Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitse herder met dwerggroei
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
Re: Duitse herder met dwerggroei
Niet om aan te zien..
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Het is in elk geval geen wegloper 

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Idem. Kwaliteit van leven met dwerggroei hoeft niet per definitie slecht te zijn. Zolang deze hond geen pijn heeft en uit de voeten kan zie ik het niet direct als leed.mijke schreef:Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Voorzover ik weet is dwerggroei niet pijnlijk.
Dus waarom op voorhand in laten slapen ?
Hoe oud hij dan zonder pijn wordt, zie je dan wel weer. Inslapen kan altijd nog.
Zolang de hond op zijn manier lol heeft, en geen pijn.
Dus waarom op voorhand in laten slapen ?
Hoe oud hij dan zonder pijn wordt, zie je dan wel weer. Inslapen kan altijd nog.
Zolang de hond op zijn manier lol heeft, en geen pijn.
-
- Zeer actief
Dit ziet er niet echt uit als hypofysaire dwerggroei..
Lijkt eerder op een kraakbeenafwijking. Misschien radius curvus.
Dus niet de eindeloze lijst aan afwijkingen, maar zal niet pijnloos zijn.
Ah, ik zie dat het al genoemd wordt.
-
- Zeer actief
Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
ieder maakt zijn of haar eigen keuze, het zou niet de mijne zijn, maar goed,
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat ding.Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Als ik dat in een nest had liggen kreeg het een genade spuitje.

-
- Zeer actief
Als ik dat in een nest had liggen kreeg het een genade spuitje.

-
- Zeer actief
Heavy schreef:Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.zég eens !
Het is trouwens wel wat voor jou heb je een herder en corgi ineen

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
Ook niet als er een prognose is dat hij niet oud wordt. Inslapen kan altijd nog, ik ga geen vrolijk hummeltje een enkeltje dierenarts geven.
Ook niet als er een prognose is dat hij niet oud wordt. Inslapen kan altijd nog, ik ga geen vrolijk hummeltje een enkeltje dierenarts geven.

-
- Zeer actief
Ik ook niet denk ik. Zolang hij geen pijn en grote ongemakken heeft zie ik het probleem niet.Paisley schreef:Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
-
- Zeer actief
Als je vlak na de geboorte al ernstige afwijkingen constateert, zou ik ook kiezen voor een spuitje.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Zolang hij geen pijn en geen ongemakken heeft, zie ik er ook niet veel kwaads in om deze herder lekker zijn gangetje te laten gaan. En naar de video te oordelen, heeft hij genoeg beweging, 'prikkels' en plezier zo op het erf met de kippen en z'n hondenmaatjes.Paisley schreef:Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Alsof je van het overgrote deel van de honden kunt zeggen dat ze wél oud wordenNanna schreef:WAAROM zo'n hondje in leven houden....oud gaat ie toch niet worden.
Maar ja, je moet toch ergens je enorme dierenliefde mee demonstreren...![]()
KLIK

Ik zie hier persoonlijk geen hond die aan zijn "handicap" lijdt

En iemand op deze manier belachelijk maken "je moet toch ergens je enorme dierenliefde mee demonstreren" slaat mijn inziens al helemaal nergens op. Voorlopig doet het beestje het zoals ik het zie hartstikke goed zonder pijn of echte "beperking".
edit:
Ja klopt, iemand was je een kwartier voor jouw reactie al voor.Pienda schreef:Dit ziet er niet echt uit als hypofysaire dwerggroei..
Dit dus!Paisley schreef:Ik zou een blij hobbeltje niet laten inslapen omdat mensen het er onsmakelijk uit vinden zien.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Zo zei ik dat ook tegen vriendHeavy schreef:Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.zég eens !
Het is trouwens wel wat voor jou heb je een herder en corgi ineen

En jij mag niet meepraten, jij hebt een werklijn

En als die dan wegloopt kun je 'm gelukkig inhalenbouvierpoedel schreef:![]()
![]()
En een beetje zeeleeuw
leuk voor aan het strand.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Omdat het behoeften afhankelijk zijn van mogelijkheden. Iedereen heeft lichamelijke beperking en grenzen, pas als het onder de norm valt vinden we het gehandicapt. Maar de hond heeft geen idee hoe het is om een lichaam te hebben waarmee hij met 40km/u achter een haas aan stuift. Die gaat niet zitten grienen omdat het hondje van 3 huizen verderop dat wel kan. Op het filmpje zie ik hem vooral lol hebben in de dingen die wel kunnen.Cleva schreef:Het is lastig genoeg om een gezonde jonge herder voldoende beweging te geven. Deze hond kan niet eens lopen en waarom zou hij daar minder geschift van worden dan zijn evenknie die nooit uitgelaten wordt?

