Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middelgroot en stevig.. Wat voor ras zoek ik?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

moira7765
Actief

Re: Middelgroot en stevig.. Wat voor ras zoek ik?

Ongelezen bericht door moira7765 »

Gimmick schreef:
moira7765 schreef:
Dees en Maylo schreef:
moira7765 schreef:
Serieus :scratch: HR lijst, gedoe, zorgen maatregelen.. :O: Nu in het Nederlands :mrgreen:
Wellicht heb ik wat gemist maar ik heb geen idee waar je het over heb..
HR = hoog risico.

Er is in februari een advies uitgegeven met een lijst rassen daarbij welke daar onder vallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Wie heeft een advies uitgegeven en met betrekking tot wat??
Heb jij hier een link van zodat ik hierover het een en andere kan nalezen?
Er zijn er wel te veel fokkers die er een "Ratjetoe" van maken, dit merkte ik wel op bij een Bully show.
Dit idee heb ik zelf ook wel. Je moet goed zoeken om een goede te vinden.
klikkerdeklik
Het is in ieder geval duidelijk dat het niet om de 'rendement' van mijn cv ketel gaat :lol1:
Vind eigenlijk dat de rassen die agressie uitlokken ( dus ook vele rassen die klein zijn maar wel dominant) ook bij de lijst zouden moeten behoren.Maar goed weer een andere discussie welke hier vast ook wel op dit forum 1 van is..
moira7765
Actief

Ik begrijp nu waarom 'Dees en Mailo' niet een Bully wil en dat, als ik nu weet wat ik bij aanschaf van mijn Bully niet wist ( dat er een dreiging in de lucht zou hangen voor een verplicht kort aanlijn verbod inclu muilkorven) had ik waarschijnlijk ook gekozen voor een ander ras.

Ik hoop echt dat er geen verplichting komt want , niet lekker ontspannen los wandelen in het bos zoals nu, zou ik heel erg vinden, als dit niet meer zou kunnen..
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

blondie schreef:Kennissen van mij hebben sinds deze week een boxer. Gisteren voor het eerst gezien het beestje, om te zoenen :I:
Maar nu is hij nog klein :engel:
Sorry voor de topic kaping, maar hebben zij een goede fokker gevonden?
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Waarom niet zoeken naar een leuke mix die je aanspreekt?
Zo te lezen val je op het type wat of op de HR lijst staat of flinke issues heeft qua gezondheid (of allebei).

Ik begrijp dat je nu niet direct op zoek bent, maar zou zo'n soort mix ook niet bij je passen? Gewoon als voorbeeld.
http://www.sos-strays.nl/nederlands/sandras.html
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ik denk dat je met jou voorkeuren niet ontkomt aan honden op de lijst.
Wil.je toch een ras dan zou ik eens wat shows bezoeken.

En anders de asiels eens in de gaten houden voor een leuke kruising.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ody schreef:Waarom niet zoeken naar een leuke mix die je aanspreekt?
Zo te lezen val je op het type wat of op de HR lijst staat of flinke issues heeft qua gezondheid (of allebei).

Ik begrijp dat je nu niet direct op zoek bent, maar zou zo'n soort mix ook niet bij je passen? Gewoon als voorbeeld.
Dat is inderdaad wel iets dat qua uiterlijk helemaal bij me past.
Maar inderdaad loop nu al een tijdje met het idee van wat wil ik als volgende hond, maar ik liep gewoon vast, vanwege de gezondheid en inderdaad nu ook de HR lijst.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Gimmick schreef:Ik denk dat je met jou voorkeuren niet ontkomt aan honden op de lijst.
Wil.je toch een ras dan zou ik eens wat shows bezoeken.

En anders de asiels eens in de gaten houden voor een leuke kruising.
Shows bezoeken had ik ook al aan gedacht. Kruising sluit ik ook niet uit. Heb echt wel al leuke gezien. Ben alleen niet voor nu opzoek, maar gelukkig zijn er altijd wel kruisingen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Dees en Maylo schreef:
Ody schreef:Waarom niet zoeken naar een leuke mix die je aanspreekt?

