Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Paard gemolestreerd in eigen wei

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Paard gemolestreerd in eigen wei

Ongelezen bericht door Paisley »

... en de hond en eigenaar zijn spoorloos :ugh:

Niet aanklikken als je een zwakke maag hebt of aardbeien aan het eten bent.

Het paards is vanmorgen tussen 7 en 9 aangevallen in Leusden, de politie zoekt getuigen.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Paard gemolestreerd in eigen wei

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind het er niet uitzien als bijtwonden, eerlijk gezegd. Paard stond in de wei, maar er staat niet bij of er meer paarden stonden. Maar zo ja, dan is de kans groot dat het door een ander paard gedaan is. Ze kunnen elkaar forse schade toebrengen met hun hoeven...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind het er ook niet echt uitzien als bijtwonden, maar klote is het wel, damn arm beest
Paisley
Zeer actief

Een hoef trekt niet zomaar een lap vlees uit de borst. En het is ook helemaal niet paard-eigen om elkaar meerdere malen te verwonden. Een ongeluk kan geboren, maar er worden niet zomaar 3 flinke gaten in een paard gemept op dezelfde plek. De dierenarts die het paard heeft behandeld, weet natuurlijk bijtwonden wel te herkennen, of misschien is er een hond gezien. Het bericht geeft weinig info.

Al is het soms wel lastig. Mijn paard (vroegah) is een keer een hele strook huid op haar bil 'verloren'. De wond was niet diep, wel zo'n 10cm breed en 30 cm lang. Een raadsel. Het stuk huid is niet terug gevonden, er waren geen bijtsporen (van andere paarden) en het weiland was omrasterd met schrikdraad, dus het is ook uitgesloten dat ze ergens vast is komen te liggen en dr kont heeft gestript.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Jammer dat de eigenaar niet even schrijft of ze een hond gezien heeft. Het lijken mij ook geen beten.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Paisley schreef:Een hoef trekt niet zomaar een lap vlees uit de borst. En het is ook helemaal niet paard-eigen om elkaar meerdere malen te verwonden. Een ongeluk kan geboren, maar er worden niet zomaar 3 flinke gaten in een paard gemept op dezelfde plek. De dierenarts die het paard heeft behandeld, weet natuurlijk bijtwonden wel te herkennen, of misschien is er een hond gezien. Het bericht geeft weinig info.

Al is het soms wel lastig. Mijn paard (vroegah) is een keer een hele strook huid op haar bil 'verloren'. De wond was niet diep, wel zo'n 10cm breed en 30 cm lang. Een raadsel. Het stuk huid is niet terug gevonden, er waren geen bijtsporen (van andere paarden) en het weiland was omrasterd met schrikdraad, dus het is ook uitgesloten dat ze ergens vast is komen te liggen en dr kont heeft gestript.

Ik ken een paard dat zichzelf aan draad zwaar heeft verwond. Ik heb het niet bekeken wat je plaatste.
Maar het paard waar ik het over heb had meerdere lappen vlees loshangen aan hals en borst. Was nog kantje boord maar gelukkig had ze het gered. Er was een stuk heel diep waar een "dubbele laag hechtingen" was geplaatst.

Het is wel zo dat een da idd in moet kunnen schatten of het bijwoonden zijn van een hond.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is ook nog 11 maal op vind ik leuk geklikt. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Is ook nog 11 maal op vind ik leuk geklikt. :mann:
:LOL: :oohja:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Zit al meer dan 40 jaar tussen de paarden, deze verwondingen zijn niet door een ander paard gemaakt, heb eerder het idee , als het niet door eeen hond is gebeurt, dat het paard op een soort van omheining is gebotst, of langs iets anders van obstakel gelopen, dan krijg je vaak van die winkelhaken ,
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”