Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opzoek naar een sneldrogende halsband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Opzoek naar een sneldrogende halsband

Ongelezen bericht door DesireeB »

Voor droef zoek ik een band dat snel droog is. Aangezien het weer mooi weer is ligt Droef ongeveer elke wandeling wel een keer in de sloot.
Niet erg maar hij heeft nu Ezzydog neopreen halsband en dat ding zuigt vol water(en de eerste scheurplekken zitten er in het stof, gekocht in oktober :ugh: ) en is dan de aankomende 24 uur niet droog. Ik heb ook een biothaan halfslip maar ik vind deze niet fijn.

Ik kan een nieuwe normale biothaan band bestellen met gesp of klik sluiting maar ik wil graag een lichtblauwe kleur. Nou moet de band ook nog een cm of 3 minimaal breed zijn en inmiddels minimaal 65 cm lang. :O:
Ik kan dus niks vinden. De MAG banden zijn standaard te klein, en dit geldt ook voor el perro en buff.

Als iemand nog tips heeft zijn ze welkom anders moet ik denk ik mijn kleurkeuze maar gaan bijstellen en gaan we voor een zwarte biothaan.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief

Re: Opzoek naar een sneldrogende halsband

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb hier nog een zwart witte MAG band liggen die zelfs die dikkop van mij om kan, hoor, dus ze zijn er wel, weet niet hoe dik zijn nek is....... Die van Gil is dus tot 70 Cm....... meet ik net.... :wink:
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik heb hier nog een zwart witte MAG band liggen die zelfs die dikkop van mij om kan, hoor, dus ze zijn er wel, weet niet hoe dik zijn nek is....... Die van Gil is dus tot 70 Cm....... meet ik net.... :wink:
Heb jij dan een gaatje laten bij maken?

Ik lees ook overal dat de maten net aangepast zijn, kleiner dus. Alsof ineens alle honden een kleinere nek hebben gekregen. :hmmm:
Afbeelding
Biothane
WashBar
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Nee, deze is standaard zo besteld on-line toen..... :wink: is een nylon halfcheck geen goed idee, heb je net even meer speling
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb voor Diem een nylon slip (met stop) halsband via hier besteld. Daar nylon droogt snel volgens mij en het komt in veel leuke kleurtjes :engel:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 7&t=313108

Ze maakt dan niet een heel lijntje maar alleen het halsband gedeelte en dan een ring eraan voor vastklikken van de riem.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Goh wat gek, ze promoten neopreen juist omdat het zo snel droogt.
Is leer geen optie? Lijkt me dat dat niet zo nat wordt?
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Brindlecardi schreef:Goh wat gek, ze promoten neopreen juist omdat het zo snel droogt.
Is leer geen optie? Lijkt me dat dat niet zo nat wordt?
Leer vind elke dag 3 x per dag nat worden ook niet heel tof geloof ik. En het onderhoud schiet er bij mij gegarandeerd bij in. Vandaar dat Nylon of biothaan mijn voorkeur heeft.

Maar inderdaad ik dacht ook dat het snel droog zou zijn. En met regen klopt dat wel. Maar goed Droef die gaat dus letterlijk gewoon een paar keer per wandeling koppie onder en houdt het ook lang uit in het water. Hele winter ging het goed maar nu wordt hij echt lelijk en zag een scheurtje in de buitenste stoflaag zitten en hij doet er dus echt 24 uur over om weer goed droog te zijn.
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

_Jules_ schreef:http://www.adorit.be/nl/biothane/biotha ... -gesp.html

Lichtblauw kan ook;)
Grrr... Waarom heeft Google mij dit niet verteld..?? :hmmm: Thnx, nu zal het vast wel goedkomen :lol1:
Afbeelding
Biothane
WashBar
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Dees en Maylo schreef:
_Jules_ schreef:http://www.adorit.be/nl/biothane/biotha ... -gesp.html

Lichtblauw kan ook;)
Grrr... Waarom heeft Google mij dit niet verteld..?? :hmmm: Thnx, nu zal het vast wel goedkomen :lol1:
Haha deze is nogal bekend bij de jachthonden mensen;p Kan je alles op maat laten maken.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

http://www.goedhard.nl/
Op maat gemaakt en in alle kleuren.

