Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toller op tafel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Toller op tafel

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie is echt het zoetste hondje dat je je kunt voorstellen. Doet vrijwel alles wat ik zeg, blijft altijd dicht bij me en heeft nog nooit van puberteit gehoord. Ze doet alleen één ondeugend ding en hoewel ze van mij best eens ondeugend mag zijn is dit toch wel erg irritant. Ze gaat namelijk als ik op mijn werk ben (en alléén dan, ze heeft het nog nooit gedaan terwijl ik thuis was) op de tafel rondlopen. Ik heb een hele grote eettafel waar ik ook altijd aan werk. Hij is ook nog eens wit. En als ik thuis ben meestal dus besmeurd met zand. Zand op mijn papieren, zand in mijn toetsenbord, niet praktisch gewoon.

Maar nu mijn vraag: heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Tafel volbouwen met spullen of stoelen is mij iets te onpraktisch (heb bovendien maar 3 stoelen en mijn tafel is 230cm lang), want bijna elke dag nodig. Schrikdraad plaatsen zie ik ook niet gebeuren :engel:

Iemand een creatieve oplossing?
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Re: Toller op tafel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Spullen van tafel ruimen zodat je het zand bij thuiskomst er zo af kan vegen en het niet in je papieren en toetsenbord kan belanden? :engel:
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Onze basco deed dat ook

Ik kreeg toen de tip om onder een poot van de tafel een baksteen te leggen.
De tafel staat dan in onbalans en daar schrikt hij dan van en het ligt ongemakkelijk door de beweging

Springt ze vanaf de grond erop ? Of via stoel?
Dan die wegzetten zodat het niet lukt
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Tara schreef:Hoe kan ze op de tafel komen dan?
Ze springt vanaf de grond.
lieveheersbeestje83 schreef:Spullen van tafel ruimen zodat je het zand bij thuiskomst er zo af kan vegen en het niet in je papieren en toetsenbord kan belanden? :engel:
Haha niet goed genoeg ;)
Het is ook nog eens een tafel met houtrelief zeg maar, dus het schoonvegen is echt een klusje waar ik niet elke dag zin in heb (moet met water). En om nou elke dag mijn toetsenbord ergens op te bergen...
Nanna schreef:Scatmat
Watmat? (Ok, ik zal het opzoeken.)
fenneke schreef:Onze basco deed dat ook

Ik kreeg toen de tip om onder een poot van de tafel een baksteen te leggen.
De tafel staat dan in onbalans en daar schrikt hij dan van en het ligt ongemakkelijk door de beweging

Springt ze vanaf de grond erop ? Of via stoel?
Dan die wegzetten zodat het niet lukt
Het is echt een hele grote en stevige tafel, ik vraag me af of ik die uit balans kan krijgen. Ook schrok ze blijkbaar niet eens toen ze het een keer per ongeluk deed uit enthousiasme, toen ik thuis kwam, en ze er gelijk weer afsprong via de stoel die viel en brak (en waarschijnlijk gaf ik ook nog eens een boze brul). Ze weet gewoon dat wanneer ik niet thuis ben ze lekker over de tafel kan struinen. Een keer zag ik het door het raam toen ik aan kwam fietsen, ze wandelde er gewoon op rond. Misschien vindt ze het leuk dat Lou er niet bij kan ofzo ;)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Jawel hoor want je verhoogt een poot dus disbalans .

Maar als je behendigheid met haar doet kan ze het makkelijk aan natuurlijk :LOL:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

fenneke schreef:Jawel hoor want je verhoogt een poot dus disbalans .

Maar als je behendigheid met haar doet kan ze het makkelijk aan natuurlijk :LOL:
dan zou ik eerder 2 poten (en dan kruislings) verhogen, dan wiebelt ie echt. Met 1 poot staat ie met een beetje pech alleen maar schuin :D

Blij dat mijn honden nooit van dit soort rare dingen bedenken, al kunnen ze volgens mij prima op tafel springen, dat zouden ze echt niet doen
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Toetsenbord ondersteboven neerleggen als je weggaat en een goede stoffer gebruiken om het zand van de tafel te vegen (hoeft dan niet nat afgedaan).
Leonie.
Zeer actief

In principe kost stenen eronder (twee zou inderdaad wel kunnen werken), de tafel met aluminiumfolie bekleden, alle spullen eraf halen, elke dag de tafel schoonmaken of vegen allemaal tijd en waarschijnlijk ga ik uiteindelijk gewoon door met elke dag de tafel schoonmaken, want het minste werk ;)
Maar ik dacht misschien is er een geniale oplossing.

