Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
smuldier goed of slecht?
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: smuldier goed of slecht?
Ik heb laatste diepvries vlees gekocht van Prins. Dat zijn kleine stukjes dus dat vul ik aan met ei. Dat wissel ik af met smuldier.
Ik heb zelf kippen die nu volop aan de leg zijn. Geluk voor mijn honden dus.
De eieren van mijn kippen zijn ook lekkerder dan die van de supermarkt. Ze krijgen niet alleen legkorrels, maar oud brood, groenten die we niet meer eten, en zelfs wel eens gebak. In geval van dat laatste is het ook echt chickenparty in het kippenhok. Maar goed, die veelzijdigheid lijkt door te werken in de eieren want ze zijn gewoon smaakvoller. Oh en de kaas dicht bij de korst, die is vaak droog en niet meer zo lekker. Ik haal het harde er dan van af en voer de rest van de kaas aan de kippen. Daar zijn ze echt gek op!
Ik heb zelf kippen die nu volop aan de leg zijn. Geluk voor mijn honden dus.
De eieren van mijn kippen zijn ook lekkerder dan die van de supermarkt. Ze krijgen niet alleen legkorrels, maar oud brood, groenten die we niet meer eten, en zelfs wel eens gebak. In geval van dat laatste is het ook echt chickenparty in het kippenhok. Maar goed, die veelzijdigheid lijkt door te werken in de eieren want ze zijn gewoon smaakvoller. Oh en de kaas dicht bij de korst, die is vaak droog en niet meer zo lekker. Ik haal het harde er dan van af en voer de rest van de kaas aan de kippen. Daar zijn ze echt gek op!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Ik heb nu de vriezer vol met lotgering, maar mss haal ik de volgende keer smuldier. Ook prima voer en ze vinden het heerlijk.
Ze vreten hier trouwens alles zonder ook maar ergens last van te hebben.
Ze vreten hier trouwens alles zonder ook maar ergens last van te hebben.
- Ody
- Zeer actief
Ik voer al jaren Smuldier, vooral omdat dat voor mij erg makkelijk is met mijn kleine vriezertje. De lokale supermarkt bestelt een doos en ik neem iedere keer 4 pakjes mee, de rest mag daar in de vriezer blijven liggen tot ik weer kom. Ideaal!!
Honden vinden het heerlijk, de nieuwe pup ook.
Ik voer het wel gecombineerd met Barf, Dog Lovers Gold en ook wel tafelresten.
Honden vinden het heerlijk, de nieuwe pup ook.
Ik voer het wel gecombineerd met Barf, Dog Lovers Gold en ook wel tafelresten.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Renske is gestoomd, niet rauw.Cleva schreef:Ik heb een doos renske gekregen. Veel duurder dan smuldier maar het ziet er zo blikvoerderig uit.
Vlees hoort niet grijs te zijn.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik geef al jaren Smuldier.
Ook wel andere kvv gegeven, maar val toch steeds weer terug op Smuldier.
Ik zou willen dat mijn portemonnee dik genoeg was om Carnibest te geven, want dat heeft wel mijn voorkeur.
Veel van de andere kvv's vind ik veel te fijn gemalen. Rodi en Prins vind ik gewoon op nat karton lijken. Het is net zo'n grijze pulp en het ruikt zelfs naar nat karton, nmm.
Ik hou er van als ik stukjes vlees in het voer zie zitten, zoals bij Carnibest en Smuldier.
Lotgering ziet er goed uit en werd ook met smaak gegeten, maar is niet goed voor Luuk. Waarschijnlijk te veel pens voor hem, daar kan hij absoluut niet tegen
.
Dus ja, ik vind Smuldier een goed voer.
Ook wel andere kvv gegeven, maar val toch steeds weer terug op Smuldier.
Ik zou willen dat mijn portemonnee dik genoeg was om Carnibest te geven, want dat heeft wel mijn voorkeur.
Veel van de andere kvv's vind ik veel te fijn gemalen. Rodi en Prins vind ik gewoon op nat karton lijken. Het is net zo'n grijze pulp en het ruikt zelfs naar nat karton, nmm.
Ik hou er van als ik stukjes vlees in het voer zie zitten, zoals bij Carnibest en Smuldier.
Lotgering ziet er goed uit en werd ook met smaak gegeten, maar is niet goed voor Luuk. Waarschijnlijk te veel pens voor hem, daar kan hij absoluut niet tegen

