Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

een honde-kus?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam kent het "comando" "kusje"...

dat zegt genoeg lijkt me...
Afbeelding
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Hier lebberen en kussen ze heel wat af en we zijn er nog hoor :mrgreen:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Rea schreef:Hier lebberen en kussen ze heel wat af en we zijn er nog hoor :mrgreen:
hier ook :mrgreen:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door idorh »

jip007 schreef:
Rea schreef:Hier lebberen en kussen ze heel wat af en we zijn er nog hoor :mrgreen:
Net of je een emmer snot over je heen krijgt.

Gr Bertus.
lieverd
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lieverd »

:-D :-D Onze Rex likt ook altijd. Bij ons wordt dat gewoon opgevat als een teken van genegenheid. Voordat hij 'savonds de laatste ronde gaat lopen komt hij ook altijd een kus brengen. Als je niet wilt dat hij op strategische plekken in je gezicht likt draai je je hoofd toch gewoon een stukje :pffff:
Na de uitgebreide kroelpartij is er nog altijd de kraan om je te wassen, toch ???
Lekker laten doen als je het prettig vind is mijn mening :ok:
En een knuffel van Rex
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

idorh schreef:
jip007 schreef:
Net of je een emmer snot over je heen krijgt.

Gr Bertus.
8O 8O :?
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
M@scha
Zeer actief

wat ik begrepen heb is het ook een heel belangrijk stukje van de "hondentaal"
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:wat ik begrepen heb is het ook een heel belangrijk stukje van de "hondentaal"
Ook gevoel!
Als je perongeluk je mond open doet om af te weren, en er schiet zo,n grote natte tong naar binnen, getv de getv.

Gr Bertus.
M@scha
Zeer actief

idorh schreef:
massam schreef:wat ik begrepen heb is het ook een heel belangrijk stukje van de "hondentaal"
Ook gevoel!
Als je perongeluk je mond open doet om af te weren, en er schiet zo,n grote natte tong naar binnen, getv de getv.

Gr Bertus.
ik heb het er niet over dat ik dat zo voel. ik heb gehoord dat honden andere honden aan de kin likken om te begroeten of zoiets.

ik lees dat je zegt dat het niet goed zou zijn, maar dat heeft toch niks met hondentaal te maken?

ik woon al met honden sinds ik 6 ben en ik leef nog. volgens mij is er veeeeel meer aan de hand als je ziek wordt of erger van een lik van je hond.

ik wil je niet tegen de schenen trappen, maar ik kan het helaas niet met je eens zijn.
Afbeelding
idorh
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
idorh schreef:
Ook gevoel!

Gr Bertus.
ik heb het er niet over dat ik dat zo voel. ik heb gehoord dat honden andere honden aan de kin likken om te begroeten of zoiets.

ik lees dat je zegt dat het niet goed zou zijn, maar dat heeft toch niks met hondentaal te maken?

ik woon al met honden sinds ik 6 ben en ik leef nog. volgens mij is er veeeeel meer aan de hand als je ziek wordt of erger van een lik van je hond.

ik wil je niet tegen de schenen trappen, maar ik kan het helaas niet met je eens zijn.
En je ben nu 7.

Gr Bertus
yvette
geregistreerd lid

nederland lebberland

Ongelezen bericht door yvette »

Ik heb het alweer gehoord, er wordt heel wat afgelebberd. Nou, ik voel me niet meer gestoord (normaal ook niet, maar dat is een ander verhaal).

Op een vraag of bezoek dezelfde behandeling krijgt? Alleen mensen die het leuk vinden, maar wel op een minder fanatieke manier. Ze voelt zelf altijd aan wie zit te wachten op een uitbundige begroeting, de rest laat ze ook met rust.
Als jullie mijn vraag bij "gedrag"hebben gelezen over okii en babytjes, dan weet je dat ze graag erbij wil zijn. Maar het zoenen van baby's gaat me net iets te ver. Als Jan (want zo heet de baby) iets ouder en minder kwetsbaar is, zien we wel weer verder of er gelebberd wordt.

