Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waarschuwing hondenbaasjes Dordrecht en omgeving!!
Moderator: moderatorteam
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarschuwing hondenbaasjes Dordrecht en omgeving!!
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
-
- Zeer actief
Re: Waarschuwing hondenbaasjes Dordrecht en omgeving!!
Politie: ontvoering honden voor gevechten
De politie waarschuwt baasjes in Dordrecht en omgeving voor de mogelijke ontvoering van hun hond. Het korps zegt serieuze signalen te hebben dat er op viervoeters geaasd wordt, om ze in te zetten bij hondengevechten, die geld opleveren.
Daar zijn recent ‘een aantal meldingen’ over binnengekomen, aldus de politie. Sommige baasjes zijn aangesproken tijdens het uitlaten van hun hond, maar er is ook brutaalweg bij hondenbezitters aangebeld. De vermeende ronselaars zouden bijzonder veel interesse tonen in het karakter van honden, ongeacht hun ras, en zouden in sommige gevallen gevraagd hebben of ze het dier mochten uitlaten.
Ga er niet op in, luidt het advies. Mogelijk worden de ‘onschuldige honden’ gebruikt om mee te trainen, of om bestaande vechthonden mee te laten oefenen. Daar zijn alle rassen geschikt voor, aldus de politie.
Er zijn nog geen verdachten in beeld. De politie roept mensen daarom op om, wanneer ze aangesproken worden, 112 te bellen en zoveel mogelijk details over de verdachten te onthouden. Het uiterlijk, maar ook bijvoorbeeld het kenteken van hun auto.
- Ody
- Zeer actief
Nog eentje van het politiekorps zelf:
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Bah wat een nare praktijken zeg. Afschuwelijk als je hondje als 'proef' hond wordt gebruikt 

_Esmee
- Donkere Dame
- Actief

Als ik aangesproken word

Zal ik in ieder geval proberen voor een zo goed mogelijk signalement, stelletje

- Ody
- Zeer actief
Gelijk een foto maken met je telefoonDonkere Dame schreef:Bedankt voor de waarschuwing
![]()
Als ik aangesproken word![]()
Zal ik in ieder geval proberen voor een zo goed mogelijk signalement, stelletje

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb bij ons weleens een wit busje door het bos zien rijden, eerst reed hij langzaam achter mij en de honden aan, heb mijn honden aangelijnd want ik had een gek gevoel, toen ik aan de kant ging staan om het busje voorbij te laten ging hij ineens een ander pad in. Heb toen nog even staan kijken waar het busje heen reed, maar even later kwam hij weer terug. Het was donker dus ik zag de koplampen.
Ik zie best weleens werkverkeer in het bos, maar daar hoorde dit busje duidelijk niet bij.
Was ook geen boswachter of zoiets.
Heb toen een vrouw die met haar hondje het bos in ging gewaarschuwd.
Ik zie best weleens werkverkeer in het bos, maar daar hoorde dit busje duidelijk niet bij.
Was ook geen boswachter of zoiets.
Heb toen een vrouw die met haar hondje het bos in ging gewaarschuwd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ody
- Zeer actief
Op FB gaat het bericht rond dat er in Papendrecht al 3 honden gestolen zijn. Ik weet niet of het waar is, kan er verder geen nieuwsberichten over vinden:
Lieve hondenbezitters in papendrecht , er zijn momenteel in papendrecht al 3 honden gestolen uit de achtertuinen . Ze verdoven de honden . Er wordt gepost bij de huizen of er wordt aangebeld voor een rot smoesje om te kijken of er honden binnen zijn . Ze zijn vandaag in de Kooi bezeig geweest . Hij heeft een egyptische uiterlijk alles wordt genoteerd . Advies is momenteel ga met z'n tweeen de hond uitlaten , vertrouw je iets niet bel 112 onmiddelijk . Mocht je gepost worden probeer een foto te maken van die gene ! Aub deel dit
zag net in de zwaluwstraat een witte bus met soort Egyptisch uiterlijk binnen verlichting aan langzaam rijden en rond kijken...kenteken begon met 05-VV
Lieve hondenbezitters in papendrecht , er zijn momenteel in papendrecht al 3 honden gestolen uit de achtertuinen . Ze verdoven de honden . Er wordt gepost bij de huizen of er wordt aangebeld voor een rot smoesje om te kijken of er honden binnen zijn . Ze zijn vandaag in de Kooi bezeig geweest . Hij heeft een egyptische uiterlijk alles wordt genoteerd . Advies is momenteel ga met z'n tweeen de hond uitlaten , vertrouw je iets niet bel 112 onmiddelijk . Mocht je gepost worden probeer een foto te maken van die gene ! Aub deel dit
zag net in de zwaluwstraat een witte bus met soort Egyptisch uiterlijk binnen verlichting aan langzaam rijden en rond kijken...kenteken begon met 05-VV
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een witte bus met een Egyptisch uiterlijk.. 

