Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

24 mei 19.30u wandelen op de hondendijk, Monster

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

24 mei 19.30u wandelen op de hondendijk, Monster

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wie wil er mee? Ik wil graag genieten van het mooie weer en het feit dat ik momenteel een auto tot m'n beschikking heb. Ik snap dat het kort dag is. Maar ik ga sowieso en wie mee wil, mag aansluiten. Het idee is om over de hondendijk te lopen en via het strand terug, of omgekeerd. Elco en Gait zijn beide intacte heren, dus als je weet dat jouw hond vaak lastiggevallen wordt door intacte reuen of loops is/tegen loopsheid aan zit, wil ik je verzoeken om niet mee te gaan. Verder kan Elco in het begin nog wat keffen, maar als we eenmaal lopen, gaat het prima. Gait zal wel proberen andere honden tot spel uit te dagen, Elco vermaakt zichzelf meestal wel.
Manuma
Zeer actief

Re: 24 mei 19.30u wandelen op de hondendijk, Monster

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik had het leuk gevonden maar dat is nu net mijn paardrijdavond.
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Jammer, ik had het ook wel leuk gevonden, maar ik moet net toevallig werken tot 19.30 uur.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Manuma schreef:Ik had het leuk gevonden maar dat is nu net mijn paardrijdavond.
Jammer!
Leonie&Evi schreef:Jammer, ik had het ook wel leuk gevonden, maar ik moet net toevallig werken tot 19.30 uur.
Hoe laat zou je er kunnen zijn? Tijd is nog wel aan te passen
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Fotogravinnetje schreef:
Manuma schreef:Ik had het leuk gevonden maar dat is nu net mijn paardrijdavond.
Jammer!
Leonie&Evi schreef:Jammer, ik had het ook wel leuk gevonden, maar ik moet net toevallig werken tot 19.30 uur.
Als je een andere dag gaat, ga ik graag mee. Deze dag hebben we een feest op het werk, wordt een drukke dag. Dus ik denk dat ik na een werkdag van 12 uur liever even met de voetjes op de bank ga... maar wel lief dat je het wilde verschuiven voor mij!
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Een ander tijdstip had voor mij wel gekund. Had me wel leuk geleken :ok:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Leonie&Evi schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Als je een andere dag gaat, ga ik graag mee. Deze dag hebben we een feest op het werk, wordt een drukke dag. Dus ik denk dat ik na een werkdag van 12 uur liever even met de voetjes op de bank ga... maar wel lief dat je het wilde verschuiven voor mij!
:ok:
Brindlecardi schreef:Een ander tijdstip had voor mij wel gekund. Had me wel leuk geleken :ok:
Hoe laat zou je willen? Tijdstip kan best nog aangepast worden!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wie wil er mee? Ik wil graag genieten van het mooie weer en het feit dat ik momenteel een auto tot m'n beschikking heb. Ik snap dat het kort dag is. Maar ik ga sowieso en wie mee wil, mag aansluiten. Het idee is om over de hondendijk te lopen en via het strand terug, of omgekeerd. Elco en Gait zijn beide intacte heren, dus als je weet dat jouw hond vaak lastiggevallen wordt door intacte reuen of loops is/tegen loopsheid aan zit, wil ik je verzoeken om niet mee te gaan. Verder kan Elco in het begin nog wat keffen, maar als we eenmaal lopen, gaat het prima. Gait zal wel proberen andere honden tot spel uit te dagen, Elco vermaakt zichzelf meestal wel.

