Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
BARF
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
BARF
Ik heb maar een klein vriezertje, maar vind het wel fijn om de honden regelmatig barf-hapjes te geven, zodat ze lekker een tijdje zoet zijn en goed hun gebit schoon kluiven. Op de meeste sites moet je echt een grote hoeveelheid bestellen, maar dat kan ik niet kwijt. Waar kun je ook kleine hoeveelheden bestellen/kopen??
Op 8 april komt onze nieuwe pup. Waarschijnlijk wordt ze niet zo erg groot, dus ze heeft maar een klein bekkie. Wat zijn goede barf-hapjes om te starten bij een kleine hond/jonge pup. Kippennekjes ofzo??
Op 8 april komt onze nieuwe pup. Waarschijnlijk wordt ze niet zo erg groot, dus ze heeft maar een klein bekkie. Wat zijn goede barf-hapjes om te starten bij een kleine hond/jonge pup. Kippennekjes ofzo??
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: BARF
Ik haal kleine barf-dingen bij de poelier. Kippennekken zijn inderdaad prima om mee te beginnen
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je moet eerst maar eens kijken of je hondje het kan. Anders gewoon kvv. Mijn hondje kan ik prima een kippennek geven en die vreet ze met smaak op. Na een uur braakt ze hem uit. Dan vreet ze hem weer op. Dat gaat een aantal keren door en de volgende morgen braakt ze gal met werveltjes. Geef ik botten dan kan ze soms niet meer goed poepen van de kalk. Ik heb dus gewoon de hond er niet voor.
- Ody
- Zeer actief
Sira krijgt het sowieso met gemak weg, de nieuwe pup is inderdaad nog even afwachten, maar het komt sowieso wel op.
Waar vragen jullie dan naar bij de poelier? Die hebben natuurlijk geen standaard vak met hondenhapjes haha.
Bij mijn ouders zit een goede turk die ook vlees verkopen, misschien daar maar eens vragen wat ze hebben.

Waar vragen jullie dan naar bij de poelier? Die hebben natuurlijk geen standaard vak met hondenhapjes haha.
Bij mijn ouders zit een goede turk die ook vlees verkopen, misschien daar maar eens vragen wat ze hebben.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
http://www.poelierdijkshoorn.nl is waar ik altijd haal. Mooie is dus dat ik inderdaad op hun website gezien had wat ze hadden en dus heel gericht kon vragen. Ook hebben ze een lijstje in hun winkel hangen
- Ody
- Zeer actief
Net even gebeld met de islamitische supermarkt die vlakbij mijn ouders zit. Hij had er nog nooit van gehoord dat het voor honden moest zijn haha, maar hij ging informeren wat hij voor me kon betekenen. Nekken e.d is allemaal slachtafval had hij het over, dus daar hoefde hij waarschijnlijk niks voor te betalen bij de leverancier. Ik mocht het dan ook gratis hebben.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
- Aantal honden: 1
Hier is inderdaad een kippennek juist te klein (maar grote hond, dat wel). Hij kan dat gewoon niet, slikt het ding zonder te kauwen door. En das nou net niet de bedoeling.laeken schreef:Je moet eerst maar eens kijken of je hondje het kan. Anders gewoon kvv. Mijn hondje kan ik prima een kippennek geven en die vreet ze met smaak op. Na een uur braakt ze hem uit. Dan vreet ze hem weer op. Dat gaat een aantal keren door en de volgende morgen braakt ze gal met werveltjes. Geef ik botten dan kan ze soms niet meer goed poepen van de kalk. Ik heb dus gewoon de hond er niet voor.

Ik heb hier bij de plaatselijke slager gewoon gevraagd of en wat ze zoal aan slachtafval hadden of konden krijgen. De man vond het wel een leuke vraag volgens mij. Wat ik ook doe (hij eet kvv en dit als snacks/aanvulling) is het meebestellen met de kvv. Dan komen ze toch al bezorgen en kost een kilo watdanook ongeveer een euro. Dat vind ik bijzonder schappelijk.Ody schreef:Waar vragen jullie dan naar bij de poelier? Die hebben natuurlijk geen standaard vak met hondenhapjes haha.

- Ody
- Zeer actief
Vandaag heeft kleine muis voor het eerst kvv op. Ze was alleen brokken gewend vanuit haar opvanggezin in Spanje, dus ze heeft er eerst een flinke tijd mee staan tutten. Handige van een tweede hond is dat die er naast ging staan, toen haar eigen bak leeg was (als jij het niet hoeft, eet ik het wel op). Uiteindelijk heeft ze toch alles opgegeten hihi.
Van het weekend maar eens BARF proberen, heb eenden- en kippennekjes in de vriezer liggen.
Van het weekend maar eens BARF proberen, heb eenden- en kippennekjes in de vriezer liggen.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Lizzy van Barfforum raadde mij aan eens in de 2 weken een zalmkop te geven. Omdat in KVV al vaak bot verwerkt is. En dan misschien teveel calcium binnen komt.
Indy krijgt ook KVV en heb hem vorige week een klein kippenvleugeltje gegeven, eerst even vastgehouden tot hij echt beet. Ging erin als koek. Gistermiddag een zalmkop die ik na de helft weggehaald heb. Was een flinke kop.
Daar was hij dus een half uur mee doende. Ik heb geen harde ontlasting gezien. Een kleine schenkel met vlees staat nog op het programma.
Indy krijgt ook KVV en heb hem vorige week een klein kippenvleugeltje gegeven, eerst even vastgehouden tot hij echt beet. Ging erin als koek. Gistermiddag een zalmkop die ik na de helft weggehaald heb. Was een flinke kop.

Neeltje
- Ody
- Zeer actief
Vandaag bij de islamitische slager geshopt voor de hondjes. Sira heeft heerlijk gesnoept van lamsribben en onze kleine pup heeft voor het eerst kippenvleugeltjes op. Ze vond het heeeeerlijk!!!!
Ze durfde zelfs tegen Sira te grommen die langs liep, omdat ze haar lekkere hapje niet af wilde staan. Het duurde behoorlijk lang voor ze het op had met dat kleine bekkie, maar het was zeker voor herhaling vatbaar.
Ze durfde zelfs tegen Sira te grommen die langs liep, omdat ze haar lekkere hapje niet af wilde staan. Het duurde behoorlijk lang voor ze het op had met dat kleine bekkie, maar het was zeker voor herhaling vatbaar.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Dat vond ik ook zo leuk om te zien bij Indy. Zo van mmmm dit is van mij.
Met Moos ben ik op 4jr. begonnen met barfdingen. Die at kipkarkas, zalmlijf, lamsribben enz. Zo leuk om te zien dat ze ervan genieten. Dat ga ik met Indy ook proberen. Succes met je lieverd.
Met Moos ben ik op 4jr. begonnen met barfdingen. Die at kipkarkas, zalmlijf, lamsribben enz. Zo leuk om te zien dat ze ervan genieten. Dat ga ik met Indy ook proberen. Succes met je lieverd.

Neeltje
Die gedroogde kippenpoten...

...doen het hier altijd goed. Daar kon ze als pup-zijnde echt een kleine drie kwartier mee zoet zijn

...doen het hier altijd goed. Daar kon ze als pup-zijnde echt een kleine drie kwartier mee zoet zijn