Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bas werd aangevallen maar.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Bas werd aangevallen maar.....

Ongelezen bericht door laeken »

Paar dagen geleden liep mijn partner met Bas en Tom heerlijk te wandelen in een natuurgebied. Alles leuk en aardig tot er een man met een poolhond en een jachthond aan kwam lopen. "Doe je hondjes maar gerust los want mijn honden doen niks...." Nu is Tom een beetje raar. Vaak gaat het goed maar soms hapt hij naar opdringerige honden. Tom bleek prima en rustig en Bas was zichzelf en rook even aan de poolhond. Dat had ze blijkbaar beter niet kunnen doen want die greep haar meteen. :ugh:

Gillen spartelen en krijsen geblazen. Poolhond begon haar flink aan te pakken.

Ikzelf weet dan nooit zo goed wat ik moet doen maar mijn partner kent geen genade als een grote hond Bas of Tom wat wil aandoen. Hij pakt die poolhond aan zijn nekvel en tilt de hele hond zo op.... :80: Houd hem in de lucht en brult "ben jij besodemieterd!" :LOL:

Poolhond weer met 4 poten op de grond gezet en baasje stond er met de mond vol tanden bij. Kleine discussie en die poolhond wat dreigen naar bange onderdanige Bas. Die hond haalde het echter niet meer in zijn hoofd om weer op Bas te duiken. Gekke Tom keek alles aan terwijl ik van hem had verwacht dat hij er meteen op zou duiken.

Mijn partner is veel relaxter met de honden als het om andere honden gaat. Aangezien dit de tweede keer is dat hij Bas of Tom gered heeft maak ik me er geen zorgen meer om. Hij zegt letterlijk dat geen enkele hond het in zijn hoofd moet halen om ze te pakken en als het een pitbull is die niet loslaat draait hij hem de nek om. Toch best een gerustellend idee :engel:

Ik steek mijn handen niet graag tussen twee vechtende honden maar hij zoekt het nekvel en trekt de agressor zo de lucht in en gooit hem weg. En hij weet dat je dat flink gebeten kan worden maar hij zegt liever ik dan de hondjes. Mijn hondjes hebben dus een bodyguard :E:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Bas werd aangevallen maar.....

Ongelezen bericht door M@scha »

lekker verhaal.. laat maar los en vervolgens zo'n geintje.

willem had hetzelfde met een poolhond bij de dierenarts. man laat hond aan willem snuffelen "want dat doet hij graag" willem vindt het eng (grote plofhaar hond mét kap om) en poolhond begint ineens uit te vallen.. "oh is het een reu?" nee dat zijn kerstballen...

fijn dat je partner zo assertief is. ik ben vaak een te grote schijtebroek om iets te zeggen op zo'n moment.

en nu ga ik het forum afstruinen om uit te vinden wie Tom is. ik dacht door het whippet 2.0 topic dat tom je partner was en vond het al zo stom/raar dat hij mira even in haar neus beet als begroeting :LOL:
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Arme Bas. Heeft ze er verder niks aan overgehouden?
Wel fijn dat je partner zo doortastend optreedt!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Goed van je partner, ik ben net als M@scha, ik steek mijn handen niet snel tussen vechtende honden.
Had Bas niks?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
laeken
Zeer actief

Bas had niks gelukkig. Vooral een gekwetst ego. Was veel gegrauw en geknijp maar geen echte bijterij gelukkig. Snap alleen nooit waarom mensen je vragen je hond los te laten waarna die vervolgens aangevallen wordt. Ik laat Bas en Tom dus domweg nooit snuffelen en lijn ze altijd aan. Doorlopen en naast! Kleine hondjes wel. Waarom moeten mijn twee 5 kilo hondjes zich staande houden bij weimeraners en herders en wat ook? Ze redden het niet. Ze raken geïntimideerd en worden bang als een grote hond druk wordt en wil spelen met geduw en maaiende poten. Ik wil ook niet stoeien met paarden bv.

Snap dat er genoeg kleine hondjes zijn die dat prima kunnen maar zowel Bas als Tom laten zien niet erg blij te worden van een grote speelse hond.

