Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verlatingsangst of verveling?
Moderator: moderatorteam
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Verlatingsangst of verveling?
We zijn weer een tijdje verder en tussen Lemmy en mijn dochter Luna gaat het goed. Hij gromt, blaft of bijt niet en zij mag hem kammen, aaien, eten geven, ...
Maar het alleen zijn is nog steeds een ramp. Ik werk 3dagen/week. Dan is hij 8-9u alleen. Maar het probleem is ook als ik bv naar de winkel moet.
Het zindelijk blijven lukt zo'n 75% van de keren. Maar waar hij aan kan sneuvelt. Dat kan zijn een boekje in de open kast, een blad papier op het aanrecht, kabels of stiften, alles wat los ligt en hij aan kan. Dus zetten we alles zo hoog mogelijk of in een gesloten kast.
Maar nu begint hij ook aan tafel, krabpaal enz te knabbelen.
Ik lees vaak dat het door verveling kan komen. Maar wandelen wilt hij niet (en nee, ik krijg hem niet voortgetrokken of gelokt met snoep) en speelgoed kent hij niet. We geven zo'n bal gevuld met snoepjes en dat begrijpt hij wel, maar na 20min is het leeg en bekijkt hij het niet meer.
Soms lees ik ook verlatingsangst. Maar wat kan ik daar aan doen? Wil hem geen 8u in een bench steken en denk ook niet dat dat het probleem aanpakt.
Ik heb hem nog nooit betrapt en ook 's nachts doet hij het niet want dan slaapt hij in ons bed of in zijn mand op onze kamer.
Maar het alleen zijn is nog steeds een ramp. Ik werk 3dagen/week. Dan is hij 8-9u alleen. Maar het probleem is ook als ik bv naar de winkel moet.
Het zindelijk blijven lukt zo'n 75% van de keren. Maar waar hij aan kan sneuvelt. Dat kan zijn een boekje in de open kast, een blad papier op het aanrecht, kabels of stiften, alles wat los ligt en hij aan kan. Dus zetten we alles zo hoog mogelijk of in een gesloten kast.
Maar nu begint hij ook aan tafel, krabpaal enz te knabbelen.
Ik lees vaak dat het door verveling kan komen. Maar wandelen wilt hij niet (en nee, ik krijg hem niet voortgetrokken of gelokt met snoep) en speelgoed kent hij niet. We geven zo'n bal gevuld met snoepjes en dat begrijpt hij wel, maar na 20min is het leeg en bekijkt hij het niet meer.
Soms lees ik ook verlatingsangst. Maar wat kan ik daar aan doen? Wil hem geen 8u in een bench steken en denk ook niet dat dat het probleem aanpakt.
Ik heb hem nog nooit betrapt en ook 's nachts doet hij het niet want dan slaapt hij in ons bed of in zijn mand op onze kamer.
#dontshopadopt
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Verlatingsangst of verveling?
hij wil niet wandelen
Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar kun je hem niet op een of andere manier dragen of anders in de auto ergens af laten zetten en dan naar huis lopen? Naar huis willen ze meestal wel en zo kun je het opbouwen en hem laten zien dat wandelen leuk is. Als hij verder niets te doen heeft, kan ik me voorstellen dat hij sloopt van verveling.
Ik weet niet wat voor hond je hebt, maar kun je hem niet op een of andere manier dragen of anders in de auto ergens af laten zetten en dan naar huis lopen? Naar huis willen ze meestal wel en zo kun je het opbouwen en hem laten zien dat wandelen leuk is. Als hij verder niets te doen heeft, kan ik me voorstellen dat hij sloopt van verveling.
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Een podenco van 20kg. Komt uit spanje. Hij is 1jaar en we hebben hem van februari.lucie schreef:hij wil niet wandelen![]()
Heb geen rijbewijs en dragen lukt ook niet. Soms kan ik bij hem 5meter gaan en dan zegt meneer "foert". En dan sta ik daar
Op de hondenweide bv gaat hij voor het poortje zitten tot we naar huis gaan. Speelgoed en snoep krijgen hem niet in beweging.
