Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Wat vinden jullie nou een fijne halsband met kliksluiting?
Apple is wel weer eens toe aan wat nieuws(de oude is nog half doorgebeten van de tijd dat ze nog een puber was). Ze draagt het alleen als ik de flex meeneem. Tuigjes vindt ze helemaal een straf
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 03 mei 2017 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
rogz 4 dogs en dan de gene waarbij er een deel van de halsband door het oog heen gaat zodat er geen druk op de sluiting komt te staan (plus ze hebben kicken kleurtjes)
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Thanks voor de tips.
Het moet wel een beetje een beschaafd formaat zijn qua breedte trouwens. Felle kleurtjes maak je me overigens ook niet gelukkig mee. Maar de rogz ken ik wel als goede kwaliteit, weet iemand waar ze daar een ruim assortiment van hebben online?
Iemand ervaring ook met hurrta?
ik zou ook zeggen rogs,.. ook voor mijn groters hebben ze echt degelijke banden, gewoon gaan zoeken op Rogs en dan kom je vaak vanzelf wel op een vergelijk site terecht en kun je gaan was ze de band van jou keuze hebben
Ik geloof dat een kleuter van 3 Apple nog kan uitlaten dus het hoeft niet super stevig te zijn als in 'onverwoestbaar' en dat het veel trekkracht aan moet kunnen. Ik vind het vooral heel erg belangrijk dat het voor haar comfortabel is gezien het gebruik van een flex (een hele lichte weliswaar) Rogz ken ik wel als zachte banden en de hurtta voelt ook zo aan. Wat ze nu heeft (macleather) is ook een prima zachte band, behalve dan dat er een scheur in zit.
Rogz inderdaad!
Nadat Ody (bijna 12 geworden) te groot werd voor haar puppybandje heb ik er eentje gekocht en nu loopt Sira er weer mee. Niet kapot te krijgen die krengen. Ik heb er ook een bijpassende politielijn bij en daar gaan de ringen wel een klein beetje van roesten na ruim 10 jaar.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Ik heb zo'n soort halsband van Hunter, vind het een fijne band, niet overdreven breed of smal. Zijn verkrijgbaar in allerlei kleuren dus ook vast wel eentje die jij leuk vindt.
Ik heb heel veel halsbanden, maar uiteindelijk lopen ze dagelijks met de ezydog halsbanden en dat al jaren.
Erg tevreden over de kwaliteit en over het gebruik (droogt snel, kan tegen een stootje, etc.).
Dan heb ik van Rogz ook 'setjes', maar daar gebruik ik meestal alleen de lijnen van.
Een halsband is nou iets dat ik niet online wil bestellen. Die ga ik passen en voelen in de winkel. Voor mijn honden heb ik een Hunter band met neopreen onderlegd, dat vind ik echt heel fijne banden. Mooie, rustige kleuren en mijn honden rollen door zand, water en ze zien er nog steeds als nieuw uit.
Ik zag dat die klikhalsbanden met aluminium sluiting of plastic sluiting te verkrijgen zijn.
Welke is nu beter en als de hals van de hond 43 cm is, zonder speling, kan ik dan een band nemen van 45/55 cm.?
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Ik heb halsbandjes van Lucahalsband.nl
Ik zag dr op een beurs, natuurlijk met friese vlag erop Maar ze heeft heel veel leuke kleurtjes en sierband.
Ik vind ze fijn omdat ze erg licht en soepel zijn (de ongevoerde versie). Heel veel halsbanden in de dierenspeciaalzaak vind ik uitgevoerd alsof er een leeuw aan moet kunnen hangen. Met extra ringen zodat er geen druk op de sluiting komt, gevoert met zoveel lagen materiaal dat t eerder aanvoelt als een hoepel dan een halsbandje.