@Mascha. Tom is onze nieuwe hond lol.
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Zo de crap daar wordt je niet blij van dan. Als mensen al roepen hij doet niets, zeg ik op voorhand al de mijne wel... Hoewel ze geen vlieg kwaad doet ik wil dat gemier gewoon weg niet als mijn hond aan de lijn zit houdt je de hond maar bij je! En als mensen dan nog dwars zijn dan laat ik de mijne gewoon even in haar joel fase en dan zijn ze ineens schijterig tot en met.

Afhankelijk wat voor hond er op zou klappen zou ik me er niet snel mee bemoeien want de mijne heeft ook beste tanden en een grote muil.
Hopenlijk heeft Bas er geen hinder van de volgende keer als hij een poolhond tegen komt.
Trouwens mijn partner zou hetzelde doen als die van jouw die gaat er ook tussen.
M@scha
Zeer actief

er moet toch een moment komen dat we elkaar tegen gaan komen! paar weken terug weer heerlijk gewandeld en wat gedronken bij an der kirche (of zoiets) en we komen daar best vaak.

willem is trouwens lif voor kabouterhondjes en gaat ervoor liggen. dus dat komt dan wel goed!

(van het terras terug naar het bos/auto)
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hij pakt honden direct achter de horen strak aan het nekvel. Ik heb het idee dat honden dan niet kunnen bijten. Hij tilt ze op en houdt ze van zich af. Tot nu toe 3 keer gedaan en elke keer hing de hond gewoon en deed niks meer. Ook Hein van Cleva die Tom geheel terecht op zijn falie gaf trok hij er gewoon zo af. Tom viel Hein aan en Hein zette zijn punt. Duurde effe te lang dus partner loopt et naartoe en pakt zo Hein eraf. Klaar nu! En niks meer aan het handje. Zou willen dat ik dat durfde. Geeft best rust als je weet dat je fysiek kan ingrijpen en je hondjes niks echt naars kan gebeuren.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

M@scha schreef:er moet toch een moment komen dat we elkaar tegen gaan komen! paar weken terug weer heerlijk gewandeld en wat gedronken bij an der kirche (of zoiets) en we komen daar best vaak.

willem is trouwens lif voor kabouterhondjes en gaat ervoor liggen. dus dat komt dan wel goed!

Afbeelding
Leuk! Daar lopen wij ook wel eens als we een rondje bossen doen. Kijk precies daar naar rechts en dan zie je midden tussen de velden een geel huis. Dat is ons huis. :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:
M@scha schreef:er moet toch een moment komen dat we elkaar tegen gaan komen! paar weken terug weer heerlijk gewandeld en wat gedronken bij an der kirche (of zoiets) en we komen daar best vaak.

Leuk! Daar lopen wij ook wel eens als we een rondje bossen doen. Kijk precies daar naar rechts en dan zie je midden tussen de velden een geel huis. Dat is ons huis. :engel:
mooi! volgende keer gil ik heel hard!

elke keer loop ik daar te spienzen of ik jou of bas ergens zie. nu weet ik ongeveer wáár ik moet gluren! :LOL:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik zie wel vaker van die klierende poolhonden, of nuja, Husky's of kruisingen. Ze horen toch best sociaal te zijn maar ik hoor het vaker om me heen. Mijne is echt een suffe goedsul, helemaal voor kleintjes gelukkig.

Fijn dat je partner zo snel in kon grijpen. Je schrikt je toch rot als je kleine hondje zo gepakt wordt :O:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Hij staat er gewoon onbevangen in en handelt, ik denk wel eens dat wij te veel info krijgen via dit forum en dat we niet meer zomaar iets doen- nodig of niet :wink:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

M@scha schreef:

en nu ga ik het forum afstruinen om uit te vinden wie Tom is. ik dacht door het whippet 2.0 topic dat tom je partner was en vond het al zo stom/raar dat hij mira even in haar neus beet als begroeting :LOL:
:goeie:

