Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloemencorso

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Bloemencorso

Ongelezen bericht door Judith »

Het begint pas om 21.15 hier in Noordwijkerhout. Dan is namelijk de verlichte bloemencorso.
Morgen is de route Noordwijk - Haarlem, ik moet morgen in Lisse zijn, dat wordt nog een dingetje :engel:
Maar ik vond het toch even leuk om er langs te lopen. Ieder jaar weer komen mensen van over de hele wereld, heel Noordwijkerhout is dicht geparkeerd. Maar het blijft een mooi gezicht.

Nog mensen die er naar toe gaan speciaal?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dana was ook mee, die moest even poseren :engel:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de gewone auto's zijn weer mooi gemaakt met de grootste bloemstukken
Afbeelding
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Re: Bloemencorso

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik ben ervan weggevlucht :engel:

Vanmiddag stond er al een lange file op de victorieberg. Ik moest wat ritjes doen voor mijn werk, gelukkig kon ik er net langsglippen.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Floortje schreef:Ik ben ervan weggevlucht :engel:

Vanmiddag stond er al een lange file op de victorieberg. Ik moest wat ritjes doen voor mijn werk, gelukkig kon ik er net langsglippen.
Ik woonde op de victoriberg :engel:
Nu woon ik in Mossennest 2 dus geen last van alle auto's en touringcars
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb er helemaal niks mee. Ik vind bloemen mooi als je kunt zien dat het bloemen zijn, en als het om de schoonheid van de bloem zelf gaat. Die praalwagens zijn gewoon lelijke, lompe poppen die toevallig zijn ingekleurd met bloemen. Echt zonde.
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Prachtige kunstwerken :ok: Welke bloemen zitten er in verwerkt? tulpen, hyacinten en andere voorjaars bolgewassen?
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

mijke schreef:Ik heb er helemaal niks mee. Ik vind bloemen mooi als je kunt zien dat het bloemen zijn, en als het om de schoonheid van de bloem zelf gaat. Die praalwagens zijn gewoon lelijke, lompe poppen die toevallig zijn ingekleurd met bloemen. Echt zonde.
Zo dacht ik er ook over totdat ik er bij betrokken raakte toen Andra als voorbeeld diende voor een van de praalwagens in Vollenhove. Wat een werk wordt er verzet om uiteindelijk een praalwagen klaar te hebben voor het corso.
En super trots ben je dan als je hond in meerdere houdingen, metershoog op de praalwagen staat èn deze bouwgroep ook nog de eerste prijs wint :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
mijke
Zeer actief

Oh, maar ik zie ook heus wel hoe veel werk er in gaat zitten hoor! Ik kan me voorstellen dat je trots ben als het je gelukt is. Die honden vind ik overigens nog wel cool. Maar ik zie gewoon niet in waarom je ze in zou kleuren met bloemen. Je kunt ook verf gebruiken. Of crepepapier. De bloemen komen in deze toepassing gewoon niet tot hun recht. Sterker nog je ziet niet eens meer dat het bloemen zijn.
Hamilton
Zeer actief

mijke schreef:Oh, maar ik zie ook heus wel hoe veel werk er in gaat zitten hoor! Ik kan me voorstellen dat je trots ben als het je gelukt is. Die honden vind ik overigens nog wel cool. Maar ik zie gewoon niet in waarom je ze in zou kleuren met bloemen. Je kunt ook verf gebruiken. Of crepepapier. De bloemen komen in deze toepassing gewoon niet tot hun recht. Sterker nog je ziet niet eens meer dat het bloemen zijn.
Al zitten ze niet meer op een steel, de bloemen zijn duidelijk herkenbaar. En niet alleen bloemen, de ogen zijn geverfd en de neus is van kokindjes :wink:

Afbeelding

En in feite gebruiken ze "afval" voor hun creaties, het gaat er bij de bollenteelt om de bloembollen, niet om de bloemen zelf, deze worden gekopt en liggen op grote bulten achter de bollenvelden, of men maakt er bloemenslingers van voor de verkoop aan toeristen, of ze maken er creaties van zoals deze corso wagens.
En om nou zo rond te rijden is niet echt mooi toch?
Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
mijke
Zeer actief

Haha, je kunt zo veel argumenten gebruiken als je wilt maar mijn mening zal er niet door veranderen, ik vind het gewoon niet mooi. Prima als andere mensen dat wel vinden hoor ;)
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mooi zeg
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”