Allemaal een dikke kus, ook van okii! (voor de mensen die aangaven het niet zo lekker of gezond te vinden: een digitale kus kan geen kwaad)
yvette
Baasje van Okii, een 4-jarige kruising tussen duitese herder/new-foundlander/bernersennen
M@scha
Zeer actief

idorh schreef:
massam schreef:
idorh schreef:
Ook gevoel!

Gr Bertus.

En je ben nu 7.

Gr Bertus
is dat nodig? zo sarcastisch te doen?

dat ik het niet met je eens ben is toch geen reden om zo kinderachtig te gaan doen?

als we dan toch bezig zijn:

nanananana ik ben 23! :pffff:
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Loeky is nooit zo'n zoener geweest, maar Tara is een echte lebber-Truus. En wat heel erg goed doet is het oplikken van je tranen. Dat is de beste troost die je kunt krijgen als je verdrietig bent.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

Sietske* schreef:Loeky is nooit zo'n zoener geweest, maar Tara is een echte lebber-Truus. En wat heel erg goed doet is het oplikken van je tranen. Dat is de beste troost die je kunt krijgen als je verdrietig bent.
klopt! :ok:
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Ook Nieve is een echte lebberaar...haha. En ik vind dat super!!! Zodra ze de mogelijkheid heeft gaat ze mijn handen likken en als ze bij m'n gezicht kan likt ze dat ook. Vind het geen probleem. Alleen heeft ze ook de eigenschap op zachtjes te gaan bijten (van die kleine bijtjes) en ik weet dat dat ook een teken is van liefkozing aleen dat voelt wel eens wat minder prettig als ze net even een velletje meeneemt. Heb dus regelmatig blauwe plekken op mijn armen doordat ze dat doet.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
dimphie
Actief

Ongelezen bericht door dimphie »

Lebberdelebber! De onze wil het graag maar ik hou hem vaak tegen omdat mijn partner het niet wil hebben. Vooral mijn neus en oren zijn favoriet (bij de hond dan). Wat zou dat toch zijn....???
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Ja hoor.. Batish lebbert me ook altijd af.. Maar in mn gezicht laat ik het maar even toe want het voelt gewoon niet prettig al dat kwijl op mn gezicht ;)
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
coby
Vaste gebruiker

een honde kus

Ongelezen bericht door coby »

hier word ook heel wat afgelebberd
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

idorh schreef:
Baily schreef:
idorh schreef:Ik geloof dat ik het nu al 3 keer vermeld hebt, het blijft zeer gevaarlijk het laten likken van een hond, of ze een zoen geven, een zus van mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kind was ook onze hond pukky gekust.

Gr Bertus.
en toen.......? :roll: ;)
De hond is de volgende dag overleden.
zie je wel.
Toch gevaarlijk :V
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Daan schreef:
idorh schreef:
Baily schreef:
idorh schreef:Ik geloof dat ik het nu al 3 keer vermeld hebt, het blijft zeer gevaarlijk het laten likken van een hond, of ze een zoen geven, een zus van mijn vader heeft vroeger toen ik nog een kind was ook onze hond pukky gekust.

Gr Bertus.
en toen.......? :roll: ;)
De hond is de volgende dag overleden.
zie je wel.
Toch gevaarlijk :V
hahahahaha, die is goed :ok:
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Onze Beau lebbert ook hoor, en ik vind dat helemaal niet erg, het is een teken van vriendschap, hoe moet hij anders laten merken dat hij van je houd.
Als mijn man tegen Beau zegt, heb je het vrouwtje al een kusje gegeven, kijkt hij mij aan, komt op mij afgerent, geeft mij een paar lebbers over mijn gezicht, en kuiert weer aan. Ooit zegt mijn man het heel zachtjes tegen hem en komt hij voor mij onverwachts op me afgerent, ik vind het prachtig hoor en heb er veel plezier in, en ik heb nog nooit gehoord dat er iemand ziek van geworden is.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
idorh
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
idorh schreef:
massam schreef:
idorh schreef: Ook gevoel!

