Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oorlogsveteraan.
Niet toerekeningsvatbaar misschien?
Arme hond
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Nou zelfs met PTTS is dit te bizar, denk eerder dat er verdovende middelen en drank in het spel zijn dan PTTS...
Wat ongelovelijk triest voor de hond bah!
Benthe schreef:Nou zelfs met PTTS is dit te bizar, denk eerder dat er verdovende middelen en drank in het spel zijn dan PTTS...
Nou nee. PTSS heeft vele gradaties. Kan gepaard zijn met letterlijk uit jezelf keren, psychosen, herbelevingen etc.
Benthe schreef:Nou zelfs met PTTS is dit te bizar, denk eerder dat er verdovende middelen en drank in het spel zijn dan PTTS...
Nou nee. PTSS heeft vele gradaties. Kan gepaard zijn met letterlijk uit jezelf keren, psychosen, herbelevingen etc.
Ongelofelijk triest voor de hond.. Heel erg.
Eens, maar in dit geval betwijfel ik het ernstig, of ze zitten toevallig samen in een zelfde PTSS psychose dan wel herbeleving. Gezien het feit dat ze het samen met haar vriendje doet ga ik meer met @Benthe mee.
Klootzakken
Eens, maar in dit geval betwijfel ik het ernstig, of ze zitten toevallig samen in een zelfde PTSS psychose dan wel herbeleving. Gezien het feit dat ze het samen met haar vriendje doet ga ik meer met @Benthe mee.
Klootzakken
Nou dat.....als je al zoiets verzind onder invloed van ptss dan toch niet samen......bizarre lui. ...
Ik denk dat je zo`n persoon ook maar moet levenslang moet opsluiten die is ver van alle hulp, gaat hem niet worden, voor de hond is het over die heeft er geen erg meer in
Klootzakken
Nou dat.....als je al zoiets verzind onder invloed van ptss dan toch niet samen......bizarre lui. ...
Soort zoekt soort...Denk eerder dat ze beide sterk onder invloed waren.Hier word ik gewoon naar van..
De mensheid is toch wel het meest onbetrouwbare diersoort op aarde.
Heel goed! Kan er geen medelijden mee hebben. Excuus voor wreedheid bestaat niet.
Heel goed?! Heel goed?
Gatverdamme zeg. "Dierenliefhebber" maar zo verrot dat je zo'n uitspraak durft te doen.
Nee, het is geen excuus. Die hond had dit aan niets verdiend maar ook zij niet. PTTS krijg je niet zomaar, je bent jezelf niet meer en het is dieptriest dat het haar tot deze daden gedreven heeft.
Heel goed! Kan er geen medelijden mee hebben. Excuus voor wreedheid bestaat niet.
Een excuus is er inderdaad niet. Maar triest vind ik het wel dat je door PTSS tot zoiets komt.
Het is triest. En je moet je voorstellen dat PTSS gewoonlijk ontstaat door MENSELIJK handelen. En in oorlogen worden mensen op hun vuilst, maakt niet uit welk volk je mee te maken hebt. Mensen die thuis keurig zijn en correct en empatisch worden vaak beesten als ze ergens moeten vechten.
Deze vrouw was kennelijk dusdanig zichzelf kwijt dat ze zichzelf nooit meer terug zou vinden, of.... het is natuurlijk ook best mogelijk dat ze vóór die tijd ook al niet echt deugde naar dieren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cleva schreef:
Ik vind het om te beginnen al niet zulk fris gedrag om oorlogje te gaan lopen spelen. Wat mij betreft ben je dan allang geschift.
Ik denk dat de meeste mensen dat niet voor hun lol doen. Soms heb je geen keus meer en moet je strijden voor je belangen of voor je vrijheid. Jezelf en alles wat je lief is beschermen en verdedigen, of anders vluchten zoals mensen uit Syrie moeten vluchten.
En dan heb je nog de mensen die vechten voor idealisme. Die niet voor hun eigen hachje vechten, maar voor dat van anderen.
Laatst gewijzigd door iones op 09 mei 2017 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pienda schreef:Jeetje, wat ontzettend kort door de bocht zeg.
Ik vind het bezopen om oorlog zo te bagatelliseren omdat jij er de noodzaak niet van ziet.
Zo is dat, dat gezeik over vrede ook altijd. Op 9 mei.