Als ik thuis ben ligt hij in de zetel te liggen. En als we in de tuin zijn, ligt hij in de zon te liggen.
#dontshopadopt
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
is hij fysiek al eens helemaal nagekeken?
Heeft hij geen pijn ergens?
Hoe zit het met angsten is hij snel ergens bang voor?
Wat doe je om het wandelen voor hem leuk te maken?
Een hond die niks te doen heeft gaat in heel veel gevallen slopen.
Dus je zal er iets mee moeten en hem meer mentale uitdagingen bieden.
Meer een band opbouwen door dingen te ondernemen en te ontdekken.
Heeft hij geen pijn ergens?
Hoe zit het met angsten is hij snel ergens bang voor?
Wat doe je om het wandelen voor hem leuk te maken?
Een hond die niks te doen heeft gaat in heel veel gevallen slopen.
Dus je zal er iets mee moeten en hem meer mentale uitdagingen bieden.
Meer een band opbouwen door dingen te ondernemen en te ontdekken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Het is inderdaad een bange hond. We hebben het al geprobeerd met snoepjes, met speelgoed, zelf over-enthousiast doen, verschillende soorten leiband,... maar neen. Ons nog niet gelukt.
#dontshopadopt
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ondanks dat een jonge hond veel slaapt [luiert], moet/wil hij toch ook zijn energie kwijt.
dus ik ga mee in het feit, is de hond verders goed gezond?
heb je iemand in de kennissen kring met een sociaal hondje, waar hij een band mee op kan bouwen, [keer op de koffie, honden samen spelen] en dan samen te wandelen, om hem te stimuleren. tis maar een idee.
heb je iemand in de kennissen kring met een sociaal hondje, waar hij een band mee op kan bouwen, [keer op de koffie, honden samen spelen] en dan samen te wandelen, om hem te stimuleren. tis maar een idee.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Wordt hij dan tussendoor helemaal niet uitgelaten?
Ik zou eigenlijk zeggen, doe hem met een uitlaatservice mee, maar ja, podenco. Kan hij los lopen? Of betr gezegd, komt hij makkelijk terug als hij los loopt?
Of is loslopen nog niet aan de orde, omdat hij wandelen nog helemaal niet leuk vindt?
Ik zou eigenlijk zeggen, doe hem met een uitlaatservice mee, maar ja, podenco. Kan hij los lopen? Of betr gezegd, komt hij makkelijk terug als hij los loopt?
Of is loslopen nog niet aan de orde, omdat hij wandelen nog helemaal niet leuk vindt?
Laatst gewijzigd door Emma op 19 mei 2017 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Als hij niet loopt is dit niet echt aan de ordeEmma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Met een andere hond speelt hij wel (lees: los rondlopen). Speelgoed bekijkt hij dan ook niet.Lanavandevledders schreef:ondanks dat een jonge hond veel slaapt [luiert], moet/wil hij toch ook zijn energie kwijt.
Maar zelf hebben we de plaats niet voor een 2de hond en die andere mensen met hond niet vaak de tijd om samen regelmatig dingen te doen. Ik probeer zo vaak mogelijk he maar dan wil hij ook alleen maar ravotten en zodra we een leiband aandoen of zo is het weer hetzelfde scenario.
#dontshopadopt
- Gimmick
- Zeer actief
Taxi red dat ook prima hoor.Emma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Niet alle honden hebben problemen met alleen zijn.
En Taxi is nog jonger zelfs maar als het noodzakelijk is dan kan hij best 9 uur alleen zijn
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Nee. Dat is waar.veertje schreef:Als hij niet loopt is dit niet echt aan de ordeEmma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Maar goed, een hond die geen leuke uitlaatklep heeft, 9 uur bijna alleen laten, vind ik het niet vreemd dat hij gaat slopen.
Ik denk dat buitenlandertjes nogal eens onderschat worden, ook door stichtingen. Vaak zijn het bange hondjes, waar heel wat tijd in gaat zitten, om ze vertrouwd te maken in het meestal drukke Nederland.
