Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Heavy schreef:
toots schreef:
Hippo schreef:Ik ben de laatste die zal zeggen dat die rotzakken die hun SPA niet onder controle hebben of wíllen houden geen overlast veroorzaken. Elk (ernstig) bijtincident is er 1 teveel.
Zoals ik al eerder schreef zit ik er uiteraard ook niet op te wachten om 'Michael' met Hummer tegen te komen die helemaal uit zijn stekker gaat aan de riem of die met mach3 los op mijn honden afstiefelt. Dat is gewoon onnodige overlast. Het gaat mij om het allemaal over 1 kam scheren en de ongenuanceerder opmerkingen over hoe SPA het beste uitgeroeid kunnen worden.

Dat snap ik wel.
Ik ervaar persoonlijk dat labradors en x rottweilers het meest irritant zijn bij ons in de omgeving.
Maar er gebeuren gewoon de laatste tijd teveel incidenten met SPA's en aanverwanten. Het is ook nog eens zo dat als daar de vlam bij in de pan slaat je als omstander of slachtoffer of baasje van andere hond gewoon niets in te brengen hebt ;) je vaak niet kunt zien of de hond omslaat zeg maar.
Het is gewoon een angstig idee dat er lui rond lopen met een "gevaarlijk" ras en zelf niet hun verantwoordelijkheid nemen, er zijn ook genoeg mensen die gewoon echt gek zijn op hun ras en er gewoon voor zorgen dat er niks gebeurd en er zijn ook genoeg honden die leuk zijn. Maar het is gewoon te vaak fout gegaan en dat kan men niet meer negeren. En nu zie je idd dat alles een beetje onder ėėn kam geschoren wordt, maar dat is niet gek ;)
Nou ik vind dat van hondenliefhebbers wel gek :denken:
Ik vind het alles onder ėėn kam scheren altijd jammer, maar ik kan het begrijpen. Ik heb zelf een klein hondje maar vind grote honden ook leuk, eigenlijk alle honden wel. Maar er zijn heel veel kleine en andere honden eigenaren die gewoon met angst rondlopen en dat doet nou eenmaal iets met de mens, de angst begrijp ik ook. Ik kom helaas ook steeds meer mensen tegen die ongeschikt zijn voor hun ras, die ontwijk ik ook echt. Ik vind dan nog wel dat er mensen zijn die er wel goed mee om kunnen gaan en deze mensen en hun honden worden de dupe van de hele situatie, maar als ik heel eerlijk ben heb ik het liever zo, dan dat het langer zo doorgaat met alle gevolgen van dien. Ik vind ook dat alle honden die bijten dat daar flink op gestraft mag worden. Want ik vind het oneerlijk als dat alleen gelt voor bepaalde rassen. Maar ik snap heel goed dat veel mensen het nu beu zijn hoor al die incidenten. Je moet gewoon veilig met je hond kunnen wandelen zonder je zorgen hoeven te maken over de buurman die zijn vechtend even los wil laten in het park ;)
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

toots schreef:Ik vind het alles onder ėėn kam scheren altijd jammer, maar ik kan het begrijpen. Ik heb zelf een klein hondje maar vind grote honden ook leuk, eigenlijk alle honden wel. Maar er zijn heel veel kleine en andere honden eigenaren die gewoon met angst rondlopen en dat doet nou eenmaal iets met de mens, de angst begrijp ik ook. Ik kom helaas ook steeds meer mensen tegen die ongeschikt zijn voor hun ras, die ontwijk ik ook echt. Ik vind dan nog wel dat er mensen zijn die er wel goed mee om kunnen gaan en deze mensen en hun honden worden de dupe van de hele situatie, maar als ik heel eerlijk ben heb ik het liever zo, dan dat het langer zo doorgaat met alle gevolgen van dien. Ik vind ook dat alle honden die bijten dat daar flink op gestraft mag worden. Want ik vind het oneerlijk als dat alleen gelt voor bepaalde rassen. Maar ik snap heel goed dat veel mensen het nu beu zijn hoor al die incidenten. Je moet gewoon veilig met je hond kunnen wandelen zonder je zorgen hoeven te maken over de buurman die zijn vechtend even los wil laten in het park ;)
Ik kan dat wat minder begrijpen want ik realiseer me namelijk donders goed dat Micron in een incident met welke grote hond dan ook schade gaat oplopen of erger. Dat komt omdat hij namelijk maar een klein mannetje is , hij zal het tegen iedere grote hond ten alle tijde afleggen. Dus daarom zou ik dus graag zien dat alle bijtende grote honden indien nodig met maatregelen te maken krijgen. Die kleintjes maak ik me dan weer minder druk over , die geef ik wel vliegles indien nodig :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Tineke schreef:
Nanna schreef:KLIK

