Het moet wel stevig zitten dus, anders is ze alsnog vogelvrij

Moderator: moderatorteam
Thuislaten is een beetje onhandig aangezien ze zelf twee keer gaat rennen~Suzanne~ schreef:Ik kom met een wellicht onverwachte tip maar ik zou haar dan thuislaten; dat lijkt me voor jouw gemoedsrust veel fijner. Want nee, je wilt niet dat ze kan ontsnappen of je een arm uit de kom trekt.
Suzanne
Dat is idd mn backup planveertje schreef:Geen creatieve tip, maar misschien een tuig en halsband aan doen? Voor het ergste trekken heb je dan het tuig, maar voor het contact de halsband.
Dacht ik oko aan ja, maar die middelste band schuift natuurlijk enorm van links naar rechts en dat trekt dan oncomfortabel in haar oksel denk ik.Fotogravinnetje schreef:Musketonhaak van de lijn door de lus waar de bovenste band doorheen gaat?
Roze band vast maken aan de zwarte met een sleutelhangerring tegen het verschuiven en dan de musketon van de lijn door de lus van de roze band en terug omslaan en aan de zwarte band klikken. Heb je een politielijn met dubbele musketon? Dan kan je de ander gewoon aan de originele ring maken, zodat mocht het voorste ringetje het niet houden, ze nog altijd vast zit.mijke schreef:Dacht ik oko aan ja, maar die middelste band schuift natuurlijk enorm van links naar rechts en dat trekt dan oncomfortabel in haar oksel denk ik.Fotogravinnetje schreef:Musketonhaak van de lijn door de lus waar de bovenste band doorheen gaat?
23 kilo ja maar haar spier/vet-verhouding is iets anders dan bij mij. Ongeveer 0% vet en 100% spier zeg maar. Bij mij is het andersomManuma schreef:Je moet naar de sportschool![]()
Oor is toch maar een klein hondje?![]()
Ik zou er zo'n klim karabijnhaak aan hangen, dus in die roze lus. Die zijn licht en klein maar enorm sterk. Die gebruiken wij ook voor de canicross. De lus zou ik dan toch "dicht" laten stikken. Dat kan de schoenmaker misschien ook wel voor je.
Deze zie ik niet helemaal voor meveertje schreef:Roze band vast maken aan de zwarte met een sleutelhangerring tegen het verschuiven en dan de musketon van de lijn door de lus van de roze band en terug omslaan en aan de zwarte band klikken. Heb je een politielijn met dubbele musketon? Dan kan je de ander gewoon aan de originele ring maken, zodat mocht het voorste ringetje het niet houden, ze nog altijd vast zit.
Zo'n ring van een sleutelhanger is toch veel te slap voor een hond van dat gewicht als die ineens explosief trekt? Amy (21,5 kilo) zou zich door zo'n ring echt niet laten tegenhouden. Maar misschien begrijp ik het niet goed?Crescent schreef:Waar springt het anti-trektuig los? Is dat bij de gespen? Dan kan je misschien de ring van een sleutelhanger gebruiken zodat ze niet echt uit het tuig kan springen. Anders inderdaad karabijnhaak aan de voorkant, heb je haar ook zo weer los mocht het nodig zijn. En dubbel zekeren met extra riem aan halsband mocht ze vluchtgevaarlijk zijn. Inclusief een tuig met handvat, voor wat extra grip? Of een bootanker
Als het een lange lijn is, kan je er ook een jachtlijn van maken en de musketon aan het tuig klikken. Of gewoon je antitrektuig en een halsband, dubbel gezekerd kan ze dan niet de baan op rennen.mijke schreef:Deze zie ik niet helemaal voor meveertje schreef:Roze band vast maken aan de zwarte met een sleutelhangerring tegen het verschuiven en dan de musketon van de lijn door de lus van de roze band en terug omslaan en aan de zwarte band klikken. Heb je een politielijn met dubbele musketon? Dan kan je de ander gewoon aan de originele ring maken, zodat mocht het voorste ringetje het niet houden, ze nog altijd vast zit.Vooral dat deel met de sleutelhangerring niet. Geen politielijn trouwens, een doodsimpele leren riem heb ik, anders was het wel een goed idee geweest!