Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door malinois »

stoffeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:
stoffeltje schreef:
Nanna schreef: Je blijft het niet begrijpen en denken dat het het wel 'weg-opvoed'. Zo werkt het niet.
Ik kan me zes weken voor 100% inzetten voor Topsi maar denk je dat ze na die zes weken niet tóch achter een wegschietend konijn aanvliegt? Ik weet zeker dat ze dat wel doet :engel:
Sommige dingen kun je beheersen en in goede banen leiden. Maar niet weg-opvoeden.

Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
Je lult uit je nek.
Sommige honden hebben zoveel drive wat jij en niemand kan onderdrukken of in goede banen leiden en dus ookgeen kwestie van opvoeden is maar aan de lijn houden..
Nee ik lul niet uit mijn nek!! Weten wat je aan het andere eind van je lijn hebt èn goed opvoeden maakt een wereld van verschil!
Zelfs aan een lijn kan een niet goed opgevoede hond schade toe brengen aan anderen.
Opvoeden kost nu eenmaal energie en moeite, heb je dat er niet voor over, dan moet je gewoon niet beginnen aan een hond ongeacht ras!
Dat doe je wel... je krijgt t waken niet uit een waakhond, het jagen niet uit een jachthond en t knokken niet uit een vechthond.
Dus moet je ermee omgaan op een manier dat niemand er last van heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

En wat denk jij dan dat ik doe??!
Ik voed mijn hond op, laat hem alleen aangelijnd uit,en zorg dat niemand last heeft van mijn hond!!
En als jullie dat nu ALLEMAAL eens zouden doen in plaats van alleen maar met het vingertje naar anderen te wijzen!
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

stoffeltje schreef:jullie
:ugh:

Op dit forum stoot je de leden wat tegen het hoofd als je zegt dat een instinct met opvoeding weggetraind kan worden.
Dat kán niet. Ik heb twee zelfstandige jachthonden; daar krijg je het niet uit. Je kunt wel dankzij opvoeding (ik noem het liever training eigenlijk) een manier vinden waarop je toch mét het instinct uit de voeten kan. Mijn honden gaan niet los in de duinen, mijn hond gaat niet los vlakbij een weiland vol schapen, niet zomaar los in onbekend gebied en ik heb voor mezelf ogen op steeltjes gekweekt, etc, etc. Zo kun je een vechthond van het begin af aan leren andere honden te negeren en enorm trainen op appèl. Maar je kunt die drive er nooit uit trainen. Toen jij zei dat je een jachthond kunt trainen niet meer achter een konijn aan te gaan gingen mijn nekharen ook overeind.
Met CAPS tikken en julliehulliehuilie ga je geen prettige discussie in.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

stoffeltje schreef:En wat denk jij dan dat ik doe??!
Ik voed mijn hond op, laat hem alleen aangelijnd uit,en zorg dat niemand last heeft van mijn hond!!
En als jullie dat nu ALLEMAAL eens zouden doen in plaats van alleen maar met het vingertje naar anderen te wijzen!
Met krijsen bereik je niet zoveel hoor.
Jullie??? Laat me niet lachen joh... blujf lekker op je roze opvoedwolk zitten. Ondertussen ken ik de aard van mijn honden en zorg dat ik hun natuur kan begeleiden zodat niemand last van heeft.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik geloof direct dat ze jachthonden kent die niet achter hazen aan gaan. Dat soort zelfstandig gedrag wordt namelijk niet gewaardeerd bij honden die bij de jager moeten blijven en dus is die groep trainbaar op dit gedrag. Daar vallen echter niet alle jachthonden onder een de zelfstandige jachthonden, de windhonden en de lopende jachthonden zijn echter voor iets totaal anders geselecteerd. Ik vind het niet klinken alsof stoffeltje dat verschil beseft.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef: blujf lekker op je roze opvoedwolk zitten. Ondertussen ken ik de aard van mijn honden en zorg dat ik hun natuur kan begeleiden zodat niemand last van heeft.
Stoffel zorgt ook dat niemand er last van heeft ;-) Die houdt haar (zijn?) hond vast en zorgt dat ie niet in de problemen komt. Vanuit welke insteek dat komt zal mij verder aan mijn pale white ass roesten.
Maar verkondig dan niet dat je met opvoeden t voorkomt...
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Manuma schreef:

