Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat heeft hij toch :(

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

s

wat heeft hij toch :(

Ongelezen bericht door s »

ja ik weet het niet goed meer, daarmee deze vraag
sinds een drietal lessen, begint coba dus te blaffen in de les
en hij doet niks, ik vraag voet en hij gaat zitten en staat direct weer op
dan vraag ik weer voet en beloon ma hij staat weer op
en het wordt erger
nu begint hij nog te blaffen ook
hoe komt dit? en VOORAL: hoe moet ik in godsnaam reageren???
het is lastig want ik zeg foei ma hij blaft toch nog
hij doet dit alleen op de hondeschool
buiten de school volgt hij perfect en blaft niet en gaat direct in de voet en blijft ook in de voet zitten
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat hebben ze je op de hondenschool geadviseerd?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
s

Eline* schreef:Wat hebben ze je op de hondenschool geadviseerd?
ja daar zeggen ze om maar een halve les te volgen
maar zou dat dan helpen? hij doet dat NIET LUISTEREN al in het begin van de les hoor
zou ik dat dan toch proberen?
qyan

Re: wat heeft hij toch :(

Ongelezen bericht door qyan »

s schreef:ja ik weet het niet goed meer, daarmee deze vraag
sinds een drietal lessen, begint coba dus te blaffen in de les
en hij doet niks, ik vraag voet en hij gaat zitten en staat direct weer op
dan vraag ik weer voet en beloon ma hij staat weer op
en het wordt erger
nu begint hij nog te blaffen ook
hoe komt dit? en VOORAL: hoe moet ik in godsnaam reageren???
het is lastig want ik zeg foei ma hij blaft toch nog
hij doet dit alleen op de hondeschool
buiten de school volgt hij perfect en blaft niet en gaat direct in de voet en blijft ook in de voet zitten
ik heb dat met qyan gehad met trainen.
mij werd geadviseerd om gewoon de hele les door te trainen, maar het belonen langer uit te stellen.
als ik qyan met ene zit oefening na het zitten namelijk metene beloonde, dan vond hij ok, de oefening is afgelopen.
en idd, langer uitstellen, en steeds langer uitstellen en hij bleef zowaar zitten.
qyan was altijd ana het piepen ipv blaffen, vooral als hij op zijn beurt moest wachten.
maar bij qyan weet ik gewoon dat het ene vorm van stress was.
hij moet blkijven, maar wilde iets anders doen, andere oefeningen, spelen, etc.
dutje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dutje »

Ik heb hetzelfde probleem en heb al een aantal dingen geprobeerd.

In eerste instantie kreeg ik het advies om hem af te leiden. Dus even achteruit lopen tot hij aandacht had, of een speeltje mee en tijdens de uitleg even spelen. Dat werkte een tijdje, maar toen kreeg hij door dat het blaffen en onrustig zitten doen dus allemaal leuke aandacht opleverde... :?

Toen ben ik overgegaan op hem ´afleggen´ met de voet op de riem. Heel gemeen dus eigenlijk, omdat hij gewoon muurvast ligt en niet overeind KAN. Ook dat werkte een tijdje goed, hij werd een stuk rustiger en het was steeds minder vaak nodig.

Toch begon twee weken terug het hele gedoe weer opnieuw. Ook het afleggen hielp niet meer, want je kunt ook prima blaffen als je ligt.... Als hij nu echt heel veel blaft leg ik hem een aantal meters weg vast aan een paal en haal hem pas op als hij stil is (tot die tijd negeer ik hem). Uiteraard met een hoop ´fantastisch!´, ´brave hond!´, etc.

Nu we wat verder zijn in de cursus gaat het beter. Ik merk dat ik hem beter leer kennen, en het geblaf en vervelende gedrag nu ook beter aan zie komen. Tijdens de uitleg doe ik nu eigenlijk ook vaak oefeningetjes met hem, omdat ik merk dat hij zich gewoon verveeld, hij wil Actie! Dus even ´zit blijf´(lekker rustig). Na een tijdje een klik met koekje en dan even niets. Dan nog even een rondje om me heen, dan nog een ´twist´, even een paar meter achteruit lopen en aandacht vragen (klik, koekje), etc. Tegen die tijd is de uitleg wel voorbij (heb je hem met een beetje mazzel nog redelijk kunnen volgen ook) en kun je verder met de volgende oefening. Omdat je toch al bezig was heb je ook zijn aandacht al. (ik ben benieuwd hoe lang deze strategie werkt.... ;) )

Een heel verhaal dus, als er iemand nog andere/betere tips heeft hoor ik ze graag! :mrgreen:
s

dutje schreef:Ik heb hetzelfde probleem en heb al een aantal dingen geprobeerd.