Goed van je partner. Die van mij mept met de ballenwerper, is ook effectief :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Hij staat er gewoon onbevangen in en handelt, ik denk wel eens dat wij te veel info krijgen via dit forum en dat we niet meer zomaar iets doen- nodig of niet :wink:
Eens! Ik ben nu veel banger en ook voorzichtiger dan vroeger. Ik liet vroeger mijn hond met elke hond spelen en als het eens mis ging trok ik mijn eigen hond er resoluut af en kreeg ze een klap. Niet vechten. Lief zijn! Eigenlijk werkte dat prima. :ugh: Nu weet ik waar honden toe in staat zijn en hoe vaak hondjes doodgebeten worden en nu ben ik dus veel argwanender geworden. Best jammer. Gelukkig durf ik meer als mijn partner erbij is en daar groei ik dan wel door. Teveel info gehad de laatste jaren. Ik heb hem wel zover dat hij de hondjes ongeacht wat de baas zegt niet aan staffords ed laat ruiken. Dat durft hij zelf ook niet meer en dat vind ik niet zo erg.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

alm@ schreef:
M@scha schreef:

:goeie:

Goed van je partner. Die van mij mept met de ballenwerper, is ook effectief :mrgreen:
Dat kan ook prima werken inderdaad. Maar bij bv Dapper had dat niks uitgehaald. Dan was optillen voor hij vastgepakt had ook de beste oplossing.

Ik ben echter veel te bang dat ik in mijn hand gebeten wordt en niet meer kan schilderen oid. :ugh:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fijn dat je partner dat goed kan afhandelen.
Wel vervelend zo'n aanval.. :ugh:
Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt dat Apple is gegrepen, maar ik heb wel een x een herder en pitbull mix zo hard weggebrult dat het hele bos kon meegenieten. Ik schrok haast van mijzelf :goeie:
Het hielp wel. Meestal werken vriend en ik samen als we iemand moeten passeren waar de hond niet zo leuk op ons af komt. De een houdt Apple aan de lijn strak naast, de ander kan de andere hond dan blokken. Werkt perfect.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

laeken schreef: Tom bleek prima en rustig en Bas was zichzelf en rook even aan de poolhond. Dat had ze blijkbaar beter niet kunnen doen want die greep haar meteen. :ugh:

[/
laeken schreef:Bas had niks gelukkig. Vooral een gekwetst ego.
quote]
Overdrijven is ook een vak, zoals in je OP lijkt het net of ze met huid en haar verslonden werd, maar heeft fysiek gelukkig niks. En niet om je bang te maken, houdt je hond na zo'n incident goed in de gaten. Soms is er aan de buitenkant niks te zien, maar kunnen kleine honden door de kracht van de beet wel gesloten fracturen of inwendige bloedingen oplopen. Dat advies gaf onze DA toen de Havanezer van mijn ouders door een Ridgeback werd gegrepen.