Onderhand iedere dag nieuwe berichten. :roll:
Ja maar je verzamelt ze dan ook wel van over de hele wereld.
Iedereen is het er toch over eens dat er maatregelen moeten komen om dit soort zaken te voorkomen.
Kennelijk is níet iedereen het erover eens, want zolang het kan en mag, wil men deze honden blijven aanschaffen en er gewoon het openbare terrein mee op.
Deze mevrouw had ook vast niet verwacht dat haar schoonheden dit zouden gaan doen. Uiteindelijk happen ze ook in elkaar, geloof ik?
kooi
Zeer actief

Tineke schreef:
Nanna schreef:
Tineke schreef:

Iedereen is het er toch over eens dat er maatregelen moeten komen om dit soort zaken te voorkomen.
Nee hoor. Ik zamel niks in. Ik lees iedere dag de Daily Mail and that's it. Daar staan vandaag twee Pitbullincidenten in, ook eentje waarbij dat kindje van drie op straat vanuit het niets in het gezichtje gegrepen werd. Kind speelde op de stoep, pitbull steekt de straat over en grijpt het kind.
En dat is precies het enge.
Omdat het vanuit het niets gebeurt en zonder ook maar enige aanleiding. En verreweg de meeste eigenaren zien dat absoluut niet in of willen het niet inzien. De meneer met de vijf pitbulls hier ook. "o, ze zijn zo lief" Vind je het erg dat ik met een HEUL grote stofwolk maak dat ik wegkom want ik vertrouw dat gedierte nog niet voor maar ene centimeter en als het datdoettieandersnooit mis gaat zijn mijn honden dood.

Als ik inzamel van over de hele wereld kan ik wel aan de gang blijven zeg. KLIK
Als ik zo angstig was als jij voor dit soort honden zou ik dit soort berichten overslaan daar wordt je dan toch niet minder angstig van. Je bent er best obsessief mee bezig dat zou ik zelf niet doen als het me zo ergerde want je kunt er toch niets aan veranderen door dit soort berichten te lezen en je wordt er nu niet bepaald vrolijker van.
Ik zou ook omlopen voor iemand met vijf van dat soort honden , ik vind dat onverantwoordelijk gedrag want die kan niets meer als het mis gaat. Wat mij betreft mag zo iemand daar trouwens best op aangesproken worden door een wijkagent ofzo.
Maar door dit soort berichten wel te blijven plaatsen gaan mensen misschien termen als "ongenuanceerd en onverdraagzaam" herdefiniëren in plaats van elkaars koppen verder het zand in te blijven drukken.

De realiteit verandert niet door die te negeren.
Je kunt het obsessief noemen, of gewoon een logisch gevolg van het steeds groter wordende aantal van dit soort honden op straat en de navenante toename van incidenten.

Er wordt zelfs al gesuggereerd dat andere mensen maar geen hond meer moeten aanschaffen als ze zeker willen weten dat deze geen slachtoffer wordt. Dat zal dan wel het superlatief van verdraagzaamheid zijn? :piew:
Tineke
Zeer actief

kooi schreef:
Tineke schreef:

Kennelijk is níet iedereen het erover eens, want zolang het kan en mag, wil men deze honden blijven aanschaffen en er gewoon het openbare terrein mee op.
Deze mevrouw had ook vast niet verwacht dat haar schoonheden dit zouden gaan doen. Uiteindelijk happen ze ook in elkaar, geloof ik?

Ja en betekent dat automatisch dat er dan per definitie incidenten zijn nadat er maatregelen zijn getroffen. En als deze honden er niet meer zijn dan blijft er dus nog een aanzienlijk aantal al dan niet dodelijke incidenten over want bij zo'n 50% daarvan blijkt het om een spa te gaan dus die andere helft komt voor rekening van andere honden. En hoeveel maatregelen er ook komen zolang er honden zijn zullen er bijtincidenten zijn maar zoveel mogelijk terugdringen zou mooi zijn uiteraard.