TS al eens geprobeerd of hij Nina ottoson spelletjes, of ander hersenwerk spelletjes, zoals brokje in handdoek vr stoppen leuk vindt?om wat uitdaging te bieden?
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Hij wordt tussendoor inderdaad niet uitgelaten. Is dat zo abnormaal? De meeste mensen die gaan werken zijn toch zo'n 8u weg?Emma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
De opvangmama, waar ik hem ging halen nadat hij uit spanje was gekomen, zei dat hij alleen kon blijven. Zonder bench. Ze wist dat ik 3dagen per week werk.
Loslopen hebben we nog niet echt geprobeerd. Op de hondenweide, maar dan wacht hij aan het poortje om naar huis te gaan
#dontshopadopt
-
Emma
- Zeer actief
Nee hoor, hier ook honden die best lang alleen kunnen zijn.Gimmick schreef:Taxi red dat ook prima hoor.Emma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Niet alle honden hebben problemen met alleen zijn.
En Taxi is nog jonger zelfs maar als het noodzakelijk is dan kan hij best 9 uur alleen zijn
Maar goed, deze hond heeft er dus wel problemen mee.dat is het verschil.
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Wij zijn inderdaad verkeerd ingelicht of overschat door de stichting, hoe je het ook mag noemen. Het is onze eerste hond. En hoe de opvangmama hem voorstelde bleek dus te mooi om waar te zijn. Maar nu moeten we er gewoon het beste van maken he. En we boeken al mooi vooruitgang, maar er is nog werk aan de winkel.
#dontshopadopt
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Fijn dat het nu goed gaat met Lemmy en je dochter!
Ik zou hem inderdaad ook door de dierenarts laten nakijken. Misschien is er fysiek iets met hem aan de hand.
Anderzijds, met de andere hond speelt hij wel, zeg je. Ik denk dat daar nog wel veel winst te behalen is. Misschien kunnen de baasjes van die ene hond niet vaak, maar kun je wel een andere vinden waar hij goed mee kan opschieten. Misschien loopt hij bijvoorbeeld wel als hij achter die andere hond aan kan lopen. En afspreken om samen naar de hondenwei te gaan, zodat hij daar energie kwijt kan door te spelen. Als hij voor het poortje zit te wachten om naar huis te gaan, zijn er op dat moment dan geen andere honden?
Acht of negen uur alleen vind ik vrij veel, maar het ligt ook aan de hond. De kans is groot dat Lemmy er niet goed mee om kan gaan. Zat hij bij de opvanger met andere honden? Dat kan een hoop schelen. Misschien voorlopig Lemmy in een ruimte zetten waar niks is dat niet gesloopt mag worden. Of anders een dagopvang regelen, maar dat moet je ook financieel aankunnen natuurlijk.
Ik zou hem inderdaad ook door de dierenarts laten nakijken. Misschien is er fysiek iets met hem aan de hand.
Anderzijds, met de andere hond speelt hij wel, zeg je. Ik denk dat daar nog wel veel winst te behalen is. Misschien kunnen de baasjes van die ene hond niet vaak, maar kun je wel een andere vinden waar hij goed mee kan opschieten. Misschien loopt hij bijvoorbeeld wel als hij achter die andere hond aan kan lopen. En afspreken om samen naar de hondenwei te gaan, zodat hij daar energie kwijt kan door te spelen. Als hij voor het poortje zit te wachten om naar huis te gaan, zijn er op dat moment dan geen andere honden?
Acht of negen uur alleen vind ik vrij veel, maar het ligt ook aan de hond. De kans is groot dat Lemmy er niet goed mee om kan gaan. Zat hij bij de opvanger met andere honden? Dat kan een hoop schelen. Misschien voorlopig Lemmy in een ruimte zetten waar niks is dat niet gesloopt mag worden. Of anders een dagopvang regelen, maar dat moet je ook financieel aankunnen natuurlijk.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Als hij bang is zou ik hem vooral veel veiligheid bieden en weinig moeten. Bij Izzie heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ze met speeltjes aan de gang ging, ze had er gewoon geen interesse in en ik denk dat ze het in het begin ook gewoon niet snapte. Dat niet spelen zegt me dus ook niet zoveel.
