
Gr. Aniek

- Tineke
- Zeer actief
Er zijn ook ernstige incidenten en het wordt ook echt tijd dat er iets op touw wordt gezet wat dat kan terugdringen, daar kan ik helemaal achter staan. Maar inderdaad dan ook graag maatregelen voor de eigenaar van de hond waar jij aan refereert want die kom ik bij voorkeur ook niet tegen.Domor schreef:Hoewel allemaal ernstige incidenten en nooit hadden mogen gebeuren heb je een incident van bijna 10 jaar terug, een broodfokker 3 jaar terug en dan inderdaad een recent incident met een pittige herder die doordraaide.

- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Zodra Droef ook maar enige vorm van dominantie zou tonen zou het voor hem betekenen dat hij niet meer los met andere honden mag. Zo simpel zie ik het. De OEB is over het algemeen geen type dat zonder signalen van 0 naar 100 gaat. Ook bij Maylo heb ik dat mee gemaakt. Dat was mijn eerste OEB en in het begin stond ik wel vreemd te kijken en dat waren de eerste signalen(lichaamstaal) maar toen hij echt de patser ging uithangen was het klaar en kon ik wel ingrijpen, dat begon dus met de kop over een ouder hondje leggen. Maylo was mijn eerste OEB en ik was dus ook best blanco, maar sindsdien heb ik er meerdere leren kennen en veel zijn er wel sociaal, ook op latere leeftijd.Budkes schreef:Je hebt inderdaad niet alles gelezen want wat je hier voorstelde is inderdaad al genoemd. Alle HRrassen muilkorven en aanlijngebod tenzij aantoonbaar door examens etc. Maw als jij als baas weet wat je aan de lijn hebt krijg je vrijstellingen. AlleenDees en Maylo schreef:Ik heb niet alles gelezen in dit topic dus waarschijnlijk zijn er al vergelijkbare opmerkingen geplaatst. Sorry daarvoor maar ik probeer dit soort topics te vermijden omdat ik er een beetje moedeloos van word.
Het enige wat ik me echter afbraag niet bij jou is, wanneer weet jij dat Droef niet meer speelveld geschikt is? Als het fout is gegaan? Want dan ben je wel te laat.
Persoonlijk vind ik deze rassen namelijk niet geschikt voor sociale interactie met vreemde sexegenoten. Dat vind ik wel een ding wat mij betreft voor verantwoord houden van een HRras. Geen interactie met vreemde sexegenoten zou wat mij betreft hoog op t lijstje staan.
-
- Zeer actief
Als pup/jonge hond komen mijn honden gewoon overal, zo rond een jaar komen ze eigenlijk alleen in contact met hun eigen roedel en de honden van collega's waarmee het goed gaat en ik vind daar niets mis mee en vindt ook niet dat ze iets missen. Ik zie er ook geen meerwaarde in voor ze, ook al doet mijn hond bij wijze van helemaal niets en staat hij/zij 10 meter van een opstootje vandaan dan nog zullen de vingers de kant van mijn hond opwijzen...een Roosje en Khaleesi neem ik wel mee maar eigenlijk ook alleen als ik ga wandelen met bekende omdat ik weet dat die ook opletten..Budkes schreef:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ach en dan werk je al 22 jaar in een asiel; ben je nog nooit gebeten; heb je vooral SPA's zitten of honden met rugzak en gebeurd nooit iets.
Ik heb nooit moeite met honden te lezen en ben altijd voorzichtig met de nieuwelingen.
En was die vrolijke, enthousiaste Rottweiler zonder rugzak en uit een gezin met kinderen degene die mij vanochtend in mijn enkel hing (wat kan je blij zijn met hoge schoenen zodat alleen die aan gort zijn)
Geef mij maar 1 van onze SPA's.
Ik heb nooit moeite met honden te lezen en ben altijd voorzichtig met de nieuwelingen.
En was die vrolijke, enthousiaste Rottweiler zonder rugzak en uit een gezin met kinderen degene die mij vanochtend in mijn enkel hing (wat kan je blij zijn met hoge schoenen zodat alleen die aan gort zijn)
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Over jullie SPA's gesproken, een dezer dagen komt er een stukje online over Miro (zijn verhaal en hoe blij zijn vrouwtje met hem is)noekie schreef:...
Als je het leuk vindt kan ik je een linkje sturen

- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Adjani & Tyson schreef:Over jullie SPA's gesproken, een dezer dagen komt er een stukje online over Miro (zijn verhaal en hoe blij zijn vrouwtje met hem is)noekie schreef:...
Als je het leuk vindt kan ik je een linkje sturen
O leuk; ik heb dr op Facebook dus zie heel veel foto's van hem maar voor onze pagina is het wel erg leuk.
Dus wil graag een linkje dan

- Tineke
- Zeer actief
Onze honden komen nooit op een speelveldje maar wel gewoon in losloop en uitlaatgebieden.Brigitte schreef:Als pup/jonge hond komen mijn honden gewoon overal, zo rond een jaar komen ze eigenlijk alleen in contact met hun eigen roedel en de honden van collega's waarmee het goed gaat en ik vind daar niets mis mee en vindt ook niet dat ze iets missen. Ik zie er ook geen meerwaarde in voor ze, ook al doet mijn hond bij wijze van helemaal niets en staat hij/zij 10 meter van een opstootje vandaan dan nog zullen de vingers de kant van mijn hond opwijzen...een Roosje en Khaleesi neem ik wel mee maar eigenlijk ook alleen als ik ga wandelen met bekende omdat ik weet dat die ook opletten..Budkes schreef:
Luus speelt dan overigens wel met andere honden , dan houden we Abra vast want we laten ze nooit samen spelen met andere honden. Simpelweg omdat ze daar te groot en lomp voor zijn maar ook omdat ze dan met elkaar gaan spelen en de andere hond ervoor spek en bonen bij loopt. Als andere honden komen buurten is dat voor hun trouwens geen enkel probleem , ze kunnen volgen en zo'n hond negeren en sowieso zijn het geen slopers en kunnen ze prima zonder schade een hond corrigeren. In dat opzicht moeten we Sien meer in de gaten houden want die is daar wat ongecontroleerder in , zeker nu ze ouder is kan ze weinig meer hebben.
Hier zie je ze andere passeren , en de dame die zo naar haar twee teckels loopt te graaien deed dat omdat ze al blaffend steeds achter ons aan kwamen en oostindisch doof waren

Dit kunnen ze nu nog steeds zowel los als vast, zowel bij andere honden als wel passanten , fietsers hardlopers en paarden.
https://www.facebook.com/tineke.vanrooy ... 749&type=3

- Tineke
- Zeer actief
Onze honden komen nooit op een speelveldje maar wel gewoon in losloop en uitlaatgebieden.Brigitte schreef:Als pup/jonge hond komen mijn honden gewoon overal, zo rond een jaar komen ze eigenlijk alleen in contact met hun eigen roedel en de honden van collega's waarmee het goed gaat en ik vind daar niets mis mee en vindt ook niet dat ze iets missen. Ik zie er ook geen meerwaarde in voor ze, ook al doet mijn hond bij wijze van helemaal niets en staat hij/zij 10 meter van een opstootje vandaan dan nog zullen de vingers de kant van mijn hond opwijzen...een Roosje en Khaleesi neem ik wel mee maar eigenlijk ook alleen als ik ga wandelen met bekende omdat ik weet dat die ook opletten..Budkes schreef:
Luus speelt dan overigens wel met andere honden , dan houden we Abra vast want we laten ze nooit samen spelen met andere honden. Simpelweg omdat ze daar te groot en lomp voor zijn maar ook omdat ze dan met elkaar gaan spelen en de andere hond ervoor spek en bonen bij loopt. Als andere honden komen buurten is dat voor hun trouwens geen enkel probleem , ze kunnen volgen en zo'n hond negeren en sowieso zijn het geen slopers en kunnen ze prima zonder schade een hond corrigeren. In dat opzicht moeten we Sien meer in de gaten houden want die is daar wat ongecontroleerder in , zeker nu ze ouder is kan ze weinig meer hebben.
Hier zie je ze andere passeren , en de dame die zo naar haar twee teckels loopt te graaien deed dat omdat ze al blaffend steeds achter ons aan kwamen en oostindisch doof waren

