Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Strengere regels voor HUS
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Strengere regels voor HUS
zit wel wat in natuurlijk. Hoewel ik dan wel denk dat je er geen boterham meer aan verdienen als je nog met 5 honden mag lopen. Of je prijs moet natuurlijk ontzettend omhoog maar daarmee ga je dan denk ik klanten verliezen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
In mijn oude woonplaats was een losloopgebied waar je per man maar met twee honden mocht lopen. Dat is natuurlijk wel lullig voor de groothondbezitters onder ons, maar dit was inderdaad om HUS'en te weren. Het lijkt mij wel een goede oplossing om met alle HUS'en uit de regio een terrein af te huren en daar dan in ploegen op te wandelen, als een soort bedrijfsruimte.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
de Hussen die ik ken lopen daadwerkelijk gewoon met de honden, in weer en wind, betalen een ruime 1000 euro voor de vergunning, zijn gebonden aan een maximum aantal honden (10 stuks) en de plek waar ze mogen lopen. Ik denk dat we allebei een andere ervaring hebben als het gaat om een Hus.Tara schreef:Dat kan, of je moet gewoon wat harder werken voor je geld.Laura84 schreef:zit wel wat in natuurlijk. Hoewel ik dan wel denk dat je er geen boterham meer aan verdienen als je nog met 5 honden mag lopen. Of je prijs moet natuurlijk ontzettend omhoog maar daarmee ga je dan denk ik klanten verliezen![]()
Dan vraag je wat meer, dan loop je wat korter en wat vaker en dan stap je gewoon stevig voort? Dat gehang op een bankje dat ik hier wel zie, dat is natuurlijk geen uitlaten, maar met tien of meer honden wel lekker makkelijk geld verdienen.
Hier is de max 3 honden en wil je met meer lopen dan moet je dat aanvragen.Alex schreef:In mijn oude woonplaats was een losloopgebied waar je per man maar met twee honden mocht lopen. Dat is natuurlijk wel lullig voor de groothondbezitters onder ons, maar dit was inderdaad om HUS'en te weren. Het lijkt mij wel een goede oplossing om met alle HUS'en uit de regio een terrein af te huren en daar dan in ploegen op te wandelen, als een soort bedrijfsruimte.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Dat item heb ik op tv gezien het was echt te zielig voor woorden. Mevrouw HUS maakte zichzelf echt belachelijk en ze had het zelf niet door. En maar vertellen dat het wel mee valt, ondertussen lopen op de achtergrond in het beeld alle honden weg. Zegt de interviewer nog: Volgensmij lopen je honden weg. Is haar reactie iets van: nee hoor, dat is gewoon omdat ze iets zien.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
In de categorie: volgens mij gaat je hond achter een konijn aan. Nee hoor*Skye* schreef:Dat item heb ik op tv gezien het was echt te zielig voor woorden. Mevrouw HUS maakte zichzelf echt belachelijk en ze had het zelf niet door. En maar vertellen dat het wel mee valt, ondertussen lopen op de achtergrond in het beeld alle honden weg. Zegt de interviewer nog: Volgensmij lopen je honden weg. Is haar reactie iets van: nee hoor, dat is gewoon omdat ze iets zien.

Hier in de buurt kom ik nooit HUS'en tegen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat er zoveel HUS-en zijn, heeft natuurlijk ook met de vraag te maken. Mensen willen graag een hond maar kunnen of willen er niet dagelijks mee wandelen, voor de honden is het dan wel erg fijn dat er zoiets als een HUS bestaat. De HUS-en die ik ken, kunnen nu al nauwelijks aan de vraag voldoen, laat staan als er maar vijf honden mee mogen per ronde.
Paal en perk stellen aan de hoeveelheid honden komt op mij wat betuttelend over, de overige richtlijnen vind ik meer dan prima. Hoewel ik er nog bij aan zou tekenen dat er niet te ver gereden moet worden met de honden, het lijkt me niet de bedoeling dat honden langer in de bus zitten dan dat ze uitgelaten worden.
Paal en perk stellen aan de hoeveelheid honden komt op mij wat betuttelend over, de overige richtlijnen vind ik meer dan prima. Hoewel ik er nog bij aan zou tekenen dat er niet te ver gereden moet worden met de honden, het lijkt me niet de bedoeling dat honden langer in de bus zitten dan dat ze uitgelaten worden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier liep sinds kort elke dag een HUS in het stadsparkje met stuk of 10 grote honden. Die dame was continu met dr mobiel bezig en er liepen dan ook regelmatig honden weg uit het park zo een drukke weg op. Zo ongeveer 2 weken geleden was madam weer druk met dr mobiel en ik zag dat een hond weg liep. Dat beest heeft een paar dagen in het asiel gezeten
. Maar het goede nieuws is sinds dat zoveelste incident zie ik ze niet meer hier in het park
Vind het zo bizar dat je zo laks met andermans honden omgaat