Rustig aan, wandelen in zijn tempo, veel gerust stellen en weinig druk op leggen.
Rustig aan, wandelen in zijn tempo, veel gerust stellen en weinig druk op leggen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Fijn dat het nu met Lemmy en je dochter goed gaat! Heb je destijds een gedragstherapeut ingeschakeld om hieraan te werken? Dan kan deze je misschien ook helpen met de angst om naar buiten te gaan en de verlatingsangst?
Ik vind het best extreem klinken dat je hond helemaal niet wil wandelen. Zo te lezen kom je hiermee zelf ook niet echt verder, dus ik zou daar zeker professionele hulp bij inschakelen. En ook een bezoekje aan de dierenarts brengen om uit te sluiten dat hij pijn of ongemak heeft waardoor hij niet wil wandelen. Podenco's zijn doorgaans behoorlijk energieke, levendige honden die zich snel vervelen en houden van spanning en avontuur, zeker op die leeftijd. Als je hem meer uitdaging kunt geven en manieren kunt vinden om aan zijn angsten te werken en samen leuke dingen te doen (dat hoeft niet spelen met speelgoed te zijn als hij dat (nog) niet interessant vindt, het kunnen ook snuffelspelletjes zijn, intelligentiespelletjes, samen rennen door de tuin, noem maar op) wordt het slopen misschien ook minder. Maar als hij dat doet omdat hij verlatingsangst heeft, zul je toch - met professionele hulp - rustig moeten gaan werken aan het alleen zijn.
Ik vind het best extreem klinken dat je hond helemaal niet wil wandelen. Zo te lezen kom je hiermee zelf ook niet echt verder, dus ik zou daar zeker professionele hulp bij inschakelen. En ook een bezoekje aan de dierenarts brengen om uit te sluiten dat hij pijn of ongemak heeft waardoor hij niet wil wandelen. Podenco's zijn doorgaans behoorlijk energieke, levendige honden die zich snel vervelen en houden van spanning en avontuur, zeker op die leeftijd. Als je hem meer uitdaging kunt geven en manieren kunt vinden om aan zijn angsten te werken en samen leuke dingen te doen (dat hoeft niet spelen met speelgoed te zijn als hij dat (nog) niet interessant vindt, het kunnen ook snuffelspelletjes zijn, intelligentiespelletjes, samen rennen door de tuin, noem maar op) wordt het slopen misschien ook minder. Maar als hij dat doet omdat hij verlatingsangst heeft, zul je toch - met professionele hulp - rustig moeten gaan werken aan het alleen zijn.
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
[/quote]
Met een andere hond speelt hij wel (lees: los rondlopen). Speelgoed bekijkt hij dan ook niet.
Maar zelf hebben we de plaats niet voor een 2de hond en die andere mensen met hond niet vaak de tijd om samen regelmatig dingen te doen. Ik probeer zo vaak mogelijk he maar dan wil hij ook alleen maar ravotten en zodra we een leiband aandoen of zo is het weer hetzelfde scenario.
als ik het goed lees, wil hij wel heel graag samen met jou spelen, ravotten, stoeien, en begint de angst/niet willen zodra je de riem om doet?
Dat klinkt voor mij alsof de riem eng is voor hem.
dat hij speelgoed niet leuk vind kan ook komen doordat hij het niet kent? Wodan snapte er de eerste maanden ook niks van, en begint nu echt meer los te komen met speelgoed. Wel is hij nog steeds bang dat het hem afgepakt wordt. Nieuwe dingen kunnen verschrikkelijk onzeker maken... hoe is zijn lichaamstaal als je gaat wandelen of buiten bent?
- Gimmick
- Zeer actief
Laten we ook vooral niet honden behandelen als porseleinen poppetjes.Heavy schreef:Nee je bent niet de enige . Het zal best heel langzaam aangeleerd kunnen worden en bij een oudere hond zal het misschien geen problemen opleveren maar laten we het aub niet normaal vinden.Emma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Een jonge energieke hond 9 uur tussen 4 muren zonder uitdaging . Die net een hele nacht heeft geslapen . Dan vind ik het niet raar dat hij zichzelf gaat vermaken .