- Ody
- Zeer actief
Het staat er inderdaad lekker krom, maar de bestuurder lijkt een Egyptisch uiterlijk te hebben. Heb ook al Marokkaans gelezen.....Johnny Jones schreef:Een witte bus met een Egyptisch uiterlijk..
Geen idee wat nu sensatie is en wat echt.

- Ody
- Zeer actief

Dat is 'm Nanna, bel de politie!!
-
- Zeer actief
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vraag me echt af wat er van zulke berichten waar is.
Waarom zou je zo moeilijk doen om honden te stelen als je ze voor een prikkie van MP kan halen of bv gratis af kan halen ergens?
Ik weet trouwens niet hoe een Egyptenaar er precies uitziet herken ik die aan zijn tulband ofzo?
Waarom zou je zo moeilijk doen om honden te stelen als je ze voor een prikkie van MP kan halen of bv gratis af kan halen ergens?
Ik weet trouwens niet hoe een Egyptenaar er precies uitziet herken ik die aan zijn tulband ofzo?
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vraag me ook altijd af of dit wel waar is.
Waarom zou je honden jatten als je ze gratis van marktplaats kan halen.
Waarom zou je honden jatten als je ze gratis van marktplaats kan halen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Misschien een vooroordeel, maar ik heb ook altijd het idee dat hondengevechten vooral iets is van autochtone tokkies. Wellicht is de integratie doorgeslagen, maar dat past dan weer niet helemaal bij het plaatje van de Egyptenaar op zijn kameel.
-
- Zeer actief
In Leeuwarden gebeurt het ook.
(Liwwadder facebook)Helaas hebben wij ook een verhaal dit is ons verhaal
Wij wonen bij best wel een drukke weg en hadden gister de hond voor in de tuin toen zag ik ineens een man vlak voor me huis staan
weet niet hoe lang hij daar ondertussen al stond maar hij ging een sigaretje roken maar vond het een beetje rare plaats om dat te doen dus
bleef even voor zitten hij fietst weg mischien een half uurtje later doe ik de gordijnen open en zie ik hem hier weer voor bij fietsen op de stoep
dus dat viel gelijk op geruime tijd later ging ik met de hond wandelen kom ik hem weer voor me huis tegen dus ik heb hem gelijk gevraagd
of hij iets of iemand zocht hij zij gelijk dat hij alleen Engels kon dus ik het weer gevraagd gaf hij de verklaring dat hij hier gewoon ff sigaretje kwam roken
want hij vond het hier wel mooi en nu lees ik ineens dit op fb laat me hond nu dus niet meer alleen achter besef nu pas wat er gisteren mischien wel had kunnen gebeuren
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat kan ook gewoon een reguliere inbreker zijn geweest. Er is geen woord gerept over het jatten van de hond.teckeltoos schreef:In Leeuwarden gebeurt het ook.
(Liwwadder facebook)Helaas hebben wij ook een verhaal dit is ons verhaal
Wij wonen bij best wel een drukke weg en hadden gister de hond voor in de tuin toen zag ik ineens een man vlak voor me huis staan
weet niet hoe lang hij daar ondertussen al stond maar hij ging een sigaretje roken maar vond het een beetje rare plaats om dat te doen dus
bleef even voor zitten hij fietst weg mischien een half uurtje later doe ik de gordijnen open en zie ik hem hier weer voor bij fietsen op de stoep
dus dat viel gelijk op geruime tijd later ging ik met de hond wandelen kom ik hem weer voor me huis tegen dus ik heb hem gelijk gevraagd
of hij iets of iemand zocht hij zij gelijk dat hij alleen Engels kon dus ik het weer gevraagd gaf hij de verklaring dat hij hier gewoon ff sigaretje kwam roken
want hij vond het hier wel mooi en nu lees ik ineens dit op fb laat me hond nu dus niet meer alleen achter besef nu pas wat er gisteren mischien wel had kunnen gebeuren
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Ody
- Zeer actief
De politie heeft net dit op FB gezet:
POLITIE vraagt of de personen vd gestolen honden uit Papendrecht zich willen melden.
Net binnen gekregen via de buurtapp.
Bij politie niets bekend over gestolen honden Papendrecht
Er gaat op dit moment een bericht rond op Facebook en Whats App, waarin staat dat drie honden uit verschillende achtertuinen in Papendrecht gestolen zouden zijn. Zie afbeelding hieronder.
