Dat had mijn Rottweiler ook: ze ging nergens op af, maar ze had wel een 'persoonlijke zône' waarin ze niet zomaar een vreemde hondIngding schreef:Ik zou nu ook geen Rottweiler meer willen. Hoewel ik met mijn Rottweiler kon lezen en schrijven, zat er wel een handleiding bij van heb ik jou daar. Ze viel geen andere honden aan om het aanvallen, maar als een andere hond het ook maar waagde om haar uit te dagen, dan hadden ze een probleem. Behalve Akitas. Op een of andere manier had ze daar wel ontzettend veel respect voor en als we die tegenkwamen deed ze net of ze die niet zag. Maar er waren maar een select aantal honden waar ze mee mocht en kon spelen. Voor de rest hield ik haar altijd bij me als we andere honden tegen kwamen. Ik moet zeggen dat het nu ook wel een stuk fijner loopt met twee honden die gewoon met alles over weg kunnen.
accepteerde, behalve als ze met veel respect werd behandeld of omdat het een leuke reu was.
Ze kon dan flink corrigeren en laten we wel zijn, een correctie van een Rottweiler is vaak te hard voor een gemiddelde hond.
Tot een jaar of 5 was ze veel makkelijker, maar toen moest ze gesteriliseerd worden vanwege BMO, en daarna is ze veel minder tolerant geworden.
Gelukkig luisterde ze heel erg goed en was ze enorm baasgericht, dus altijd wel onder controle te houden.
Ik moest dus ook uitkijken, niet dat zij ergens op af ging, maar wel dat er geen andere honden op haar afgestormd kwamen.
Ik wil dat ook niet meer, dus daarom (en om nog een aantal redenen) neem ik geen Rottweiler meer.