Overigens mocht Lou in mijn vorige huis ook op tafel. Was wel gezellig en de zon scheen er lekker op. Maar Lou had nooit een zandbak in zijn vacht.
Leonie.
Zeer actief

Scatmat opgezocht, misschien wat voor als ik er wanhopig van word ;)
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Kleed(je) over de tafel, dan hoef je het zand er alleen maar buiten af te kloppen.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Leonie.
Zeer actief

Fabiola17 schreef:Kleed(je) over de tafel, dan hoef je het zand er alleen maar buiten af te kloppen.
Oh ja, dit is misschien wel wat. Zo zal ze het nooit afleren want loopt/ligt natuurlijk extra lekker. Maar scheelt mij wel gedoe haha. Nog even een kleed van 230x100 scoren.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Millie uitkloppen voor je van huis gaat :mrgreen: .
Leonie.
Zeer actief

Zamunda schreef:Millie uitkloppen voor je van huis gaat :mrgreen: .
Ja das ook een punt hahaha!

Maar ze is vaak nat, dan blijft het zand lekker zitten om vervolgens gedurende enkele uren door het huis verspreid te worden :mrgreen:
Leonie.
Zeer actief

Tara schreef:Het is maar net wat je wilt natuurlijk, maar ik zou echt wel proberen om dit af te leren.
Mijn honden mogen veel, maar op tafel wil ik echt niet hebben. Ik zou denk ik kartonnen dozen plat op tafel leggen, een eind laten uitsteken en daar bijvoorbeeld een blikje met stenen op leggen. Als de hond dan op tafel wil springen, dan is de kans groot dat ze dan op die rand springt. Springen betekent dan dat het karton naar beneden valt en dat het blikje valt.
Als ik voor me zie dat ze dan op zo'n half losliggende doos springt zie ik haar heel ongelukkig vallen. Of stel ik me dan aan?
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Rhineferry tikje ;) Zit in der genen, kan Millie ook niks aan doen :P
Groetjes Linda
Leonie.
Zeer actief

lila660 schreef:Rhineferry tikje ;) Zit in der genen, kan Millie ook niks aan doen :P
Haha oh jee. Heb je ook de oplossing?

Ik ga er in elk geval eens wat op experimenteren ;) Oh ja en misschien de camera eens erop zetten om te zien wat ze nou precies uitspookt.
lila660
Zeer actief

Ongelezen bericht door lila660 »

Leonie. schreef:
lila660 schreef:Rhineferry tikje ;) Zit in der genen, kan Millie ook niks aan doen :P
Haha oh jee. Heb je ook de oplossing?

Ik ga er in elk geval eens wat op experimenteren ;) Oh ja en misschien de camera eens erop zetten om te zien wat ze nou precies uitspookt.
Oplossing........ tja toch maar gewoon accepteren :engel:
Ik heb een kleed op tafel als we weg zijn, dat scheelt schoonmaakwerk.
Groetjes Linda
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Er zijn van die aparte rollers die op schuttingen bevestigd kunnen worden , zodat kat of hond hier niet meer op kunnen springen en zo in eigen tuin blijven, misschien kunnen die ook aan een tafel bevestigd worden.

ik zal wel weer heel dier onvriendelijk wezen, maar bij mij geen hond op stoel, bank, tafel of bed, gewoon op de grond op haar eigen mand, kleed of kussen
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Als je weg gaat een wit laken over alles op tafel leggen. Kom je thuis het laken er af halen. Maar zoals al gezegd ik zou het afleren.
Afbeelding
gevni havanezers
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik leg hier als we weg gaan en 's nachts altijd aluminiumfolie op de bank en dat helpt prima. Misschien ook een optie op tafel? Ik zou ook echt geen hond op tafel hoeven hoor, dat vind ik echt niet kinderachtig :wink:
Leonie.
Zeer actief

blacky schreef:Maar zoals al gezegd ik zou het afleren.
Hoe zou je dat doen?
Flevo Bordertje schreef:Ik leg hier als we weg gaan en 's nachts altijd aluminiumfolie op de bank en dat helpt prima.
Word je er niet gek van om dat elke dag (2x) te doen?

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar probeer er morgen aan te denken de camera aan te zetten zodat ik eerst kan zien wat ze precies uitspookt en hoe ze op de tafel komt.
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Leonie. schreef:Nog even een kleed van 230x100 scoren.
Ik zou voor dit doel dan gewoon een goedkoop dekbedovertrek halen bij de Action ofzo :P
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Leonie. schreef:
Hoe zou je dat doen?
Flevo Bordertje schreef:Ik leg hier als we weg gaan en 's nachts altijd aluminiumfolie op de bank en dat helpt prima.

Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, maar probeer er morgen aan te denken de camera aan te zetten zodat ik eerst kan zien wat ze precies uitspookt en hoe ze op de tafel komt.
Nee hoor, ik ben het zo gewend en het ligt opgevouwen onder de bank dus in 1 greep heb ik het uitgevouwen en verspreid :wink: Ik doe het vooral omdat ik geen zin heb om elke dag de modder van de leren bank af te poetsen en omdat ik het zonde vind als de bank onder de krassen komt. Sidje en Boyke mogen wel bij me liggen 's avonds als ik een kleedje neerleg. Fred ligt op de grond aan m'n voeten; die is zo druk en grootvop de bank daar heb ik helemaal geen trek in :mrgreen:
Ik zou ook wel benieuwd zijn wat ze precies doet op de tafel :denken: Wil ze misschien naar buiten kijken en kan dat op die manier beter? Of is ze gewoon nieuwsgierig naar de spullen die er liggen misschien? Een camera is wel een idee natuurlijk!
Leonie.
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef: Ik zou ook wel benieuwd zijn wat ze precies doet op de tafel :denken: Wil ze misschien naar buiten kijken en kan dat op die manier beter? Of is ze gewoon nieuwsgierig naar de spullen die er liggen misschien? Een camera is wel een idee natuurlijk!
Ik heb juist een hele lange en brede vensterbank waarop ze vaak met z'n tweeën naar buiten liggen te kijken. Ik zal wel verslag doen als ik haar gespot heb (heb een dog monitor app waardoor ik via mijn telefoon de kamer kan bekijken. Moet er alleen 's ochtends aan denken hem aan te zetten thuis).
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Jamie heeft t ook een periode gedaan.
Op een avond lagen we net op bed en hoorden beneden een klap. Meteen even kijken, niets raars te zien dus maar gewoon gaan slapen.
De volgende dag liep hij iets mank, maar sinds die avond waren er ineens geen pootafdrukjes meer op tafel.
Onze theorie is nog steeds dat hij op de tafel wilde springen (hij sprong ook gewoon zo vanaf de grond erop) en tegen de rand geknald is.
Het idee van Tara lijkt me wel een goeie om de tafel, of iig het erop springen, stom te maken.
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
Leonie. schreef:
Hoe zou je dat doen?

Nee hoor, ik ben het zo gewend en het ligt opgevouwen onder de bank dus in 1 greep heb ik het uitgevouwen en verspreid :wink: Ik doe het vooral omdat ik geen zin heb om elke dag de modder van de leren bank af te poetsen en omdat ik het zonde vind als de bank onder de krassen komt. Sidje en Boyke mogen wel bij me liggen 's avonds als ik een kleedje neerleg. Fred ligt op de grond aan m'n voeten; die is zo druk en grootvop de bank daar heb ik helemaal geen trek in :mrgreen:
Ik zou ook wel benieuwd zijn wat ze precies doet op de tafel :denken: Wil ze misschien naar buiten kijken en kan dat op die manier beter? Of is ze gewoon nieuwsgierig naar de spullen die er liggen misschien? Een camera is wel een idee natuurlijk!
hier voor kun je zo'n thermo deken kopen zitten vaak in ehbo dozen. Zijn bere sterk en lijken op aluminium. Ze kraken ontzettend als je er op gaat zitten.
Afbeelding
gevni havanezers
blacky
Zeer actief

En over het afleren. Ik zou de tafel verbreden door middel van karton. Ik legde dat op tafel met 20cm op tafel en 20 cm buiten de tafel. eerst aan de kant waarvan ik denk dat ze er daar opspringt of opspringen kan. Op het deel wat op de tafel ligt leg ik dan blikjes gevuld met iets dat veel lawaai maakt als het valt. Springt ze nu op tafel dan zal ze het karton waarschijnlijk op de grond mikken en de blikjes zullen ook vallen.

Na verloop van tijd kun je het karton verder op tafel schuiven tot ze het niet meer doet.

Werkt dit niet dan een andere methode die ik dan wel weer bedacht zou hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Leonie.
Zeer actief

Ja zoiets ga ik doen, als ik gezien heb hoe ze erop springt.

Uiteraard liggen ze er nu zo bij:

Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik zou zo'n schrikmat kopen zoals Nanna al voorstelde, die zien ze vanaf de grond niet liggen en is het gelijk afgelopen. Verkoop je 'm erna weer op MP ;-).
blacky
Zeer actief

Tara schreef:
blacky schreef:En over het afleren. Ik zou de tafel verbreden door middel van karton. Ik legde dat op tafel met 20cm op tafel en 20 cm buiten de tafel. eerst aan de kant waarvan ik denk dat ze er daar opspringt of opspringen kan. Op het deel wat op de tafel ligt leg ik dan blikjes gevuld met iets dat veel lawaai maakt als het valt. Springt ze nu op tafel dan zal ze het karton waarschijnlijk op de grond mikken en de blikjes zullen ook vallen.
Wat een goed idee! :engel:
Tara schreef:Het is maar net wat je wilt natuurlijk, maar ik zou echt wel proberen om dit af te leren.
Mijn honden mogen veel, maar op tafel wil ik echt niet hebben. Ik zou denk ik kartonnen dozen plat op tafel leggen, een eind laten uitsteken en daar bijvoorbeeld een blikje met stenen op leggen. Als de hond dan op tafel wil springen, dan is de kans groot dat ze dan op die rand springt. Springen betekent dan dat het karton naar beneden valt en dat het blikje valt.
Oh hemel :tongue: nou ja zijn er al twee die het zelfde zouden doen. :lol1:
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”