Ik heb het filmpje niet bekeken van deze honden maar als ze elkaar aanvliegen zal dat wel redirect gedrag zijn, iets wat nogal eens bij honden voorkomt.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Heavy schreef:Ik zal nooit zeggen dat je maar geen hond moet nemen als je zo bang bent voor vechthonden . Maar ik vraag me wel af wat de lol is van een bang hondje uit het buitenland halen en er dan hier met samengeknepen billen en elke dag stress en angst mee te gaan wandelen .
Als ik zo bang was dan nam ik geen hond , die zijn namelijk ter ontspanning voor mij en als ik daar iedere dag met angst en beven mee op straat moest dan was de lol er voor mij in ieder geval af. Ik wandel nog steeds met veel plezier met onze honden en zodra dat niet meer kan dan zouden er na deze geen nieuwe meer komen.
Neemt niet weg dat dat wel zuur is als dat zou zijn omdat andere de lol voor je verzieken.
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Tineke schreef:
toots schreef:Ik vind het alles onder ėėn kam scheren altijd jammer, maar ik kan het begrijpen. Ik heb zelf een klein hondje maar vind grote honden ook leuk, eigenlijk alle honden wel. Maar er zijn heel veel kleine en andere honden eigenaren die gewoon met angst rondlopen en dat doet nou eenmaal iets met de mens, de angst begrijp ik ook. Ik kom helaas ook steeds meer mensen tegen die ongeschikt zijn voor hun ras, die ontwijk ik ook echt. Ik vind dan nog wel dat er mensen zijn die er wel goed mee om kunnen gaan en deze mensen en hun honden worden de dupe van de hele situatie, maar als ik heel eerlijk ben heb ik het liever zo, dan dat het langer zo doorgaat met alle gevolgen van dien. Ik vind ook dat alle honden die bijten dat daar flink op gestraft mag worden. Want ik vind het oneerlijk als dat alleen gelt voor bepaalde rassen. Maar ik snap heel goed dat veel mensen het nu beu zijn hoor al die incidenten. Je moet gewoon veilig met je hond kunnen wandelen zonder je zorgen hoeven te maken over de buurman die zijn vechtend even los wil laten in het park ;)
Ik kan dat wat minder begrijpen want ik realiseer me namelijk donders goed dat Micron in een incident met welke grote hond dan ook schade gaat oplopen of erger. Dat komt omdat hij namelijk maar een klein mannetje is , hij zal het tegen iedere grote hond ten alle tijde afleggen. Dus daarom zou ik dus graag zien dat alle bijtende grote honden indien nodig met maatregelen te maken krijgen. Die kleintjes maak ik me dan weer minder druk over , die geef ik wel vliegles indien nodig :mrgreen:
Dat geef ik ook aan dat voor alle bijtende honden straffen of zo te noemen maatregelen mogen komen. Voor mijn hondje kan ook elke hond gevaarlijk zijn. Maar bepaalde rassen daar kan geen enkele hond het tegen opnemen, deze honden kunnen echt een gevaar zijn. Die behoren enkel bij mensen die daar mee overweg kunnen en zelf maatregelen kunnen nemen ;). Ik vind dat wel een verschil met een labrador, een bouvier of een herder. Deze kan ik zelf doorgaans prima lezen zelfs vanaf afstand ;)

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:Ik zal nooit zeggen dat je maar geen hond moet nemen als je zo bang bent voor vechthonden . Maar ik vraag me wel af wat de lol is van een bang hondje uit het buitenland halen en er dan hier met samengeknepen billen en elke dag stress en angst mee te gaan wandelen .
Nou er zijn mensen die leuk een hond hebben genomen en dachten daar ontspannen mee te gaan lopen en er op wreede wijze zijn achter gekomen dat dat lang niet altijd mogelijk is ;)
Ik vind dat eigenlijk niet normaal. Er zijn ook mensen zonder honden die recreatie gebieden wijken ivm de honden waar ze angst voor hebben, vind ik net zo abnormaal. Als jij een hond hebt zorg je maar dat een ander er geen hinder of angst van hoeft te hebben. Maar dat blijkt in de praktijk niet te werken dus daar moeten maatregelen komen ;)
Ik loop gelukkig niet met angst, maar ik loop wel altijd op mijn hoede ;) dat was voorheen wel echt anders. Er lopen bij ons steeds meer honden met foute mensen. Verkeerde combinaties, ik wil die niet tegen komen en loop graag om. Het is niet anders. Er lopen ook wel eens stafjes los in de polder teefjes die sociaal zijn, daarbij loopt Toots ook gewoon los is even snuffelen en klaar geen enkel probleem, er loopt een CC schat van een beest, een paar lieve bull masstief's hardstikke leuk. Maar er loopt ook een wijf met twee valse CC s die ze niet kan houden, een man met een valse Duitse herder, een vrouw met een valse Stafford die al meerdere kleine hondjes te pakken heeft gehad, een man met een klein soort Stafford die is zo vals dat de hele buurt er voor om loopt en zo zijn er nog meer van dat soort gevallen een aantal x rottweilers. Er lopen teveel valse rot honden en die krijgen de ruimte ik heb er geen moeite mee als hier echt streng op gecontroleerd wordt en er serieuze maatregelen komen. Het gebeurd gewoon te vaak dat het verkeerd gaat en als ik bij ons kijk leren mensen er niet van honden lopen nog steeds los of zitten aan de lijn maar dat haalt niks uit ;)

