Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodtrapper.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Doodtrapper.

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat je je hondje wilt verdedigen dat snap ik maar om zo'n klein hondje nou dood te trappen vind ik toch wel van de zotte :(:

http://nos.nl/artikel/2173353-hondje-do ... egein.html
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Doodtrapper.

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat is zeker van de zotte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Niks nie wachten op de eigenaar, aangifte doen. Dit kan toch gewoonweg niet. Het wordt steeds zotter.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

:ugh: walgelijk weer. alsof je een york niet op een andere manier had kunnen stoppen :piew:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

lucie schreef::ugh: walgelijk weer. alsof je een york niet op een andere manier had kunnen stoppen :piew:
Nou zeg dat, die kun je toch zo aan zijn nekvelletje er van af plukken.
Echt belachelijk om zo'n klein hondje zo'n schop te verkopen.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

oh wat stoer zeg om zo'n klein frummeltje dood te schoppen :ugh:
te triest voor woorden dit weer :jank:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Zo'n klein hondje til je er zo af. Weer een idioot die niet weet wat hij doet :piew:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Kopietje van FB: Hte verhaal hierachter is dat het hondje wat nu overleden is het eveneens kleine hond van deze man aan viel en in een paniek reactie gaf hij het hondje een trap om hem weg te houden bij zijn hondje, niet om hem dood te trappen. Natuurlijk afschuwelijk en niet zomaar goed te praten, maar het wordt hier wel heel cru neer gezet. De betreffende man is inmiddels in gesprek met de eigenares van het overleden hondje. Wellicht een les voor sommige reacties hier om eerst even goed na te kijken wat het hele verhaal is en niet blind te oordelen. Ook ik keur dit zeker niet goed en vindt het vreselijk voor de mevrouw die haar hondje nu kwijt is, maar het is dus niet zomaar even een trap geweest omdat hij daar zin in had of zo. Hij deed dit in paniek om zijn eigen hondje te beschermen.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Self defence :kotz:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ody schreef:Kopietje van FB: Hte verhaal hierachter is dat het hondje wat nu overleden is het eveneens kleine hond van deze man aan viel en in een paniek reactie gaf hij het hondje een trap om hem weg te houden bij zijn hondje, niet om hem dood te trappen. Natuurlijk afschuwelijk en niet zomaar goed te praten, maar het wordt hier wel heel cru neer gezet. De betreffende man is inmiddels in gesprek met de eigenares van het overleden hondje. Wellicht een les voor sommige reacties hier om eerst even goed na te kijken wat het hele verhaal is en niet blind te oordelen. Ook ik keur dit zeker niet goed en vindt het vreselijk voor de mevrouw die haar hondje nu kwijt is, maar het is dus niet zomaar even een trap geweest omdat hij daar zin in had of zo. Hij deed dit in paniek om zijn eigen hondje te beschermen.

Staat ook in het bericht hier boven hoor dat hij die Yorkie wegschopte omdat hij zijn hondje wilde verdedigen.

Daarom schop ik andere honden nooit ik wil geen hond doodschoppen, ook niet als ze mijn honden aanvallen.