Vind het zo bizar dat je zo laks met andermans honden omgaat

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Iemand van onze hondenclub heeft een HUS. Ze heeft meestal tussen de 8-10 honden uit 3 omliggende plaatsen (1 stad en 2 dorpen). Zij is toch ook wel meer dan een uur bezig met het ophalen en weer een ruim uur met alle honden wegbrengen terwijl ze ook een uur wandelt. Dat voorkom je volgens mij bijna niet, vooral niet als de honden nat of vies zijn en afgedroogd moeten worden. ZIj loopt overigens op een afgesloten terrein van enkele hectare en is niemand tot last.Rami schreef:Dat er zoveel HUS-en zijn, heeft natuurlijk ook met de vraag te maken. Mensen willen graag een hond maar kunnen of willen er niet dagelijks mee wandelen, voor de honden is het dan wel erg fijn dat er zoiets als een HUS bestaat. De HUS-en die ik ken, kunnen nu al nauwelijks aan de vraag voldoen, laat staan als er maar vijf honden mee mogen per ronde.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Tja denk dat er flink wat verschillen zijn. Tobi gaat ook mee met een HUS en zij lopen met maximaal 7 honden. Ik krijg regelmatig foto's en filmpjes en zie dat er gewoon gewandeld wordt. Soms gaan ze naar een hondenspeeltuin en dat ziet er ook erg leuk uit. Ze proberen de groepen ook te verdelen in grootte merk ik. Meestal een groep met wat kleiner hondjes en een groep met grote honden.
_Esmee
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Natuurlijk zit een hond even in de bus (qua halen en brengen) maar het moet geen uren duren. De HUS die ik wel eens assisteerde haalde alleen honden op in de nabije omgeving en er werd ook gelopen in dezelfde buurt (ook op een min of meer afgesloten terrein). Als er een aanvraag kwam uit een andere wijk van de stad, werd er verwezen naar een HUS die dichterbij gevestigd was. Afdrogen etc. tel ik niet mee, het gaat me echt om de reistijd in de bus.Hippo schreef:Iemand van onze hondenclub heeft een HUS. Ze heeft meestal tussen de 8-10 honden uit 3 omliggende plaatsen (1 stad en 2 dorpen). Zij is toch ook wel meer dan een uur bezig met het ophalen en weer een ruim uur met alle honden wegbrengen terwijl ze ook een uur wandelt. Dat voorkom je volgens mij bijna niet, vooral niet als de honden nat of vies zijn en afgedroogd moeten worden. ZIj loopt overigens op een afgesloten terrein van enkele hectare en is niemand tot last.Rami schreef:Dat er zoveel HUS-en zijn, heeft natuurlijk ook met de vraag te maken. Mensen willen graag een hond maar kunnen of willen er niet dagelijks mee wandelen, voor de honden is het dan wel erg fijn dat er zoiets als een HUS bestaat. De HUS-en die ik ken, kunnen nu al nauwelijks aan de vraag voldoen, laat staan als er maar vijf honden mee mogen per ronde.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mijn honden zien het in de auto zitten ook als uitje. En het is nog altijd beter dan alleen thuis zitten.Rami schreef:Natuurlijk zit een hond even in de bus (qua halen en brengen) maar het moet geen uren duren. De HUS die ik wel eens assisteerde haalde alleen honden op in de nabije omgeving en er werd ook gelopen in dezelfde buurt (ook op een min of meer afgesloten terrein). Als er een aanvraag kwam uit een andere wijk van de stad, werd er verwezen naar een HUS die dichterbij gevestigd was. Afdrogen etc. tel ik niet mee, het gaat me echt om de reistijd in de bus.Hippo schreef:Iemand van onze hondenclub heeft een HUS. Ze heeft meestal tussen de 8-10 honden uit 3 omliggende plaatsen (1 stad en 2 dorpen). Zij is toch ook wel meer dan een uur bezig met het ophalen en weer een ruim uur met alle honden wegbrengen terwijl ze ook een uur wandelt. Dat voorkom je volgens mij bijna niet, vooral niet als de honden nat of vies zijn en afgedroogd moeten worden. ZIj loopt overigens op een afgesloten terrein van enkele hectare en is niemand tot last.Rami schreef:Dat er zoveel HUS-en zijn, heeft natuurlijk ook met de vraag te maken. Mensen willen graag een hond maar kunnen of willen er niet dagelijks mee wandelen, voor de honden is het dan wel erg fijn dat er zoiets als een HUS bestaat. De HUS-en die ik ken, kunnen nu al nauwelijks aan de vraag voldoen, laat staan als er maar vijf honden mee mogen per ronde.
Dus als ze een uur in de auto zitten, daarna een uur wandelen en aansluitend nog een uur in de auto. Prima!
Dan zijn ze 3 uur onder de pannen en gezellig met andere honden weg.
Nu heb ik de honden niet voor een hus dus ja ze gaan ook niet mee maar prima als ze even in de auto moeten zitten hoor.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Hier lopen best wat hus's(?) maar er is duidelijk verschil in kwaliteit te zien. En te horen. De minderen gillen voortdurend naar de honden, die hoor je van mijlenver aankomen. Wel makkelijk, want dan weet ik dat ik even een zijpad in moet slaan. Van mij mogen mensen met zoveel honden lopen als ze willen, mits ze maar onder controle gehouden worden. En in de praktijk werkt dat dus niet tot zelden.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier is het sinds een aantal jaar in 2 bossen ook max 3 honden, is ook ingesteld vanwegen overlast van hussen. Soms kom je er nog wel eentje tegen met 8 honden, maar die heeft ze dan iig allemaal aan de lijn, scheelt toch 