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zijn honden uit Nederland nooit bang?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

toots schreef:Nou er zijn mensen die leuk een hond hebben genomen en dachten daar ontspannen mee te gaan lopen en er op wreede wijze zijn achter gekomen dat dat lang niet altijd mogelijk is ;)
Ik vind dat eigenlijk niet normaal. Er zijn ook mensen zonder honden die recreatie gebieden wijken ivm de honden waar ze angst voor hebben, vind ik net zo abnormaal. Als jij een hond hebt zorg je maar dat een ander er geen hinder of angst van hoeft te hebben. Maar dat blijkt in de praktijk niet te werken dus daar moeten maatregelen komen ;)
Jan kwam onlangs een grote groep honden in de duinen tegen , een paar ervan wat kleintjes en een grote kwamen van grote afstand naar hem toe al blaffend maar de grotere hond maakte echt lelijke uitvallen naar onze dames.
Ik weet wie daar loopt dus stuurde hij via fb een berichtje om dit aan te geven en te vragen of ze hier in het vervolg wat op zou willen letten. Zij gaf aan dat wij als we bang waren van honden maar niet naar een losloopgebied moesten gaan :ugh:
Afbeelding

Chihuahua-paws
Zeer actief

Tja, dat kan zij wel willen, maar de wereld is niet van haar maar van iedereen, haar honden zijn wel van haar en daar zal zij toch echt zorg voor moeten dragen ook om ervoor te zorgen dat andere mensen er geen hinder van ondervinden.

Ik heb dus eens gehad op een stuk niet losloop gebied dat er een rottweiler op Toots afgedonderd kwam dat ik vroeg de hond aan te lijnen, toen kreeg ik als reactie dat ik Toots los zou moeten doen dan konden ze het samen oplossen :oohja: Dan heb je dus kennelijk aan mij een verkeerde weet niet waar ik het vandaan haalde maar de mevrouw komt niet meer met haar hond in de polder. Reken er maar op dat ik Toots niet laat gebruiken als Toy en als iemand zo zou praten tegen iemand die bang is denk ik dat ik net zo uit de hoek kan komen.

Het is echt heel erg leuk als honden los kunnen, ik ven daar echt een voorstander van. Alleen kan niet alles los. En in sommige gevallen is het wenselijk je lieve hond ook bij je te houden. Ik vind ook dat ik Toot bij me moet houden als ik iemand zie met een aangelijnde hond, ik weet dat er mensen zijn die daar anders over denken, die vinden een losloop gebied is boor honden die los kunnen, maar daar is geen verbod voor honden die aangelijnd looen, en door gewoon rekening te houden me elkaar kom je verder. Maarja ook dat werkt in de praktijk niet.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Heavy schreef:
Pemba schreef:
Jawel . Maar ik neem aan dat als je een hond uit het buitenland haalt die op bv op straat heeft gewoond en niet gewend is aan een huis of het leven hier in Nederland dat die hond jou heel erg nodig heeft als steun . Lukt dat wel als jezelf zo bang bent ? Is dat wel leuk ? Voor hond en voor baas ?
Is dat leuk voor welke hond dan ook om met een angstige baas te lopen?
Er zitten ook honden die een kut leven gehad hebben in NL in het asiel hoor die moeten ook aan de baas. En angst voor grote honden of juist bepaalde rassen komt meestal ergens vandaan, dat zou zomaar eens kunnen ontstaan door het lopen met je eigen hond die gegrepen wordt dan moet je daarna toch verder ;) en dan is het can de zotte dat mensen die een angst hebben door zo,n situatie ineens niet meer naar buiten zouden kunnen met hun hond, vind je niet? Daar klopt iets totaal niet in mijn ogen.