Hier zijn ze ook 2x per week 8 uur alleen.
In het geval van ts is het wel lastig omdat lemmy niet wil lopen. Die heeft geen vermaakt behalve zichzelf vermaken.
Hier gaan ze er 1,5uur uit voordat ik naar mijn werk ga.
En er is geen hond die daar moeite mee heeft hier in huis.
- Gimmick
- Zeer actief
Ze zitten allemaal gescheiden van elkaar.Heavy schreef:Als ze 1,5 uur uit geweest zijn is het al een heel ander verhaal . En bij jou is er wel uitdaging van andere honden of zitten ze allemaal gescheiden ?Gimmick schreef:Laten we ook vooral niet honden behandelen als porseleinen poppetjes.Heavy schreef:Nee je bent niet de enige . Het zal best heel langzaam aangeleerd kunnen worden en bij een oudere hond zal het misschien geen problemen opleveren maar laten we het aub niet normaal vinden.Emma schreef:Ben ik de enige die het voor een hond van net een jaar, nogal lang vindt om bijna 9 uur alleen te zijn?
Een jonge energieke hond 9 uur tussen 4 muren zonder uitdaging . Die net een hele nacht heeft geslapen . Dan vind ik het niet raar dat hij zichzelf gaat vermaken .
Hier zijn ze ook 2x per week 8 uur alleen.
In het geval van ts is het wel lastig omdat lemmy niet wil lopen. Die heeft geen vermaakt behalve zichzelf vermaken.
Hier gaan ze er 1,5uur uit voordat ik naar mijn werk ga.
En er is geen hond die daar moeite mee heeft hier in huis.
Gentle in de keuken, taxi in de ren en Gimmick in de buitenkennel of in de bench
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Lijkt Lemmy ook bang als jullie dan buiten op de stoep staan? En wat gebeurt er als jij gewoon in je hoofd zet van 'we gaan een flink stuk lekker wandelen' en je stapt gewoon door, zonder te lokken met snoepjes en dergelijke?
Ik vind het wel heel apart, ik ken echt geen (volwassen) hond die niet wil lopen.
Ik vind het wel heel apart, ik ken echt geen (volwassen) hond die niet wil lopen.
Ik heb altijd het idee dat dit in België heel normaal is en in NL niet zo. De meeste honden gaan dan toch wel mee met een uitlaatservice of iets dergelijks. Ik laat mijn honden in het uiterste geval 8-9 uur alleen thuis op de woensdag, maar dat probeer ik altijd te voorkomen. Bovendien gaan we dinsdagmiddag een paar uur in het bos wandelen, dus dan is woensdag een soort rustdag. Verder ben ik meestal maar 4-6 uur weg voor mijn werk. Op die woensdag wil Millie ook nog wel eens een rondslingerend papiertje verscheuren, wat denk ik echt uit verveling is.Engelke69 schreef: Hij wordt tussendoor inderdaad niet uitgelaten. Is dat zo abnormaal? De meeste mensen die gaan werken zijn toch zo'n 8u weg?
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Gisteren heeft mijn vriend hem mee buiten genomen en elke 3meter moest hij lemmy oppakken om terug rond te draaien want señor keerde telkens om. Tot aan de voordeur komt hij, nieuwsgierigheid, maar zodra we verder willen gaan legt hij zich in de zetel.Leonie. schreef:Lijkt Lemmy ook bang als jullie dan buiten op de stoep staan? En wat gebeurt er als jij gewoon in je hoofd zet van 'we gaan een flink stuk lekker wandelen' en je stapt gewoon door, zonder te lokken met snoepjes en dergelijke?
