Sinds Buck er niet meer is escaleert het een beetje tussen de dames.
Balou is bijna 15 jaar en als enige overgebleven van onze 4 oudere honden. Ze is doof, en ziet slecht. Ze is ook een beetje dement denk ik. Balou is een heel lief probleemloos teefje vanaf het moment dat ze als pup van 7 weken is opgehaald door ons. Ze was een beetje het prinsesje in een roedel met voor de rest allemaal reuen. Totaal niet geschikt voor een leidinggevende rol in de roedel maar leefde in de illusie dat ze dat wel was. De reuen pikten alles van haar.
Nu heeft ze een beetje praatjes gekregen
Nola en Laila prikken niet door het gedrag van Balou heen (een klein hondje met een grote mond maar wat eigenlijk niks voorstelt) en zijn nog behoorlijk van haar onder de indruk. Maar Shira pikt het niet meer. Shira is zich ook veel meer bewust dat Buck er niet meer is en dat er niemand van de honden de boel meer regelt en regeert. Zij stapt een beetje in die opengevallen plek. Maar waar Buck altijd van Balou dacht van "ach laat maar, ze is een beetje gek" en Balou eigenlijk door geen van de honden serieus ingeschat werd pikt Shira het niet meer en gaat er volop in. Wat resulteert in een bijna 2 jarige grote hond van 34 kilo die grommend boven een hondje van 13 kilo en bijna 15 jaar oud hangt. En Balou die niet inbindt en er gewoon tegen in gaat omdat ze gewend is dat iedereen dat accepteert. Shira snapt niet dat Balou boven en onder de wet staat zoals ze haar hele leven al gewend is. Ik roep ze wel tot de orde omdat Balou geen partij is voor Shira maar het is erg onrustig vind ik.
Balou kan ik niks meer leren en Shira heeft gewoon gelijk. Dus het enige wat ik kan doen is Balou in bescherming nemen en er een afhankelijke rang van maken denk ik? Waarschijnlijk heb ik dat onbewust al gedaan met haar in de oude roedel waardoor Balou die ruimte heeft gekregen. Maar misschien zit ik er te dicht op en is er een andere manier om er mee om te gaan? Het gaat voornamelijk om situaties met eten en bij mij in de buurt zijn. Ze liggen allebei graag bij mij in de buurt. Ik kan ze dan natuurlijk allebei weg sturen maar Balou ligt zo graag bij mij en is al oud dus dat wil ik niet.
Op zich is het allemaal wel te overzien want dit duurt geen jaren meer en ze luisteren verder wel goed maar het is gewoon vervelend.