Gr Bertus.

En je ben nu 7.

Gr Bertus
is dat nodig? zo sarcastisch te doen?

dat ik het niet met je eens ben is toch geen reden om zo kinderachtig te gaan doen?

als we dan toch bezig zijn:

nanananana ik ben 23! :pffff:

Hahaha Wat een heerlijke jonge leeftijd, maar ik plaag maar een beetje hoor, maar je hebt gelijk, het is wel degelijk een soort taal, honden onderelkaar dat likken, en natuurlijk ook naar de mens toe, maar ik woon buiten af, en daar willen onze honden als ze los lopen aan van alles likken en eten, maar ook bij elkaar, zoals likken aan de geslachts delen en onder hun staart, ik vind het dan niet zo fris om mij in mijn gezicht te laten likken ,

Gr Bertus.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bas kan ook behoorlijk lebberen. Je moet hem echt remmen, anders stopt hij never nooit meer. Winnie niet. 1 ding wel op letten, als je bij je hond ooit wormen constateerd, hou jezelf dan in de gaten (tja honden likken bij wormen nogal eens wat eitjes van hun poepert af). Maar ik hoef geen kusjes als hij net hun poepert of edele delen, of net een mol heeft opgegraven, dan eerst tanden poetsen!!
Afbeelding
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ja ook hier wordt ik belikt door de honden, al vanaf jongsaf aan. Zoals jullie zien ben ik er nog :mrgreen: :mrgreen: Wat mij altijd verteld werd dat is als honden je kin likken dat het een teken is dat ze je als ranghogere zien.

Trouwens katten die geen likjes geven, ik heb er meerdere gehad die het wel deden. Zelfs een kat die mee ging wandelen en iedereen aanviel die hij niet vertrouwde, dat was een echte beschermheer... :pffff:
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Saantje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saantje »

Ik heb 3honden en word steeds gewassen door hun hihi :-D
Soms gein ik dan dat ik niet meer in bad moet en dat het water besparing is :p: Maar ik vind het niet vies, zelfs leuk! Ik word ook al gelikt sinds ik 7was dus ik leef ook nog. 8)

En je kan dan wel zeggen van, die honden kunnen ergels vies aan gelikt hebben (van buiten ofzo) maar daar let ik wel op. Ik antwoord dan, Als jij met je lief kust weet je ook niet waar hij met zijn mond heeft gezeten en dan is het stil! hihi :p:
Groetjes Saantje en de woeffies!!
Afbeelding
Klik hier en zeg NEEN tegen broodfok!
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik douche me niet eens meer, niet nodig................ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;)

Ook hier wordt heel wat afgelebberd.
Vies???? Zal een ander misschien vinden. Wij vinden het gewoon lief.
sjaantje
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjaantje »

Nee hier wordt niet gelebberd,elke keer zo een natte tong over je gezicht,bah.Ik vind het ook vies als ik van iemand een zoen op mijn wang krijg en die laat een natte afdruk achter...blegh.
Zelf zoen ik mijn hond wel,vooral op haar wangen ...leker zacht plekje is dat.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

idorh schreef:
Ook gevoel!

Gr Bertus.
Niet zeuren zijn toch gelijk ook je tanden gepoetst :mrgreen:
En wat te denken van 't aflikken van je voeten zo tussen je tenen, is nou echt een secuur werkje hoor teen voor teen. :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jaaaa, heerlijk als je voeten gewassen worden.
Spike doet dat graag als ik gewerkt heb.
Lekker vermoeide zweetvoeten. :? :mrgreen:
Heerlijk dat tongetje erover. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Of ik spoor????????? Neuh, geloof het niet ;) , maar t'is wel lekker. :mrgreen: :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”