:LOL: wat is dat niu voor rare zin ? Als je weet dat jouw hond vaak wordt lastig gevallen door intacte reuen dan verzoek ik je om niet mee te gaan ? Mijn reu wordt vaak lastig gevallen door intacte reuen sinds hij gecastreerd is . Nou kan hij wel van zich afsnauwen maar als dat niet zou werken is dat dan niet het probleem van de baas van de intacte reu ?
Als ik met anderen meeloop doe ik daar niet moeilijk over en lijn ik ze gewoon aan. Maar ik heb geen zin om een wandeling te organiseren met als doel lekker mijn hondjes los te laten lopen en ze dan vervolgens aangelijnd te moeten houden vanwege dat gedrag, terwijl een simpel verzoek vooraf om niet mee te gaan als je weet dat je hond dat soort reacties uitlokt bij intacte reuen dat kan voorkomen. Of heb je liever dat ik ter plaatse je verzoek om maar te vertrekken omdat je het doel van mijn wandeling verstoort?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:
Heavy schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wie wil er mee? Ik wil graag genieten van het mooie weer en het feit dat ik momenteel een auto tot m'n beschikking heb. Ik snap dat het kort dag is. Maar ik ga sowieso en wie mee wil, mag aansluiten. Het idee is om over de hondendijk te lopen en via het strand terug, of omgekeerd. Elco en Gait zijn beide intacte heren, dus als je weet dat jouw hond vaak lastiggevallen wordt door intacte reuen of loops is/tegen loopsheid aan zit, wil ik je verzoeken om niet mee te gaan. Verder kan Elco in het begin nog wat keffen, maar als we eenmaal lopen, gaat het prima. Gait zal wel proberen andere honden tot spel uit te dagen, Elco vermaakt zichzelf meestal wel.