Dat is inderdaad wel iets dat qua uiterlijk helemaal bij me past.
Maar inderdaad loop nu al een tijdje met het idee van wat wil ik als volgende hond, maar ik liep gewoon vast, vanwege de gezondheid en inderdaad nu ook de HR lijst.
Dit soort mixen komen echt heel regelmatig naar Nederland vanuit oa. Spanje, zowel pups als volwassen exemplaren.
Tegen de tijd dat je echt serieus gaat zoeken zou ik gewoon de diverse sites van stichtingen in de gaten houden. Je mag ook een gil aan mij geven, dan kan ik in de gaten houden wat er via onze stichting aan gaat komen. ;-)
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ody schreef: Ik begrijp dat je nu niet direct op zoek bent, maar zou zo'n soort mix ook niet bij je passen? Gewoon als voorbeeld.
Jeetje zeg wat een leukerd, daar zou ik ook zo voor kunnen vallen! :I:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Overigens past de clumber spaniël (gemengde lijn, dus zoiets als Ted) ook heel goed bij je wensen, alleen zijn ze niet kortharig. :mrgreen:
Het zijn weliswaar jachthonden maar zelfstandig op pad gaan zit niet in hun aard. Ze zijn wel gefocust op geur maar heel gemakkelijk te sturen hierin.
De problemen die binnen het ras voorkomen treffen toch voornamelijk de zware, logge showtypes (ogen, heupen, ellebogen). Die zou ik dan ook vermijden.
Ze zijn super relaxed en stabiel, sociaal met mens en dier, volgzaam maar allesbehalve slaafs (er zit echt wel een kop op zeg maar :mann:, maar goed dat is ook hun charme). Ze lijken in veel opzichten op de Basset Hound, maar zijn net wat gezonder gebouwd en minder op de neus. :ok:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zeg niet vaak maar.. wetter?
Met een OEB kun je een beetje lompheid wel hebben denk ik. Verder zijn ze kalm van aard, baasgericht, waaks en best sociaal.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Ik zeg niet vaak maar.. wetter?
Met een OEB kun je een beetje lompheid wel hebben denk ik. Verder zijn ze kalm van aard, baasgericht, waaks en best sociaal.
Wetter staat inderdaad op m'n lijste.. Ondanks de krullen passen ze prima qua uiterlijk en karakter bij me. Moet ze alleen nog even IRL ontmoeten want er lopen hier geen wetters.
Afbeelding
Biothane
WashBar
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Tedzy. schreef:Overigens past de clumber spaniël (gemengde lijn, dus zoiets als Ted) ook heel goed bij je wensen, alleen zijn ze niet kortharig. :mrgreen:
Het zijn weliswaar jachthonden maar zelfstandig op pad gaan zit niet in hun aard. Ze zijn wel gefocust op geur maar heel gemakkelijk te sturen hierin.
De problemen die binnen het ras voorkomen treffen toch voornamelijk de zware, logge showtypes (ogen, heupen, ellebogen). Die zou ik dan ook vermijden.
Ze zijn super relaxed en stabiel, sociaal met mens en dier, volgzaam maar allesbehalve slaafs (er zit echt wel een kop op zeg maar :mann:, maar goed dat is ook hun charme). Ze lijken in veel opzichten op de Basset Hound, maar zijn net wat gezonder gebouwd en minder op de neus. :ok:
die staan op mijn lijstje :) Voor over tig jaar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Tedzy. schreef:Overigens past de clumber spaniël (gemengde lijn, dus zoiets als Ted) ook heel goed bij je wensen, alleen zijn ze niet kortharig. :mrgreen:
Clumber zou inderdaad prima passen denk ik. Sussex mogelijk ook nog wel. Zal me er alleen even meer in moeten verdiepen, enige nadeel is inderdaad dat ze niet kortharig zijn.
Maar goed wie weet stel ik m'n eisen tegen die tijd wel weer bij. Voorlopig is het nog lang zo ver niet, alleen ik wil nu gewoon een betere keuze maken en niet weer tegen mogelijke gezondheidsproblemen aanlopen.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dees en Maylo schreef:
blondie schreef:Bull terrier?
Jaa.. Die zijn wel errrrug leuk. Dat ik daar niet zelf op ben gekomen. Maar volgens mij staan die ook op de HR lijst.

Ik dacht dit ook meteen en zou dat dus niet bij iedereen noemen, ik zou even nadenken hoe erg je die lijst vind. Wij hebben voor de toekomst een hond in gedachten, die ook op die lijst staat of komt. En die lijst zit mij wel dwars maar ga ik niet laten bepalen zeg maar. Een hond moet ook gewoon bij je passen.

Ik dacht bull terrier of zelfs Stafford. Bij de bulterriër twijfel ik een beetje over de gezondheid volgens mij moet je daar een beetje geluk mee hebben, en een stafford moet je wel echt uitdagingen kunnen bieden zijn echt wel sportief enzo. Maar ik denk dat dir type hond wel echt bij jullie past ;)

Hier loopt trouwens een man met een Amerikaanse bulldog, prachtige en gezonde hond en super lief.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef:
Dees en Maylo schreef:
Jaa.. Die zijn wel errrrug leuk. Dat ik daar niet zelf op ben gekomen. Maar volgens mij staan die ook op de HR lijst.

