Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
leuke ervaring.
Moderator: moderatorteam
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
leuke ervaring.
zo af en toe, kom je ook mensen met een hond tegen, die op dezelfde level zitten als jezelf.
zo als gepland, vanmiddag lekker even met Lana naar het natuurgebied om een wandeling te maken,
daar komen weinig mensen, dus kan ze even los, en we kunnen dan mooi oefenen met komen e.d.
halverwege zie ik in de verte iemand mij tegemoet komen en op dezelfde wijze met zijn hond bezig zijn,
ik roep Lana, om haar aan te lijnen, voordat ze diegene in het oog krijgt en er als een dolle stier op af stormt, ze komt dan ook direct, [brave hond, luister super als we alleen zijn hahahah]
ik zie dat de persoon in kwestie dit ook probeert te doen, alleen heeft zijn hond ons al in de gaten, dus hij had even meer moeite om zijn hond aangelijnd te krijgen, wij blijven dus even op de plaats wachten totdat dit is gelukt.
daarna beide de wandeling voortgezet, bij het passeren, blijkt ook hij een jonge hond te hebben, na een positieve begroeting, en overleg, hebben we beide de honden los gedaan, en samen een stuk opgewandeld. de honden vonden het geweldig,
lekker gespeeld, en wij heel veel ervaringen uitgewisseld, ook geregeld even een rustpauze in gevoerd, en de honden te laten volgen, zonder ze te laten ravotten, wat ze keurig deden, [was nog niet vergeten, dat ik Lana niet over de rooie moet laten komen] waardoor zij helemaal van de kaart is, maar het is fijn dat die ander het ook zo ziet. zijn hond was een adoptie hond uit Spanje, machtig mooi dier. een jacht hond, vraag me niet meer hoe of het ras heet, moeilijke naam.
aan het eind van het rondje, elk weer een andere kant op, beide honden, braaf aan de voet [nou ja aan de voet is te veel gezegd], maar in ieder geval met eigen baasjes mee, zonder aan de lijn te hoeven of constant te moeten roepen.
vond het een super leuke ervaring, en vooral het feit dat er meer mensen rondlopen die verantwoord met andere wandelaars en honden omgaan, en zich weten te gedragen tegenover een ander.
erg positief.
zo als gepland, vanmiddag lekker even met Lana naar het natuurgebied om een wandeling te maken,
daar komen weinig mensen, dus kan ze even los, en we kunnen dan mooi oefenen met komen e.d.
halverwege zie ik in de verte iemand mij tegemoet komen en op dezelfde wijze met zijn hond bezig zijn,
ik roep Lana, om haar aan te lijnen, voordat ze diegene in het oog krijgt en er als een dolle stier op af stormt, ze komt dan ook direct, [brave hond, luister super als we alleen zijn hahahah]
ik zie dat de persoon in kwestie dit ook probeert te doen, alleen heeft zijn hond ons al in de gaten, dus hij had even meer moeite om zijn hond aangelijnd te krijgen, wij blijven dus even op de plaats wachten totdat dit is gelukt.
daarna beide de wandeling voortgezet, bij het passeren, blijkt ook hij een jonge hond te hebben, na een positieve begroeting, en overleg, hebben we beide de honden los gedaan, en samen een stuk opgewandeld. de honden vonden het geweldig,
lekker gespeeld, en wij heel veel ervaringen uitgewisseld, ook geregeld even een rustpauze in gevoerd, en de honden te laten volgen, zonder ze te laten ravotten, wat ze keurig deden, [was nog niet vergeten, dat ik Lana niet over de rooie moet laten komen] waardoor zij helemaal van de kaart is, maar het is fijn dat die ander het ook zo ziet. zijn hond was een adoptie hond uit Spanje, machtig mooi dier. een jacht hond, vraag me niet meer hoe of het ras heet, moeilijke naam.
aan het eind van het rondje, elk weer een andere kant op, beide honden, braaf aan de voet [nou ja aan de voet is te veel gezegd], maar in ieder geval met eigen baasjes mee, zonder aan de lijn te hoeven of constant te moeten roepen.
vond het een super leuke ervaring, en vooral het feit dat er meer mensen rondlopen die verantwoord met andere wandelaars en honden omgaan, en zich weten te gedragen tegenover een ander.
erg positief.
-
Pienda
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: leuke ervaring.
Dat klinkt erg leuk!
Fijn dat de hondjes het ook zo leuk hadden en dat ze daarna gewoon weer meegingen.
