Dat doe je wel... je krijgt t waken niet uit een waakhond, het jagen niet uit een jachthond en t knokken niet uit een vechthond.stoffeltje schreef:Nee ik lul niet uit mijn nek!! Weten wat je aan het andere eind van je lijn hebt èn goed opvoeden maakt een wereld van verschil!bouvierpoedel schreef:Je lult uit je nek.stoffeltje schreef:Nanna schreef: Je blijft het niet begrijpen en denken dat het het wel 'weg-opvoed'. Zo werkt het niet.
Ik kan me zes weken voor 100% inzetten voor Topsi maar denk je dat ze na die zes weken niet tóch achter een wegschietend konijn aanvliegt? Ik weet zeker dat ze dat wel doet![]()
Sommige dingen kun je beheersen en in goede banen leiden. Maar niet weg-opvoeden.
Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
Sommige honden hebben zoveel drive wat jij en niemand kan onderdrukken of in goede banen leiden en dus ookgeen kwestie van opvoeden is maar aan de lijn houden..
Zelfs aan een lijn kan een niet goed opgevoede hond schade toe brengen aan anderen.
Opvoeden kost nu eenmaal energie en moeite, heb je dat er niet voor over, dan moet je gewoon niet beginnen aan een hond ongeacht ras!
Dus moet je ermee omgaan op een manier dat niemand er last van heeft.