Zo zou ik het ook doen,Neeltje schreef:Hier overkill, iedere dag langs de Boschdijk lopen, hebben ze het zo afgeleerd. Kort aan de lijn en gewoon doorlopen.malinois schreef:En dat kan diegene die een salto gemaakt hebben niet? Of die t met koekjes aangelleerd hebben?-Saskia- schreef:"Ik ben te laat met nee zeggen dus nu corrigeer ik toch maar" is een beter alternatief?Cleva schreef:Maar wat doe je dan als het wel 9 is? Die 10de punt er gratis bij geven?
"Ik ben te laat met nee zeggen dus nu zeg ik niks"? Flauwekul!
Waarom zou je nog corrigeren als je je hond toch niet bereikt? Dat is net als de knop van een teletac indrukken bij een hond die al lang achter dat konijn aan is.
Mijn hond had een jaar kunnen groeien in zijn drijfgedrag. 250 meter afstand van een weg en nog steeds als een debiel zitten fixeren.Cleva schreef:Het gaat hier over een hond die het wel doet en gewend is om het wel te doen. Dan kun je aan komen kutten met wat jij doet maar daar heeft TS niets aan.
Diezelfde hond kan nu zonder dat er ooit commando's, correcties of koekjes voor nodig waren ontspannen tussen verkeer wandelen.
Daar heeft TS echt wel wat aan.
Evt. Steeds achteruit lopen, als je hond achter een fietser aangaat.
Oefenen, oefenen.
Als je achteruit loopt, kun je "nee" zeggen, als dat met een korte riem goed gaat, kun je uitbouwen aan een langere riem. Etc.