En bij sommige honden zou schoppen geeneens helpen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, jammer dat t zo is gebeurt, blijf ik bij mijn verhaal ook kleine hondjes goed opvoeden........ wat een triestigheid...... en een drama :(:
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Als op dat moment je enige optie is een schop verkopen, zou ik dat ook doen hoor. Ongeacht de grootte van de hond.
Gewoon verkeerd geraakt en dat is ontzettend zuur. Maar of je dat die meneer kan kwalijk nemen?
Maakt de situatie overigens niet minder vervelend.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
Ody schreef:Kopietje van FB: Hte verhaal hierachter is dat het hondje wat nu overleden is het eveneens kleine hond van deze man aan viel en in een paniek reactie gaf hij het hondje een trap om hem weg te houden bij zijn hondje, niet om hem dood te trappen. Natuurlijk afschuwelijk en niet zomaar goed te praten, maar het wordt hier wel heel cru neer gezet. De betreffende man is inmiddels in gesprek met de eigenares van het overleden hondje. Wellicht een les voor sommige reacties hier om eerst even goed na te kijken wat het hele verhaal is en niet blind te oordelen. Ook ik keur dit zeker niet goed en vindt het vreselijk voor de mevrouw die haar hondje nu kwijt is, maar het is dus niet zomaar even een trap geweest omdat hij daar zin in had of zo. Hij deed dit in paniek om zijn eigen hondje te beschermen.
Ik dacht haast al dat het zoiets geweest is. We zeggen allemaal zelf altijd dat een verkeerd gezette poot van een grote hond een klein hondje kan doden en zoiets zal hier ook gespeeld hebben. Het hondje is verkeerd geraakt door iemand die het wegschopte bij zijn aangevallen hondje. En daar hoef je heus geen rotklap voor uit te delen, met die dunne schedeltjes en fragiele nekjes...
Snap ook niet helemaal waarom je een agressieve en aanvallende York los laat lopen, maar dat is vers twee.
Eigenaren zijn met elkaar in gesprek dus hopelijk komt het gewoon goed. En laat de mevrouw haar volgende York niet zomaar meer andere honden aanvallen. Een dure les.
Maar zo'n formaat hondje pluk je er toch zo vanaf :(: vraag me af of de reacties hetzelfde zouden zijn als Meneer de schopper met een ander soort hond had gelopen :19:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Ik kan me best voorstellen dat je uit een schrikreactie naar een aanvallende hond schopt, ongeacht de grootte, vooral als dit al eerder is gebeurd. Ik heb het zelf ook een keer gehad dat Sira voor de tweede keer werd aangevallen door dezelfde hond, mijn voet was al weg voor ik dat zelf had bedacht. Die hond had mazzel, hij zag mijn voet aankomen en dook weg, waardoor ik mis schopte.
We weten de voorgeschiedenis niet, misschien was het al de zoveelste keer dat hondje een andere hond aanviel. :19:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou ik moet toegeven dat ik mijn eigen kleine Perry ook ooit een keer een rotschop heb verkocht.
Te hard en uit een paniekreactie. Wat gebeurde er ; Hij wachtte buiten bij de slager en ik kwam net naar buiten met zijn gebruikelijke stukje leverworst, juist op dat moment kwam er een grote Malamutereu langs. Perry bedacht zich niet en vloog hem naar zijn strot, vermoedelijke ingegeven door zijn leverworst want normaliter negeerd hij andere honden als hij zit te wachten. En ik schrok enorm, ik zag hem al door midden gebeten worden dus gaf hem in een reflex een schop. Hij vloog eraf en kwam een stukje verder terecht, ik raakte hem echt te hard. Waarop ik me direct vreselijk schuldig voelde. Ik heb hem werkelijk de hele dag lopen controleren of hij er niet ergens letsel aan had overgehouden. Doodongelukkig was ik, maar ik begrijp dus wel hoe je in een reflex zoiets kunt doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Het is niet goed te praten maar ik kan me wel indenken dat iemand vanuit schrik gewoon die hond schopt zonder ook maar stil te staan bij het idee hoe hard je die hond schopt.

Ik heb het meegemaakt met Maylo, vloog er een Hussel kruising op hem af. Ik blokte de hond maar baasje gaf dat beest een rotschop. Was ik ook wel even verbaasd over. Maar schijnbaar deed die hond het vaker en schopte hun de hond ook wel vaker. :80:
2 maanden terug liep ik met een gekneusd stuitje de laatste wandeling en ik wilde net Izzy en Droef aanlijnen. Toen kwam de CC reu van uit de straat ook om de hoek lopen en Izzy zou wel vol boven op hem duiken. Ik kon op dat moment niet rennen en ik zag het gruwelijk mis gaan. Uit paniek heb ik haar achteraf een flink klap verkocht toen ik eenmaal bij haar was. Totaal niet goed en voelde me ook zwaar schuldig. Klap heeft overigens nu nog effect dat als ze iets doet waarvan ze weet dat ik echt boos wordt dat ze al klaar staat om te incasseren, wordt wel steeds minder gelukkig maar dit was uiteraard totaal niet mijn bedoeling en ook niet om haar pijn te doen. Gewoon uit schrik.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb ook wel eens een voet tegen een uit een voordeur stormende hussel gezet. Niet geschopt maar wel weggeschoven. Maar die hussel had het op Diem voorzien en ik vreesde dat een correctie van Diem het hondje echt in gevaar zou brengen.
Op zo'n moment wilde ik dat hondje echt niks aandoen, je reageert in reflex om de honden uit elkaar te houden.

Maar goed, ik was er niet bij en weet natuurlijk niet of de eigenaar veel te overtrokken gereageerd heeft. Dat hij kennelijk meteen weggelopen is spreekt niet echt voor hem vind ik. Maar dat hij opzettelijk die andere hond dood wilde hebben lijkt me weer erg onwaarschijnlijk.
Een vreselijke verdrietig gebeuren is het hoe dan ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”