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik vind het ook wel eens bizar om te zien hoor, die grote groepen honden die alle kanten op vliegen, met één persoon erbij die geen idee heeft waar de honden zijn of wat ze uitspoken. Zo zou ik zelf nooit en te nimmer met andermans honden omgaan (en ook niet met mijn eigen honden trouwens). Ik vind het eigenlijk verrassend dat het schijnbaar zo vaak allemaal wel gewoon goed gaat. Maar misschien zie ik allerlei beren op de weg die in de praktijk wel meevallen.
Ik vind mijn eigen vier honden vaak al te veel om ineens mee te nemen
En als ik het wel doe, is dat op rustige tijdstippen en plekken waar we zelden iemand tegenkomen, en zeker niet alle vier tegelijk los omdat ze dan helaas gewoon minder goed onder appel staan en ik mijn aandacht te veel moet verdelen. De HUSsen hier lijken bij voorkeur in het drukste gedeelte van het losloopbos te lopen 
Ik ga die grote uitlaatservices altijd uit de weg, plek genoeg hier gelukkig om wel rustig te wandelen. Dus veel problemen heb ik er verder niet mee, maar ik zou mijn honden er nooit aan meegeven.
Ik vind mijn eigen vier honden vaak al te veel om ineens mee te nemen

Ik ga die grote uitlaatservices altijd uit de weg, plek genoeg hier gelukkig om wel rustig te wandelen. Dus veel problemen heb ik er verder niet mee, maar ik zou mijn honden er nooit aan meegeven.
-
- Zeer actief
Bij ons loopt een grote man met een flinke groep honden en hij heeft ze heel goed onder controle. Hij loopt ook direct de andere kant op als hij mensen tegen komt. Ik zou daar zo mijn hond aan meegeven
Er loopt ook een mevrouw die alleen de kleine honden meeneemt, maximaal 6 en ze kletst de oren van hun kop. Ze heeft het duidelijk heel erg naar haar zin met de honden.
En dan heb je een stuk of 5 die op een bankje ploffen op het open veld (vaak samen met een van de andere hussen) en gaan zitten kleppen terwijl de honden ooooveral zijn. Heel vaak loopt er wat met me mee en moet ik ze wegjagen zodat ze terug gaan. Volgens mij hebben ze dat niet eens door.