kooi
Zeer actief

Heavy schreef:
Pemba schreef:
Jawel . Maar ik neem aan dat als je een hond uit het buitenland haalt die op bv op straat heeft gewoond en niet gewend is aan een huis of het leven hier in Nederland dat die hond jou heel erg nodig heeft als steun . Lukt dat wel als jezelf zo bang bent ? Is dat wel leuk ? Voor hond en voor baas ?
Dank voor je zorg om mij en mijn hond.
Het zal je vast deugd doen hier te lezen dat het prima lukt en erg leuk is, voor hond en baas. Momenteel heb ik vooral een blije hond en zij een gelukkige baas. Iedere dag met haar is een feestje. Je hebt een hond natuurlijk niet alleen buiten, je trekt 24/7 met elkaar op, of daaromtrent. En buiten hoef ik niet bang te zijn als er geen hr-hond in de buurt is, dus blijft er veel tijd om te genieten van elkaar en van de natuur over. Praatjes met andere hondeneigenaren en veel spelen en rennen met andere honden. Zelfs de angst van Yuna voor grote zwarte honden begint af te nemen, zoals vandaag bleek toen er twee Newfy's het speelveld op kwamen denderen.
Een mens kan in 6 weken veel bereiken met een hond wanneer je bereid bent je daar voor 100% voor in te zetten! :ok:

een paar benauwde momenten doen daar eerlijk gezegd niet veel aan af. Waarschijnlijk zie je wel dat hier vooral veel kleine hondjes samen komen, met alleen de groter wordende poedelpup van mijn zus. De meeste mensen delen dan ook dezelfde zorg en samen zijn we waakzaam. De eigenaren van niet bange hondjes uit Nederland, doen qua evenwicht tussen vreugde en zorg niet onder voor baasjes zoals ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kooi
Zeer actief

toots schreef:
Heavy schreef:
Pemba schreef:
Is dat leuk voor welke hond dan ook om met een angstige baas te lopen?
Er zitten ook honden die een kut leven gehad hebben in NL in het asiel hoor die moeten ook aan de baas. En angst voor grote honden of juist bepaalde rassen komt meestal ergens vandaan, dat zou zomaar eens kunnen ontstaan door het lopen met je eigen hond die gegrepen wordt dan moet je daarna toch verder ;) en dan is het can de zotte dat mensen die een angst hebben door zo,n situatie ineens niet meer naar buiten zouden kunnen met hun hond, vind je niet? Daar klopt iets totaal niet in mijn ogen.
Alles om de verantwoording maar te kunnen afwijzen.
Redirecting komt kennelijk ook bij mensen voor.

Katten houden we binnen, die kunnen worden aangereden.
Honden schaffen we niet meer aan, die kunnen worden verscheurd door hr-honden.
Kinderen verbieden we met het o.v. te reizen of naar festivals of voetbalwedstrijden te gaan, die kunnen worden opgeblazen of platgereden.

Ik dacht het niet.... :neenee:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Katten worden ook binnen gehouden om geen overlast bij de buren te veroorzaken. Volières doodsangsten uit te laten staan, vijvers leeg te vissen, op konijnen- en caviarennen te springen en in andermans tuin en zandbak te poepen.

Overigens gaat onze toekomstige kat weer naar buiten (komt na gewenning niet binnen) maar in de polder en als muizenvanger is dat toch anders dan in een woonwijk.
Tineke
Zeer actief

kooi schreef:Alles om de verantwoording maar te kunnen afwijzen.

Kinderen verbieden we met het o.v. te reizen of naar festivals of voetbalwedstrijden te gaan, die kunnen worden opgeblazen of platgereden.

Dat maak jij ervan.
Ik geef aan dat IK als ik met zoveel angst moest lopen dat niet zou willen en dus ook niet zou doen.
Maar ik loop dus niet met die angst en nog steeds met veel plezier.
Maar goed hier is ook geen terreur van honden , er gebeurt weleens iets maar niets echt ernstigs of als dat wel dreigt hebben we dat weten te voorkomen en dat was overigens ook niet met een hr hond.

En mijn kleinkinderen neem ik mee naar Pinkpop als dat zo uitkomt :pffff:
Afbeelding

stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

@Kooi, jij schrijft dit...
"Een mens kan in 6 weken veel bereiken met een hond wanneer je bereid bent je daar voor 100% voor in te zetten! :ok:"

Maar dat geld dan natuurlijk weer niet voor "klapkaak" eigenaren....
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Nanna schreef:
stoffeltje schreef:@Kooi, jij schrijft dit...
"Een mens kan in 6 weken veel bereiken met een hond wanneer je bereid bent je daar voor 100% voor in te zetten! :ok:"

Maar dat geld dan natuurlijk weer niet voor "klapkaak" eigenaren....
Je blijft het niet begrijpen en denken dat het het wel 'weg-opvoed'. Zo werkt het niet.
Ik kan me zes weken voor 100% inzetten voor Topsi maar denk je dat ze na die zes weken niet tóch achter een wegschietend konijn aanvliegt? Ik weet zeker dat ze dat wel doet :engel:
Sommige dingen kun je beheersen en in goede banen leiden. Maar niet weg-opvoeden.

Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
kooi
Zeer actief

Domor schreef:Katten worden ook binnen gehouden om geen overlast bij de buren te veroorzaken. Volières doodsangsten uit te laten staan, vijvers leeg te vissen, op konijnen- en caviarennen te springen en in andermans tuin en zandbak te poepen.

Overigens gaat onze toekomstige kat weer naar buiten (komt na gewenning niet binnen) maar in de polder en als muizenvanger is dat toch anders dan in een woonwijk.
Vogels, vissen, cavia's en konijnen horen niet in kooien of vijvertjes, die horen in de vrije natuur. Ik vind het jammer dat andere mensen deze dieren op die manier van hun vrijheid beroven.

Het jagen wat katten doen is niet een eigenschap die door de mens moedwillig erin gefokt is en veredeld. Het wordt bij katten niet gestimuleerd om andere katten te doden. Jouw hondje kan evengoed buiten een nestje verstoren of een vogel, rat, mol of muis vangen Of zelfs een kat.. Katten en honden hebben in gelijke mate jachtinstinct.

In de polder wonen nog steeds mensen en ook die kunnen die kooien, hokken en vijvers hebben om dieren in gevangen te houden.

Katten in woonwijken vangen vooral muizen en ratten.

En begrijp ik goed dat jij een beetje poep aan je vingers even kwalijk vindt als afgebeten vingers?
Als gesloopte schedels, verscheurde honden en verminkte kinderen? :U:
Laatst gewijzigd door kooi op 23 apr 2017 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tineke
Zeer actief

stoffeltje schreef: Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
Ja maar als het om een eigenschap gaat waarbij agressie komt kijken dan kun je daarin geen risico's nemen natuurlijk.
Dat betekent niet dat je nergens kunt lopen hoor maar op een zonnige zondagmiddag een druk bezocht hondenspeelveldje opzoeken lijkt me dan weer niet echt handig.
Dat heeft gewoon met gezond verstand te maken lijkt mij :wink:
Afbeelding

kooi
Zeer actief

Tineke schreef:
kooi schreef:Alles om de verantwoording maar te kunnen afwijzen.

Dat maak jij ervan.
Ik geef aan dat IK als ik met zoveel angst moest lopen dat niet zou willen en dus ook niet zou doen.
Maar ik loop dus niet met die angst en nog steeds met veel plezier.
Maar goed hier is ook geen terreur van honden , er gebeurt weleens iets maar niets echt ernstigs of als dat wel dreigt hebben we dat weten te voorkomen en dat was overigens ook niet met een hr hond.

En mijn kleinkinderen neem ik mee naar Pinkpop als dat zo uitkomt :pffff:
Oké, maar ik reageerde op de insinuerende reacties van Heavy en niet op jou.

Die suggereerde in mijn beleving zowat dat ik iets kwalijks had gedaan door een bang hondje uit het buitenland te halen, om die vervolgens aan grote gevaren bloot te stellen en verder te traumatiseren door mijn eigen angst. En dat het eigenlijk mijn schuld is als er iets gebeurt omdat er hier nu eenmaal gevaarlijke honden rondlopen zonder muilkorf en soms zelfs gewoon los, tussen andere honden in losloopgebied.

Ik had haar kennelijk beter daar kunnen laten met in het beste geval, samen met tig grote honden op het beton bij 23 graden onder nul in het asiel, of daar op straat, weggeschopt, uitgehongerd, geslagen, nest na nest krijgend, bedekt door vlooien en teken, opgejaagd door de hondennazies en naar een dodingsstation gedeporteerd, of daar verscheurd door de agressieve grote honden waar die hondennazies hun handen niet aan willen branden.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

stoffeltje schreef:
Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Nou is mijn Husky perfect opgevoed hoor maar los laten op een kinderboerderij gaan we maar niet doen :schrik: zit erin en krijg je er niet uit. Meer een kwestie van weten waar je gaat lopen en rekening houden met, buiten het feit dat ik het zielig vind voor onschuldige schapen, kippen of konijnen wil ik ook niet dat mijn hond in het nieuws komt of in beslag genomen wordt.

