malinois schreef:Tja misschien hadden ze daar voorheen eens over na moeten denken. Dit zat er nl al jaren aan te komen... niet voor niete hebben een aantal forummers hier al geen risicoras meer genomen omdat zij dit al zagen gebeuren.
Er staan zat rassen op waar je nooit wat over hoort waar geen incidenten mee bekend zijn. Als het op basis van incidenten zou zijn dan stonden er meerdere rassen niet op en zijn er nog wel wat rassen die er wel op zouden moeten.
En het zou gaan om bijtkracht en hoe een hond bijt en vervolgens wordt het bijten beschreven wat in de regel de spa's doen en wat ook niet elk ras doet wat op die lijst staat.
En als het om bijtkracht gaat dan is het uiteraard raar dat de Mastino en Bordeauxdog er weer af gaan , en als het om incidenten gaat is het raar dat de boxer er af gaat want daar is notabene verleden jaar nog een ernstig incident mee geweest met een kind net als in 2014.
Ik heb nou niet de indruk dat die lijst is samengesteld door mensen die echt veel verstand van rassen hebben of weten wat het doel ervan was.
Ik ben blij hoor met wat er uit gekomen is maar meer dan een doekje voor het bloeden is het niet want ik heb in de handhaving ervan weinig vertrouwen en heb ook niet het idee dat dit veel zal gaan veranderen op korte termijn.
De mensen die zich er aan gaan houden zullen net de mensen zijn waar je nu ook al geen last van hebt maar vice versa zal dat ook zo zijn. Piet Tok die zich er niets van aantrekt zullen net als de roze brillen brigade nog steeds hetzelfde doen als anders.
En als dat zo is voorzie ik dat we over een korte tijd allemaal met onze honden aangelijnd lopen omdat daar heel wat makkelijker op te handhaven is
Het enige wat ik ervan hoop is dat de wildfok aan banden wordt gelegd omdat toch minder mensen wellicht zo'n hond zullen aanschaffen en die dat wel doen zullen wat meer de echte liefhebbers zijn die geen enkel probleem hebben met het volgen van een cursus.
Maar dat is toekomstmuziek want vooralsnog zijn er genoeg honden om voorlopig even mee vooruit te kunnen.