Graag willen wij benadrukken dat bij de politie van Drechtsteden-Buiten niets bekend is over deze mogelijke diefstallen. Geen meldingen, geen aangiftes. Ook is er niets bekend over een verdachte situatie die in dit kader past.
Wel hebben wij afgelopen week zelf een bericht gepubliceerd over hondenronselaars. Zie
Wij kunnen de juistheid van het bericht over de hondendiefstallen niet vaststellen. We willen daarom graag in contact komen met de eigenaren van wie de honden gestolen zouden zijn. Ook vragen wij u diefstallen direct bij ons te melden. Zolang wij niet op de hoogte zijn van deze activiteiten (in de gemeente Papendrecht) kunnen wij er niets in ondernemen.
Heeft u iets gezien of bent u de eigenaar van een gestolen hond, neem contact op met de Politie Papendrecht (basisteam Drechtsteden-Buiten) en vraag via 0900-8844 naar de taakaccenthouder dierenwelzijn. Graag geen informatie melden via Facebook, maar telefonisch.
#Honden #Hondenronselaars #Papendrecht #PolitiePapendrecht #Gemeentepapendrecht #DierenwelzijnNederland
POLITIE vraagt of de personen vd gestolen honden uit Papendrecht zich willen melden.
Net binnen gekregen via de buurtapp.
Bij politie niets bekend over gestolen honden Papendrecht
Er gaat op dit moment een bericht rond op Facebook en Whats App, waarin staat dat drie honden uit verschillende achtertuinen in Papendrecht gestolen zouden zijn. Zie afbeelding hieronder.
Graag willen wij benadrukken dat bij de politie van Drechtsteden-Buiten niets bekend is over deze mogelijke diefstallen. Geen meldingen, geen aangiftes. Ook is er niets bekend over een verdachte situatie die in dit kader past.
Wel hebben wij afgelopen week zelf een bericht gepubliceerd over hondenronselaars. Zie
Wij kunnen de juistheid van het bericht over de hondendiefstallen niet vaststellen. We willen daarom graag in contact komen met de eigenaren van wie de honden gestolen zouden zijn. Ook vragen wij u diefstallen direct bij ons te melden. Zolang wij niet op de hoogte zijn van deze activiteiten (in de gemeente Papendrecht) kunnen wij er niets in ondernemen.
Heeft u iets gezien of bent u de eigenaar van een gestolen hond, neem contact op met de Politie Papendrecht (basisteam Drechtsteden-Buiten) en vraag via 0900-8844 naar de taakaccenthouder dierenwelzijn. Graag geen informatie melden via Facebook, maar telefonisch.
#Honden #Hondenronselaars #Papendrecht #PolitiePapendrecht #Gemeentepapendrecht #DierenwelzijnNederland
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ach zie je wel. Hondenbaasjes.
De één verteld dat iemand naar haar hond zat te loeren (terwijl het veel aannemelijker een potentiele inbreker is), tijdens de volgende ronde verteld Truus aan de anderen al dat Max van Sjaan bijna gejat was. En de volgende ronde is Max van Sjaan al gejat.
Na 2 dagen zijn er van horen zeggen al 3 honden uit tuinen gejat.
De één verteld dat iemand naar haar hond zat te loeren (terwijl het veel aannemelijker een potentiele inbreker is), tijdens de volgende ronde verteld Truus aan de anderen al dat Max van Sjaan bijna gejat was. En de volgende ronde is Max van Sjaan al gejat.
- Donkere Dame
- Actief
Je zou gelijk hebben als het alleen op een forum of fb rond ging.sirene schreef:Ach zie je wel. Hondenbaasjes.
Maar het topic is gestart omdat het in de krant stond/staat.
Kranten horen(!) voordat ze iets publiceren na te gaan of wat ze willen plaatsen waar is.
Maar dit gebeurt dus niet.
Conclusie: kranten zijn net zo betrouwbaar als fb.......

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar hebben we helaas al genoeg voorbeelden van gezien.Donkere Dame schreef:Conclusie: kranten zijn net zo betrouwbaar als fb.......
- Ody
- Zeer actief
De politie heeft zelf een waarschuwing op social media gezet dat er waarschijnlijk honden geronseld worden, dus er is waarschijnlijk wel echt iets gaande in de omgeving, maar het verhaal is enorm opgeblazen.
Dat mensen op straat lastig gevallen worden over hun honden en zelfs achtervolgd worden is wel echt gebeurd.
Dat mensen op straat lastig gevallen worden over hun honden en zelfs achtervolgd worden is wel echt gebeurd.