Gisteren stond ik even geparkeerd om op iemand te wachten, naast mij zat een vrouw met staff op een bankje. Hond was echt groot en had een slipketting om :roll: Het is een winkelstraat dus er liepen veel mensen langs. Hond werd er wat nerveus van en bleef maar blaffen en proberen om zich van de ketting te ontdoen. En toen kwam er een andere hond aan, beest ging trillen als een gek en zijn kop was echt niet fijn om naar te kijken. Ik was geneigd om snel naar de vrouw met die andere hond te lopen en te vragen om ze alsjeblieft de weg op wilde gaan maar heb dat niet gedaan omdat dat natuurlijk mijn eigen angst was. Bij het passeren had de vrouw met de staff de grootste moeite haar grommende en uitvallende hond te houden, de andere liep gelukkig snel door, en wat zei de nitwit na afloop? "nee je mag nu niet spelen" :80: Fijn hoor om haar in het bos tegen te komen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

kooi schreef:
Domor schreef:Katten worden ook binnen gehouden om geen overlast bij de buren te veroorzaken. Volières doodsangsten uit te laten staan, vijvers leeg te vissen, op konijnen- en caviarennen te springen en in andermans tuin en zandbak te poepen.

Vogels, vissen, cavia's en konijnen horen niet in kooien of vijvertjes, die horen in de vrije natuur. Ik vind het jammer dat andere mensen deze dieren op die manier van hun vrijheid beroven.

Het jagen wat katten doen is niet een eigenschap die door de mens moedwillig erin gefokt is en veredeld. Het wordt bij katten niet gestimuleerd om andere katten te doden. Jouw hondje kan evengoed buiten een nestje verstoren of een vogel, rat, mol of muis vangen Of zelfs een kat.. Katten en honden hebben in gelijke mate jachtinstinct.

In de polder wonen nog steeds mensen en ook die kunnen die kooien, hokken en vijvers hebben om dieren in gevangen te houden.

En begrijp ik goed dat jij een beetje poep aan je vingers even kwalijk vindt als afgebeten vingers?
Katten in woonwijken richten helaas heel wat meer schade aan dan ratten En muizen. En hoe andere mensen hun dieren houden in hun eigen tuin is niet aan jou. mijn cavias hadden een groot terras (toen ik nog in een woonwijk woonde) totdat een kat er 1 vanaf snaaide. Daarna moesten ze in een ren. En ik vind inderdaad het doodbijten van iemands anders huisdier door een kat net zo onwenselijk als door een hond. Net als dat ik het in de poep van een kat graaien net zo vies vind als in de poep van een hond.

Wel eerlijke dingen vergelijken. Mijn hond mag inderdaad ook niet buiten jagen, de kat heeft op eigen terrein voldoende te jagen maar zal inderdaad wel eens een musje pakken. Ratten worden er door katten bijna niet gepakt, die vechten te hard terug. Of het gecultiveerd is door mensen is niet interessant, het gaat om de schade die door andermans katten bij je eigen dieren veroorzaakt wordt. Niemand verplicht je immers een kat te nemen als je het zonder overlast te laten veroorzaken niet dierwaardig vindt. Dat is net als bij een spa die hondagressief is zeggen dat hij toch gewoon in de wijk mag loslopen want anders is hij zielig. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen dieren!
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Domor schreef:
kooi schreef:

Katten in woonwijken richten helaas heel wat meer schade aan dan ratten En muizen. En hoe andere mensen hun dieren houden in hun eigen tuin is niet aan jou. mijn cavias hadden een groot terras (toen ik nog in een woonwijk woonde) totdat een kat er 1 vanaf snaaide. Daarna moesten ze in een ren. En ik vind inderdaad het doodbijten van iemands anders huisdier door een kat net zo onwenselijk als door een hond. Net als dat ik het in de poep van een kat graaien net zo vies vind als in de poep van een hond.

