Ik vind het allebei onnatuurlijk: zowel castreren als beletten dat een teef drachtig wordt. Ik heb het nu gezien bij Lily die net voor het eerst loops is geweest. Tijdens de loopsheid vlógen de hormonen door haar lijf en ze wilde echt maar één ding. Als ik de natuur haar beloop had gelaten weet ik wat er gebeurd was.jvanringen schreef:Nanna schreef:Alsof ze zèlf geneutraliseerd moeten wordenjvanringen schreef:Maar het verbaast me weleens dat het zo'n ding is voor veel mensen.![]()
Ik denk dat het ook wel een modern iets is hoor. De boel natuurlijk laten. Terwijl vroeger alles wat een fluts had onder het mes moest![]()
En ik geloof ook zeker wel dat die hormonen er niet voor niets zitten maar mijn ervaring met castratie van teven is alleen maar positief. En mijn beeld wordt ook wel enigzins gekleurd door mijn jaren bij de DA, toen ik zowat niks anders zag dan teven met giga pyometra'sLiefst stokoud en op zondag, natuurlijk...
O ja, castratie is "onnatuurlijk" en dat is heul erg. Niettemin zijn er een boel natuurlijke dingen waar ik totaal niet op zit te wachten, de was doen met de hand bijvoorbeeld, aan de slootkant met zo'n houten wasbordje. En een hond die 14 jaar of langer ieder jaar een paar keer loops wordt zonder ooit puppen te krijgen vind ik nou ook niet echt "natuurlijk".
Gelukkig heeft ze niet veel last van schijnzwangerschap, hoewel ze een stuk slomer en serieuzer is dan voor de loopsheid. Als het hier bij blijft, dan is het goed te doen. Maar als mij teef 4 maanden per jaar lichamelijk en psychisch in de knoop zou zeten, zou ik toch heel serieus na gaan denken over castratie.