Ik dacht dit ook meteen en zou dat dus niet bij iedereen noemen, ik zou even nadenken hoe erg je die lijst vind. Wij hebben voor de toekomst een hond in gedachten, die ook op die lijst staat of komt. En die lijst zit mij wel dwars maar ga ik niet laten bepalen zeg maar. Een hond moet ook gewoon bij je passen.

Ik dacht bull terrier of zelfs Stafford. Bij de bulterriër twijfel ik een beetje over de gezondheid volgens mij moet je daar een beetje geluk mee hebben, en een stafford moet je wel echt uitdagingen kunnen bieden zijn echt wel sportief enzo. Maar ik denk dat dir type hond wel echt bij jullie past ;)

Hier loopt trouwens een man met een Amerikaanse bulldog, prachtige en gezonde hond en super lief.
Amerikaanse bulldog vind ik prachtig. Maar net even wat te groot voor wat ik zoek. Als zou ik ze nog niet volledig alleen daarom willen uitsluiten. Volgens mij zijn ze qua karakter redelijk vergelijkbaar met de OEB alleen actiever en ergens heb ik het idee ook reactiever.
Stafford vind ik helemaal niks. Juist ivm de uitdaging en de enorme drive die ze kunnen hebben. Ik ken er meerdere en het zijn prima honden al zijn een aantal niet hond sociaal is het gewoon niet mijn type.
Bull terrier geweldig, maar die HR lijst houdt me toch wel tegen.
Wie weet komt er wel niks van die lijst of vallen er een hele hoop rassen nog af, voor nu ben ik gewoon opzoek naar een hond voor ooit in de toekomst en het liefst eentje die niet op de lijst staat om het mezelf gewoon makkelijker te maken.
Afbeelding
Biothane
WashBar
moira7765
Actief

Een Ierse Water Spaniel ??
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Dees en Maylo schreef:
toots schreef:
Dees en Maylo schreef:

Amerikaanse bulldog vind ik prachtig. Maar net even wat te groot voor wat ik zoek. Als zou ik ze nog niet volledig alleen daarom willen uitsluiten. Volgens mij zijn ze qua karakter redelijk vergelijkbaar met de OEB alleen actiever en ergens heb ik het idee ook reactiever.
Stafford vind ik helemaal niks. Juist ivm de uitdaging en de enorme drive die ze kunnen hebben. Ik ken er meerdere en het zijn prima honden al zijn een aantal niet hond sociaal is het gewoon niet mijn type.
Bull terrier geweldig, maar die HR lijst houdt me toch wel tegen.
Wie weet komt er wel niks van die lijst of vallen er een hele hoop rassen nog af, voor nu ben ik gewoon opzoek naar een hond voor ooit in de toekomst en het liefst eentje die niet op de lijst staat om het mezelf gewoon makkelijker te maken.
Misschien je toch ook verdiepen in de boxer, zeker de teef is wel een middelmaat en de reuen meestal, maar daar zitten wat grotere exemplaren tussen. Het zijn over het algemeen vrolijke enthousiaste honden.
Er zijn gezondheidsproblemen bij de boxer maar er zijn meerdere serieuze fokkers die hun best doen om zo "gezond" mogelijk te fokken voor zover dat kan.
Mijn vorige twee boxers zijn 13+ geworden, al had Mickey toen ze oud was wel wat, maar kon ze gelukkig goed mee leven.
Ik heb nu een boxerteef van bijna 3 jaar, lief, sociaal, enthousiast en tot nu toe helemaal gezond......en lekker relaxt thuis :wink: Afbeelding
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Het is dat Xavi jaagt en niet altijd even sociaal is.. anders paste ie perfect in het plaatje. :mrgreen:
Maargoed, die is van mij. :pffff:

Een boxer is denk ik idd ook echt een leuke optie, mocht je een gezonde kunnen vinden.
De boxer van onze buren is echt het braafste meisje van de straat maar toch lekker gek en eigenwijs. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Een boxer is idd ook leuk.
Wb de staff snap ik je hoor. Omdat je aangaf ook wel een actieve hond te willen dacht ik toch ook misschien de staff ik zou ze zelf ook niet willen precies om dezelfde reden als jij opgeeft. De bulterriër zou ik ook niet willen maar ik was echt aan het denken voor jou.
De Amerikaanse bulldog ken ik er inmiddels een paar die kwa karakter stuk voor stuk echt toppers zijn. De meeste vind ik kwa uiterlijk niks. Op de hond van die man na. Dat lijkt net een grote Stafford maar dan met een sullig enorm sullig karakter deinst serieeus terug voor Toots. Je gaf ook 60 cm op als max, De Amerikaanse bullen die ik ken komen niet eens in de buurt. Volgens mij zijn ze over het algemeen gezond. Maar er zijn zoveel honden die zouden passen dus goed dat jullie zorgvuldig kijken ;)

