Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gieten 1 juli 's avonds

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen
Aantal honden: 2

Wandeling Gieten 1 juli 's avonds

Ongelezen bericht door Jorinda »

De vorige wandeling in Noorddijk was een succes. :D Nu willen we graag gaan wandelen in Gieten op 1 juli 's avonds.

Welke hond(en) wil(len) er binnenkort eens met Igor daten? :mrgreen:
Of een wandeling organiseren met meerdere HF-ers, als daar animo voor is?

Igor is een sociale gecastreerde reu. In grotere groepen kijkt hij eerst de kat uit de boom, één-op-één is hij vaak gelijk enthousiast. Kan eigenlijk met iedere hond wel samen, maar enthousiast/schel blaffende (continu blaffen) honden snapt hij niet zoveel van, daar wordt hij onzeker van. Al doet hij het zelf tijdens het spel ook weleens :19: Igor speelt altijd alsof er geen morgen is, hij kan ruig spelen, heel hard rondjes rennen is ook heel leuk, maar weet zijn spel ook aan te passen op kleine honden. :)

Wij hebben zelf geen auto, dus het zou heel fijn zijn als het met het OV te bereiken is (een stukje lopen vanaf de bushalte of treinstation vind ik geen probleem hoor, maar niet dat ik vanaf daar nog een uur met de benenwagen onderweg ben naar het beginpunt haha). :E: Of als het niet zo goed te bereiken is met het OV, dan zouden wij ook met iemand mee kunnen liften (vanaf de stad of vanaf een bushalte/treinstation). We zijn van alle markten thuis haha.
Laatst gewijzigd door Jorinda op 03 jun 2017 17:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Re: Wandeling Groningen/Drenthe?

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Houd mij maar in gedachten. Hoewel ik nu even geen wandelhond heb (want oud en gammel zo langzamerhand), ga ik wel geregeld ergens wandelen. Ik heb een auto en ik woon in de stad.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik wil ook wel een keer mee! Als ik weer mag autorijden/wandelen dan ga ik graag een keer mee :cheer: Nog even van mijn gipspoot af zien te komen :hmmm:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik wil ook wel eens mee met Taxi (en misschien Gentle)
Voorkeur voor een zondag.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
sanne86
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 kruisingen

Ongelezen bericht door sanne86 »

Leuk! Haico , Zoof en ik sluiten graag aan :)) (wonen in Groningen/ Beijum, maar heb een auto dus kan wel ergens anders heen komen)
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Misschien is Noorddijk een optie?
Als je op google maps kijkt bij recreatie park Noorddijk (naast Beijum / zuidwolde), dan zie daar ook ' Rietland' (horeca, wordt verhuurd voor feesten etc) staan. Rietland, Oosterweg 62 Zuidwolde. Aan de ene kant van de Oosterweg heb je daar het gebouw van Rietland en aan de overkant van de Oosterweg een parkeerplaatsje. Daar spreken vaker mensen af als ze gaan wandelen met de hond.

Mijke van dit forum was volgens mij laatst met Timo en Oor met de bus naar Noorddijk geweest. Misschien weet zij waar een halte is.
Ik ga zelf meestal op de fiets met beide honden in een krat. Maar er zijn ook mensen die vanuit de stad naar Noorddijk lopen (ongeveer 4 km) of de hond naast de fiets laten lopen.

Er zijn natuurlijk mooiere en grotere wandelgebieden. Vooral in Drenthe. Maar dan zit je al snel met een grotere afstand en vervoer. Noorddijk heeft wel een ruim losloopgebied en water voor de waterliefhebbers.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nou grappig ik zat me gisteravond ook net af te vragen of er animo zou zijn voor een HF wandeling in groningen :D Wij willen wel mee!

Oor is een intacte teef van bijna 6 jaar oud en ze houdt vooral van heel erg rennen. Ze kan ook flink lomp spelen met grauwen, beuken, bijten en gedoe, en ze vindt het fijn als een andere hond daar vooral niet van onder de indruk is en gewoon lekker lomp meedoet. Ze kan neit goed tegen kleine, onzekere hondjes, dan gaat ze bitchy doen. Ballen en stokken vindt ze iets te leuk dus die kunnen beter thuisblijven, anders heeft ze nergens anders meer oog voor (en wordt ze heel bezitterig).

Ik heb trouwens ook geen auto dus OV-bereikbaarheid is voor mij ook een puntje. Opties zijn inderdaad Noorddijk, Stadspark zou ook kunnen, of Appelbergen?
Laatst gewijzigd door mijke op 03 mei 2017 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gimmick
Zeer actief

Datum prikken dan maar?
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Voor Noorddijk kan je uitstappen bij Kardinge en vanaf daar al door de velden richting noorddijk lopen.
mijke
Zeer actief

Oh ja als we naar Noorddijk gaan, dat is idd goed te bereiken met het Ov. Het is de laatste halte (wibenaheerd) van lijn 4. Dan begin je wel op een andere plek dan lotje&famke noemt, die plek ken ik eigenlijk niet. Maar bij die halte in de buurt zijn vast ook parkeerplaatsen.
Jorinda
Zeer actief

Noorddijk ben ik zelf nog nooit helemaal geweest (weleens een klein rondje gedaan), maar heb inderdaad gehoord dat het leuk wandelen is dus daar sta ik zeker voor open :mrgreen: Stadspark komen we ook regelmatig, is ook leuk en goed te bereiken met zowel auto als OV (of fiets, of benenwagen haha). Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, ook wat betreft dag heb ik momenteel geen voorkeur tot ik weer een baan heb. :mann:
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

mijke schreef:Oh ja als we naar Noorddijk gaan, dat is idd goed te bereiken met het Ov. Het is de laatste halte (wibenaheerd) van lijn 4. Dan begin je wel op een andere plek dan lotje&famke noemt, die plek ken ik eigenlijk niet. Maar bij die halte in de buurt zijn vast ook parkeerplaatsen.
Andere afspreek plekken zijn natuurlijk ook prima!

