Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

likken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

likken

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Waar is het likken (alles en iedereen,ook andere dieren, het liefst helemaal aflebberen,) een uiting van,valt dit onder begroeten, onderdanigheid of onzekerheid, of nog iets anders,het gebeurt vol enthousiasme en met een kwispelende staart
En is dit typisch puppy gedrag of hebben sommige oudere honden deze neiging ook nog.
Laatst gewijzigd door Lanavandevledders op 08 apr 2017 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandra&co

Re: slikken

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Slikken valt denk ik onder de categorie "ik heb vreten in m'n muil" ;-)

Likken is hier een teken van affectie. Bij Izzy dan. Die gaat dan pontificaal op schoot liggen en begint met d'r ogen dicht te slobberen. Sofi doet het vaker als ze zich geen houding weet te geven. Dan krijg ik snel een paar lebbertjes en dan gaat ze weer weg.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: likken

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Hahaha heb het even veranderd, dat was een dialect foutje haha
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is 3 en likt ook veel. Tijdens het wandelen komt ze zich regelmatig melden door haar snuit in mijn hand te duwen :I:
Ze hangt enorm aan me, ik zie het ook als affectie.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Noa is ook een lebberkont.
Als we op haar koppie blazen/zuchten, dan likt ze ons snel, zodat we ophouden :mrgreen: Gapen mogen we ook niet, dan krijgen we ook een dikke zoen.
Als ze op schoot ligt te soezen, likt ze onze hand af. Heel rustig, waarbij ze bij elke lik een pauze neemt als die tong maximaal eruit hangt :piew: Het doet me denken aan kindjes die op een duim zuigen, alleen sutst Noa niet. Echt likken om rustig te worden en fijn te gaan slapen.

Damy likt z'n bek af als je op een bepaalde plek op z'n rug kriebelt :lol1:

Bij beide honden is het vooral iets positief, maar ik denk echt dat je ook naar de situatie en de verdere lichaamstaal van de hond moet kijken. Onrustig drentelen en de bek aflikken is wat anders dan wat ik beschrijf :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”