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Geef mij mijn Vusi maar, die valt zeker buiten de "gemiddelde" heddurbouvierpoedel schreef:Heavy schreef:Manuma schreef:Ik weet niet of ik de gemiddelde Duitse herder nou zoveel beter vind lopen dan dit ding hoor.zég eens !
Het is trouwens wel wat voor jou heb je een herder en corgi ineen![]()
![]()
En een beetje zeeleeuw
leuk voor aan het strand.

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Volgens mij was hier op het forum toch ook iemand met een herder met dwergroei- die een paar jaar is geworden en volgens mij probleemloos dat ik nog weet
- twinkeltje
- moderator
Gevonden
BronMaltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Ik weet niet hoe het met de levenskwaliteit zit, maar dat is sowieso beter dan de geit met 1 oog.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
mijke schreef:Tsja, ik weet niet hoor, hier op het forum is ook iemand die een hond in een karretje stopt. Het is makkelijk om te zeggen dat je zelf nooit zo ver zou gaan, tot je er een keer echt mee te maken hebt, dan maak je misschien wel heel andere keuzes. Ik vind het nogal lastig om via zo'n suf filmpje de kwaliteit van leven van zo'n hond te beoordelen dus dat doe ik ook gewoon maar niet.

Ik zou het alle 2 niet doen trouwens. Een hond in een rolstoel en een hond die er zo beroerd bij loopt is alle 2 niet mijn ding. Maar t is wel makkelijk zo te zeggen, wat ik zou doen als ik er voor stond met 1 van mijn honden...
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik geloof dat de hond van Maltezers zelfs 16 jaar is geworden. Een leeftijd die een gemiddelde Duitse Herder niet haalt.twinkeltje schreef:GevondenBronMaltezers schreef:Nou ik heb dus zo'n hond met een schoonheids/fok fout. Onze Silly is een Duitse Herderhond teef met klassieke dwerggroei en ze heeft inderdaad ook een knikstaart. Ik heb haar jaren geleden bij de fokker waar ik haar broer had gekocht meegenomen omdat ze anders ook afgemaakt geworden zou zijn. En hoewel ik nog nooit een dag spijt van haar heb gehad weet ik niet of ik het wel gedaan had als ik alles van te voren geweten had. Ze heeft haar hele leven al erg dure medicijnen nodig en dat is toch niet voor iedereen te doen. Ik heb er wel op gestaan dat ik haar stamboom zou krijgen en die heb ik ook. Met haar fokken is nooit een optie geweest dat heb ik zelfs nooit overwogen. Ze zou maar een jaar oud worden en ze is nu 14 1/2 jaar. Daar zijn we best trots op. Ze is niet gezond en ook nooit geweest maar ze heeft het nog steeds naar haar zin en geniet van haar leven.
Maar een achondroplast, zoals in het filmpje heeft inderdaad een andere vorm van dwerggroei. Het is hetzelfde verschijnsel als wat de kortbenigheid bij de Corgi veroorzaakt. Maar mogelijk in combinatie met overhoeking en zwakke polsen die veel Duitse Herders hebben, zal het vast wel moeilijker zijn. Radius Curves kan natuurlijk ook nog een bijkomstig probleem zijn.
Corgi's kunnen heel oud worden met hun achondroplasie.
- twinkeltje
- moderator
Ik wist ook niet dat er nog verschillen zaten in dwerggroei maar best een leeftijd heeft die hond bereikt ondanks zijn handicap een doorsnee herder haalt dat niet eens.
- Maltezers
- Zeer actief
Nou dit heeft helemaal niets met dwerggroei te maken hé. Bovendien heeft niet iedere dwerg die lijdensweg die jij beschrijft. Onze Silly is toentertijd bijna 16 jaar geworden en hoewel ze niet gezond was heeft ze zeker geen lijdensweg gehad dus er zijn er zeker die wel oud worden en een behoorlijk leuk leven kunnen lijden. Deze hond is gewoon een normale herder met een misvormd lijf dat is heel iets anders als dwerggroei.Nanna schreef:Het is niet alleen maar de kleine pootjes he.
Aan hypofysaire dwerggroei hangt een bak ellende. Tot het eerste jaar gaat het nog en daarna begint de lijdensweg. Ouder dan vier worden ze niet.
Kaalheid, jeuk, slecht werkende schildklier, neurologische aandoeningen aan de nekwervels, chronisch nier- en leverfalen, cysten, spieratrofie en noem de verdere ellende maar op.
Veel plezier ermee.
Het was veel humaner geweest dat beestje meteen in te laten slapen.