Alleen maar fijn dat je partner zo durft in te grijpen :ok: . Ik heb helaas ook al heel wat (grote) honden van mijn honden moeten slingeren. Gelukkig krijg je dan een soort oerkracht waardoor je zelfs een bullmastif van de grond krijgt :engel:
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:Hij pakt honden direct achter de horen strak aan het nekvel. Ik heb het idee dat honden dan niet kunnen bijten. Hij tilt ze op en houdt ze van zich af. Tot nu toe 3 keer gedaan en elke keer hing de hond gewoon en deed niks meer. Ook Hein van Cleva die Tom geheel terecht op zijn falie gaf trok hij er gewoon zo af. Tom viel Hein aan en Hein zette zijn punt. Duurde effe te lang dus partner loopt et naartoe en pakt zo Hein eraf. Klaar nu! En niks meer aan het handje. Zou willen dat ik dat durfde. Geeft best rust als je weet dat je fysiek kan ingrijpen en je hondjes niks echt naars kan gebeuren.
Gelukkig goed afgelopen. Dat is ook mijn angst met een klein hondje. Zeker klapkaken, die slaan zonder waarschuwing direct toe. En dan valt er niets meer op te tillen. Je kan die klapkaak natuurlijk wel optillen met een kleine hond in zijn bek. De kans dat hij dan gaat schudden lijkt me dan wel erg groot. Dan kom je hem toch op de grond aan het ontzetten. Als je nog de kans krijgt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
laeken schreef:Hij pakt honden direct achter de horen strak aan het nekvel. Ik heb het idee dat honden dan niet kunnen bijten. Hij tilt ze op en houdt ze van zich af. Tot nu toe 3 keer gedaan en elke keer hing de hond gewoon en deed niks meer. Ook Hein van Cleva die Tom geheel terecht op zijn falie gaf trok hij er gewoon zo af. Tom viel Hein aan en Hein zette zijn punt. Duurde effe te lang dus partner loopt et naartoe en pakt zo Hein eraf. Klaar nu! En niks meer aan het handje. Zou willen dat ik dat durfde. Geeft best rust als je weet dat je fysiek kan ingrijpen en je hondjes niks echt naars kan gebeuren.
Gelukkig goed afgelopen. Dat is ook mijn angst met een klein hondje. Zeker klapkaken, die slaan zonder waarschuwing direct toe. En dan valt er niets meer op te tillen. Je kan die klapkaak natuurlijk wel optillen met een kleine hond in zijn bek. De kans dat hij dan gaat schudden lijkt me dan wel erg groot. Dan kom je hem toch op de grond aan het ontzetten. Als je nog de kans krijgt.
Je redenatie is precies verkeerd om. Als je een hond achter de oren aan de nek pakt kan hij nu juist niet meer schudden. Zodra de poten op de grond staan kan hij schudden. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Hippo schreef:
laeken schreef: Tom bleek prima en rustig en Bas was zichzelf en rook even aan de poolhond. Dat had ze blijkbaar beter niet kunnen doen want die greep haar meteen. :ugh:

[/
laeken schreef:Bas had niks gelukkig. Vooral een gekwetst ego.
quote]
Overdrijven is ook een vak, zoals in je OP lijkt het net of ze met huid en haar verslonden werd, maar heeft fysiek gelukkig niks. En niet om je bang te maken, houdt je hond na zo'n incident goed in de gaten. Soms is er aan de buitenkant niks te zien, maar kunnen kleine honden door de kracht van de beet wel gesloten fracturen of inwendige bloedingen oplopen. Dat advies gaf onze DA toen de Havanezer van mijn ouders door een Ridgeback werd gegrepen.

Alleen maar fijn dat je partner zo durft in te grijpen :ok: . Ik heb helaas ook al heel wat (grote) honden van mijn honden moeten slingeren. Gelukkig krijg je dan een soort oerkracht waardoor je zelfs een bullmastif van de grond krijgt :engel:
Ik overdreef niks hoor. Een husky die twee poten op een fragiel hondje zet, alle haren opzet en dan met veel gegrauw gaat happen en doen is niet niks. Zeker niet als je kleine hondje het blijkbaar zeer ernstig opneemt en gaat krijsen als een varken. Bas heeft zelfs op een aai van de baas gereageerd met extreem hard gepiep en zich op de rug storten. Die hond was er binnen 5 seconde af en anders heb ik geen idee hoe dat afgelopen was. Alleen het gewicht had Bas al kunnen beschadigen want die is erg kwetsbaar gebouwd.
Afbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

goeie actie van je partner, die kan je gerust met de honden op pad sturen :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Mag ik jouw partner lenen om te wandelen? Kai heeft ook zo'n bodyguard nodig.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hulde aan je partner!

Ik durf wel in te grijpen bij knokken. Mijn zoon (toen 15 / 16 jaar) en ik kregen er samen zelfs handigheid in als onze cattles probeerden elkaar dood te bijten. Geen paniek, we grepen ze vast bij riem of nekvel en zodra ze probeerden te verpakken trokken we ze van elkaar. Als mijn man of dochter erbij waren (die altijd veel handiger lijken met paard en hond) ging een knokpartij altijd met veel meer paniek van hun kant gepaard. Toen moest Foxy dus ook een keer gehecht.
Een keer zat ik op mijn werk en waren de cattles per ongeluk bij elkaar gekomen. Mijn zoon belt, het was knokken. Ik zeg nog, laat maar gaan, niks aan te doen, ik kom zo snel mogelijk. Ik zat net in de auto toe hij belde dat hij ze alleen uit elkaar had gekregen. Ik was zo trots!

