Wat vinden jullie ervan dat die mensen zo reageren?
(hopelijk kunnen jullie het lezen, te veel tekst om ff over te typen

Moderator: moderatorteam
wt maakt dat nu uit? Kat of hond????anubis schreef:okay okay het is geen hond maar had net zo goed gekunnen toch.
Ik vind niet dat de snelheid er iets toe doet. Want ook met 30 km per uur kan de kat dood gereden worden. Die kat hoort gewoonweg niet op de weg. En niet te hard terug piepen ik heb ook katten maar die komen NIET op straat.Chica schreef:Vind het een wat vage actie.
Dat die kat doodgereden is ja klote voor de kat en de eigenaar maar goed dat risico is nou eenmaal aanwezig.
Wel ben ik van mening dat er gewoon veel te hard gereden word over het algemeen zeker in woonwijken.
Bij ons in de straat idem, rechts huizen dan stoep en geparkeerde auto's dan straat en dan strook gras met sloot en natuurlijk de bijbehorende dieren aan de sloot kant staan ook bomen die zo nu en dan van die mooie eikels laten vallen waardoor je deuken in je auto krijgt.
Maar goed vooral die gevallen eikels hebben een aantrekkingskracht op kinderen ook worden de honden op dat strookje uitgelaten.
Allemaal heel erg leuk maar nou rijden ze toch echt vaak met 60 70 door die straat heen ik vind dat dus niet kunnen.
Ben zelf ook al een aantal keer bijna plat gereden omdat er zo'n kloothommel veelste hard reed.
Onze straat is gewoon heel erg onoverzichtelijk en het is dus ook niet veranwoord om er harder dan 20 te rijden.
Regelmatig spreek ik zo'n hardrijder erop aan maar blijkbaar komt het niet over.
Heb er nu 1 over de streep helaas moesten daar wel wat dreigementen aan vooraf gaan maar het is er in ieder geval al 1.
Dus in zo verre ben ik het er wel mee eens dat er best met mindere snelheid gereden kan worden.
henny schreef:wt maakt dat nu uit? Kat of hond????anubis schreef:okay okay het is geen hond maar had net zo goed gekunnen toch.
Waarom zou die kat niet op de weg mogen??? De meeste katten zijn nu eenmaal graag buiten en de katachtige was er al lang voordat de weg er was. Ten tweede de regels zijn er ook niet voor niets, dus in een dertig kilometer hoor je 30 kilometer per uur te rijden en niet harder (vandaar 30 kilometer zone). En met 30 km per uur kun je echt sneller remmen als met 60 km per uur (dat is ook wetenschappelijk bewezen).Neeltje schreef: Ik vind niet dat de snelheid er iets toe doet. Want ook met 30 km per uur kan de kat dood gereden worden. Die kat hoort gewoonweg niet op de weg. En niet te hard terug piepen ik heb ook katten maar die komen NIET op straat.
Als de kat onverwachts de weg op springt en hij/zij komt onder de auto, dan ga ik er vanuit dat de automobilist er niets aan kan doen.linlin schreef:niets aan te doen?Nieve schreef:En als er met 30 km een kat wordt doodgereden..tja dan kun je er van uit gaan dat er niets aan te doen was.
De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon niet op straat gegooid worden.Nieve schreef:Als de kat onverwachts de weg op springt en hij/zij komt onder de auto, dan ga ik er vanuit dat de automobilist er niets aan kan doen.linlin schreef:niets aan te doen?Nieve schreef:En als er met 30 km een kat wordt doodgereden..tja dan kun je er van uit gaan dat er niets aan te doen was.
Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.Branka schreef:Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?Tarz schreef:De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon op straat gegooid worden.
Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.Tarz schreef:Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.Branka schreef:Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?Tarz schreef:De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon op straat gegooid worden.
Ik was het woordje 'niet' vergeten. Mijn excusesBranka schreef:Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.Tarz schreef:Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.Branka schreef:Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?Tarz schreef:De automobilist hoeft er sowieso niets aan te doen. Katten moeten gewoon op straat gegooid worden.
Bedoel je dat de eigenaren de katten hun dieren op staat moeten donderen of bedoel je dat elke kat voor de wielen van een auto moet worden gelazerd? In beide gevallen neem ik maar even aan dat je het zeer cynisch bedoelt.
Als je dus bedoelt dat katten gewoon niet op straat moeten worden gedonderd, ben ik het helemaal met je eens.Tarz schreef:Ik was het woordje 'niet' vergeten. Mijn excusesBranka schreef:Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.Tarz schreef:Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.Branka schreef: Waar is deze reactie voor nodig Rob? Om de liefhebbers van honden én katten te lopen fokken?
Bedoel je dat de eigenaren de katten hun dieren op staat moeten donderen of bedoel je dat elke kat voor de wielen van een auto moet worden gelazerd? In beide gevallen neem ik maar even aan dat je het zeer cynisch bedoelt.
Branka schreef:Als je dus bedoelt dat katten gewoon niet op straat moeten worden gedonderd, ben ik het helemaal met je eens.Tarz schreef:Ik was het woordje 'niet' vergeten. Mijn excusesBranka schreef:Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.Tarz schreef: Het is gewoon zo. Als mensen opgefokt worden door de waarheid is dat gewoon dom.
Ik donder mijn kat niet op straat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik kan haar echt niet tegenhouden om naar buiten te gaan. Had haar persoonlijk ook liever binnen gehouden, maar ze wordt agressief en sloopt alles als ze langer dan 2 dagen achter elkaar binnen is. Dus moet ik dan die kat maar opsluiten zodat ze geen plezierig leven heeft????? Als ik zie dat er een kat, hond, kind, egel, eend of wat dan ook op de weg loopt en ik heb de mogelijkheid deze te ontwijken of ervoor te remmen, dan doe ik dat ook. Dus waarom zou een ander dat dan niet hoeven doen.Tarz schreef:Branka schreef:Als je dus bedoelt dat katten gewoon niet op straat moeten worden gedonderd, ben ik het helemaal met je eens.Tarz schreef:Ik was het woordje 'niet' vergeten. Mijn excusesBranka schreef: Vraag mij af op wat voor waarheid je doelt want ik vind het een inhoudsloze reactie om mensen te provoceren.
![]()
![]()
Geloof mij, mijn ouders hadden een kat en die was ook niet binnen te houden. Kwam van een boerderij ergens in de polder.Nieve schreef:Ik donder mijn kat niet op straat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Maar ik kan haar echt niet tegenhouden om naar buiten te gaan. Had haar persoonlijk ook liever binnen gehouden, maar ze wordt agressief en sloopt alles als ze langer dan 2 dagen achter elkaar binnen is. Dus moet ik dan die kat maar opsluiten zodat ze geen plezierig leven heeft????? Als ik zie dat er een kat, hond, kind, egel, eend of wat dan ook op de weg loopt en ik heb de mogelijkheid deze te ontwijken of ervoor te remmen, dan doe ik dat ook. Dus waarom zou een ander dat dan niet hoeven doen.