Dus ja, ik vind Smuldier een goed voer.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik ben overgestapt naar Darf Eko, goedkoper dan Carnibest, biologisch en minder vet. Smuldier is voor af en toe en als de Darf even op is. Lekker goedkoop en ze eten het graag.
Over eieren trouwens: Millie en Lou kregen laatst bij vrienden een eitje, vers van de kip, hartstikke leuk. Mijn god wat hebben ze liggen stinken die avond! Doe ik niet snel weer, haha!
Over eieren trouwens: Millie en Lou kregen laatst bij vrienden een eitje, vers van de kip, hartstikke leuk. Mijn god wat hebben ze liggen stinken die avond! Doe ik niet snel weer, haha!
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren de combinatie van Smuldier en Cavom. Al mijn pups (ook als ik een nest heb) zijn er op gegroeid. Altijd evenredig opgegroeid, nooit geen overbouwde, slungelige pups gehad. En ook nog nooit groeipijnen. Maar mooie goed gezonde pups met een prachtige vacht, en prachtige stevige keutels. Voor mij is er niks anders meer.

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Het valt me op dat de Smuldier vlees compleet de laatste tijd (maand?) erg veel botjes/calciumstukjes bevat. De helft van m'n dieren doet er tegenwoordig twee keer zo lang over om de bak leeg te eten. Omdat ze al die stukjes eruit peuteren en vakkundig op de grond uitspugen. Gelukkig dat de andere helft van de beestenboel het wel opruimt erna
Gewoon irritant dat ik nu langer erbij moet staan als politieagent.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Bij mijn weten zit er geen bot in Smuldier maar een calciumpreparaat.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Hier ook Smuldier, al jaren, en ik lees nu dus voor het eerst dat er zoveel vet in zit. De kip-versie vond ik inderdaad altijd al ranzig vettig, dus die krijgen ze zelden. Maar de rest... Vooral de vleescompleet en af en toe de penscompleet. Die laatste niet te vaak, want dan heb ik een chihuahua-tuinsproeier. Die is meteen aan de dunne van alles met pens.
De andere soorten varieer ik wel eens als ik een zelfmaakdagje heb. Krijgen ze bijvoorbeeld een bak hart met nog wat groente en ander vlezigs en n ei ofzo.
Ik ben eigenlijk heel tevreden over Smuldier, al zou dat vet dan idd wel minder mogen. 2 van de 3 zijn hier flink stevig, maar als ze nog minder krijgen, kotsen ze de hele dag gal van de honger (en gaan ze mijn tuinplanten+alles wat ze eetbaar lijkt opvreten).
De andere soorten varieer ik wel eens als ik een zelfmaakdagje heb. Krijgen ze bijvoorbeeld een bak hart met nog wat groente en ander vlezigs en n ei ofzo.
Ik ben eigenlijk heel tevreden over Smuldier, al zou dat vet dan idd wel minder mogen. 2 van de 3 zijn hier flink stevig, maar als ze nog minder krijgen, kotsen ze de hele dag gal van de honger (en gaan ze mijn tuinplanten+alles wat ze eetbaar lijkt opvreten).
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn net opgehaalde pup is opgevoerd op Biofood en Renkse, en had geen al te beste ontlasting. Ze heeft hier gelijk smuldier gekregen (darmen waren toch al van slag) en heeft net een prachtige keutel gedraaid, zo mooi heb ik ze ook in het nest van haar nog niet gezien!!