Op dit forum stoot je de leden wat tegen het hoofd als je zegt dat een instinct met opvoeding weggetraind kan worden.
Dat kán niet. Ik heb twee zelfstandige jachthonden; daar krijg je het niet uit. Je kunt wel dankzij opvoeding (ik noem het liever training eigenlijk) een manier vinden waarop je toch mét het instinct uit de voeten kan. Mijn honden gaan niet los in de duinen, mijn hond gaat niet los vlakbij een weiland vol schapen, niet zomaar los in onbekend gebied en ik heb voor mezelf ogen op steeltjes gekweekt, etc, etc. Zo kun je een vechthond van het begin af aan leren andere honden te negeren en enorm trainen op appèl. Maar je kunt die drive er nooit uit trainen. Toen jij zei dat je een jachthond kunt trainen niet meer achter een konijn aan te gaan gingen mijn nekharen ook overeind.
Eens dat je een instinct er niet uit ´geopvoed´ krijgt. Maar tegelijkertijd, niet elke jachthond heeft dezelfde mate van jachtinstinct, en niet elke veedrijver heeft dezelfde mate van drive om te drijven. Althans, ik zie dat mijn podenco bar weinig jachtinstinct heeft. Zo kan ik me voorstellen dat niet elke vechthond dezelfde drive heeft om een andere hond te verscheuren. Niet dat je hem dan maar op elk speelveldje moet losgooien, maar mag je dat als ervaren hondeneigenaar niet herkennen?

Ik heb jou even aangehaald Manuma, in verband met het thema instinct.

Maar wat betreft een prettige discussie, Stoffeltje wordt verweten dat ze uit haar nek lult, dat ze krijst etc. Laten we het dan allemaal een beetje normaal houden. Ze zegt bovendien dat ze haar hond altijd aanlijnt, dus wat is dan het probleem?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Nanna schreef:
malinois schreef: blujf lekker op je roze opvoedwolk zitten. Ondertussen ken ik de aard van mijn honden en zorg dat ik hun natuur kan begeleiden zodat niemand last van heeft.
Stoffel zorgt ook dat niemand er last van heeft ;-) Die houdt haar (zijn?) hond vast en zorgt dat ie niet in de problemen komt. Vanuit welke insteek dat komt zal mij verder aan mijn pale white ass roesten.
Je bent me voor Nanna....
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:
Manuma schreef:

Eens dat je een instinct er niet uit ´geopvoed´ krijgt. Maar tegelijkertijd, niet elke jachthond heeft dezelfde mate van jachtinstinct, en niet elke veedrijver heeft dezelfde mate van drive om te drijven. Althans, ik zie dat mijn podenco bar weinig jachtinstinct heeft. Zo kan ik me voorstellen dat niet elke vechthond dezelfde drive heeft om een andere hond te verscheuren. Niet dat je hem dan maar op elk speelveldje moet losgooien, maar mag je dat als ervaren hondeneigenaar niet herkennen?

Ik heb jou even aangehaald Manuma, in verband met het thema instinct.

Maar wat betreft een prettige discussie, Stoffeltje wordt verweten dat ze uit haar nek lult, dat ze krijst etc. Laten we het dan allemaal een beetje normaal houden. Ze zegt bovendien dat ze haar hond altijd aanlijnt, dus wat is dan het probleem?
Als je CAPS gebruikt schreeuw/krijs je idd in forumtermen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

stoffeltje schreef: Nee ik lul niet uit mijn nek!! Weten wat je aan het andere eind van je lijn hebt èn goed opvoeden maakt een wereld van verschil!
Zelfs aan een lijn kan een niet goed opgevoede hond schade toe brengen aan anderen.
Opvoeden kost nu eenmaal energie en moeite, heb je dat er niet voor over, dan moet je gewoon niet beginnen aan een hond ongeacht ras!
Oh je kan met bepaalde rassen zeker een boel doen met gehoorzaamheid. Zoals bv een border collie die geen auto's drijven mag. Dat is te beheersen. Maar je krijgt het er nooit uit. En dan heb je het over een enorm gehoorzaam ras en geen ras dat gefokt is om zelf keuzes te maken.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170428_02856991

Ondanks er duidelijk sprake is van een vluchtmisdrijf werd de hond niet in beslag genomen. Krijgt de klapkaak de kans om nog eens of meerdere malen te bijten.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
stoffeltje
Zeer actief

Wolfsblut schreef:http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170428_02856991

Ondanks er duidelijk sprake is van een vluchtmisdrijf werd de hond niet in beslag genomen. Krijgt de klapkaak de kans om nog eens of meerdere malen te bijten.
Hier snap ik dus helemaal niks van!! Als ik me zo onverantwoord zou gedragen dan mogen ze me aanhouden en zelfs Max van me afpakken want dan ben ik hem niet waard!
Maar zolang er niet hard word opgetreden tegen dit soort idiote eigenaren is het eind van alle ellende nog lang niet in zicht helaas.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Precies, maar dat is ook zo...... door dat soort eigenaren lopen we allemaal spitsroede.... ik wordt er niet blij van hoor ....
stoffeltje
Zeer actief

ik ook niet....:(
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”