Ik weet nog niet of wij mee gaan. Flo is niet echt een speelhond in groepen honden (1 op 1 wel meer). Ze vindt de mensen vaak wel gezellig:)
Pleun (t teckeltje) laat ik liever niet te lang zonder Flo thuis, maar haar meedragen in een rugzak is misschien een optie.
Als ik mee ga laat ik het nog weten!
Afbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

mijke schreef:Nou grappig ik zat me gisteravond ook net af te vragen of er animo zou zijn voor een HF wandeling in groningen :D Wij willen wel mee!

Oor is een intacte teef van bijna 6 jaar oud en ze houdt vooral van heel erg rennen. Ze kan ook flink lomp spelen met grauwen, beuken, bijten en gedoe, en ze vindt het fijn als een andere hond daar vooral niet van onder de indruk is en gewoon lekker lomp meedoet. Ze kan neit goed tegen kleine, onzekere hondjes, dan gaat ze bitchy doen. Ballen en stokken vindt ze iets te leuk dus die kunnen beter thuisblijven, anders heeft ze nergens anders meer oog voor (en wordt ze heel bezitterig).

Ik heb trouwens ook geen auto dus OV-bereikbaarheid is voor mij ook een puntje. Opties zijn inderdaad Noorddijk, Stadspark zou ook kunnen, of Appelbergen?
Ik heb hier 2 golden reuen die wel aan deze omschrijving voldoen haha al zijn ze wel dol op stokken, maar moeten ze dan maar laten liggen.

Als de datum vastgesteld is en ik kan sluit ik ook graag aan, ik woon ook in beijum vlak bij noorddijk en extra speelmaatjes zijn altijd leuk.
mijke
Zeer actief

Leuk! Ik moet zeggen dat Oor vrij kieskeurig is in haar speelmaatjes, de meeste honden reageert ze niet op. Maar de enkele keer dat het klikt is het wel echt feest. Mocht je toevallig niet kunnen met de groepswandeling kunnen we ook wel een keer apart afspreken. Of sowieso eens apart afspreken ook!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Als datum en tijd me uit komt wil ik ook wel mee. Kan dan 1 pers oppikken met max 1 hond als het geen probleem is om ze samen met mijn honden in de laadruimte te schuiven (heb een bestelbus)
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Leuk we krijgen al een heel groepje zo :D

Zal ik eens wat datums voorstellen? Allemaal zondagen. Als iedereen per datum aangeeft of ze wel of niet kunnen dan prikken we de datum waarop de meeste mensen kunnen, is dat iets?

14 mei: ik kan!
21 mei: ik kan niet
28 mei: ik kan!
04 juni: ik kan!
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Ik kan allemaal dus dat is makkelijk haha
Paisley
Zeer actief

Ik kan alleen 21 mei niet. Op 13 mei heb ik een feestje dus 14 mei verschijn ik nergens voor t middaguur :wink:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

21 mei kan ik niet.

14 mei... weet niet of ik dan alweer auto mag/kan rijden.

Andere twee data zijn wat dat betreft veiliger, dan hoop ik weer 2 werkende benen te hebben :mrgreen:
Gimmick
Zeer actief

Ik kan alleen 4 juni
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Als het op fietsafstand is en ik kan die datum vind ik het ook wel leuk om mee te lopen, heb alleen geen hond haha.

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Groetjes Eva
Jorinda
Zeer actief

Ik kan 21 + 28 mei en 4 juni :D Meelopen zonder hond mag natuurlijk ook!
Jorinda
Zeer actief

4 juni inmiddels iets gepland.. :)
Gimmick
Zeer actief

Dan haak ik af...
Ik heb andere dagen al wat gepland
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zoals het nu lijkt kan ik ook! Maar kan soms zo wat tussen komen dus hou een slag om de arm.
Hier ook een bezitterige hond dus fijn dat anderen dat ook wel eens hebben. :tongue:
Jorinda
Zeer actief

Igor is bezitterig over stokken, als hij eenmaal een mooie heeft. :mann:

Jammer Gimmick! Maar als een heleboel mensen wel 4 juni kunnen en ik ben bijna de enige die dan niet kan, dan moeten jullie gewoon die dag gaan wandelen hoor :mrgreen:
mijke
Zeer actief

Er kunnen evenveel mensen op 28 mei als op 4 juni. 28 mei kan Gimmick niet en 4 juni Jorinda niet. Wat gaan we kiezen? Jorinda het is jouw topic, zeg jij maar :Q:
Paisley
Zeer actief

Ik heb een 'onder voorbehoudje'

Ik heb mn auto weggedaan. Of eigenlijk maakte de auto die beslissing :LOL: Ik ga ff uittesten hoe het me bevalt zonder auto. Slecht waarschijnlijk, maar geen idee wanneer ik er weer 1 heb. Ik rij nu naar mn werk op de motor maar mn honden hebben dus ff geen vervoer.
Afbeelding
Jorinda
Zeer actief

Haha, ik zou wel graag mee gaan, maar ik denk dat Gimmick ook graag mee gaat. :P Zullen we 28 doen en daarna weer een nieuwe datum als her bevallen is?
Paisley
Zeer actief

Jorinda schreef:Haha, ik zou wel graag mee gaan, maar ik denk dat Gimmick ook graag mee gaat. :P Zullen we 28 doen en daarna weer een nieuwe datum als her bevallen is?
Ja hoor, gewoon allebei :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”