Genieten!
Fijn dat de hondjes het ook zo leuk hadden en dat ze daarna gewoon weer meegingen.
Genieten!
-
Sterre
Kan me voorstellen dat je genoten hebt.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat is een gebied waar je kennelijk vaker kan gaan lopenLanavandevledders schreef:zo af en toe, kom je ook mensen met een hond tegen, die op dezelfde level zitten als jezelf.
erg positief.
Klinkt als een prima wandeling
- Lanavandevledders
- Zeer actief
ja ik heb de luxe, dat als ik 5 minuten naar rechts loop, in een mooi natuurgebiedje zit, met vennetjes en bosages [heerlijk voor in de zomer] goed overzichtelijk, en waar weinig wandelaars komen, je hond dus lekker los kan, en je heerlijk van de natuur kan genieten, [er lopen vrij veel herten]
5 minuten lopen naar links, ga je richting dorp, en dat is natuurlijk weer een goede training, om netjes aan de riem te lopen, aan het verkeer te wennen, en andere mensen en kinderen op fietsen, skateboards ed.[vooral in onze straat ] te ontmoeten.
zo wisselen we de wandelingen af, al gaat onze voorkeur naar de ruimte,
5 minuten lopen naar links, ga je richting dorp, en dat is natuurlijk weer een goede training, om netjes aan de riem te lopen, aan het verkeer te wennen, en andere mensen en kinderen op fietsen, skateboards ed.[vooral in onze straat ] te ontmoeten.
- ranetje
- Zeer actief
Houd je er rekening mee dat je hond niet achter die herten aan mag/gaat?Lanavandevledders schreef:ja ik heb de luxe, dat als ik 5 minuten naar rechts loop, in een mooi natuurgebiedje zit, met vennetjes en bosages [heerlijk voor in de zomer] goed overzichtelijk, en waar weinig wandelaars komen, je hond dus lekker los kan, en je heerlijk van de natuur kan genieten, [er lopen vrij veel herten]
Daar komt een hoop narigheid van.
Altijd, maar ook zeker op dit moment nu er kalfjes zijn.
Voor de rest, lekker genieten van je wandeling
- Lanavandevledders
- Zeer actief
ja daar ben ik mij terdege van bewust, en hou dat ook goed in de gaten, en het scheelt dat Lana geen jacht instinct heeft,
ze blijft netjes bij mij in de buurt en gaat ook nooit een dichte bosage in,
ook het feit dat ze met paarden en schapen op groeit vanaf pup, scheelt enorm,
ze heeft van pup af aan geleerd dat je daar niet achter aan mag rennen, vooral met binnen en buiten zetten, of verweiden, moet ze gaan zitten/op afstand blijven, totdat ik haar vrij geef. [mocht ze een keer een puberende bui hebben, is 1 correctie woord voldoende]
dus als ze in het veld de reeen ziet, gaat ze ook altijd zitten kijken, zo van o ja, als paarden gaan rennen mag ik alleen kijken.
denk dat ze het verschil niet een ziet tussen een paard en een hert hahaha
als ik haar dan roep of afleid, heeft ze ook geen interesse meer.
wel ziet ze het verschil als er een andere hond loopt, dan moet ik heel snel zijn,
gelukkig heeft ze haar neus steeds aan de grond, stokken zoeken enz, zodat ik alles eerder zie dan haar.
ze heeft van pup af aan geleerd dat je daar niet achter aan mag rennen, vooral met binnen en buiten zetten, of verweiden, moet ze gaan zitten/op afstand blijven, totdat ik haar vrij geef. [mocht ze een keer een puberende bui hebben, is 1 correctie woord voldoende]
dus als ze in het veld de reeen ziet, gaat ze ook altijd zitten kijken, zo van o ja, als paarden gaan rennen mag ik alleen kijken.
wel ziet ze het verschil als er een andere hond loopt, dan moet ik heel snel zijn,
gelukkig heeft ze haar neus steeds aan de grond, stokken zoeken enz, zodat ik alles eerder zie dan haar.
- ranetje
- Zeer actief
PrimaLanavandevledders schreef:ja daar ben ik mij terdege van bewust, en hou dat ook goed in de gaten, en het scheelt dat Lana geen jacht instinct heeft,
De mogelijkheid bestaat dat ze wel verschil gaat zien als ze ouder wordt.
Hou dat maar goed in de gaten, dan wordt het geen probleem