Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Here we go again...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Re: Here we go again...
Wat een ellende weer. Goed gewerkt in ieder geval. En heel eerlijk van mij mogen ze alle honden zachtjes in laten slapen, wat moet je er toch mee. 

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
Wat zijn er toch een geschifte mensen op de wereld. Hoe kun je honden gevechten nou leuk vinden 

-
- Zeer actief
Jeetje zeg...
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Jezus, hier om de hoek...
-
- Zeer actief
Waarom? Inslapen van de honden die gebruikt zijn voor gevechten ja, maar waarom ook de pups?Budkes schreef:Wat een ellende weer. Goed gewerkt in ieder geval. En heel eerlijk van mij mogen ze alle honden zachtjes in laten slapen, wat moet je er toch mee.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Iets met genen....Jonas26 schreef:Waarom? Inslapen van de honden die gebruikt zijn voor gevechten ja, maar waarom ook de pups?Budkes schreef:Wat een ellende weer. Goed gewerkt in ieder geval. En heel eerlijk van mij mogen ze alle honden zachtjes in laten slapen, wat moet je er toch mee.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
"De politie heeft inmiddels een hondengeleider naar de eigenaren gestuurd. Die gaat beoordelen wat er moet gebeuren met het beest. Ook doet de politie verder onderzoek naar het incident."Kells schreef:Ook weer een nieuwsbericht van vandaag: http://nos.nl/artikel/2172139-agressiev ... e-toe.html
Verder onderzoek en beoordelen wat er met het beest moet gebeuren dient men bij dit soort monsters niet meer relevant te vinden. Bij situaties als bovengenoemd, per direct opruimen dat bespaart belastinggeld en verdere ellende. Het liefste zag ik dat die tok met zijn loslopende klapkaak, naast een flink proces verbaal voor alle medische kosten moet opdraaien. Maar helaas, daar voorziet de wet (nog) niet in.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Maar dit klopt toch van geen kant als je dan andere gevallen kent waarbij direct inbeslagname is geweest terwijl het nieteens zeker was dat die hond had gebeten.......bizarre taferelen in dit land. ....Wolfsblut schreef:"De politie heeft inmiddels een hondengeleider naar de eigenaren gestuurd. Die gaat beoordelen wat er moet gebeuren met het beest. Ook doet de politie verder onderzoek naar het incident."Kells schreef:Ook weer een nieuwsbericht van vandaag: http://nos.nl/artikel/2172139-agressiev ... e-toe.html
Verder onderzoek en beoordelen wat er met het beest moet gebeuren dient men bij dit soort monsters niet meer relevant te vinden. Bij situaties als bovengenoemd, per direct opruimen dat bespaart belastinggeld en verdere ellende. Het liefste zag ik dat die tok met zijn loslopende klapkaak, naast een flink proces verbaal voor alle medische kosten moet opdraaien. Maar helaas, daar voorziet de wet (nog) niet in.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dat is ook precies wat mij stoort. Je bent overgeleverd aan de grillen, kennis, kunde of onkunde van een toevallig voorhanden zijnde politieagent. Er is klaarblijkelijk geen uniformiteit in de regelgeving. Mocht die er wel zijn, dan wordt er hier en daar bijzonder slordig en onachtzaam mee omgegaan. En daardoor ontstaat rechtsongelijkheid.Eefje83 schreef:Maar dit klopt toch van geen kant als je dan andere gevallen kent waarbij direct inbeslagname is geweest terwijl het nieteens zeker was dat die hond had gebeten.......bizarre taferelen in dit land. ....Wolfsblut schreef:"De politie heeft inmiddels een hondengeleider naar de eigenaren gestuurd. Die gaat beoordelen wat er moet gebeuren met het beest. Ook doet de politie verder onderzoek naar het incident."Kells schreef:Ook weer een nieuwsbericht van vandaag: http://nos.nl/artikel/2172139-agressiev ... e-toe.html
