Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull bijt hondje en zijn eigenaar bij winkelcentrum in...

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Pitbull bijt hondje en zijn eigenaar bij winkelcentrum i

Ongelezen bericht door gonnie »

Tjonge, het is de laatste tijd wel raak.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou er wordt gesproken over lichtgewond , is dat nu ook al nieuwswaardig.
Er zijn op jaarbasis 150.000 incidenten met honden , 50.00 daarvan zijn van dien aard dat er een dokter of ziekenhuisbezoek bij komt kijken de andere 100.000 spreken we dus over lichtgewonde , ik zou zeggen dan kan de media nog even vooruit.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tineke schreef:Nou er wordt gesproken over lichtgewond , is dat nu ook al nieuwswaardig.
Er zijn op jaarbasis 150.000 incidenten met honden , 50.00 daarvan zijn van dien aard dat er een dokter of ziekenhuisbezoek bij komt kijken de andere 100.000 spreken we dus over lichtgewonde , ik zou zeggen dan kan de media nog even vooruit.
Haha, als ik in dat topic van Laeken kijk, is dat verwonden bepaald niet voorbehouden aan Pitbulls. Maar dat is natuurlijk wel sensationeler - vreemd genoeg zegt niemand in dat topic dat poolhonden maar en masse gemuilkorfd/kort aangelijnd moeten worden :Q:
Zoekt en gij zult (nieuwsberichten) vinden.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Bas was niet gewond toch? ;)

Misschien dat de media dit graag plaatst omdat die lijst nu in het nieuws is? Ik vind het ook wat overdreven...
Sandra&co

Het is wel hot news ja :wink:
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Wat is lichtgewond? Is een krasje op je hand of een blauwe plek ook lichtgewond??
Heb het idee dat dit artikel een beetje een storm in een glas water is, omdat bijtincidenten nu ineens hot zijn. :denken:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Sandra&co

Er is sprake van 'lichtgewond' als het niet levensbedreigend is ;) Dus denk dan inderdaad richting schrammen, sneeën, kneuzingen, blauwe plekken, schaafwonden of een hersenschudding.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, dit is wel een beetje sensatie zoeken waar er geen sensatie is.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Moet je dan persé aan gort gebeten worden door een vreemde hond voordat het krantwaardig is? Is het dan maar normaal dat dat gebeurt, gebeten worden op straat? En de eigenaar van de pitbull verdwijnt gewoon?? Waarom zou dit niet in de krant mogen?
Sandra&co

Het is 'een beetje' spijkers zoeken op laag water, gezien het totale gebrek aan details in het artikel. Maar dit is wel een beetje jouw stokpaardje natuurlijk.
Izzy is vorig jaar gebeten door een BC, de eigenaars smeerden hem ook met valse gegevens en ze was wel iets meer dan lichtgewond. Ik zal volgende keer de krant bellen. Maaruh, wil je dat incident ook aan je verzameling toevoegen of is dat niet de moeite waard omdat ze een Stafford is? Dat was een retorische vraag trouwens.
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Volgens mij kan de SPA op dit moment nog niet eens een scheet laten en het staat al in de krant. ;-)

Het is triest dat het gebeurd is hoor, dat daar gelaten maar enkel en alleen als het een SPA is nieuwswaardig..
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Suusz27 schreef:Volgens mij kan de SPA op dit moment nog niet eens een scheet laten en het staat al in de krant. ;-)

Het is triest dat het gebeurd is hoor, dat daar gelaten maar enkel en alleen als het een SPA is nieuwswaardig..

Is niet waar, dat meisje van 6 jaar is gebeten door een herder.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

En vorige maand dat incident met de Rottweiler. Maar het leeuwendeel van de incidenten lijken nu eenmaal met SPA's te zijn. Dit artikel is echter wel heel vaag (en gaat daarom niet in de verzameling).
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

gonnie schreef:
Suusz27 schreef:Volgens mij kan de SPA op dit moment nog niet eens een scheet laten en het staat al in de krant. ;-)

Klopt, alleen dat nieuws komt veel minder snel in het nieuws dan dingen met SPA's, dat is het laatste jaar een 'hot item'. Maar nog even, dan hebben we hopelijk eindelijk een goed registratiesysteem dn weten we waar we het echt over hebben.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Ik heb wel een vermoeden, maar mag ik heel offtopic even vragen wat SPA's zijn? ( in mijn hoofd maak ik er Staffords Pitbulls en... iets met een A... Ambull? van...)
:mann:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Abby schreef:Ik heb wel een vermoeden, maar mag ik heel offtopic even vragen wat SPA's zijn? ( in mijn hoofd maak ik er Staffords Pitbulls en... iets met een A... Ambull? van...)
Bijna goed: Staffords, Pitbulls en Aanverwanten
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Abby schreef:Ik heb wel een vermoeden, maar mag ik heel offtopic even vragen wat SPA's zijn? ( in mijn hoofd maak ik er Staffords Pitbulls en... iets met een A... Ambull? van...)
Ja dat vraag ik me ook al langere tijd af....heb wel gegoogeld op spa's maar kom niet verder dan sauna's, bronnen en welness....
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

S Stafford
P pitbull
A aanverwanten

SPA

O het stond er al.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sandra&co schreef:Het is 'een beetje' spijkers zoeken op laag water, gezien het totale gebrek aan details in het artikel. Maar dit is wel een beetje jouw stokpaardje natuurlijk.
Izzy is vorig jaar gebeten door een BC, de eigenaars smeerden hem ook met valse gegevens en ze was wel iets meer dan lichtgewond. Ik zal volgende keer de krant bellen. Maaruh, wil je dat incident ook aan je verzameling toevoegen of is dat niet de moeite waard omdat ze een Stafford is? Dat was een retorische vraag trouwens.
Hoezo mijn stokpaardje??? Zou graag weten waarop je dat baseert. Ja, ik mot ze niet, klaar. Maar het enige dat ik hier doe, zoals zovele anderen, is een krantenbericht er neerzetten, niet meer of minder. Zou het ook gedaan hebben als er had gestaan 'hond bijt .......'.

Ik heb het bericht niet in de krant gezet. Dat kun je misschien bij de krant navragen wie daarvoor verantwoordelijk is. Niet ik.

En de verzameling, is wat hier in Dier en Leed staat, een hele verzameling ellende, door heel veel verschillende honden, echter het groszijn klapkaken, daar kan ik weinig aan veranderen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Suusz27 schreef:
gonnie schreef:

Klopt, alleen dat nieuws komt veel minder snel in het nieuws dan dingen met SPA's, dat is het laatste jaar een 'hot item'. Maar nog even, dan hebben we hopelijk eindelijk een goed registratiesysteem dn weten we waar we het echt over hebben.

Een DH behoord ivm de toch wel vele incidenten kennelijk toch ook tot de hr honden.
Op het forum hier worden wel vooral de spa genoemd natuurlijk en dat zie je ook wel vaker maar de hr lijst bevat toch echt meerdere rassen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”