We hebben ook wel eens een bakje water over ze heen gegooid, toen lieten ze ook los. Maar dat heb je natuurlijk met wandelen niet bij je.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Dat zou ik ook willen :ok:
S@ndr@ schreef:Hij staat er gewoon onbevangen in en handelt, ik denk wel eens dat wij te veel info krijgen via dit forum en dat we niet meer zomaar iets doen- nodig of niet :wink:
Dat weet ik wel bijna zeker.Instinctief handelen werkt eigenlijk gewoon beter, na jaren op een forum ga je eerst bijna een heel lijstje af in je hoofd van wat je nu beter wel of niet kunt doen :wink:
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

haha, gelukkig kan ik ondanks het forum nog steeds instinctief handelen. Laatst legde Kailen het aan met een DH teef (hij wil altijd graag spelen en zij kwam op hem af). In eerste instantie speelde zij 'hard to get' en heb ik het nog even aan gezien. Maar toen werd ze echt vervelend en begon serieus lelijk te doen. Dan plant ik zonder pardon en met een flinke brul mijn wandelstok ertussen.

Fijn dat Basje niets heeft :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marie-Josée schreef:
Dat zou ik ook willen :ok:
Dat weet ik wel bijna zeker.Instinctief handelen werkt eigenlijk gewoon beter, na jaren op een forum ga je eerst bijna een heel lijstje af in je hoofd van wat je nu beter wel of niet kunt doen :wink:
Is dat zo? Heb pas nog mijn poedel een muilpeer en bouvier aan staart en nekvel een zwieper de keuken in gegeven. Goeie van je vriend Mark , hoog in de nek bij het nekvel pakken voorkomt dan hij zijn kop goed kan draaien en bijten.
Maar waarom blokker jij ,angst om zelf gebeten te worden.?
Of gewoon uit paniek en stress.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Goed gedaan van je partner Marc :ok: :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

bouvierpoedel schreef: Is dat zo? Heb pas nog mijn poedel een muilpeer en bouvier aan staart en nekvel een zwieper de keuken in gegeven. Goeie van je vriend Mark , hoog in de nek bij het nekvel pakken voorkomt dan hij zijn kop goed kan draaien en bijten.
Jij niet, maar jij bent een geval apart :wink:
Mijn eigen honden pak ik ook wel aan, ongeacht hoe of wat, maar bij een vreemde hond ligt dat -voor mij- toch anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

kipo schreef:
bouvierpoedel schreef: Is dat zo? Heb pas nog mijn poedel een muilpeer en bouvier aan staart en nekvel een zwieper de keuken in gegeven. Goeie van je vriend Mark , hoog in de nek bij het nekvel pakken voorkomt dan hij zijn kop goed kan draaien en bijten.
Jij niet, maar jij bent een geval apart :wink:
Mijn eigen honden pak ik ook wel aan, ongeacht hoe of wat, maar bij een vreemde hond ligt dat -voor mij- toch anders.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Moet je ook even Marie Jose haar bericht erbij plakken want daar reageerde ik op. Wat zij schreef over het forum en advies.
Zo'n geval apart ben ik niet hoor de meeste mensen in mijn omgeving reageren zo.
Misschien ook omdat ik al mijn leven lang tussen veel honden zit prive en beroepsmatig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Oh maar ik denk dat ik ook nog wel voor een deel instinctief zal reageren maar ik merk toch dat jarenlang griezelen op het forum me wat minder onbevangen heeft gemaakt. Dat zal inderdaad niet voor iedereen gelden.
Waar ik vroeger met geen enkele hond moeite had( mijn moeder had liefst dat ik voor de honden thuis zorgde want dan kwam er volgens haar wat van terecht) lijk ik nu soms van opvoeden niks meer te bakken en zit mijn hart meteen in mijn keel als er een loslopende hond aan komt stormen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”