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Hier zijn ze allebei aan de smuldier, Ruby was een slechte eter en alleen smuldier ging er eigenlijk in.
En Blacky poepte lichtgevend geel bijna toen hij hier kwam die heb ik ook gelijk op smuldier gezet zijn ontlasting was al snel goed en zijn overgewicht ook, hoewel hij de laatste tijd iets te veel snoept.
Maar ik gooi ook elke dag een keer een hand simpele LIDL brokken door de kamer heen meer als spel, die zijn ook heus niet zo slecht.
Ze doen het beide erg goed afkloppen
En Blacky poepte lichtgevend geel bijna toen hij hier kwam die heb ik ook gelijk op smuldier gezet zijn ontlasting was al snel goed en zijn overgewicht ook, hoewel hij de laatste tijd iets te veel snoept.
Maar ik gooi ook elke dag een keer een hand simpele LIDL brokken door de kamer heen meer als spel, die zijn ook heus niet zo slecht.
Ze doen het beide erg goed afkloppen
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Jits90 schreef:Het valt me op dat de Smuldier vlees compleet de laatste tijd (maand?) erg veel botjes/calciumstukjes bevat. De helft van m'n dieren doet er tegenwoordig twee keer zo lang over om de bak leeg te eten. Omdat ze al die stukjes eruit peuteren en vakkundig op de grond uitspugen. Gelukkig dat de andere helft van de beestenboel het wel opruimt ernaGewoon irritant dat ik nu langer erbij moet staan als politieagent.
Is het misschien lipvlees ipv bot?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Ik geef al zo lang smuldier.....dat ik zelfs de geur ben gaan waarderen!!
- iones
- Zeer actief
Pens krijgen mijn honden nooit. Ook niet die van Smuldier.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Crescent
- Zeer actief
waarom niet?iones schreef:Pens krijgen mijn honden nooit. Ook niet die van Smuldier.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- twinkeltje
- moderator
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind het een fijn voer.
willem stond op gruwelijk dure biologische weetikveel puppybrokken toen ik hem kreeg en poepte 7x per dag.
na 2 dagen zonder wennen overgezet op smuldier en dezelfde avond al een mooi drolletje en vanaf dat moment mooie drolletjes en maar 2, maximaal 3x per dag.
nu toch weer over op brok (farmfood) omdat we gewoon te vaak weggaan incl. camping en zo en gemak dient de mens. willem gaat ook op FF lekker dus het is ok, maar als wij niet zo vaak weg zouden gaan zou hij gewoon nog smuldier krijgen
willem stond op gruwelijk dure biologische weetikveel puppybrokken toen ik hem kreeg en poepte 7x per dag.
na 2 dagen zonder wennen overgezet op smuldier en dezelfde avond al een mooi drolletje en vanaf dat moment mooie drolletjes en maar 2, maximaal 3x per dag.
nu toch weer over op brok (farmfood) omdat we gewoon te vaak weggaan incl. camping en zo en gemak dient de mens. willem gaat ook op FF lekker dus het is ok, maar als wij niet zo vaak weg zouden gaan zou hij gewoon nog smuldier krijgen

- dre
- Zeer actief
Ik voer doorgaans kvv (smuldier of dat van Zooplus) en als we een weekend weggaan krijgen ze ook brok, als we op vakantie gaan krijgen ze ook brok en als ze uit logeren moeten krijgen ze ook brok (zeg maar gerust dat ze een kwart van de maand brok krijgen), maar ik merk aan de dames niets van de wisseling elke keer dus krijgen ze thuis nog steeds gewoon kvvM@scha schreef:nu toch weer over op brok (farmfood) omdat we gewoon te vaak weggaan incl. camping en zo en gemak dient de mens. willem gaat ook op FF lekker dus het is ok, maar als wij niet zo vaak weg zouden gaan zou hij gewoon nog smuldier krijgen

- M@scha
- Zeer actief
ik kan het eens testen. ondanks dat de eerste switch zo goed ging heb ik het nu zo gedaan omdat ik ons al op de camping zag staan met een spuitpoepwillem omdat ik zijn voer aangepast hebdre schreef:Ik voer doorgaans kvv (smuldier of dat van Zooplus) en als we een weekend weggaan krijgen ze ook brok, als we op vakantie gaan krijgen ze ook brok en als ze uit logeren moeten krijgen ze ook brok (zeg maar gerust dat ze een kwart van de maand brok krijgen), maar ik merk aan de dames niets van de wisseling elke keer dus krijgen ze thuis nog steeds gewoon kvvM@scha schreef:nu toch weer over op brok (farmfood) omdat we gewoon te vaak weggaan incl. camping en zo en gemak dient de mens. willem gaat ook op FF lekker dus het is ok, maar als wij niet zo vaak weg zouden gaan zou hij gewoon nog smuldier krijgen

