Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse herder met dwerggroei

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Duitse herder met dwerggroei

Ongelezen bericht door Pemba »

Jeetje zeg laat zo'n beestje gaan.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Niet om aan te zien..
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Het is in elk geval geen wegloper :ugh:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

mijke schreef:Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.
Idem. Kwaliteit van leven met dwerggroei hoeft niet per definitie slecht te zijn. Zolang deze hond geen pijn heeft en uit de voeten kan zie ik het niet direct als leed.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Voorzover ik weet is dwerggroei niet pijnlijk.

Dus waarom op voorhand in laten slapen ?

Hoe oud hij dan zonder pijn wordt, zie je dan wel weer. Inslapen kan altijd nog.

Zolang de hond op zijn manier lol heeft, en geen pijn.
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Dit ziet er niet echt uit als hypofysaire dwerggroei..
Lijkt eerder op een kraakbeenafwijking. Misschien radius curvus.
Dus niet de eindeloze lijst aan afwijkingen, maar zal niet pijnloos zijn.

Ah, ik zie dat het al genoemd wordt.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ieder maakt zijn of haar eigen keuze, het zou niet de mijne zijn, maar goed,
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.
Dat ding. :80: :80: :jank: Beetje respectloos , vind je niet.? :mann: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Als ik dat in een nest had liggen kreeg het een genade spuitje.
bouvierpoedel
Zeer actief

Als ik dat in een nest had liggen kreeg het een genade spuitje.
bouvierpoedel
Zeer actief

Heavy schreef:
Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.
:hmmm: zég eens !

Het is trouwens wel wat voor jou heb je een herder en corgi ineen :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL: En een beetje zeeleeuw :engel: leuk voor aan het strand.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
Ook niet als er een prognose is dat hij niet oud wordt. Inslapen kan altijd nog, ik ga geen vrolijk hummeltje een enkeltje dierenarts geven.
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Paisley schreef:Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
Ook niet als er een prognose is dat hij niet oud wordt. Inslapen kan altijd nog, ik ga geen vrolijk hummeltje een enkeltje dierenarts geven.
Ik ook niet denk ik. Zolang hij geen pijn en grote ongemakken heeft zie ik het probleem niet.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Als je vlak na de geboorte al ernstige afwijkingen constateert, zou ik ook kiezen voor een spuitje.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Paisley schreef:Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
Zolang hij geen pijn en geen ongemakken heeft, zie ik er ook niet veel kwaads in om deze herder lekker zijn gangetje te laten gaan. En naar de video te oordelen, heeft hij genoeg beweging, 'prikkels' en plezier zo op het erf met de kippen en z'n hondenmaatjes.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:WAAROM zo'n hondje in leven houden....oud gaat ie toch niet worden.
Maar ja, je moet toch ergens je enorme dierenliefde mee demonstreren... :ugh:
KLIK
Alsof je van het overgrote deel van de honden kunt zeggen dat ze wél oud worden :roll:

Ik zie hier persoonlijk geen hond die aan zijn "handicap" lijdt :19: Dat jij nou makkelijk de knuppel in het hoenderhok gooit wil niet zeggen dat anderen dat ook doen en of moeten doen!

En iemand op deze manier belachelijk maken "je moet toch ergens je enorme dierenliefde mee demonstreren" slaat mijn inziens al helemaal nergens op. Voorlopig doet het beestje het zoals ik het zie hartstikke goed zonder pijn of echte "beperking".

edit:
Pienda schreef:Dit ziet er niet echt uit als hypofysaire dwerggroei..
Lijkt eerder op een kraakbeenafwijking. Misschien radius curvus.
Dus niet de eindeloze lijst aan afwijkingen, maar zal niet pijnloos zijn.

Ah, ik zie dat het al genoemd wordt.
Ja klopt, iemand was je een kwartier voor jouw reactie al voor.