Precies zoals je aangeeft, bizarre taferelen in dit land. Hier sluit ik me volledig bij aan. En dat blijft helaas niet beperkt tot bijtgrage honden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Precies.Wolfsblut schreef:Dat is ook precies wat mij stoort. Je bent overgeleverd aan de grillen, kennis, kunde of onkunde van een toevallig voorhanden zijnde politieagent. Er is klaarblijkelijk geen uniformiteit in de regelgeving. Mocht die er wel zijn, dan wordt er hier en daar bijzonder slordig en onachtzaam mee omgegaan. En daardoor ontstaat rechtsongelijkheid.Eefje83 schreef:Maar dit klopt toch van geen kant als je dan andere gevallen kent waarbij direct inbeslagname is geweest terwijl het nieteens zeker was dat die hond had gebeten.......bizarre taferelen in dit land. ....Wolfsblut schreef:"De politie heeft inmiddels een hondengeleider naar de eigenaren gestuurd. Die gaat beoordelen wat er moet gebeuren met het beest. Ook doet de politie verder onderzoek naar het incident."Kells schreef:Ook weer een nieuwsbericht van vandaag: http://nos.nl/artikel/2172139-agressiev ... e-toe.html
Precies zoals je aangeeft, bizarre taferelen in dit land. Hier sluit ik me volledig bij aan. En dat blijft helaas niet beperkt tot bijtgrage honden.
Gevolg van jarenlang slap en tolerant beleid...............het is echt een zooitje met het rechtssysteem in Nederland ongekend.
- iones
- Zeer actief
Nou ja, de honden ondergaan in ieder geval een gedragstest. Maar ik hoop ook dat die gedragstest gedrag naar andere honden toe bevat en niet alleen naar mensen. Anders gaan er toch weer slachtoffers vallen.
Zouden die lui nou een boete krijgen of een paar maandjes gevangenisstraf? Het wordt echt tijd dat er een wet komt om die honden te mogen houden!
"uiteindelijk kwam de eigenaar"
Wat een KUTvolk heb je toch!
Nou wordt die hond van die hufter in beslag genomen. So what? Dat heeft op die vent echt geen effect hoor! Hij moet echt gestraft worden!
En verder ben je inderdaad als honden eigenaar overgeleverd aan hoe de politie de wet interpreteert. Er lijkt willekeur wat betreft in beslagname. Soms zou het moeten gebeuren en vindt het niet plaats, en soms is er niets eens iets gebeurd en wordt de hond wel al in beslag genomen. Als iemand je kwaad zou willen doen, hoeft ie slechts de politie maar te bellen met de woorden dat jouw hond gebeten heeft terwijl dat niet zo is. Je bent schuldig totdat je het tegendeel bewezen hebt.
Zouden die lui nou een boete krijgen of een paar maandjes gevangenisstraf? Het wordt echt tijd dat er een wet komt om die honden te mogen houden!
Ik heb hem geprobeerd te schoppen, maar hij bleef maar terugkomen. De eigenaar riep nog dat ik zijn hond niet moest schoppen."Kells schreef:Ook weer een nieuwsbericht van vandaag: http://nos.nl/artikel/2172139-agressiev ... e-toe.html
"uiteindelijk kwam de eigenaar"
Wat een KUTvolk heb je toch!
Nou wordt die hond van die hufter in beslag genomen. So what? Dat heeft op die vent echt geen effect hoor! Hij moet echt gestraft worden!
En verder ben je inderdaad als honden eigenaar overgeleverd aan hoe de politie de wet interpreteert. Er lijkt willekeur wat betreft in beslagname. Soms zou het moeten gebeuren en vindt het niet plaats, en soms is er niets eens iets gebeurd en wordt de hond wel al in beslag genomen. Als iemand je kwaad zou willen doen, hoeft ie slechts de politie maar te bellen met de woorden dat jouw hond gebeten heeft terwijl dat niet zo is. Je bent schuldig totdat je het tegendeel bewezen hebt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Zeer actief
Zal er niet beter op worden met die klaveryasser.Rocco schreef: Gevolg van jarenlang slap en tolerant beleid...............het is echt een zooitje met het rechtssysteem in Nederland ongekend.