Ik heb een Jack Russell van bijna 12. We zijn erg gek op Jacky, maar hij heeft sinds het begin al gedragsproblemen de steeds erger worden. Op dit moment zit ik er zo doorheen dat ik hem bijna weg wil doen...en dat is heel wat als je een hond al 12 jaar hebt. Ik weet niet of gedragstherapie nog nut heeft. Misschien heeft iemand voor mij een goede tip? Ik heb Jacky als sinds dat hij een pup is.
- Na 12 jaar heeft jacky het blaffen als we weg zijn nog steeds niet afgeleerd. We hebben nu zoveel waarschuwingen gehad dat we een blafband hebben gekocht en dat werkt nu wel.
- Jacky is nooit zindelijk geweest en plast om het plassen. Als we weg zijn geweest ligt er altijd wel een plasje, ook al is het een klein plasje en is hij goed uitgelaten. Hij moet ergens plassen. Ook plast hij op het bed en over mensen heen, tegen de gordijnen en noem maar op. We hebben nu voor de derde keer in 7 jaar een andere vloer laten leggen.
- Jacky bijt mijn kinderen en pakt eten uit hun handen. Hij heeft mij ook een aantal keer gebeten.
- Jacky piept en blaft als ik ga douchen, naar de wc ga of iets dergelijks. Als ik hem niet binnenlaat plast hij voor de deur.
- Tijdens de seks gaat Jacky piepen, bijten en als ik hem niet de kamer in laat gaat hij overal plassen.
Ik ben echt radeloos en kan er niet meer tegen. Ik vind het gewoon een super vervelende hond en dat is waarschijnlijk mn eigen schuld. Ik weet echt niet wat ik moet doen, heb geen zin om 4x per dag plas op te ruimen en gedomineerd te worden door een hond. Niemand vind hem ook leuk