In eerste instantie kreeg ik het advies om hem af te leiden. Dus even achteruit lopen tot hij aandacht had, of een speeltje mee en tijdens de uitleg even spelen. Dat werkte een tijdje, maar toen kreeg hij door dat het blaffen en onrustig zitten doen dus allemaal leuke aandacht opleverde... :?

Toen ben ik overgegaan op hem ´afleggen´ met de voet op de riem. Heel gemeen dus eigenlijk, omdat hij gewoon muurvast ligt en niet overeind KAN. Ook dat werkte een tijdje goed, hij werd een stuk rustiger en het was steeds minder vaak nodig.

Toch begon twee weken terug het hele gedoe weer opnieuw. Ook het afleggen hielp niet meer, want je kunt ook prima blaffen als je ligt.... Als hij nu echt heel veel blaft leg ik hem een aantal meters weg vast aan een paal en haal hem pas op als hij stil is (tot die tijd negeer ik hem). Uiteraard met een hoop ´fantastisch!´, ´brave hond!´, etc.

Nu we wat verder zijn in de cursus gaat het beter. Ik merk dat ik hem beter leer kennen, en het geblaf en vervelende gedrag nu ook beter aan zie komen. Tijdens de uitleg doe ik nu eigenlijk ook vaak oefeningetjes met hem, omdat ik merk dat hij zich gewoon verveeld, hij wil Actie! Dus even ´zit blijf´(lekker rustig). Na een tijdje een klik met koekje en dan even niets. Dan nog even een rondje om me heen, dan nog een ´twist´, even een paar meter achteruit lopen en aandacht vragen (klik, koekje), etc. Tegen die tijd is de uitleg wel voorbij (heb je hem met een beetje mazzel nog redelijk kunnen volgen ook) en kun je verder met de volgende oefening. Omdat je toch al bezig was heb je ook zijn aandacht al. (ik ben benieuwd hoe lang deze strategie werkt.... ;) )

Een heel verhaal dus, als er iemand nog andere/betere tips heeft hoor ik ze graag! :mrgreen:
dat laatste van jou kan ik niet toepassen want ik heb geen klikker :roll:
k ga toch eerst proberen met qyan zijn methode
dit wil niet zeggen dat de jouwe slecht is, want ik weet goed genoeg als je veel geprobeerd hebt da je overgaat naar een hardere methode...
hopelijk krijg ik hem nog wat onder controle he
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

ik moet er wel bij zeggen dat het piepen nooit over is gegaan, dat zijn we maar gewoon gaan negeren, straffen hielp niet, niks ;)
nu was qyan wel ene zenuwelijer op het veld: als honden blaften ging hij piepen, en dat eindigde op een gegeven moment gewoon in de hele les door piepen, tenzij we bezig waren met ene oefening of spelen.
maar aangezien ik ergens ook vond dat qyan ook moest kunnen wachten, ging ik tijdens uitleg ed dus niet alleen met qyan aan de slag. hij moet gewoon kunnen wachten totdat hij weer ana de beurt is.
met afleggen piepte hij overigens weer niet :?

maar met het uitstellen van de beloning duurde de oefening langer.
voor qyan was belonen duidelijk einde oefening.
weet niet of dit ene trainingsfout van mij is geweest overigens, maar het werkte wel om het uit te stellen.
later trainde ik ook niet meer met voer, maar ging gewoon spelen als de oefening echt voorbij was. vond qyan over het algemeen toch leuker.
lieverd
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lieverd »

Rex was ook altijd zeer gewillig op de hondeschool tot de laatste cursus.
Het begon allemaal al thuis. Zo gauw ik mijn jas aantrok en alle zaken bijelkaar pakte om te gaan begon het al. Toch deed ik niets anders dan anders. Instinctief begreep hij waar we heen gingen. Eenmaal aangekomen was er niets meer mee te beginnen. Het enige wat hij wilde was spelen met de andere honden en zijn vriendje in de gaten houden. :-D . uiteindelijk ben ik maar gestopt met de cursus. :cry2:
En een knuffel van Rex
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”