Brindlecardi schreef:Goh wat gek, ze promoten neopreen juist omdat het zo snel droogt.
Ja gek, daar snap ik ook niets van. Ik heb neopreen tuigen maar in het natte seizoen zijn ze zowat onbruikbaar. Ze drogen niet tussen de wandelingen door en beginnen te meuren omdat het te lang nat blijft. Ik moet ze ook altijd uitknijpen.
En mocht ik het in mijn hoofd halen om een nat tuig aan te trekken, wordt mij dat door mijn tweetal ernstig kwalijk genomen. Ik gebruik ze dus niet echt meer.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Paisley schreef:http://www.goedhard.nl/

Ja gek, daar snap ik ook niets van. Ik heb neopreen tuigen maar in het natte seizoen zijn ze zowat onbruikbaar. Ze drogen niet tussen de wandelingen door en beginnen te meuren omdat het te lang nat blijft. Ik moet ze ook altijd uitknijpen.
En mocht ik het in mijn hoofd halen om een nat tuig aan te trekken, wordt mij dat door mijn tweetal ernstig kwalijk genomen. Ik gebruik ze dus niet echt meer.
Nou lekker is dat, zit ik dan met een gloednieuwe halsband en een retriever in corgi verpakking :goeie:
Nee hoor geintje, ik gebruik de halsband niet voor de gewone wandelingen dus genoeg tijd om te drogen dan maar. Wel raar!

Leer is opzich wel heel sterk materiaal, maar geen idee hoe het reageert op drie x per dag nattigheid. Je zou ook nog jachtlijnen kunnen gebruiken, dan wordt er niks nat tijdens de zwemavonturen.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Brindlecardi schreef:
Paisley schreef:http://www.goedhard.nl/

Nou lekker is dat, zit ik dan met een gloednieuwe halsband en een retriever in corgi verpakking :goeie:
Nee hoor geintje, ik gebruik de halsband niet voor de gewone wandelingen dus genoeg tijd om te drogen dan maar. Wel raar!

Leer is opzich wel heel sterk materiaal, maar geen idee hoe het reageert op drie x per dag nattigheid. Je zou ook nog jachtlijnen kunnen gebruiken, dan wordt er niks nat tijdens de zwemavonturen.
Die gebruik ik ook veel maar Droef heeft even een fase waarbij hij denkt dat het leuk is om je kop op de grond te leggen en niet aangelijnd te willen worden dus ik ga voor het gemak(die dikke kop is nog al zwaar als hij niet mee wil) :tongue: . En ook nu er weer van alles buiten loopt is het makkelijker als ik hem in geval van nood even bij zijn halsband kan pakken ook met loopse teven etc. :wink:
Afbeelding
Biothane
WashBar
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Geslaagd. Het is geen biothaan geworden maat een buff.. uiteindelink via facebook toch nog bij een webshop uitgekomen. Nu maar hopen dat hij snel binnen is en een tijdje mee gaat.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Biothane
WashBar
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dit blijft wel veel langer nat dan biothane denk ik.. omdat het vocht opneemt en biothane niet.
S@ndr@
Zeer actief

Ik weet het niet, het is nogal een luchtigs struktuur dat kan helpen met drogen
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Buff en MAG zijn altijd wel in deze maten te krijgen hoor, ook als je zelf besteld maar dat is alleen rendabel als je er meerdere afneemt.

Anders heb je nog extreme doggear mbt nylon.

Mijn Ezydog leeft al een jaar of 3 maar wordt niet dagelijks of wekelijks gebruikt, alhoewel zomers wel op t strand en hij is nog altijd netjes. Misschien een maandagochtendmodel. ;)
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

De Ezydogband van Hippo droogt ook langzaam. Ik doe natte halsbanden altijd af als ik thuis kom. Even op de verwarming en ze zijn zo weer droog.

Veel succes trouwens met Buff, zover ik weet roest het heel snel. Er zijn maar een paar merken van die 'powerdog'halsbanden die niet (snel) roesten. Ik weet er alles van met mijn waterminnende mechels ;-).
Voor Dico heb ik op maat gemaakte halsbanden van Tina Gay (FB) en van Gallus. Die van Tina zijn snel droog, die van Gallus duurt wel een paar uur, maar zeker geen 24u. En heel belangrijk, het roest niet. Bij Tina en Dogshome bestel ik met messing ring en gesp. Gallus is met verchroomd.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”