- iones
- Zeer actief
Ik vind het smerig. En zij ook.Crescent schreef:waarom niet?iones schreef:Pens krijgen mijn honden nooit. Ook niet die van Smuldier.
- dre
- Zeer actief
Haha dan zou ik het inderdaad gewoon eens testen (als je de tijd hebt) en als je inderdaad thuis gewoon smuldier/kvv wilt blijven voeren.M@scha schreef:ik kan het eens testen. ondanks dat de eerste switch zo goed ging heb ik het nu zo gedaan omdat ik ons al op de camping zag staan met een spuitpoepwillem omdat ik zijn voer aangepast hebdre schreef:Ik voer doorgaans kvv (smuldier of dat van Zooplus) en als we een weekend weggaan krijgen ze ook brok, als we op vakantie gaan krijgen ze ook brok en als ze uit logeren moeten krijgen ze ook brok (zeg maar gerust dat ze een kwart van de maand brok krijgen), maar ik merk aan de dames niets van de wisseling elke keer dus krijgen ze thuis nog steeds gewoon kvvM@scha schreef:nu toch weer over op brok (farmfood) omdat we gewoon te vaak weggaan incl. camping en zo en gemak dient de mens. willem gaat ook op FF lekker dus het is ok, maar als wij niet zo vaak weg zouden gaan zou hij gewoon nog smuldier krijgen
Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk dat dat eten zo makkelijk is en ze daar nooit last van hebben

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier doen ze ook niet moeilijk met wisselingen van voer. Geperst, krokant, rauw, gewoon door elkaar en eigenlijk altijd mooie drolletjes. Met brok wel altijd meer dan met kvv, maar dat is dan meer per keer poepen, niet vaker poepen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet iemand of er verschil is tussen de smuldier vlees of pens compleet of de mulders rollen vlees en pens compleet?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- M@scha
- Zeer actief
Hij poept op brok idd wat meer maar niet vakerFotogravinnetje schreef:Hier doen ze ook niet moeilijk met wisselingen van voer. Geperst, krokant, rauw, gewoon door elkaar en eigenlijk altijd mooie drolletjes. Met brok wel altijd meer dan met kvv, maar dat is dan meer per keer poepen, niet vaker poepen

- M@scha
- Zeer actief
fes/lou schreef:Weet iemand of er verschil is tussen de smuldier vlees of pens compleet of de mulders rollen vlees en pens compleet?
10 jaar geleden was er geen verschil. Ik heb die rollen toen gehad voor de pups en meteen voor Lola meebetaald. Ik merkte geen verschil

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm ik had nu 3 doosjes rollen gehaald maar dat is duidelijk duurder dan de bakjes... was eenmalig dus. Blijf het vervelend vinden dat je zoveel afval hebt met die bakjes!
- twinkeltje
- moderator
Oke ja hier vind Blacky de kip niet lekker ik zelf kan er niet over oordelen ik heb ze geen van alle geprobeerd.iones schreef:Ik vind het smerig. En zij ook.Crescent schreef:waarom niet?iones schreef:Pens krijgen mijn honden nooit. Ook niet die van Smuldier.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Er is wel verschil, maar waarin durf ik op dit moment zo niet te zeggen.fes/lou schreef:Weet iemand of er verschil is tussen de smuldier vlees of pens compleet of de mulders rollen vlees en pens compleet?
Maar Jip eet de Mulder rollen niet en de Smuldier wel.
Ik ga het even uitzoeken.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
De gehaltes lijken hetzelfde te zijn. Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat er meer steekvlees in zou zitten? Ik ben met de laatste bakjes bezig. Morgen krijgen ze de rollen dus nog ff afwachten