Er loopt ook een mevrouw die alleen de kleine honden meeneemt, maximaal 6 en ze kletst de oren van hun kop. Ze heeft het duidelijk heel erg naar haar zin met de honden.
En dan heb je een stuk of 5 die op een bankje ploffen op het open veld (vaak samen met een van de andere hussen) en gaan zitten kleppen terwijl de honden ooooveral zijn. Heel vaak loopt er wat met me mee en moet ik ze wegjagen zodat ze terug gaan. Volgens mij hebben ze dat niet eens door.
- *Skye*
- Zeer actief
Ja dat is precies dat stukje waar ik het over heb.
- *Skye*
- Zeer actief
Jep en mevrouw HUS heeft denk ik echt niet door hoe erg dit overkomt. Zij is er echt van overtuigd dat ze alles onder controle heeft.
- *Skye*
- Zeer actief
Nee op mij kwam ze idd ook niet echt slim over. Ze komt wel over alsof ze zichzelf heel slim vindtNanna schreef:Nou, sorry dat ik het zeg, maar ze leek me de slimste niet. Ik mag het nog niet gedroomd hebben dat ik aan haar mijn honden meegeef. Ik zou geen rustige seconde meer hebben*Skye* schreef:Jep en mevrouw HUS heeft denk ik echt niet door hoe erg dit overkomt. Zij is er echt van overtuigd dat ze alles onder controle heeft.![]()
Vind sowieso 15 honden mee te idioot voor woorden.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dan maar strengere regels opstellen voor hussen. Het zou jammer zijn dat door hun toedoen mooie wandelgebieden gesloten zouden worden voor hondenliefhebbers die zich wel correct gedragen.
En wil je een professionele hus zijn, pacht of koop dan een aantal hectares grond. Richt dat fatsoenlijk in, omhein het en leg mooie zwemvijvers aan zodat je onafhankelijk bent van openbare wandelgebieden.
En wil je een professionele hus zijn, pacht of koop dan een aantal hectares grond. Richt dat fatsoenlijk in, omhein het en leg mooie zwemvijvers aan zodat je onafhankelijk bent van openbare wandelgebieden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Tineke
- Zeer actief
Ze had er 21 bij zich want ook nog eens 6 van haar zelfNanna schreef:Nou, sorry dat ik het zeg, maar ze leek me de slimste niet. Ik mag het nog niet gedroomd hebben dat ik aan haar mijn honden meegeef. Ik zou geen rustige seconde meer hebben*Skye* schreef:Jep en mevrouw HUS heeft denk ik echt niet door hoe erg dit overkomt. Zij is er echt van overtuigd dat ze alles onder controle heeft.![]()
Vind sowieso 15 honden mee te idioot voor woorden.

Echt te debiel voor woorden , dat kun je ook niets eens veilig vervoeren gok ik zomaar.
Je kunt echt wel een boterham verdienen met een hus(rijk wordt je er niet van

Ik heb jarenlang drie wandelingen per dag gedaan en dat was gewoon een volle werkdag. Inmiddels werk ik wat minder hard maar daar heb ik dus bewust voor gekozen dus minder honden en maar twee wandelingen per dag.
Ik snap dus werkelijk niet dat iemand zin heeft om met 21 honden te lopen , dat is toch stressen van hier tot ginder. En je weet gewoon zeker dat je niet alles kunt ontwijken met zo'n aantal.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Als je zelf maar rustig blijft he, dan kan er helemaal niets fout gaan*Skye* schreef:Nee op mij kwam ze idd ook niet echt slim over. Ze komt wel over alsof ze zichzelf heel slim vindtNanna schreef:Nou, sorry dat ik het zeg, maar ze leek me de slimste niet. Ik mag het nog niet gedroomd hebben dat ik aan haar mijn honden meegeef. Ik zou geen rustige seconde meer hebben*Skye* schreef:Jep en mevrouw HUS heeft denk ik echt niet door hoe erg dit overkomt. Zij is er echt van overtuigd dat ze alles onder controle heeft.![]()
Vind sowieso 15 honden mee te idioot voor woorden.O nee ze vind zichzelf een echte leider.

Deze mevrouw is wel een erg slechte reclame voor Hussen.
Hier kom ik ze zelden meer tegen, maar ik ga ook graag naar plekken waar het lekker rustig is en ik mijn 3 gewoon onbezorgd los kan laten lopen zonder belaagd te worden door een enorme ploeg los gelagen honden.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik kom zelden Hussen tegen, maar ik zou er ook niet vrolijk van worden als het zo gaat als bij de mevrouw in het filmpje.
Je moet het toch zelf ook niet willen, met zo'n groep loslopende honden lopen die je niet door en door kent.
Je moet het toch zelf ook niet willen, met zo'n groep loslopende honden lopen die je niet door en door kent.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Nanna schreef: Ik doe overdag wat kunstjes met hem; hij pakt alles razendsnel op. Is heel slim en energiek dus in het geheel geen ras voor mij

Heb overigens nog nooit een HUS met meer dan 8 honden gezien...
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
As je maar rustig blijf he!*Skye* schreef:Jep en mevrouw HUS heeft denk ik echt niet door hoe erg dit overkomt. Zij is er echt van overtuigd dat ze alles onder controle heeft.

- *Skye*
- Zeer actief
Dat was zeker duidelijk gemaakt in het filmpje 

- Ody
- Zeer actief
Hier was ook heel veel overlast van Hus'sen, nadat het klachten regende van andere hondenbezitters zijn er in de twee officiële losloopgebieden hier overal borden geplaatst: maximaal 3 honden per begeleider.
Geen idee waar ze nu gebleven zijn.......
Geen idee waar ze nu gebleven zijn.......

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gewoon rustig blijvenTara schreef:Het filmpje, let even op 2.18 min...

ellen