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ken ook wel wat boxer reuen met behoorlijke hondagressie. Teven hebben dat misschien minder?
annemick
Zeer actief

Brindlecardi schreef:Ik ken ook wel wat boxer reuen met behoorlijke hondagressie. Teven hebben dat misschien minder?
Ik ken wat pittige boxerdames en makkelijke reuen maar ook andersom.
Ik woon in een behoorlijk drukke omgeving met veel losloopgebieden en strand en kom regelmatig sociale exemplaren tegen.
Ze zijn niet per definitie hondagressief, al heb je ze er ook tussen zitten.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Boxer kunnen ontzettende leuke versie's tussen zitten. Er zijn ook minder leuke exemplaren maar dat heb je wel met meerdere rassen voor al wat ik zoek qua uiterlijk. Maar ook deze staan nu op de HR lijst... :ugh:
Vanmiddag wel even wezen spieken op marktplaats naar rasloze honden, alleen naar het uiterlijk gekeken omdat ik nu nog geen hond erbij wil dus me ook per hond hoef te gaan verdiepen of het wel of niet past hier.
Moet wel zeggen dat het erg lastig is om alleen maar te kijken. :ugh:

https://link.marktplaats.nl/m1162834426 :I:
Afbeelding

https://link.marktplaats.nl/m1162086119
Afbeelding
Afbeelding
Biothane
WashBar
Chihuahua-paws
Zeer actief

O die laatste is hardstikke leuk, maar die heeft wel iets pittigs in zich denk ;)
Die heeft vast zo een huis ;)

annemick
Zeer actief

Ohhhw die onderste :I:
Dees en Maylo schreef:Boxer kunnen ontzettende leuke versie's tussen zitten. Er zijn ook minder leuke exemplaren maar dat heb je wel met meerdere rassen voor al wat ik zoek qua uiterlijk. Maar ook deze staan nu op de HR lijst... :ugh:
]
Hangt er vanaf welke lijst, helemaal duidelijk is het nog niet, bv bij de hondenbescherming staat dit;

Onderstaande rassen zijn binnen stamboomfok zodanig beïnvloed door selectie als gezinshond en/of door rasoverdrijvingen dat als gevolg hiervan vandaag de dag bijna geen meldingen van ernstige incidenten in Nederland bekend zijn met deze honden:

· Boxer

· Dobermann

· Dogue de Bordeaux

· English Bulldog

· Mastiff

· Shar-Pei

· Mastino Napoletano
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Clumber spaniel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Dees en Maylo schreef:Boxer kunnen ontzettende leuke versie's tussen zitten. Er zijn ook minder leuke exemplaren maar dat heb je wel met meerdere rassen voor al wat ik zoek qua uiterlijk. Maar ook deze staan nu op de HR lijst... :ugh:
Vanmiddag wel even wezen spieken op marktplaats naar rasloze honden, alleen naar het uiterlijk gekeken omdat ik nu nog geen hond erbij wil dus me ook per hond hoef te gaan verdiepen of het wel of niet past hier.

Afbeelding

Afbeelding

Ja, maar dan blijf je gewoon bij hetzelfde type, en dan is het nog steeds een "hr" hond.
Die eerste is nog een eikel van 60 kilo ook.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=9

Maar eigenlijk moet je gewoon een pointer :mann:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

De naam van de hond hierboven is alvast geweldig!
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:

Afbeelding

Afbeelding

Ja, maar dan blijf je gewoon bij hetzelfde type, en dan is het nog steeds een "hr" hond.
Die eerste is nog een eikel van 60 kilo ook.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... e=lr&pos=9

Maar eigenlijk moet je gewoon een pointer :mann:
Klopt hoor. Was ook echt alleen voor het uiterlijk aan het koekeloeren geweest. Maar die eerste daar zou ik qua uiterlijk echt het meest gelukkig mee zijn... het oog wil ook wat.

Maarre een pointer. Daar zie ik me zelf niet heel blij mee zijn. Al weet ik niet veel van de pointer af vallen die dus echt al alleen op basis van uiterlijk af. Wie weet als ik ooit een exemplaar tegen kom dat dat anders is omdat het karakter wel bij me past.
En de beagle X cocker pups is ook wel erg klein, en langharig.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”