Wel eerlijke dingen vergelijken. Mijn hond mag inderdaad ook niet buiten jagen, de kat heeft op eigen terrein voldoende te jagen maar zal inderdaad wel eens een musje pakken. Ratten worden er door katten bijna niet gepakt, die vechten te hard terug. Of het gecultiveerd is door mensen is niet interessant, het gaat om de schade die door andermans katten bij je eigen dieren veroorzaakt wordt. Niemand verplicht je immers een kat te nemen als je het zonder overlast te laten veroorzaken niet dierwaardig vindt. Dat is net als bij een spa die hondagressief is zeggen dat hij toch gewoon in de wijk mag loslopen want anders is hij zielig. Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen dieren!
Precies. Ingewikkelder is het niet.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Tiny schreef:
stoffeltje schreef:
Nou is mijn Husky perfect opgevoed hoor maar los laten op een kinderboerderij gaan we maar niet doen :schrik: zit erin en krijg je er niet uit. Meer een kwestie van weten waar je gaat lopen en rekening houden met, buiten het feit dat ik het zielig vind voor onschuldige schapen, kippen of konijnen wil ik ook niet dat mijn hond in het nieuws komt of in beslag genomen wordt.
Nou, dat dus. Het is echt veel te simpel gesteld als je zegt dat het een kwestie van opvoeden is. Een zelfstandige (zicht)jager is echt heel wat anders dan een retriever of een staande hond als het om jachteigenschappen gaat. De stelling 'dat je andere honden kunt afleren of verbieden om achter een wegrennend konijn aan te gaan, dus dan moet dat met een whippet ook kunnen', is ook gewoon het ontkennen of niet begrijpen van raseigenschappen (uitzonderingen daargelaten, de ene hond heeft meer oorspronkelijk instinct dan de andere). Daarnaast ga je het risico niet nemen met een hond die een heel sterk instinct heeft om te jagen voor de kill omdat je andere dieren veilig wilt houden. Uitproberen op hoop van zegen is dan niet echt een optie.
Dat geldt wat mij betreft ook voor honden die honderden jaren gefokt zijn om te vechten tot de dood. Dat wil niet zeggen dat er geen uitzonderingen zijn en honden die dat instinct niet meer (in die mate) hebben, maar dat het wel iets is om altijd rekening mee te houden, omdat het potentieel een einde kan maken aan het leven van een andere hond. Ik zou zelf in dat geval een 'doet-ie anders nooit' niet op mijn geweten willen hebben.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Dat klopt, en daarom moet de eigenaren van dergelijke honden het leven zuur gemaakt worden. Goedschiks werkt namelijk niet, dus dan maar kwaadschiks het gewenste gedrag afdwingen. Mensen kiezen zelf voor zo'n hond, dan moeten ze ook zelf maar de lasten dragen, geen meelij met dobbelaars wat mij betreft.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik snap ooK eigenlijk niet wat katten en kinderen er mee te maken hebben?
Mijn katten blijven binnen omdat ze aangereden kunnen worden en omdat ze overlast kunnen veroorzaken in ons nieuwe huis wordt het wat lastiger maar daar gaan we de tuin zo maken dat ze daar niet uit kunnen dat kan natuurlijk ook, mijn katten mijn verantwoording.

En ik vind dat dat dus voor iedereen geldt ;)

Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
jvanringen schreef:
Domor schreef: Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je eigen dieren!
Precies. Ingewikkelder is het niet.
Laat dát nou net het hele probleem zijn ;-) Als dat altijd gebeurde hadden wij hier die discussie niet. :19:
Ja maar dat is nu juist de bedoeling van een forum immers :mrgreen:
Wat wel opvallend is dat de mensen die de grootste mond hebben daar zelf het meest moeite mee hebben en dan anders piepen.
Ik hoorde Wb tenminste niet over een schredder praten toen zijn eigen, notabene aangelijnde fox een poedeltje doodbeet :ugh: nee hoor dat was heel normaal want ratten doden was haar taak dus eenmaal schudden en het was gebeurd :roll:
Laatst gewijzigd door Tineke op 23 apr 2017 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:Dat klopt, en daarom moet de eigenaren van dergelijke honden het leven zuur gemaakt worden. Goedschiks werkt namelijk niet, dus dan maar kwaadschiks het gewenste gedrag afdwingen. Mensen kiezen zelf voor zo'n hond, dan moeten ze ook zelf maar de lasten dragen, geen meelij met dobbelaars wat mij betreft.
Nou dat geld voor mij niet enkel van eigenaren van dergelijke honden maar voor iedereen die zijn hond maar aan laat klooien wetende dat hij/zij schade aanricht.
Want ook die hebben voor zo'n hond gekozen.
Afbeelding

Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Tineke schreef:
jvanringen schreef:Dat klopt, en daarom moet de eigenaren van dergelijke honden het leven zuur gemaakt worden. Goedschiks werkt namelijk niet, dus dan maar kwaadschiks het gewenste gedrag afdwingen. Mensen kiezen zelf voor zo'n hond, dan moeten ze ook zelf maar de lasten dragen, geen meelij met dobbelaars wat mij betreft.
Nou dat geld voor mij niet enkel van eigenaren van dergelijke honden maar voor iedereen die zijn hond maar aan laat klooien wetende dat hij/zij schade aanricht.
Want ook die hebben voor zo'n hond gekozen.
Precies, ook de retriever nu even niet in de sloot laten zwemmen wetende dat er jonge eendjes zijn. Het is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Maar misschien zit daar wel de clou :tongue:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”