En dan is er Segno..
Komt dit bekend voor? Heb ik nou zo'n geluk gehad met de vorige honden als pups, of heeft Segno echt geen richtingsgevoel?
Moderator: moderatorteam
Dus het wordt ook niet beter? Kut*Esther schreef:Uhm....van al mijn honden deed alleen de Spinone dat. En niet alleen als pup. Need to say more?
Kijk, dit wilde ik horenLanavandevledders schreef:Doe met lana wel eens verstoppertje, zowel in huis als buiten, en in het begin liep ze mij wel eens 3 of 4 keer voorbij zonder dat ze me zag, terwijl ik toch helemaal niet zo verdekt opgesteld stond, ook werd ze wel iets nerveuser als ze mij niet zo snel vond, maar nu ze ouder wordt gaat het al een stuk beter, vindt mij sneller en wordt ook minder snel gejaagd, het zelfvertrouwen groeit met de dag zo te zeggen, dus er is nog hoop hahaha

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite

Wat zij zegt dusSandra&co schreef:Izzy had dat ook. 1 Van de eerste wandelingen was ze even drukjes met geurtjes, raakte afgeleid en schoot toen in puppypaniek omdat ze me niet meer zag. Rénnen dat ze kon, inderdaad de verkeerde kant op.
En sorry, maar zelfs dát pindabrein begreep vanaf dat moment dat ze ogen in d'r achterhoofd moest hebben als ze me niet kwijt wilde raken. Je hebt gewoon de verkeerde pup aangehouden
Ja maar in de situatie die ik beschreef ging ze niet terug naar waar ze vandaan kwam. Ze kwam zeg maar uit richting A, belande op een soort T-splitsing waar ik linksaf gegaan in richting B en zij rende vervolgens rechtsaf naar richting CHippo schreef:Nu heeft Cesar Milan niet altijd gelijk, maar denk wel dat het in het geval van pups/honden die de verkeerde kant op rennen op gaat dat ze door de paniek nose-eyes-ears opvolgen. Honden die niet gewend zijn te speuren(dat is wat anders dan snuffelen) of dit zelf niet snel inzetten, ruiken niet makkelijk welke kant een spoor op loopt. Het is dan logischer om eerst terug te gaan naar waar je vandaan kwam dan de andere kant op.
Mijn honden zitten er te relaxt voor in elkaar. Neus aan de grond en hé daar ben je weer of ze staan stil en luisteren waar het geroep vandaan komt. Van paniek is er geen sprake. Gelukkig zijn mechels absoluut geen weglopers en Hippo ook niet.
Wat Ranetje terecht opmerkt, blinde paniek is niet zo fijn voor je hond. Even een portie stress en je dan weer vinden kan goed helpen om je hond te leren op je te letten, maar blinde paniek kan je beter voorkomen.