Ik heb altijd het idee dat dit in België heel normaal is en in NL niet zo. De meeste honden gaan dan toch wel mee met een uitlaatservice of iets dergelijks. Ik laat mijn honden in het uiterste geval 8-9 uur alleen thuis op de woensdag, maar dat probeer ik altijd te voorkomen. Bovendien gaan we dinsdagmiddag een paar uur in het bos wandelen, dus dan is woensdag een soort rustdag. Verder ben ik meestal maar 4-6 uur weg voor mijn werk. Op die woensdag wil Millie ook nog wel eens een rondslingerend papiertje verscheuren, wat denk ik echt uit verveling is.Engelke69 schreef: Hij wordt tussendoor inderdaad niet uitgelaten. Is dat zo abnormaal? De meeste mensen die gaan werken zijn toch zo'n 8u weg?
Een uitlaatservice is in belgie niet of weinig.
#dontshopadopt
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Klinkt toch ook alsof er iets met zijn gezondheid is, als hij binnen weer gaat liggen.Engelke69 schreef:Tot aan de voordeur komt hij, nieuwsgierigheid, maar zodra we verder willen gaan legt hij zich in de zetel.
Misschien kun je een keertje filmen hoe het eruit ziet als jullie proberen te wandelen? Wat zegt zijn lichaamstaal?
-
-Saskia-
- Zeer actief
Ik ging net iets anders vragen: wat gebeurt er als je de deur uitstapt zonder het doel ook echt ergens te geraken? Lange lijn eraan, aan de voordeur gaan zitten en wachten. Je schrijft dat hij tot die grens nog nieuwsgierig gedrag toont. Dat is positief, dat nieuwsgierige zou ik mooi gebruik van maken, op zijn tempo. Laat hem zelf maar ontdekken hoe leuk het is om nieuwe geuren op te snuiven en volg hem daarin.Leonie. schreef:Lijkt Lemmy ook bang als jullie dan buiten op de stoep staan? En wat gebeurt er als jij gewoon in je hoofd zet van 'we gaan een flink stuk lekker wandelen' en je stapt gewoon door, zonder te lokken met snoepjes en dergelijke?
Waar ergens in België woon je? Ik kan je een super gedragstherapeut aanraden indien je dat graag wenst.
- Anneverburg
- Vaste gebruiker
Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze Saar van 35 kg. Ze wilde na oud en nieuw niet meer wandelen, dit duurde ongeveer tot februari. (Wat naar mijn mening een beetje too much werd).
Op een gegeven moment stond ik weer eens buiten met mevrouw (ze stond volledig in de steigers), niks hielp we hebben van alles geprobeerd en ze deed geen stap.
Dus op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik haar letterlijk de straat uitgesleept, als ze uit zichzelf meeliep erg goed belonen. Nadat we de straat uit waren was er opeens niks meer aan de hand, super vaag. Dus toen heb ik weer een lange wandeling kunnen maken zonder problemen.
Het is misschien niet de beste manier maar ze loopt nu wel weer mee.
Maar ik ben absoluut geen hondenexpert en ik heb dit gedaan met behulp van onze buurman, die hier ook al vaak last van had met zijn oude herder. (Dus ja mensen ik weet dat niet de 'correcte' manier is, maar als je dik 2 maanden de hond niet naar de buiten krijgt wordt je wanhopig.)
Op een gegeven moment stond ik weer eens buiten met mevrouw (ze stond volledig in de steigers), niks hielp we hebben van alles geprobeerd en ze deed geen stap.
Dus op een gegeven moment was ik er klaar mee en heb ik haar letterlijk de straat uitgesleept, als ze uit zichzelf meeliep erg goed belonen. Nadat we de straat uit waren was er opeens niks meer aan de hand, super vaag. Dus toen heb ik weer een lange wandeling kunnen maken zonder problemen.
Maar ik ben absoluut geen hondenexpert en ik heb dit gedaan met behulp van onze buurman, die hier ook al vaak last van had met zijn oude herder. (Dus ja mensen ik weet dat niet de 'correcte' manier is, maar als je dik 2 maanden de hond niet naar de buiten krijgt wordt je wanhopig.)