Dit dus!
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Heavy schreef:

Zo zei ik dat ook tegen vriend :LOL:

En jij mag niet meepraten, jij hebt een werklijn :pffff: Die zou ik ook zo willen hoor! Maar de " traditionele" Duitsers die ik zie zijn echt om te janken.
bouvierpoedel schreef: :LOL: :LOL: :LOL: En een beetje zeeleeuw :engel: leuk voor aan het strand.
En als die dan wegloopt kun je 'm gelukkig inhalen :Q:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:Het is lastig genoeg om een gezonde jonge herder voldoende beweging te geven. Deze hond kan niet eens lopen en waarom zou hij daar minder geschift van worden dan zijn evenknie die nooit uitgelaten wordt?
Omdat het behoeften afhankelijk zijn van mogelijkheden. Iedereen heeft lichamelijke beperking en grenzen, pas als het onder de norm valt vinden we het gehandicapt. Maar de hond heeft geen idee hoe het is om een lichaam te hebben waarmee hij met 40km/u achter een haas aan stuift. Die gaat niet zitten grienen omdat het hondje van 3 huizen verderop dat wel kan. Op het filmpje zie ik hem vooral lol hebben in de dingen die wel kunnen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
Heavy schreef:

:LOL: :LOL: :LOL: En een beetje zeeleeuw :engel: leuk voor aan het strand.
Geef mij mijn Vusi maar, die valt zeker buiten de "gemiddelde" heddur :jump1: :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Volgens mij was hier op het forum toch ook iemand met een herder met dwergroei- die een paar jaar is geworden en volgens mij probleemloos dat ik nog weet
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Gevonden
Maltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
Bron
Afbeelding
Hakuna Matata
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik weet niet hoe het met de levenskwaliteit zit, maar dat is sowieso beter dan de geit met 1 oog.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

mijke schreef:Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.
:ok:
Ik zou het alle 2 niet doen trouwens. Een hond in een rolstoel en een hond die er zo beroerd bij loopt is alle 2 niet mijn ding. Maar t is wel makkelijk zo te zeggen, wat ik zou doen als ik er voor stond met 1 van mijn honden...
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

twinkeltje schreef:Gevonden
Maltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
Bron
Ik geloof dat de hond van Maltezers zelfs 16 jaar is geworden. Een leeftijd die een gemiddelde Duitse Herder niet haalt.

Maar een achondroplast, zoals in het filmpje heeft inderdaad een andere vorm van dwerggroei. Het is hetzelfde verschijnsel als wat de kortbenigheid bij de Corgi veroorzaakt. Maar mogelijk in combinatie met overhoeking en zwakke polsen die veel Duitse Herders hebben, zal het vast wel moeilijker zijn. Radius Curves kan natuurlijk ook nog een bijkomstig probleem zijn.
Corgi's kunnen heel oud worden met hun achondroplasie.
twinkeltje
moderator

Ik wist ook niet dat er nog verschillen zaten in dwerggroei maar best een leeftijd heeft die hond bereikt ondanks zijn handicap een doorsnee herder haalt dat niet eens.
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Nanna schreef:Het is niet alleen maar de kleine pootjes he.
Aan hypofysaire dwerggroei hangt een bak ellende. Tot het eerste jaar gaat het nog en daarna begint de lijdensweg. Ouder dan vier worden ze niet.
Kaalheid, jeuk, slecht werkende schildklier, neurologische aandoeningen aan de nekwervels, chronisch nier- en leverfalen, cysten, spieratrofie en noem de verdere ellende maar op.
Veel plezier ermee.
Het was veel humaner geweest dat beestje meteen in te laten slapen.
Nou dit heeft helemaal niets met dwerggroei te maken hé. Bovendien heeft niet iedere dwerg die lijdensweg die jij beschrijft. Onze Silly is toentertijd bijna 16 jaar geworden en hoewel ze niet gezond was heeft ze zeker geen lijdensweg gehad dus er zijn er zeker die wel oud worden en een behoorlijk leuk leven kunnen lijden. Deze hond is gewoon een normale herder met een misvormd lijf dat is heel iets anders als dwerggroei.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”