Dit kunnen ze nu nog steeds zowel los als vast, zowel bij andere honden als wel passanten , fietsers hardlopers en paarden.
https://www.facebook.com/tineke.vanrooy ... 749&type=3

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Dat snap ik wel.
Ik ervaar persoonlijk dat labradors en x rottweilers het meest irritant zijn bij ons in de omgeving.
Maar er gebeuren gewoon de laatste tijd teveel incidenten met SPA's en aanverwanten. Het is ook nog eens zo dat als daar de vlam bij in de pan slaat je als omstander of slachtoffer of baasje van andere hond gewoon niets in te brengen hebt

Het is gewoon een angstig idee dat er lui rond lopen met een "gevaarlijk" ras en zelf niet hun verantwoordelijkheid nemen, er zijn ook genoeg mensen die gewoon echt gek zijn op hun ras en er gewoon voor zorgen dat er niks gebeurd en er zijn ook genoeg honden die leuk zijn. Maar het is gewoon te vaak fout gegaan en dat kan men niet meer negeren. En nu zie je idd dat alles een beetje onder ėėn kam geschoren wordt, maar dat is niet gek

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- DesireeB
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjah, je kan er ook naar opzoek gaan natuurlijk.

- Tineke
- Zeer actief
Ja maar je verzamelt ze dan ook wel van over de hele wereld.
Iedereen is het er toch over eens dat er maatregelen moeten komen om dit soort zaken te voorkomen.

- Tineke
- Zeer actief
Als ik zo angstig was als jij voor dit soort honden zou ik dit soort berichten overslaan daar wordt je dan toch niet minder angstig van. Je bent er best obsessief mee bezig dat zou ik zelf niet doen als het me zo ergerde want je kunt er toch niets aan veranderen door dit soort berichten te lezen en je wordt er nu niet bepaald vrolijker van.Nanna schreef:Nee hoor. Ik zamel niks in. Ik lees iedere dag de Daily Mail and that's it. Daar staan vandaag twee Pitbullincidenten in, ook eentje waarbij dat kindje van drie op straat vanuit het niets in het gezichtje gegrepen werd. Kind speelde op de stoep, pitbull steekt de straat over en grijpt het kind.Tineke schreef:Ja maar je verzamelt ze dan ook wel van over de hele wereld.
Iedereen is het er toch over eens dat er maatregelen moeten komen om dit soort zaken te voorkomen.
En dat is precies het enge.
Omdat het vanuit het niets gebeurt en zonder ook maar enige aanleiding. En verreweg de meeste eigenaren zien dat absoluut niet in of willen het niet inzien. De meneer met de vijf pitbulls hier ook. "o, ze zijn zo lief" Vind je het erg dat ik met een HEUL grote stofwolk maak dat ik wegkom want ik vertrouw dat gedierte nog niet voor maar ene centimeter en als het datdoettieandersnooit mis gaat zijn mijn honden dood.
Als ik inzamel van over de hele wereld kan ik wel aan de gang blijven zeg. KLIK
Ik zou ook omlopen voor iemand met vijf van dat soort honden , ik vind dat onverantwoordelijk gedrag want die kan niets meer als het mis gaat. Wat mij betreft mag zo iemand daar trouwens best op aangesproken worden door een wijkagent ofzo.

- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Amerika is ook heel groot.