- Anneverburg
- Vaste gebruiker
Klopt ik bedoelde ook niet dat de reactie raar is, we snappen dat ze een trauma heeft. Het jaar ervoor ging ze echter gewoon na 1 week weer naar buiten. Dit jaar duurde het in totaal 2 maanden terwijl er geen vuurwerk meer werd afgestoken. Daarnaast was het ook vrij vervelend want ze was nieuwsgierig totdat ze de veilige haven verliet (de straat op). Erg logisch maar het blijft irritant haha. Nu gaat het gelukkig weer primaHeavy schreef:Ik vind haar reactie eigenlijk niet zo vaag . Ze linkt de straat met vuurwerk . En buiten de straat is dat er niet omdat ze het daar niet gezien en gehoord heeft .Anneverburg schreef:Ik heb hetzelfde probleem gehad met onze Saar van 35 kg. Ze wilde na oud en nieuw niet meer wandelen, dit duurde ongeveer tot februari. (Wat naar mijn mening een beetje too much werd).
Ik hoop alleen dat we volgend jaar dit niet hoeven te herhalen, want fijn is het absoluut niet.
- Zamunda
- Zeer actief
Goed dat je om hulp vraagt.
Het lijkt me duidelijk dat Lemmy niet goed alleen kan zijn dus lijkt het me ook duidelijk dat je ervoor zorgt dat je hem niet meer 8 à 9 uur alleen laat. Neem hem mee, zoek een oppas aan huis of een hondenopvang. Ondertussen onder begeleiding werken aan het alleen kunnen zijn.
Laat hem eens controleren door de dierenarts.
Daarnaast de riem en het wandelen, ga ook daaraan werken onder begeleiding. Echt investeer in goede begeleiding, want dit klinkt niet fijn zo.
Als laatste: volgens mij ben je gek op Lemmy en heb je je best gedaan om hem en je dochter te sturen zodat ze nu goed met elkaar om kunnen gaan. Maar toch vraag ik me af of Lemmy wel op de goede plek zit. Heb jij de mogelijkheden om hem te begeleiden (dus begeleiding zoeken en daarmee aan de slag gaan, hem niet meer zo lang alleen laten) en de tijd/zin/geld om dat te doen?
Het lijkt me duidelijk dat Lemmy niet goed alleen kan zijn dus lijkt het me ook duidelijk dat je ervoor zorgt dat je hem niet meer 8 à 9 uur alleen laat. Neem hem mee, zoek een oppas aan huis of een hondenopvang. Ondertussen onder begeleiding werken aan het alleen kunnen zijn.
Laat hem eens controleren door de dierenarts.
Daarnaast de riem en het wandelen, ga ook daaraan werken onder begeleiding. Echt investeer in goede begeleiding, want dit klinkt niet fijn zo.
Als laatste: volgens mij ben je gek op Lemmy en heb je je best gedaan om hem en je dochter te sturen zodat ze nu goed met elkaar om kunnen gaan. Maar toch vraag ik me af of Lemmy wel op de goede plek zit. Heb jij de mogelijkheden om hem te begeleiden (dus begeleiding zoeken en daarmee aan de slag gaan, hem niet meer zo lang alleen laten) en de tijd/zin/geld om dat te doen?
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
We zijn weer even verder en het gaat telkens beter maar we mogen echt niks op de tafel laten liggen want dan neemt hij het mee de zetel in. Maar dat helpt ons wel met alles netjes houden
#dontshopadopt
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dat is mooi! Hoe gaat t met wandelen nu? En geen issues meer gehad met je dochter?
Sinds de komst van lily is het hier ook een stuk netter
Sinds de komst van lily is het hier ook een stuk netter
-
Engelke69
- Vaste gebruiker
Het wandelen is afwisselend. Als het te druk is lukt het nog niet goed maar 's avonds of zo gaat hij al flink mee. Mijn vriend is begonnen met joggen en heeft Lemmy al 1keer meegenomen. Dat lukt ook heel goed zolang hij geen planten of honden ziet want dan wilt hij snuffelen 
Ook met de dochter klikt het nu heel goed. Ze gaan nog beste maatjes worden :-p
Ook met de dochter klikt het nu heel goed. Ze gaan nog beste maatjes worden :-p
#dontshopadopt