Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

achter fietsen en auto's aan

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: achter fietsen en auto's aan

Ongelezen bericht door Emma »

Neeltje schreef:
malinois schreef:
-Saskia- schreef:
Cleva schreef:Maar wat doe je dan als het wel 9 is? Die 10de punt er gratis bij geven?
"Ik ben te laat met nee zeggen dus nu zeg ik niks"? Flauwekul!
"Ik ben te laat met nee zeggen dus nu corrigeer ik toch maar" is een beter alternatief?
Waarom zou je nog corrigeren als je je hond toch niet bereikt? Dat is net als de knop van een teletac indrukken bij een hond die al lang achter dat konijn aan is.
Cleva schreef:Het gaat hier over een hond die het wel doet en gewend is om het wel te doen. Dan kun je aan komen kutten met wat jij doet maar daar heeft TS niets aan.
Mijn hond had een jaar kunnen groeien in zijn drijfgedrag. 250 meter afstand van een weg en nog steeds als een debiel zitten fixeren.
Diezelfde hond kan nu zonder dat er ooit commando's, correcties of koekjes voor nodig waren ontspannen tussen verkeer wandelen.
Daar heeft TS echt wel wat aan.
En dat kan diegene die een salto gemaakt hebben niet? Of die t met koekjes aangelleerd hebben?
Hier overkill, iedere dag langs de Boschdijk lopen, hebben ze het zo afgeleerd. Kort aan de lijn en gewoon doorlopen.
Zo zou ik het ook doen,
Evt. Steeds achteruit lopen, als je hond achter een fietser aangaat.
Oefenen, oefenen.
Als je achteruit loopt, kun je "nee" zeggen, als dat met een korte riem goed gaat, kun je uitbouwen aan een langere riem. Etc.
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Toevallig moest ik vanmiddag nog aan dit topic denken en ineens zie ik m weer langs komen. Loop je wel eens bij de Wevershoek? Leuk gebied, een stuk rustiger sinds de Zuidpolder klaar is. Je kan er geen uren lopen maar op het pad kom je geen fietsers tegen. Er loopt wel een fietspad doorheen (wat dus grotendeels niet te zien is want het ligt als je eenmaal op het pad door de bossages loopt aan de andere kant van het water). Je zou het kunnen combineren met het trainen op fietsers negeren door op het paadje naar het fietspad te gaan staan. Beetje lastig uitleggen maar als je het gebied kent of er bent snap je wat ik bedoel.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

chiaraaarts schreef:precies dat van de bebouwde kom wist ik, camilla is altijd vast. maar ik heb het over de ren plekken, helaas is hier geen enkele plek waar geen fietsers komen, wel waar geen autos komen. daar ben ik vandaag dan heen geweest, maar met mooi weer komt er elke 5 min een fietser of een groep fietsers langs.

camilla is niet bang, jagen weet ik niet. ze vindt fiesen gewoon leuk! ook als ik met mijn fiets aan de hand door de tuin loop wordt ze helemaal blij. jippie!!! speeltje!!! grrr......

ik heb tot nu toe niets gevonden wat zij nog liever wilt dan een fiets. ik kan zwaaien met het meest lekkere snoepje van de wereld. ze kijkt naar mij, zij ziet en ruikt het snoepje....en sjoef...huppel de hup achter een fietser aan. zo een fietser blijft dood leuk verder fietsen en zij rent er gewoon kilometers achter aan als ik haar niet aan de lijn had.....gek wordt ik er van.
Ook eigen fiets dus. Los van correcties (waar bepaalde mensen hun bedenkingen bij hebben, maar waar ik wel in mee kan gaan met de reactie van Budkes, zachte heelmeesters maken soms stinkende wonden, dan maar liever een duidelijke en goede ingreep waarmee iets wordt bereikt)

Maar als ik bovenstaande lees, dat dikgedrukte, dan denk ik dat je met wat hulp je daar ook op kan richten. Pak je fiets en als ze echt zo rot reageert dat je het zelf niet kunt regelen met fiets en hond, dan vraag je de hulp in van iemand die je vertrouwt met haar aan de lijn. Met haar naast de fiets lopen, niet fietsen. Laat haar dan eerst maar bekend worden met die eigen fiets en het niet zien als een object waar ze op hoeft te gaan reageren.
Denk dat je dan al een stap in de goede richting kan zetten. Ik pik dit er ook even uit omdat het me opviel dat de hond dus ook op eigen fiets reageert.
Het willen reageren op voorbijgaande snelle dingen is vaak weer een ander ding om je op te richten. En hoe je daar op reageert is zo ook hier te lezen weer sterk persoons- en hond afhankelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”