Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Huiselijk geweld en de betrokken huisdieren

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Huiselijk geweld en de betrokken huisdieren

Ongelezen bericht door iones »

Op Facebook vond ik een heel interessant artikel over opvang van huisdieren van mensen die zelf in de opvang moesten.
Zo bleek dat veel vrouwen in een bedreigende situatie blijven, omdat ze geen oplossing kunnen vinden voor hun huisdier. Zij willen het niet achter laten in die situatie. Ik kan dat helemaal snappen. Voor mensen die het willen lezen, http://www.ifaw.org/sites/default/files ... 20Dier.pdf
Het schijnt echt verschil te maken. Ik ben blij dat deze mogelijkheid nu bestaat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Huiselijk geweld en de betrokken huisdieren

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje vreemd als er staat dat de vrouwen bij intake word gevraagd of er dieren aanwezig zijn die opvang nodig hebben.
Dus ze kunnen wel vluchten en hun huisdier achter laten . En hoe willen/kunnen ze het huisdier dan weg halen bij de partner uit huis.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik denk dat veel van die vrouwen hopen hun huisdier mee te kunnen nemen.
En ik denk dat het wel mogelijk is om het huisdier mee te nemen, als ze zelf ook weg kunnen komen. Als ze zelf al niet weg kunnen komen, wordt het sowieso lastiger. Als je jezelf niet kunt helpen, kun je een ander immers ook niet helpen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

Geloof dat het ook dat is , denken niet weg te kunnen komen en niet durven en dan maar de hond gebruiken als excuus.
Je kunt de hond/kat/konijn ook even het pension/opvang in doen en jezelf melden bij een BVMLH.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

De vrouwen in zo'n situatie moeten alles "vluchtklaar maken" maar daarbij niet opvallen. Ze moeten dan op enig moment zeg maar binnen een kwartier met alles erop en eraan het huis verlaten. Je kunt dus niet vandaag het huisdier wegbrengen om morgen zelf te gaan. Dat valt op bij de partner en dan kunnen de rapen gaar zijn. Tot letterlijk de minuut van vertrek moet alles normaal lijken.

Althans, zo heb ik het altijd begrepen.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

Cleva schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom dit over zielige slamevrouwen moet gaan. Het is toch gewoon een kwestie van dieren opvangen? Dat werkt toch niet anders wanneer je bijvoorbeeld langdurig naar het ziekenhuis moet?
Geef ze een cadeaubon van 300 piek en je zult zien hoe snel ze bij zo'n vent weg zijn. :engel:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:
Cleva schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom dit over zielige slamevrouwen moet gaan. Het is toch gewoon een kwestie van dieren opvangen? Dat werkt toch niet anders wanneer je bijvoorbeeld langdurig naar het ziekenhuis moet?
Geef ze een cadeaubon van 300 piek en je zult zien hoe snel ze bij zo'n vent weg zijn. :engel:
Dat zal voor een zeer gering aantal mensen opgaan.. maar voor het gros niet. Die zitten echt in de ellende en in de rats vanwege kinderen of dieren.
Dit is niet iets om licht over te denken.

Suzanne
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:
Dat zal voor een zeer gering aantal mensen opgaan.. maar voor het gros niet. Die zitten echt in de ellende en in de rats vanwege kinderen of dieren.

Suzanne

Er zijn heel veel onderzoeken over waarom vrouwen in een gewelddadige relatie blijven. Daaruit blijkt dat weggaan helemaal niet zo makkelijk is. Vaak zijn de vrouwen al jarenlang gehersenspoeld zodat ze denken dat ze niet beter verdienen, zijn ze bovendien geïsoleerd zodat ze niet of nauwelijks een vangnet hebben en schamen ze zich voor het feit dat ze mishandeld worden. En vaak ook bang zijn voor de toekomst. Ze weten nl. wel wat ze hebben maar niet wat ze krijgen en financieel is het vaak een enorm risico om weg te gaan, zeker als er kinderen in het spel zijn. Daarbij komt ook nog dat ze heel erg bang zijn om weg te gaan omdat er door de partner wordt gedreigd dat ze vermoord worden als ze naar de politie stappen of zullen vertrekken.
En terecht, er trouwens ook cijfers dat vrouwen het grootste risico lopen om gedood te worden als ze vertrekken.
Voor buitenstaanders is het o zo makkelijk om te zeggen dat ze naar de politie moeten stappen of naar een opvang maar in de praktijk zijn er dus 1001 redenen waarom ze die stap niet durven te nemen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:

Suzanne
Was een grap Suzanne. :engel:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, ik kan me voorstellen dat alles wat je wel lief is dan mee moet, en als je in een relatie zit die niet lekker loopt zijn dieren vaak nog belangrijker..... het is een lastige situatie..... feitelijk zou het mogelijk moeten zijn om meneer dan een weekendje te laten gijzelen en gewoon te vertrekken met alles wat van jou is en van belang is :wink: ..gewoon in ene keer goed zeg maar en dan met hulp van buiten af natuurlijk
bouvierpoedel
Zeer actief

Maar dan loop je ook tegen een probleem aan. Hond heb je samen gekocht of is van hem .
Kun je dat beest wel mee nemen maar wie zegt dat hij dat beest ook mishandeld.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Heb een tijd terug een verslag en presentatie gegeven over dit onderwerp. Heb toen veel gehad aan dit onderzoek. Hier staat duidelijk in beschreven wat precies het dilemma van deze vrouwen is en hoe zij in tweestrijd zitten.
Zo zwart wit als hierboven door sommige geschetst wordt is het natuurlijk nooit.

http://www.ifaw.org/sites/default/files ... 202012.pdf

(Hoop dat de link werkt anders even google'en op 'Huiselijk geweld en dierenmishandeling in Nederland', dan krijg je dit pdf als eerste zoekresultaat.)
_Esmee
bouvierpoedel
Zeer actief

tobi__ schreef:Heb een tijd terug een verslag en presentatie gegeven over dit onderwerp. Heb toen veel gehad aan dit onderzoek. Hier staat duidelijk in beschreven wat precies het dilemma van deze vrouwen is en hoe zij in tweestrijd zitten.
Zo zwart wit als hierboven door sommige geschetst wordt is het natuurlijk nooit.

http://www.ifaw.org/sites/default/files ... 202012.pdf

(Hoop dat de link werkt anders even google'en op 'Huiselijk geweld en dierenmishandeling in Nederland', dan krijg je dit pdf als eerste zoekresultaat.)
Tuurlijk is het niet zwart/wit.Iemand die zijn /haar partner mishandeld hoeft niet per definitie zijn kinderen en/of huisdier te mishandelen.
En die zijn kinderen en/of huisdier kinderen mishandeld hoeft ook zijn/haar vrouw/man niet te mishandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”