Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Agressie naar andere hond
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
Agressie naar andere hond
Remy en Doris zijn afgelopen donderdag kort geknipt. De laatste paar keer reageerde Kyra daarna al agressief vooral naar Remy. Fixeren, grommen en als Remy dan maar even bewoog, zelfs aanvallen. De vorige keer ontstond dan ook een paar keer een gevecht tussen die 2, terwijl ze normaal gesproken de dikste maatjes zijn. Als Kyra fixeert, blijft Remy doodstil staan en draait zijn kop weg. Toch blijft Kyra dan fixeren en grommen. Verbaal ingrijpen heeft dan geen enkel effect, het stopt alleen als ik haar het zicht op Remy ontneem door er iets voor haar kop te houden of er zelf tussen te gaan staan. Maar zodra Remy dan gaat lopen en weer in haar gezichtsveld komt, valt ze hem aan.
Ik heb al overwogen om hem dan niet meer te laten knippen, maar omdat vooral in de zomer het geen doen is om zijn vacht klitvrij te houden, is dat gewoon geen optie.
Nu houd ik ze zoveel mogelijk gescheiden. Als ze wel allebei buiten zijn, gaat Kyra vast aan een lange lijn. Zijn ze allebei binnen krijgt Kyra een snuitje om. Zelfs daarmee heeft ze nog een keer geprobeerd om Remy aan te vallen.
Remy blijft uit zichzelf zoveel mogelijk uit haar buurt. Ik zie ook niet dat hij iets doet om dat gedrag uit te lokken. Toen ze net terug waren van de trimmer heeft Kyra zowel aan Remy als aan Doris gesnuffeld, wat ze allebei goed vonden en tegen Doris doet ze wel normaal, maar tegen Remy dus niet.
Ze hoeft hem maar te zien en ze begint te grommen.
Hebben jullie tips hoe ik hiermee het beste kan omgaan? En iemand enig idee, waarom ze zo tegen Remy doet? En hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Kyra is een gecastreerde Kuvasz teef van 6 jaar, Remy een gecastreerde Catalaanse herder reu van 7 jaar en Doris een gecastreerde Havanezer teef van 2 jaar.
Ik heb al overwogen om hem dan niet meer te laten knippen, maar omdat vooral in de zomer het geen doen is om zijn vacht klitvrij te houden, is dat gewoon geen optie.
Nu houd ik ze zoveel mogelijk gescheiden. Als ze wel allebei buiten zijn, gaat Kyra vast aan een lange lijn. Zijn ze allebei binnen krijgt Kyra een snuitje om. Zelfs daarmee heeft ze nog een keer geprobeerd om Remy aan te vallen.
Remy blijft uit zichzelf zoveel mogelijk uit haar buurt. Ik zie ook niet dat hij iets doet om dat gedrag uit te lokken. Toen ze net terug waren van de trimmer heeft Kyra zowel aan Remy als aan Doris gesnuffeld, wat ze allebei goed vonden en tegen Doris doet ze wel normaal, maar tegen Remy dus niet.
Ze hoeft hem maar te zien en ze begint te grommen.
Hebben jullie tips hoe ik hiermee het beste kan omgaan? En iemand enig idee, waarom ze zo tegen Remy doet? En hoe ik dit in de toekomst kan voorkomen? Kyra is een gecastreerde Kuvasz teef van 6 jaar, Remy een gecastreerde Catalaanse herder reu van 7 jaar en Doris een gecastreerde Havanezer teef van 2 jaar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Agressie naar andere hond
misschien toch geur gerelateerd?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Actief
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar waarom wel naar de ene hond en niet naar de andere? Ze zijn allebei door dezelfde trimster geknipt en gewassen met dezelfde shampoo. Bovendien is die geur er na 4 dagen echt wel vanaf en ze gromt al als ze hem maar in de verte ziet. Het is wel een feit, dat ze erg op geur is gericht. Alles en iedereen die hier nieuw komt, moet uitgebreid besnuffeld worden door haar.Laura84 schreef:misschien toch geur gerelateerd?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Neem je de twee honden die geknipt zijn wel vaker apart mee van huis?
-
- Actief
Brindlecardi schreef:Neem je de twee honden die geknipt zijn wel vaker apart mee van huis?
Alleen als ze naar de dierenarts gaan of geknipt worden. Maar als Remy naar de dierenarts is geweest, is er niets aan de hand. Echt alleen als hij geknipt is.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dan zal het inderdaad wel geur gerelateerd zijn, of het uiterlijk is dusdanig anders dat je kuvasz denkt dat er iets mis is.
Wel heel erg vervelend gedrag...zou je ze misschien samen aangelijnd uit kunnen laten (kuvasz dan met snuitje voor zekerheid) en daarna samen mee naar binnen als dat goed gaat? Zo doe je eigenlijk net alsof je een nieuwe hond introduceert.
Wel heel erg vervelend gedrag...zou je ze misschien samen aangelijnd uit kunnen laten (kuvasz dan met snuitje voor zekerheid) en daarna samen mee naar binnen als dat goed gaat? Zo doe je eigenlijk net alsof je een nieuwe hond introduceert.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Misschien helpt het als je kyra ook mee laat gaan naar de trimmer, en dat hij/zij dan alleen gewassen wordt daar.
Zodat ze allemaal mee zijn geweest, en na afloop hetzelfde ruiken.
Of je doet alle hondjes zelf thuis na het knippen in bad, zodat ze allemaal hetzelfde ruiken.
Of je neemt ze allemaal na het knippen mee op een lange wandeling, zodat er wat afleiding is, en ze weer aan elkaar en de geur wennen?
Zijn doris en kyra van verschillend geslacht?dat kyra daarom niet op doris knipperij reageerd?
Of je doet alle hondjes zelf thuis na het knippen in bad, zodat ze allemaal hetzelfde ruiken.
Of je neemt ze allemaal na het knippen mee op een lange wandeling, zodat er wat afleiding is, en ze weer aan elkaar en de geur wennen?
Zijn doris en kyra van verschillend geslacht?dat kyra daarom niet op doris knipperij reageerd?
-
- Actief
Kyra heeft een zelfreinigende vacht. Die laat ik om die reden bewust niet wassen. Maar misschien is het inderdaad slim om Remy en Doris ook niet te laten wassen en dat eventueel thuis te doen als het nodig is en dat Kyra er dan in ieder geval bij is.Emma schreef:Misschien helpt het als je kyra ook mee laat gaan naar de trimmer, en dat hij/zij dan alleen gewassen wordt daar.
Kyra en Doris zijn allebei teefjes en Remy een reu. Dat maakt dit gedrag nog vreemder. En normaal zijn dat ook de dikste vriendjes, vanaf dag 1 dat Kyra hier in huis kwam.