:LOL: wat is dat niu voor rare zin ? Als je weet dat jouw hond vaak wordt lastig gevallen door intacte reuen dan verzoek ik je om niet mee te gaan ? Mijn reu wordt vaak lastig gevallen door intacte reuen sinds hij gecastreerd is . Nou kan hij wel van zich afsnauwen maar als dat niet zou werken is dat dan niet het probleem van de baas van de intacte reu ?
Als ik met anderen meeloop doe ik daar niet moeilijk over en lijn ik ze gewoon aan. Maar ik heb geen zin om een wandeling te organiseren met als doel lekker mijn hondjes los te laten lopen en ze dan vervolgens aangelijnd te moeten houden vanwege dat gedrag, terwijl een simpel verzoek vooraf om niet mee te gaan als je weet dat je hond dat soort reacties uitlokt bij intacte reuen dat kan voorkomen. Of heb je liever dat ik ter plaatse je verzoek om maar te vertrekken omdat je het doel van mijn wandeling verstoort?
:denken: je draait de boel om . Die honden lokken niks uit . Die ruiken gewoon lekker daar kunnen ze niks aan doen .Jij hebt geen zin om ze aan te lijnen. Of om ze duidelijk te maken dat ze die reu niet lastig mogen vallen . Het is jouw probleem niet dat van die lekker ruikende hond :19:
Ik organiseer een wandeling voor mijn honden waar anderen zich bij mogen aansluiten. Dan mag ik daar best wat randvoorwaarden bij stellen. En mijn voorwaarde is dat mijn honden niet afgeleid moeten worden binnen de groep van gezellig doen, omdat ik vandaag toevallig geen zin heb om constant op te moeten letten dat ze zo'n lekker ruikende hond niet lastig vallen. Dat heb ik afgelopen zondag al moeten doen en daar heb ik nu even helemaal geen zin in. Dus als er iemand mee gaat met zo'n lekker ruikende hond, haak ik af. Of op het moment dat ik de organisator ben, verzoek ik je om een andere kant op te lopen. Dus kan ik dat beter vooraf duidelijk stellen
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Jeetje Heavy, wat doe je moeilijk zeg. Ik denk dat fotogravinnetje echt wel snapt dat als haar honden een hond lastig vallen ze in moet grijpen. Zo vreemd is het dan toch niet dat als ze samen met mensen gaat wandelen ze niet wilt dat er extreem lekker ruikende honden bij lopen? Net zoals mensen er voor kiezen om niet met intacte reuen te gaan wandelen. Dat mag toch gewoon?!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik heb geen zin om vandaag in te moeten grijpen voor een hond die met ons meeloopt, nee. Als je zo'n hond gewoon tegenkomt onderweg, haal ik m'n honden weg, lopen we door en klaar. Maar een hond die meeloopt is niet te ontlopen, behalve door zelf niet meer mee te lopen. Of ik moet constant ingrijpen en alert zijn of m'n honden aanlijnen. En zoals ik al aangaf: dat doe ik zonder mopperen als ik met anderen meeloop. Maar nu is het omgekeerd: anderen lopen met mij mee, dus wil ik graag dat die met mijn wensen rekening houden.
En dat gekef erbij halen terwijl je weet dat ik er hard aan werk om dat in te perken en te zorgen dat ze niets uitlokken, is wel een heel gemene. Wat heb je vandaag?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Of vragen om grote honden (of juist kleine) niet mee te nemen, want formaat is ook iets waar ze niets aan kunnen doen.
En je leest er constant overheen dat ik over het algemeen geen probleem heb om dat geplak aan te pakken, maar er NU geen zin in heb bij een hond die met ons meeloopt. Net zoals dat het soms best prettig kan zijn om eens te wandelen met honden van allemaal ongeveer hetzelfde formaat.
Uitlokken hoeft niet actief te gebeuren. Soms lokken honden iets uit door hun natuurlijke houding, of door een geur. Dat wil niet zeggen dat ze uit zijn op het veroorzaken van bepaald gedrag, maar dat is het effect dat ze hebben.
Misschien kun je eens teruglezen hoe vaak ik gevraagd heb om bepaalde honden thuis te laten? Is namelijk niet eerder gebeurd. Maar vandaag wandel ik liever alleen dan met een hond die extreem lekker ruikt volgens mijn honden en dat is mijn volste recht. Zondag heb ik besloten om ze aan de lijn te houden en wel mee te blijven lopen. Een andere keer haak ik af. En vandaag vraag ik om niet met mij mee te wandelen als je hond blijkbaar zo lekker ruikt. En een volgende keer organiseer ik iets voor hondjes van 30 tot 40 cm en maximaal 10 kilo. Ga je dan ook zeuren? Want ja, zo'n herdershond kan er toch ook niets aan doen dat ie meer dan 20 kilo weegt?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Fotogravinnetje schreef:Wat heb je vandaag?
Dat is niet alleen vandaag hoor. Laat gaan, de meeste snappen heus dat meewandelen iets heel anders is dan tegenkomen. Heavy woont toch in Drenthe, die gaat heus niet mee.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt. Ik vind lekker ruikende gecastreerde reuen vervelend omdat mijn reu erachteraan gaat en dan niet meer luistert :pffff:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Heavy schreef:
Manuma schreef:
Fotogravinnetje schreef:Wat heb je vandaag?
Dat is niet alleen vandaag hoor. Laat gaan, de meeste snappen heus dat meewandelen iets heel anders is dan tegenkomen. Heavy woont toch in Drenthe, die gaat heus niet mee.

:LOL: :LOL: het is gewoon de manier van schrijven . Maar dat kan ik niet duidelijk krijgen geloof ik .
Lekker ruiken is geen uitlokkend gedrag maar lokt wel vervelend gedrag uit snap je :LOL:
En ik heb nergens iets anders beweerd. De geur lokt van de hond bepaald gedrag uit. Totum pro parte: de hond lokt het uit. Maar dat is blijkbaar te moeilijk.
En dat is ook niet hetgeen waar je in eerste instantie over gevallen kunt zijn. Je vond het raar dat ik vandaag geen zin had om samen te lopen met een hond waarvan bekend is dat die een geur heeft waar intacte reuen vervelend op kunnen reageren. En dat is net zo raar als geen zin hebben om met kleine hondjes te lopen omdat jouw hond slecht reageert op kleine hondjes en je geen zin hebt om daar constant mee bezig te moeten zijn tijdens je als ontspanning bedoelde wandeling, of geen grote honden mee te willen hebben omdat je kleine hond daar moeite mee heeft en je daar op dat moment even niet op wilt trainen. Alleen lijk jij je enorm op de tenen getrapt te voelen, omdat je toevallig zelf zo'n lekker ruikende castraat hebt en je blijkbaar te vaak meemaakt dat reu-eigenaren dan niet ingrijpen. En dat projecteer je op mij, omdat ik 1 wandeling organiseer waarbij ik een keer geen zin heb om op dat punt een wandeling lang te gaan trainen
Joyce112
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce112 »