Mijn honden hangen ook niet in de riem, dus die kliksluitingen met veiligheidspal of extra ringen vind ik alleen maar irritant
Laatst gewijzigd door Paisley op 27 apr 2017 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb net bjj petamsterdam fuzzyard bandjes gekocht. Die zijn nu in de aanbieding voor 5 euro. Ze hebben een schuifje waarmee je de sluiting kunt vergrendelen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Laura84 schreef:rogz 4 dogs en dan de gene waarbij er een deel van de halsband door het oog heen gaat zodat er geen druk op de sluiting komt te staan (plus ze hebben kicken kleurtjes)
Precies zoiets heb ik voor Jamie ook, maar dan in stoer blauw
Paisley schreef:Ik heb halsbandjes van Lucahalsband.nl
Ik zag dr op een beurs, natuurlijk met friese vlag erop Maar ze heeft heel veel leuke kleurtjes en sierband.
Ik vind ze fijn omdat ze erg licht en soepel zijn (de ongevoerde versie). Heel veel halsbanden in de dierenspeciaalzaak vind ik uitgevoerd alsof er een leeuw aan moet kunnen hangen. Met extra ringen zodat er geen druk op de sluiting komt, gevoert met zoveel lagen materiaal dat t eerder aanvoelt als een hoepel dan een halsbandje.
Mijn honden hangen ook niet in de riem, dus die kliksluitingen met veiligheidspal of extra ringen vind ik alleen maar irritant
Nou lekker dan. Hebben ze een superman bandje maar niet in Droef zijn maat.. 62 cm
Ik heb al een paar keer op show bij stands gestaan met een supermanband in mijn handen en gepast. Het staat hem super maar ik hoef geen 3 dubbel gevoerd band van 5 cm breed op mijn niet trekkende hond die nog al graag het water in duikt.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
Bedankt voor al jullie tips!
Ik neig op dit moment toch wel naar neopreen qua materiaal, het lijkt me erg comfortabel. Ezydog hebben ze ook wel smallere halsbanden zie ik. Hunter heeft ze ook. Iemand een idee welke dierenwinkels ik moet zijn voor die merken?
Bij de link die ik hierboven geplaatst heb zitten er twee ringen aan de halsband die beiden worden vastgemaakt aan de musketonhaak. Mocht de sluiting onverhoopt los gaan dan blijft de halsband toch "gesloten" door die twee ringen die bij elkaar gehouden worden. Ideale halsbanden.
Apple is mijn eerste hond waar ik echt geen angst heb voor losschietende halsbanden. mocht het ooit gebeuren dan is een 'nee' of 'wacht' op een serieuze toon meer dan genoeg om ervoor te zorgen dat ze stil blijft staan. Ze loopt ook 90% van de tijd los. Ik kies alleen wel eens gebieden uit waar ze vast moet of als ik langs de dijk loop dan moet ze wel aan de lijn. In die gevallen is het vaak wel fijn een comfortabele band te hebben icm de flex riem.
Een keer dat de halsband bij de sluiting kapot ging bij Jamie was bij het aandoen. Dus had toen niets met trekken te maken. Dat was de halsband die hij als vervanging had gekregen nadat ongeveer een jaar ervoor hij kapot ging door te hard trekken toen hij aan een grondpin vast zat en er een hond langs kwam al uitdagend
Brindlecardi schreef:Bedankt voor al jullie tips!
Ik neig op dit moment toch wel naar neopreen qua materiaal, het lijkt me erg comfortabel. Ezydog hebben ze ook wel smallere halsbanden zie ik. Hunter heeft ze ook. Iemand een idee welke dierenwinkels ik moet zijn voor die merken?
De boerenbond verkoopt Hunter, daar komt die van mij ook vandaan.
Ik heb toch maar online de ezydog neo besteld. Ik kwam er niet uit of dat ook in de winkels ligt. Ik hoop dat de maat goed is, mocht het te klein zijn dan ga ik geen maat groter aanschaffen. (die is 0,5cm breder nog).
Paisley schreef:Ik heb halsbandjes van Lucahalsband.nl
Nou lekker dan. Hebben ze een superman bandje maar niet in Droef zijn maat.. 62 cm
Ik heb al een paar keer op show bij stands gestaan met een supermanband in mijn handen en gepast. Het staat hem super maar ik hoef geen 3 dubbel gevoerd band van 5 cm breed op mijn niet trekkende hond die nog al graag het water in duikt.
Ze kan alles voor je op maat maken hoor, t is een meiske met een naaimachine en een freubelhobby