Ik ben er vandaag ook om half 8, met een vriendin.
Dan komen we je vast tegen!
Monster is zo ongeveer mijn achtertuin dus loop er tot vervelends toe :F: .
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heavy schreef:
*Skye* schreef:Jeetje Heavy, wat doe je moeilijk zeg. Ik denk dat fotogravinnetje echt wel snapt dat als haar honden een hond lastig vallen ze in moet grijpen. Zo vreemd is het dan toch niet dat als ze samen met mensen gaat wandelen ze niet wilt dat er extreem lekker ruikende honden bij lopen? Net zoals mensen er voor kiezen om niet met intacte reuen te gaan wandelen. Dat mag toch gewoon?!

Nou dat is juist mijn punt . Ze heeft geen zin om in te grijpen dat geeft ze zelf toe . Dan moet je gewoon lekker alleen gaan wandelen . Als je met meerdere honden gaat wandelen moet je gewoon je eigen honden in de gaten houden en ingrijpen indien nodig . Tenminste dat vind ik niet meer dan normaal maar het zal wel aan mij liggen , fijne wandeling :ok:

Bovendien val ik over het uitlokken . Mijn reu ruikt lekker haar reuen zouden daar vervelend op reageren en ze heeft geen zin om in te grijpen prima maar ga dan niet zeggen dat mijn hond vervelend gedrag uitlokt :wink: terwijl je eigen honden keffen wat is dat voor vervelend uitlokkend gedrag dan ? En dat mag en kan wel ?
Je hebt helemaal gelijk en dat is toch ook wat ze zal doen als ze het tegen komt. Maar het is toch ook logisch dat ze niet met iemand samen wilt gaan wandelen waarbij dit het geval is. Stel mijn honden hebben een hekel aan zwarte honden. Dan zorg ik er absoluut voor dat ze geen zwarte honden lastig gaan vallen en als het wel gebeurt grijp ik in. Maaaaar dan ga ik niet afspreken met iemand met een zwarte hond als ik gewoon een leuke gezellige ontspanne wandeling wil.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Fotogravinnetje schreef:
Leonie&Evi schreef:
Fotogravinnetje schreef:
:ok:
Brindlecardi schreef:Een ander tijdstip had voor mij wel gekund. Had me wel leuk geleken :ok:
Hoe laat zou je willen? Tijdstip kan best nog aangepast worden!
Ben helaas toch autoloos vandaag. Een andere keer lijkt me in ieder geval leuk!

Ik heb laatst ook iemand vriendelijk gevraagd niet te komen met haar (waarschijnlijk nog) vriendelijke American Bully.
Deed die hond wat verkeerd? Nee hoor. Kan het een sociale hond zijn? Is best mogelijk. Maar, ik organiseerde de wandeling en heb dan geen zin om in een groep te lopen waar staffords- en aanverwanten in lopen. Ik organiseer geen wandeling om ongemakkelijk te wandelen in een groep waarbij ik één hond hoe dan ook niet vertrouw.
Zo raar vind ik het dus niet dat TS dit vraagt.
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Damn wat een manier van schrijven al niet uit kan lokken :80:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nog geen aanmeldingen. M'n man en ik hopen tegen half acht bij de parkeerplaats te zijn en gaan dan eerst het strand op en dan naar rechts. Afhankelijk van wat m'n man aangeeft vol te kunnen houden, lopen we op een gegeven moment weer dezelfde weg terug of gaan we via de hondendijk terug
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”